Gå til innhold

Statoil vil skifte navn til Equinor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Butikkdelen av statoil er solgt til Canadiske Cirkle K. Dette skjedde i 2012, mens navn ble endret for et par år siden. Statoil (Nå Equinor) leverer likevel drivstoffet.

Hvem som leverer drivstoffet varierer såvidt jeg vet fra landsdel til landsdel - går ut fra at sjøtransporten av drivstoff er koordinert mellom Statoil, Shell og Texacosystemet. Hva det står på tankbilen har nok liten betydning og en kan regne med at en får Statoils bensin på Vestlandet. Arrestér meg gjerne om jeg tar feil evt om logistikkstrukturen har blitt endret.

Lenke til kommentar

 

Så nå skal vi leve av likhet i stedet for olje?

 

Eller kanskje Equity?

 

...med alle alternative tolkninger burde de kanskje ha anvendt Ambiguity som utgangspunkt. Eller noe annet. Eller beholdt dagens navn. De kan vel ha 50 ansatte i 10 år til samme kostnad som navnebyttet.

 

De ønsker seg vel over til finanssektoren hvor de vil sitte som et holdingselskap og vralte med eiendelene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo for å ikke forbindes med olje. Og det er bra.

 

Du har i grunnen mye å være takknemlig for til olja du. du som sitter der med puter under armene og talar miljø. Men det er kanskje hardt å innrømme slikt.

 

Missforstå meg rett. Flott å fase ut fossilt, so absolutt, om det enn så tar 50 år til, men det var nå en gang, og er fortsatt, miljømessigst bedre enn alternativet kull og farlige atomkraftverk. Nå kan vi med de midlene som er gitt oss via oljeeventyret utvikle neste generasjon teknologi som er enda renere. Elbil er i startgropen så vidt det er og nye atomkraft som aneutron fusjon etc. vil gi enda bedre miljøeffekter. Men å rette pekefinger til historien i ren besserwisser stil hjelper ingen.

Lenke til kommentar

For å finne på å skifte navn må det være krise i selskapet. Dessverre tror jeg klimafantastene har en finger med i spillet her.

At klima, energi og andre satsingsområder enn olje er avgjerande er sjølvsagt. At det må vere krise for å endre namn er tull.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...