Gå til innhold

Monster Hunter World tråden


andypandy

Anbefalte innlegg

Tok endelig han piggfyren i Rotten Whatever nå. Rimelig slitsom kamp, for å si det mildt. Han har stort sett tre angrep. Enten går han i "hjulmodus" og kjører meg ned, ellers er det stun eller knockdown. Tok en evighet å ta han, og da han neeeesten var død i første runde stakk han av. FFS... :realmad: Men klarte å ta han i runde to. Håper bare han er død for godt nå. Oppdraget er å ta ham i en expedition, samt se et annet monster. Gadd ikke lete etter det andre denne gangen, så håper seriøst jeg slipper å ta piggfyren igjen.

Du må bare finne Great Girros da.

 

Radobaan har forresten en slektning du møter senere i spillet som er litt hardere, på alle måter du kan tenke deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, ja, der var akkurat det samme som skjedde meg!  :p

 

Dere har ikke tilfeldigvis noen gode strats for disse «Fetch Wyern Egg» optional questene? Enten så blir jeg tatt, eller så knuser egget :/

 

 

Hotel? Trivago. :p Øh, jeg mener Egg? Co-op. :p Er bare side quests, så kan fint droppes (så vidt jeg vet). Men vet av erfaring at sånne quests er best å gjøre i co-op. En bærer egget, den/de andre denger monstrene. :)

 

 

 

Tok endelig han piggfyren i Rotten Whatever nå. Rimelig slitsom kamp, for å si det mildt. Han har stort sett tre angrep. Enten går han i "hjulmodus" og kjører meg ned, ellers er det stun eller knockdown. Tok en evighet å ta han, og da han neeeesten var død i første runde stakk han av. FFS... :realmad: Men klarte å ta han i runde to. Håper bare han er død for godt nå. Oppdraget er å ta ham i en expedition, samt se et annet monster. Gadd ikke lete etter det andre denne gangen, så håper seriøst jeg slipper å ta piggfyren igjen.

Du må bare finne Great Girros da.

 

Radobaan har forresten en slektning du møter senere i spillet som er litt hardere, på alle måter du kan tenke deg.

 

 

Enda større? Uffda. :p Det største problemet er at jeg liker å ri på monstrene og denge løs, men når den er dekket av pigger er det jo lite jeg kan gjøre. :p Får håpe det holder å finne Great Girros. Med mindre den er enda større og har enda flere pigger. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Sant nok, tok den i coop, og da var det ikke noe stress :p Er bare litt *completionist* så selv om det er optiional så må det tas! 

Egg-quest er ikke valgfritt i min bok. De questene lærer deg å navigere i området, og er faktisk god lærdom for å finne frem.

 

Det er bare synd at det har blitt så enkelt å bære egg i dette spillet: du kan både rulle og hoppe så langt ned du bare ønsker...

Lenke til kommentar

I tillegg så gir det ekstra ingredienser til kokken. Han jeg spilte med holdt monsteret opptatt mens jeg sakte men sikkert bar eggene til campen. Grunnen til at jeg fant det vanskelig var at jeg ikke var klar over at egget knuste når agility meteret nådde bunnen, pluss at monsteret hele tiden skulle krangle med meg :p

Lenke til kommentar

TM3180L.jpg

 

Begynner å bli litt småfornøyd med hunteren nå. :) Er HR9, og har banket den isdragen (Legiana?) solo. Tok nesten fem minutter før jeg i det hele tatt fant spor etter den, og noe SOS-signal fikk jeg ikke lov til å sende opp. I tillegg stakk den av hele tiden, så bruke mye tid på å løpe etter den. Men var litt under ti minutter igjen da den døde. :)

Lenke til kommentar

I går rullet rulleteksten over skjermen. Alt jeg kan si er bare wow!

 

Kjøpte spillet ganske på impuls etter å ha sett et par twitch streams og noen youtube videoer. Jeg tenkte at det så ganske kult ut, i og med at jeg aldri hadde spilt det før. Tanken min med en gang var at det var litt Souls aktig, så det var vel det som gjorde at jeg kjøpte det. Det stemmer ikke helt, men jeg skjønner hvorfor jeg tenkte det. Etter de første 2 timene var jeg hekta, og det har gått slag i slag siden release.

 

Starten var litt seig, fordi det var så utrolig mye å sette seg inn i. Jeg merket fort at jeg hang litt etter i forhold til questene jeg skulle ta, og alt man kunne gjøre, da det var så veldig mye som ble "unlocket" samtidig. Heldigvis så kom det seg kjapt. Jeg trodde også at det å ta de forskjellige monstrene ville føles repeterende, men så og si alle monstrene har noe unikt ved seg som gjør at hver kamp blir forskjellig.

 

Jeg kjørte også igjennom det aller meste solo, men tok også en del quests sammen med andre om igjen, for å få tak i nye ting til de forskjellige armorene og våpnene man kan unlocke. Faktisk, så føltes det ikke som en endeløs grind å få disse tingene, men heller en utfordring. Det skal riktignok sies ta kontrollen var nær ved å kastes i veggen et par ganger (Nergigante anyone?) men den fikk heldigvis unnslippe. Det er mer eller mindre min egen feil hvis jeg dør, og ikke spillet. Det er bra!

 

Online delen var ikke helt slik jeg forventet det. Umiddelbart så tenkte jeg at Astera ville være en slags hub for alle som var i din "session", slik at man kunne se alle hunterne og deres armor sets og våpen og gå på hunt sammen. Den skulle vært mye mer sømløs enn den er nå, men det har fungert mer eller mindre greit å joine andres quester og slikt, men her kunne de gjort det så uendelig mye bedre. De har vel gjort det slik iforhold til cutscenes osv, men likevel.

 

Til og med i dag, har jeg klokket inn ca 76 timer, HR rank 30. Jeg kan på en måte forstå at for mange, så er det først nå det hele begynner (gear, våpen osv). Har fortsatt igjen en del optional quests som jeg tenkte å ta i løpet av helgen, så helt ferdig blir jeg nok ikke.

 

Men alt i alt, for et deilig friskt pust dette spillet er!

 

tl;dr

Jeg digget det!

 

9Udz8iz.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk! :)

 

Jeg spilte gjennom med en blanding av Bow og CB, så hvis det kommer noe DLC med nye monstere, så har jeg vel en god unnskyldning til meg selv å forsøke andre våpen også. Merket fort at jeg gjerne ble værende med Bow og CB da disse "klikket" umiddelbart. Insect Glaive som ser så utrolig kul ut, klarte jeg ikke helt å mestre, men kanskje jeg skal oppgradere et slikt våpen frem til DLC slippes. Vet du noe om når det kommer?

Lenke til kommentar

En av de mest imponerende tingene med MH (synes nå jeg) er at det er veldig mange forskjellige våpen å velge blandt, og alle føles unike. Men samtidig er de svært bra balansert, så du vil neppe finne våpen som er "bedre" enn andre. Noen er jo mer kompliserte å bruke enn andre, men de er ikke bedre eller dårligere for det. Så hvis du finner et våpen du liker, er det ingenting i veien for å satse utelukkende på det. Selv har jeg fem, seks longswords liggende så langt, alle med diverse elemental attacks osv. Kjekt å kunne bytte raskt når jeg tar et monster som har en annen elemental weakness. :)

 

En annen morsom detalj er at man kan lete etter samme monster mange ganger på rad, men kampene blir aldri den samme to ganger på rad. Å ta toby kardashian første gang var litt slitsomt, siden jeg ikke hadde noen ide hva den kunne finne på. Neste runde burde gått enklere, men en jævla anjanath blandet seg inn. Har vært oppe i hele tre monstre på én gang på det verste. Det burde strengt tatt vært irriterende, men klarer ikke å la være å le når det blir så håpløst. :p

Lenke til kommentar

En av de mest imponerende tingene med MH (synes nå jeg) er at det er veldig mange forskjellige våpen å velge blandt, og alle føles unike. Men samtidig er de svært bra balansert, så du vil neppe finne våpen som er "bedre" enn andre. Noen er jo mer kompliserte å bruke enn andre, men de er ikke bedre eller dårligere for det.

Du kan allerede finne flere eksempler av speedruns i Monster Hunter World med LBG, bue, charge blade, long sword, og hammer, men svært få som bruker sword and shield, dual blades, lance, gunlance, hunting horn, insect glaive, eller switch axe til det samme.

 

Spesielt LBG og Slicing S ser ut til å være svært kraftig, som er synd ettersom LBG i utgangspunktet er et våpen med lav risiko. Det burde være noen fordeler med å bruke mindre mobile våpen som HBG, GS, og gunlance.

 

Men det har alltid vært tilfelle at våpen i Monster Hunter ikke er balansert mot DPS, og for den gjennomsnittlige spilleren vil jeg tro at stort sett alt utenom bue og LBG er bra balansert i MH:W

Lenke til kommentar

Ja, det er jeg helt enig i! Jeg har også flere forskjellige bows/charge blades med forskjellig elemental damagee som skiftes on the fly. Jeg har hatt det utrolig gøy med de 2 våpnene, men kampene endrer seg ganske drastisk i forhold til hvilket våpen man har, avstand, nærkamp, hvor raskt man kan angripe osv. Så det er vel derfor jeg har lyst til å mestre flere våpen.

 

Haha, det siste avsnittet ditt kjenner jeg meg godt igjen i! Var flere kamper hvor det kom 3 forskjellige monstere, gjerne på noen av de kampene jeg slet mest, men utrolig gøy å være vitne til. Bazelgeuse kom gjerne alltid ubeleilig :p

Lenke til kommentar

Nå er vel ikke folk som kjører speed runs vanlige spillere, akkurat. De har en tendens til å vite nøyaktig hva de gjør, og tar store sjanser for å spare mer tid. Så de vil nok prøve så godt de kan å finne det ultimate våpenet, men selv de sliter med et stort utvalg. Men vi vanlige dødelige som stort sett prøver å holde oss i live er en helt annen sak. For eksempel bruker jeg longsword nesten utelukkende, fordi det er rimelig kraftig, kjapt og har brukbar rekkevidde. Til gjengjeld kan jeg ikke blokke med det, og kjerringa jeg spiller med har en tendens til å bli "stunnet" etter en combo. Eller rettere sagt slår hun sverdet hardt i bakken, og bruker et sekund eller to på å bli klar til å sloss igjen. Litt irriterende til tider, men ikke noe problem når jeg ble vant med det.

 

Sword & Shield er mye svakere, men det gir bra defense, og tror ikke man blir stunnet av en lang combo. Det gjør at man må tenke på om man vil ofre defense for å gjøre mer skade, eller om det er viktigere å bevege seg kjapt enn å bare denge løs. Begge våpnene har sine fordeler og ulemper, så for oss "vanlige dødelige" er de like bra. S&S bruker lengre tid på å ta et monster, men du har til gjengjeld mye større sjanse for å faktisk overleve. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Ja, etter 50+ timer har jeg da lært ett og annet. ;) Bruker stort sett å bruke trekant (på PS4) for å fylle opp spirit gauge, før jeg trykker R2 noen ganger for en rask kombo. Kan bli en rimelig brukbar kombo med de to knappene. :) At jeg blir litt stunnet gjør meg ingenting. Det samme gjelder å denge løs rett foran meg, uten sjanse til å snu meg i komboen. Det er en del av den risk/reward greia. Treffer jeg rett, gjør jeg rimelig bra skade på monstrene, og har god tid til å komme meg unna når de angriper. Hvis jeg bommer er jeg forsvarsløs en liten stund. Liker det sånn. :)

Lenke til kommentar

Folkens, trenger litt hjelp før jeg klikker. :p Skal ta en Rathalos og Diablos i historien. Diablos gikk for så vidt greit, takket være at en fjott i co-op klarte å fange den. :p Men Rathalos? Har nesten gitt opp. Forrige runde lette jeg i nesten et kvarter (!) før jeg i det hele tatt fant spor etter den. Deretter løp jeg etter den i flere minutter før jeg endelig fant den, og det første den gjorde var å stikke av. Dermed ble det flere minutter til før jeg nådde den igjen, og det første den gjorde var å stikke av igjen. Når jeg endelig fikk begynne å sloss mot den besto nesten hele kampen i at den fløy så jeg ikke kunne nå den, den bruke de flammegreiene for å sette fyr på meg, hylte så jeg ble stunna, og deretter stakk den av. Igjen. Og igjen. Og igjen. Rimelig håpløst. Det gjorde jo ikke saken bedre at både en toby-kardashian og anjanath angrep rathalosen samtidig midt oppi det hele. :p Men vi denget da løs til det var ca fem minutter igjen, og borte var den. Den bare fløy unna helt til tiden gikk ut. WTF?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...