Gå til innhold

Monster Hunter World tråden


andypandy

Anbefalte innlegg

Hvilket våpen bruker du? Noen våpen blir fortere uskarpt enn andre. Bruker longsword selv, og har sjelden hatt problemer med at det blir uskarpt. :)

Hittil har jeg klart å skaffe meg Fossil Bludgeon 1 og Iron Hammer 2, så problemene med skarphet kommer nok primært av mangel på materialer for bedre våpen.

 

Uansett var det svært praktisk å bli informert om når skarpheten forsvant i MHF, MHF2, MHP2G, MHP3, MH3, MH3U, MH4U, og MHX, når jeg har spilt MH i 12 år og er vant med å få beskjed om sløvhet er det merkelig at de fjernet dette i MHW. Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å bli like god i MHW som jeg var i MHFU, men jeg liker nå fortsatt å slå monstrene fort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ah, ser den. Kanskje "feilen" ligger i at du er vant til det gamle. Jeg er ganske ny i MH, men er godt vant med å ta en rask titt på karakterportrettet i MMORPGer osv for å se hvor skadet jeg er. Alt jeg trenger er samlet der i MHW, inkludert en spirit-greia til longsword. Så for meg er det ikke noe problem å sjekke skarpheten. Er så vant til se der uansett. :)

 

Men uansett, storkoser meg med MHW, og kommer til å spille det i lang, lang tid. Lærer stadig noe nytt, og blir hele tiden flinkere til å ta ned store kryp jeg slet med før. Fortsetter det sånn er det ikke lenge til jeg tar ned en diablos uten å nøle. :)

Lenke til kommentar

Haha, såpass. Selv har jeg "bare" 24 timer til nå. :) Bruker longsword, og har oppgradert til vannsverd, og jobber med å oppgradere hunter armor. Vet det er lite defense på den, men trenger fire resistance for å ta rathian og anjanath. :)

Ikke bry deg om hva slags svakheter eller styrker rustningen din har mot elementer. Det viktigste rustningen gir deg er skills og nok beskyttelse for å ikke dø.

Jeg tok 6* Anjanath (High Rank) med 181 armor og -5 fire resistance på onsdag, jeg besvimte en gang da jeg ble truffet av en ildkule med 150 HP, det er flere angrep som vil slå deg ut uansett hvor god beskyttelse du har.

 

For Low Rank Anjanath kan du klare deg med så lite som 71 armor, det er 5 rustningsdeler med 14 defense, jeg anbefaler på det sterkeste å skaffe våpen med vann-element fra Jyuratodus.

 

Hvis element-skade fungerer lignende som i tidligere spill vil forøvrig -10 fire resistance mot en ildkule gjør at du tar 110% skade, mens +10 gjør at du tar 90% skade, i det store og det hele har dette lite å si om angrepet i utgangspunktet tar 80 av 100 HP: du er død neste gang du treffes.

Lenke til kommentar

Ah, ser den. Første runde mot anjanath gikk til helvete, for å si det mildt. :p Idioten brukte ikke engang ild mye den kampen, så får heller ta på meg armor med bedre defense. Har det også liggende. :) Er vant med resistance fra andre rollespill, der elemental resistance som regel er mye viktigere enn ren defense. For å "oversette" det til MH trenger jeg lite defense, fordi det er sjelden jeg blir truffet. Fire resistance er derimot kritisk, fordi ild gir blaffen i armor, og skader meg direkte over tid. For så vidt bra at det ikke er så viktig her, men hadde ikke hatt noe imot om elemental resistance var svært viktig. Å bare kjøre på med mer armor er litt for simpelt for min smak. :)

 

Angående skills bruker jeg Quick Sheat og Quick Sharpening. Går tregt å løpe med longsword ute, så pleier å stappe det bort så ofte som mulig (selv i kamp) når jeg må løpe for å nå monsteret jeg jakter på, og Quick Sharpening gjør at det går fort å få det skarpt igjen. Bortsett fra det er det litt variert hva jeg bruker. Er ingenting jeg "trenger", så bryr meg ikke så mye om det foreløpig.

 

Har også vannsverd, som jeg nevnte. Fikk det fra jyuratodus. :) Har et annet longsword oppgradert til rank 3, og planlegger å lage et flammesverd av det. Kanskje et med thunder også etterhvert.

Lenke til kommentar

Nja, hadde anjanath nesten død, med avkappet hale og greier. Jaget den tilbake til hulen og fant den sovende, så denges løs en stund til. Men den traff meg med ilden, og da var det gjort. Insta-kill. Hadde over halve helsen igjen og 83 armor, så fire resistance er viktig, tydeligvis. Men pytt, får prøve igjen. Third's a charm. :)

Lenke til kommentar

Var da ikke voldsom aktivitet i denne tråden? Er folk gått lei allerede?

 

 

Absolutt ikke lei! Fått MHW helt på hjernen her.  ;) Ble bare en eksepsjonelt mye travlere uke enn forventet, så har ikke fått vært noe aktiv.

 

Har spilt en god del igjen i dag, og tatt Zora Magdaros! Nå er det High Rank som gjelder, men troooor kanskje jeg skulle spart shopping frenzyen min, for jeg har igjen litt lite Zennys. Jeg skulle droppet å kjøpe forskjellige Low Rank Armor sets og heller spart. Men så fant jeg ut at botanikerne kan fremstille "Might Seed" som er verdt 140 per stykk, så etter et par quests så har man i tillegg til Zennyene man får av quests, en god del ekstra å selge, så det blir noen tusen.

 

Sleit greit med Anjanath selv, men med bue, men det løsnet vel etter 2-3 gangen. Har blitt mye solo, men er noe spesielt over å være flere folk som feller et monster også! Skulle bare ønske de "Main quest expeditions" som blir til en hunt, hadde gjort at monsteret ikke forlot området. Har blitt et par ganger hvor monsteret nesten er dødt og stikker av hvor man får meldingen "Monster is leaving the area" etter å ha hamret løs i 20 minutter.....

 

Nå sliter jeg med de "fetch egg" questene, altså SKAL det ikke være mulig? :p

Endret av andypandy
Lenke til kommentar

Skulle bare ønske de "Main quest expeditions" som blir til en hunt, hadde gjort at monsteret ikke forlot området. Har blitt et par ganger hvor monsteret nesten er dødt og stikker av hvor man får meldingen "Monster is leaving the area" etter å ha hamret løs i 20 minutter.....

Mulig jeg er på bærtur her, men monstre som stikker av kommer vel tilbake etter en stund? Eller er det et nytt monster? Har skjedd en del ganger at et monster jeg jakter på har stukket av, men et nytt av samme type har dukket opp etter en stund igjen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde hvertfall det problemet med Radobaan og Rathalos. Etter meldingen med "Monster is leaving the Area" forsvant Radobaan med hodeskallen på minimappet ned i jorden, ble borte i ca 10 sekunder og kom tilbake med helt nytt armor skall eller hva jeg skal kalle det, uten hodeskalle på minimappet. Men jeg skulle bare ha forlatt expedition og startet det som en egen Quest istedet, det hadde eliminert det.

 

Forsøkte meg litt med Charge Blade den siste timen i går, for et rått våpen!

Lenke til kommentar

Tenkte å prøve meg på litt co-op i dag. Hadde lave forventninger, og regnet med det skulle bli mye knoting uten å ante helt hva jeg skulle gjøre, hvordan jeg finner de andre, hvordan vi drar på oppdrag sammen, og alt det der. Ett oppdrag senere, og jeg var hekta. Dermed gikk det fort noen timer i co-op. :p Husker Final Fantasy Explorers var litt kjedelig solo, men fikk over 100+ timer i co-op på en knøttliten skjerm. Nå har jeg MHW på 40" 4K-skjerm. Tør ikke tenke på hvor mange timer jeg kan kaste bort her. :p

Lenke til kommentar

Tok endelig han piggfyren i Rotten Whatever nå. Rimelig slitsom kamp, for å si det mildt. Han har stort sett tre angrep. Enten går han i "hjulmodus" og kjører meg ned, ellers er det stun eller knockdown. Tok en evighet å ta han, og da han neeeesten var død i første runde stakk han av. FFS...  :realmad: Men klarte å ta han i runde to. Håper bare han er død for godt nå. Oppdraget er å ta ham i en expedition, samt se et annet monster. Gadd ikke lete etter det andre denne gangen, så håper seriøst jeg slipper å ta piggfyren igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...