Gå til innhold

Grandes omgang i åkeren med 16 åring


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Grande:

Venstre-leder Trine Skei Grande mener det ikke kan aksepteres at partitopper fester sammen med mindreårige. Hun varsler oppvask med fylkeslederen i Rogaland Venstre.

 

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/djqo1/Skei-Grande---Ikke-akseptabelt-a-feste-med-mindrearige

Om du leser artikkelen og ikke bare ingress, så hadde du sett at det handlet om partiarrangement. Altså da Venstre er arrangør.

 

— Er det akseptabelt at fylkesledere og 17-åringer drikker sammen på partiarrangement?

 

— Nei, det er ikke akseptabelt.

 

Venstre er selvsagt ikke motstandere av at 17 åringer deltar i bryllup.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du leser artikkelen og ikke bare ingress, så hadde du sett at det handlet om partiarrangement. Altså da Venstre er arrangør.

 

Jeg leste artikkelen. Så dersom det ikke er et partiarrangement, så er det som toppolitiker helt stuerent å feste, drikke, og ligge med berusede mindreårige?

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Om du leser artikkelen og ikke bare ingress, så hadde du sett at det handlet om partiarrangement. Altså da Venstre er arrangør.

Jeg leste artikkelen. Så dersom det ikke er et partiarrangement, så er det som toppolitiker helt stuerent å feste, drikke, og ligge med berusede mindreårige?

Virker litt irrelevant av deg å trekke frem det utsnittet fra en seks år gammel artikkel om det ikke var noe poenget med det.

 

Helt stuerent å delta i et bryllup der 17 åringer får servert vin til maten. Jeg ville dog ikke servert mindreårige i mitt eget bryllup.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Om du leser artikkelen og ikke bare ingress, så hadde du sett at det handlet om partiarrangement. Altså da Venstre er arrangør.

Jeg leste artikkelen. Så dersom det ikke er et partiarrangement, så er det som toppolitiker helt stuerent å feste, drikke, og ligge med berusede mindreårige?

Virker litt irrelevant av deg å trekke frem det utsnittet fra en seks år gammel artikkel om det ikke var noe poenget med det.

 

Helt stuerent å delta i et bryllup der 17 åringer får servert vin til maten. Jeg ville dog ikke servert mindreårige i mitt eget bryllup.

 

Hva med når voksne deltagere i  bryllupet har sex med 17-åringer som ikke ville hatt sex med den voksne om de IKKE var skjenket alkohol..?

 

Den voksne gjorde absolutt ingenting galt?

 

Jeg kaller det seksuell utnyttelse når noen utnytter unge mennesker som er for fulle til å ta rasjonelle beslutninger seksuelt;

Om de ikke ville hatt sex med vedkommende i edru tilstand, så er det utnyttelse.

Om begge er jevnaldrende og voksne, så er det deres egen feil at de ble fulle, men voksne bør vite bedre enn å ha sex med noen som er 20 år yngre, som ikke engang lovlig kunne bli skjenket alkohol.

 

Om dette var en 17-årig jente, så er det ekstremt stor sjanse for at hun ville følt seg utnyttet seksuelt.

Det er fremdeles gode sjanser for at gutten føler seg utnyttet, men lot være å si noenting på grunn av måten folk rundt ham reagerte med regelrett mobbing for at han lå med Grande, i stedet for å stille spørsmål ved om hvorfor han gjorde det.

 

"Det var frivillig."

Mens han var for full til å avgjøre om han virkelig ønsket det og ikke forstod konsekvensene av det.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Spørsmålet har nok blitt stilt utallige ganger før men hva hvis dette var en mann som "frivillig" hadde sex i en åker med en 17-årig jente mens de var drita. Hvorfor hadde det blitt så annerledes fremstilt da?

Slutt å forsøpl diskusjonen med sånt tull. Det er ingen ting som tilsier at frivillig skal stå i anførselstegn og det er ingen ting som tilsier at TSG eller 17 åringen var drita.

 

Tilbake til spørsmålet ditt; kan du finne et eksempel på at en 40 år gammel mannlig politiker har sex med en 17 år gammel jente, begge frivillig, uten maktforhold og i stand til å gi samtykke, hvor det har blitt slått stort opp?

 

Jeg kommer ikke på et eneste eksempel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

TSG har i hvertfall sunket til bunns for min del etter denne avsløringen. Ut fra det som jeg leser så virker det ikke som at hun benekter å ha hatt sex med en gutt under 18 som var påvirket av alkohol når hun var 38 år og burde visst bedre.

 

Jeg anser alle ungdomer under 18 som er påvirket av alkohol å være i en sårbar posisjon. Dem bør da hjelpes og ikke utnyttes.

 

Ikke dette jeg forventer av en politiker som skal være med å styre landet, og jeg skjønner veldig godt at hun ikke ønsker å snakke om dette! Hadde ikke jeg heller hatt særlig lyst til.

Endret av MrVilla
  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Spørsmålet har nok blitt stilt utallige ganger før men hva hvis dette var en mann som "frivillig" hadde sex i en åker med en 17-årig jente mens de var drita. Hvorfor hadde det blitt så annerledes fremstilt da?

Slutt å forsøpl diskusjonen med sånt tull. Det er ingen ting som tilsier at frivillig skal stå i anførselstegn og det er ingen ting som tilsier at TSG eller 17 åringen var drita.

 

Tilbake til spørsmålet ditt; kan du finne et eksempel på at en 40 år gammel mannlig politiker har sex med en 17 år gammel jente, begge frivillig, uten maktforhold og i stand til å gi samtykke, hvor det har blitt slått stort opp?

 

Jeg kommer ikke på et eneste eksempel.

 

Har det noe å si? Om det har blitt slått stort om mener jeg. Vil det si at dersom det ikke havner i avisen så er det ok?

 

I tillegg så er det jo høyst diskutabelt hvorvidt begge var i stand til å gi samtykke når en såpass ung gutt er påvirket av alkohol.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ingen ting som tilsier at frivillig skal stå i anførselstegn[..]

Flere har påpekt ting ved saken som antyder det motsatte for deg. Blant annet at personen ønsker å nedstemme saken, fordi han har blitt utsatt for mobbing og ikke ønsker mer av det, og også at personen hevdet at versjonen TSG har gitt er snudd på hodet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Annet spørsmål da... tror dere dette vil ramme Venstre som parti på noe som helst vis? Mister de fks stemmer?

 

De mister antakeligvis ikke stemmer til andre enn Sofapartiet, De Blanke og Liberalistene. De andre partiene er jo like ille. Disse sakene gjør at folk mister tillit til politikerne og heller stemmer på et av de nevnte partiene.

Endret av Markedsfundamentalisten
Lenke til kommentar

 

Annet spørsmål da... tror dere dette vil ramme Venstre som parti på noe som helst vis? Mister de fks stemmer?

 

De mister antakeligvis ikke stemmer til andre enn Sofapartiet, De Blanke og Liberalistene. De andre partiene er jo like ille. Disse sakene gjør at folk mister tillit til politikerne og heller stemmer på et av de nevnte partiene.

 

 

Du har kanskje rett. Regner med Skei Grande er glad denne saken kom frem i rampelyset etter stortingsvalget i fjor høst

Lenke til kommentar

Tja. Kan pigede se ut som den rådende PK femi elite av medier og andre aktører, klarer å ri dette over.

Får virkelig ikke håpe det, stå på. Det er viktig å markere at  samme gjelder for alle i den type saker.
Hun blir alt for skjermet og dysset ned ift andre.

Resett kjører på videre og det er bra. Grande har selv vært frampå og kritisert det hun kaller "useriøse" medier.
https://www.dn.no/DNtv/video/2018/01/23/1449/skei-grande-jeg-tror-kanskje-vi-har-vaert-naive#
Det dreier seg om alternative medier, og det er viktig nok det.
Ser at Resett nå er blitt ny på onlineaviser.no. Det er bra.

Endret av Delvis
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hun er kvinne og kommer dermed aldri til å bli fremstilt som noe slags "monster" som alle menn i #meetoo kampanjen har blitt utsatt for. Nåtidens mediekampanje og heksejakt handler om å ta menn som tar kvinner på kneet, mens kvinner som kjører hånda si opp manneskritt får fortsette fritt uten mediers oppmerksomhet. Velkommen til det feministstyrte samfunnet. Og om en kvinne som Grande blir tatt på fersken av et kamera i akten med et barn, vil det gå over temmelig fort og hun slipper å ha det hengende over henne som en skygge fra fortiden resten av livet slik det har med f.eks. Søviknes.

Alle menn i #metoo-kampanjen ahr blitt utsatt for det fordi de har misbrukt sin makt og tvunget seg til sex. Det gjorde ikke Grande.

 

Det har ikke med kjønn å gjøre, men med hva de faktisk har gjort.

 

 

Hva er de vesentlige forskjellene på dette og Søviknes..?

Dette er vel en spøk, regner jeg med? Søviknes hadde sex med en sterkt beruset jente som fikk store problemer etterpå fordi hun følte seg misbrukt/voldtatt. Jenta var også del av samme partiapparat, og Søviknes var altså en maktperson som utnyttet sin maktposisjon for å skaffe seg sex på et partiarrangement.

 

Grande, derimot, hadde frivillig sex med en gutt hun ikke var leder for og som ikke var underlagt henne i noen organisasjon. Gutten slet ikke i ettertid og sa aldri at det var voldtekt. Tvert imot understreket han at det var frivillig.

 

Hvis ikke du klarer å se forskjellene så lurer jeg på hvor godt syn du egentlig har...

 

 

Man kan jo gjette seg til om dette ville blitt en riksmediesak om det var Per Sandberg som hadde hatt seg med en beruset 16 år gammel jente i en åker i et bryllup i Trøndelag, og om jenta hadde fått traumer i etterkant. Tipper det ville blitt noen oppslag.

Hvorfor skulle det IKKE ha blitt en sak dersom han påførte en jente traumer som følge av å ha tvunget seg til sex? Og hva har dette med Grande-saken å gjøre?

 

 

Hva er galt med 2 stk MSM medier som bruker resett.no som kilde?

Det som er galt med å bruke resett.no som kilde er at de har vist seg å aktivt spre falske rykter.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er skremmende at det ser ut til å være så mange her som ikke har fått med seg at gutten ikke var drita, og at han selv har understreket at det var helt frivillig.

 

For det første er ikke det så sikkert at man kan konkludere. Som sagt har guten vært under press, i tillegg skal faren ha sagt noe annet.

Og hvorfor snakker ingen med feks Nina Karin Monsen, som så ut til å vite noe også? Hun er ikke blitt arrestert på det hun skrev, ingen har offentlig avvist/benektet det (som jeg har sett hvertfall)

 

For det andre er "frivillighet" i en situasjon med alkohol og såpass stor alderforskjell, og der Grande klart burde visst bedre, noe som kan diskuteres. Pluss at Grande skal ha forfektet en annen versjon av hva som skjedde, og bedt gutten holde munn.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det er skremmende at det ser ut til å være så mange her som ikke har fått med seg at gutten ikke var drita, og at han selv har understreket at det var helt frivillig.

 

Det er skremmende å se at du ikke har fått med deg at gutten var umyndig og dermed mindreårig.

 

Når personer med en profilert stilling i samfunnet har seg med unge beundrere på fest, er som regel ikke partene "drita", og den yngste gjør det som regel "frivillig". Det er nok ikke ofte noen blir tvunget til sex i slike sammenhenger, men likefullt kan føle seg utnyttet senere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...