Gå til innhold

Grandes omgang i åkeren med 16 åring


Gjest Slettet+3124

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3124

@hekomo

 

Nei faktisk ikke. Du spyr ut spørsmål i denne tråden, i de fleste av spørmålene dine finner du svar på i tråden, både som sitater og lenker til eksterne sider.. Så jeg anbefaler deg å lese deg opp, så får du svar. Videre kan du komme med saklig vurdering av sakskomplekset, i stedet for å gjenta dine spørsmål om att og om att, med små forandringer og kreve at andre skal stå på pinne ovenfor deg..

Endret av Slettet+3124
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forventer at du har en kilde som kan underbygge påstanden din. Hvis ikke du har en kilde så forventer jeg at du trekker påstanden din og slutter å fremsette den.

I så fall får du først vise til en kilde på at jeg har påstått at Grande har gått ut i offentligheten og sagt at gutten forgrep seg på henne. Dette var aldri min påstand, men snarere en konsekvens av at det lyner sporadisk inni ditt eget hode.

 

Nå har altså Resett beviselig løyet i saken, så deres påstand om hva familien skal ha sagt er åpenbart ikke troverdig. Det er jo en stor del av poenget her.

 

Kilden er resett.no:

 

https://resett.no/2018/01/06/trine-skei-grande-presset-seg-pa-full-16-aring-venstre-sier-de-var-kjent-med-ryktene/

 

Her "presset hun seg på" dette "offeret" som opplevde det som "traumatisk".

 

Det var intet mindre enn et "grovt overgrep":

 

https://resett.no/2018/01/13/det-er-en-sex-skandale-i-luften-erna-og-trine-skei-grande-ma-ta-ansvar-som-alle-andre/

Kilden dette kom fra ble opplevd som troverdig. Resett, ved Helge Lurås, har i ettertid tatt til seg at mannen selv omtaler hendelsen som frivillig.

 

Men hva i helvete har det med TSG å gjøre? Det er ikke TSG som har mobbet ham. Det er ikke hennes feil at han har blitt mobbet. Mener du helt seriøst at TSG må ta på seg ansvaret for at han føler seg mobbet av at andre har spøkt om saken i flere år?

Det illustrerer at hendelsen har vært en belastning for ham. Hendelsen oppstod bare fordi en 38 år gammel dame ikke hadde det i seg å motstå fristelsen i å ligge med en 17 år gammel beruset guttunge i et bryllup der store deler av guttens familie og venner befant seg i umiddelbar nærhet. Hun burde visst bedre.

 

Og spør deg selv også gjerne hvorfor hendelsen er av en slik kontroversiell natur at gutten har blitt mobbet i 10 år. Det er fordi hendelsen har et sterkt uetisk preg over seg. Det er ikke utvilsomt ulovlig. Men det er en uetisk handling som har påfølgende konsekvenser.

 

Nå rører du fælt. Påstanden var at hun fremstiller seg som et offer for guttens fremstøt. Jeg snakker ikke om hvorvidt hun fremstiller seg selv som et offer for en heksejakt i offentligheten knyttet til hendelsen.

I så fall kan du finne denne offerskildringen beskrevet i mannens intervju med VG.

 

Du er så jævlig desperat at du konstant prøver å endre tema.

Det jeg prøver på er å følge med på din flakkende tilnærming til diskusjonen.

 

Gutten føler seg åpenbart ikke utnyttet. Og han var ikke 12 år, men 17.

 

Jeg går ikke inn i noen diskusjon om det er etisk forsvarlig eller ikke. Jeg tar en diskusjon om sakens fakta.

Og Resett har erkjent at mannen har beskrevet hendelsen som frivillig.

 

Så hvor vil du ta denne diskusjonen nå?

 

Jeg kan ikke se at noe som skal ha vært sagt av Grande i noen sammenheng fremstiller henne som et offer for guttens fremstøt. Hvis du tenker på "hoppet på"-kommentaren så er det åpenbart ikke å fremstille seg som et offer når man samtidig påpeker at det var frivillig fra begges side.

Å bli hoppet på og pult av en person er heller ikke en beskrivelse som skildrer frivillighet. Og nettopp derfor følte mannen et behov for å presisere frivilligheten. Som sagt 3-4 ganger nå, dette er grunnen til at han lot seg intervjue av VG.

 

Jeg tror på mannen (den tidligere gutten) når han kommer med fakta i saken, men ikke når han prøver å tolke noe på en åpenbart feilaktig måte. Det er åpenbart at man ikke fremstiller seg som et offer når man sier "hoppet på" samtidig som man påpeker at det var frivillig fra begges side.

Hva tror du da er grunnen til at han vil få frem sin side av saken?

 

Jeg er ute etter fakta.

Resett.no

Endret av Løgn
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Problemet her er at mainstream media ikke finner det spesielt at en politiker som den gang var 38 år, tidligere lærer og nestleder i venstre er med i et bryllup hos en annen politiker, om jeg ikke tar feil, og hvor en 16-17 år gammel gutt (et barn) blir skjenket full, noe som er ulovlig i seg selv, for så å bli med Trine Skei Grande ut i åkeren og har sex. Noe han angrer på senere eller i hvert fall opplever som traumatisk. Trine sier selv at folk under 18 er barn...

 

Vi vet at alkohol svekker dømmekraften og øker sexlysten, og om ikke dette er nært overgrep så vet ikke jeg.

 

Ironisk nok er det Grande som nå beskylder gutten for overgrep, og nå går Guri Melby, sentralstyremedlem i Venstre, ut og mener det ikke er noen grunn til å undersøke en hendelse på en fest i Trøndelag videre, selv om hennes partileder og mannen involvert forteller to forskjellige versjoner av den.

 

Jeg mener absolutt at denne saken bør belyses. Trine er nå kulturminister og skal på mange alkoholfester.

Endret av Per Preben
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ellers syns jeg det verdt å sitere følgende innlegg fra kvinneguiden

Dette er kanskje litt random, men jeg må bare få sagt det at siden 2012 har Trine Skei Grande alltid vært min store helt. Jeg ble da nemlig så imponert over hennes gode poenger og sterke integritet i forbindelse med sex-skandalen som rammet Venstre, da det ble kjent at nestleder Helge Solum-Larsen hadde hatt sex med en 17 år gammel jente. Han var selv på det tidspunktet selv 43 år gammel.

 

Av alle de kloke tingene Trine Skei Grande da sa, var det spesielt det med at man uavhengig av det juridiske ikke kan ha tillit til en slik person som festet seg i mitt minne. For sjelden har jeg nemlig hørt en politiker si noe sannere. Tillit er nemlig selve fundamentet i et hvert politisk virke, ikke bare overfor partiet, men også overfor velgerne og befolkningen som helhet. Derfor gleder det meg at Trine Skei Grande nå skal inn i regjeringen, for er det noe hun besitter for min del, så er det nettopp denne tilliten.

 

Som borger av dette landet, og som velger, anser jeg det dessuten som min plikt å holde meg selv opplyst. Dette gjør jeg ved å lese opptil flere av landets riksdekkende medier: NRK, Dagbladet, VG, Aftenposten o.s.v. Og til dags dato kan jeg bare slå fast at jeg aldri sett snurten av som helst som kunne fått meg til å tvile på Skei Grandes personlige og politiske integritet, og det kan jeg heller ikke se for meg vil skje i fremtiden.

 

Gratulerer så mye med regjeringsplass, Trine Skei Grande! Det har du fortjent!

 

P.S. Dere må gjerne komme med flere eksempler hvor Trine Skei Grande har taklet moralske spørsmål (som f.eks. politiske sex-skandaler) på en forbilledlig måte.

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1162788-derfor-er-trine-skei-grande-min-helt/?page=0

 

Hva sier du? Har kvinneguiden sensurert bort tråden?

Screen_Shot_2018-01-20_at_20.00.52.png

 

Dog, Kvinneguiden har glemt at Google har kopi!!

 

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:d7aSFBXEJr8J:forum.kvinneguiden.no/topic/1162788-derfor-er-trine-skei-grande-min-helt/%3Fpage%3D0+&cd=4&hl=en&ct=clnk&gl=no

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Synd at de som er best skikket til å styre dette landet enten kjører Taxi eller er opptatt på diskusjon.no

Ser at du er opptatt på diskusjon.no. Kjører du taxi og? ^^

Lenke til kommentar

Kjønnsnøytral versjon:
17-åring -- som ikke skulle blitt servert alkohol blir for full til å ha normal dømmekraft.
38-åring "utnytter" den fulle 17-åringens svekkede dømmekraft.
17-åringen angrer på hendelsen, og skulle ønske at dette aldri hendte.

...

17-årig gutt og 38-årig dame:
Damen kan sannsynligvis slippe unna med det.

17-årig jente og 38-åring mann:
Mannen slipper ikke unna med det: Om jenten angrer, og aldri ville gjort det uten alkohol, og ikke skulle blitt servert alkohol i utgangspunktet, så har mannen utnyttet jenten.

17-årig gutt og 38-årig mann:
Kan gå begge veier.

17-årig jente og 38-årig dame:
...som tar oss til essensen av saken:
Jenter som angrer er ofre -- spesielt om de var fulle.
Damer kan ikke være overgripere, uansett situasjon, på gutter over 13(?) år.
Gutter som angrer er dumme, ikke ofre -- det er deres egen feil om de er fulle, selv om de er under 18.

Menn er overgripere om de har sex med noen som har drukket for mye til å ha dømmekraft.
Altså ville det ikke blitt noen stor sak.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Synd at de som er best skikket til å styre dette landet enten kjører Taxi eller er opptatt på diskusjon.no

Ser du har nevnt Taxi sjåfører som er negativ ladet ved flere anledninger. Hatt en dårlig Taxi erfaring?

Eller er Taxi sjåfør et lavt stående yrke? Aldri sett ned på taxi sjåfører så kjekt og vite tilfelle jeg må begynne med det.

 

Så klart et politikere en haug med kompiser. Når person Y har kjøpt hytte tomter er det kjekt at kompisen person X sørger for at hans kommune legger vann og kloakk der. Til gjengjeld sørger person Y for at person X sin oppdretts næring som familien eier får tillatelse til og bygge større. Etc. Det samme går for makt kamper innad i partier og kammerat skap utenfor.

 

Sjelden du kommer frem i politikk på ferdigheter og kunnskap/moral/etikk alene. Det er en stor del av jobben og rævslikke.

 

 

 

Er ikke korrupsjon, det er vennetjenester.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@hekomo

 

Nei faktisk ikke. Du spyr ut spørsmål i denne tråden, i de fleste av spørmålene dine finner du svar på i tråden, både som sitater og lenker til eksterne sider.. Så jeg anbefaler deg å lese deg opp, så får du svar. Videre kan du komme med saklig vurdering av sakskomplekset, i stedet for å gjenta dine spørsmål om att og om att, med små forandringer og kreve at andre skal stå på pinne ovenfor deg..

Hvor er spørsmålene besvart?

 

Saklig vurdering? Og det kommer fra deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg forventer at du har en kilde som kan underbygge påstanden din. Hvis ikke du har en kilde så forventer jeg at du trekker påstanden din og slutter å fremsette den.

I så fall får du først vise til en kilde på at jeg har påstått at Grande har gått ut i offentligheten og sagt at gutten forgrep seg på henne. Dette var aldri min påstand, men snarere en konsekvens av at det lyner sporadisk inni ditt eget hode.

 

Sitat: "Med unntak av at Grande har gått bak ryggen hans for å fremstille seg selv som et offer og han som overgrepsmann"

 

I og med at du påstår dette så må det jo ha kommet ut offentlig, og da må du ha en offentlig kilde.

 

 

Nå har altså Resett beviselig løyet i saken, så deres påstand om hva familien skal ha sagt er åpenbart ikke troverdig. Det er jo en stor del av poenget her.

 

Kilden er resett.no:

 

https://resett.no/2018/01/06/trine-skei-grande-presset-seg-pa-full-16-aring-venstre-sier-de-var-kjent-med-ryktene/

 

Her "presset hun seg på" dette "offeret" som opplevde det som "traumatisk".

 

Det var intet mindre enn et "grovt overgrep":

 

https://resett.no/2018/01/13/det-er-en-sex-skandale-i-luften-erna-og-trine-skei-grande-ma-ta-ansvar-som-alle-andre/

Kilden dette kom fra ble opplevd som troverdig. Resett, ved Helge Lurås, har i ettertid tatt til seg at mannen selv omtaler hendelsen som frivillig.

 

Resett har åpenbart løyet, i og med at de umulig kan ha snakket med familien, siden familien åpenbart vet hva gutten/mannen opplevde.

 

I ettertid? Har du en link?

 

Kanskje Resett lærer seg å ikke spre grunnløse rykter heretter.

 

 

Men hva i helvete har det med TSG å gjøre? Det er ikke TSG som har mobbet ham. Det er ikke hennes feil at han har blitt mobbet. Mener du helt seriøst at TSG må ta på seg ansvaret for at han føler seg mobbet av at andre har spøkt om saken i flere år?

Det illustrerer at hendelsen har vært en belastning for ham. Hendelsen oppstod bare fordi en 38 år gammel dame ikke hadde det i seg å motstå fristelsen i å ligge med en 17 år gammel beruset guttunge i et bryllup der store deler av guttens familie og venner befant seg i umiddelbar nærhet. Hun burde visst bedre.

 

Nei, hendelsen i seg selv har ikke vært en belastning for ham. Andres mobbing har det.

 

Beruset? Kilde?

 

Og spør deg selv også gjerne hvorfor hendelsen er av en slik kontroversiell natur at gutten har blitt mobbet i 10 år. Det er fordi hendelsen har et sterkt uetisk preg over seg. Det er ikke utvilsomt ulovlig. Men det er en uetisk handling som har påfølgende konsekvenser.

Fordi han har blitt mobbet så er det kontroversielt? Ulogisk svada.

 

 

Nå rører du fælt. Påstanden var at hun fremstiller seg som et offer for guttens fremstøt. Jeg snakker ikke om hvorvidt hun fremstiller seg selv som et offer for en heksejakt i offentligheten knyttet til hendelsen.

I så fall kan du finne denne offerskildringen beskrevet i mannens intervju med VG.

 

Men da har vi problemet at Grande har sagt at det var frivillig fra begges side, altså fra hennes side også. Hun kan umulig både påstå at han forgrep seg, og at han ikke forgrep seg samtidig. Ergo har mannen enten misforstått, han lyver, eller VG siterer litt for fritt.

 

 

Jeg kan ikke se at noe som skal ha vært sagt av Grande i noen sammenheng fremstiller henne som et offer for guttens fremstøt. Hvis du tenker på "hoppet på"-kommentaren så er det åpenbart ikke å fremstille seg som et offer når man samtidig påpeker at det var frivillig fra begges side.

Å bli hoppet på og pult av en person er heller ikke en beskrivelse som skildrer frivillighet. Og nettopp derfor følte mannen et behov for å presisere frivilligheten. Som sagt 3-4 ganger nå, dette er grunnen til at han lot seg intervjue av VG.

 

Feil. Å bli hoppet på kan såvisst skildre frivillighet. Spesielt når "hoppet på" brukes samtidig som det påpekes at det var frivillig fra begge parter.

 

Hvis man sier at "kjæresten min hoppet på meg og knullet meg da jeg kom hjem", betyr det at man sier at kjæresten voldtok en? Nei, konteksten viser helt åpenbart at det er snakk om at kjæresten var kåt og aktivt ville ha sex. Å aktivt være med på sex er ikke det samme som å forgripe seg på noen når begge parter er med på det.

 

 

Jeg tror på mannen (den tidligere gutten) når han kommer med fakta i saken, men ikke når han prøver å tolke noe på en åpenbart feilaktig måte. Det er åpenbart at man ikke fremstiller seg som et offer når man sier "hoppet på" samtidig som man påpeker at det var frivillig fra begges side.

Hva tror du da er grunnen til at han vil få frem sin side av saken?

 

Det vet jeg ikke. Det er åpenbart at man ikke både kan påstå at man blir voldtatt og at man var frivillig med på det samtidig, som Grande må ha gjort hvis det stemmer at hun også påstår at han voldtok henne.

 

Da tror jeg mer på at VG er kreative med siteringen.

 

 

Jeg er ute etter fakta.

Resett.no

 

Resett er tatt i ren løgn, så der finnes ingen sannhet.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet her er at mainstream media ikke finner det spesielt at en politiker som den gang var 38 år, tidligere lærer og nestleder i venstre er med i et bryllup hos en annen politiker, om jeg ikke tar feil, og hvor en 16-17 år gammel gutt (et barn) blir skjenket full, noe som er ulovlig i seg selv, for så å bli med Trine Skei Grande ut i åkeren og har sex. Noe han angrer på senere eller i hvert fall opplever som traumatisk. Trine sier selv at folk under 18 er barn...

 

Vi vet at alkohol svekker dømmekraften og øker sexlysten, og om ikke dette er nært overgrep så vet ikke jeg.

 

Ironisk nok er det Grande som nå beskylder gutten for overgrep, og nå går Guri Melby, sentralstyremedlem i Venstre, ut og mener det ikke er noen grunn til å undersøke en hendelse på en fest i Trøndelag videre, selv om hennes partileder og mannen involvert forteller to forskjellige versjoner av den.

 

Jeg mener absolutt at denne saken bør belyses. Trine er nå kulturminister og skal på mange alkoholfester.

Det er idioti å påstå at Grande beskylder gutten for overgrep samtidig som hun påpeker at det var frivillig fra begges side. Eier du ingen skam siden du er villig til å lire av deg såpass åpenbare løgner?

 

Så påstår du at 17-åringen ble skjenket full. Har du en kilde på det? Og ikke minst en kilde på at det var Grande som gjorde det, eller var ansvarlig for det? Og ikke minst en kilde på at han var så beruset at han ikke var i stand til å si nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjønnsnøytral versjon:

17-åring -- som ikke skulle blitt servert alkohol blir for full til å ha normal dømmekraft.

38-åring "utnytter" den fulle 17-åringens svekkede dømmekraft.

17-åringen angrer på hendelsen, og skulle ønske at dette aldri hendte.

 

...

 

17-årig gutt og 38-årig dame:

Damen kan sannsynligvis slippe unna med det.

 

17-årig jente og 38-åring mann:

Mannen slipper ikke unna med det: Om jenten angrer, og aldri ville gjort det uten alkohol, og ikke skulle blitt servert alkohol i utgangspunktet, så har mannen utnyttet jenten.

 

17-årig gutt og 38-årig mann:

Kan gå begge veier.

 

17-årig jente og 38-årig dame:

...som tar oss til essensen av saken:

Jenter som angrer er ofre -- spesielt om de var fulle.

Damer kan ikke være overgripere, uansett situasjon, på gutter over 13(?) år.

Gutter som angrer er dumme, ikke ofre -- det er deres egen feil om de er fulle, selv om de er under 18.

Menn er overgripere om de har sex med noen som har drukket for mye til å ha dømmekraft.

Altså ville det ikke blitt noen stor sak.

Jeg har nettopp svart deg på et lignende innlegg der du også lirte av deg svada. Men du valgte å overse svaret, og lire av deg enda mer svada.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Problemet her er at mainstream media ikke finner det spesielt at en politiker som den gang var 38 år, tidligere lærer og nestleder i venstre er med i et bryllup hos en annen politiker, om jeg ikke tar feil, og hvor en 16-17 år gammel gutt (et barn) blir skjenket full, noe som er ulovlig i seg selv, for så å bli med Trine Skei Grande ut i åkeren og har sex. Noe han angrer på senere eller i hvert fall opplever som traumatisk. Trine sier selv at folk under 18 er barn...

 

Vi vet at alkohol svekker dømmekraften og øker sexlysten, og om ikke dette er nært overgrep så vet ikke jeg.

 

Ironisk nok er det Grande som nå beskylder gutten for overgrep, og nå går Guri Melby, sentralstyremedlem i Venstre, ut og mener det ikke er noen grunn til å undersøke en hendelse på en fest i Trøndelag videre, selv om hennes partileder og mannen involvert forteller to forskjellige versjoner av den.

 

Jeg mener absolutt at denne saken bør belyses. Trine er nå kulturminister og skal på mange alkoholfester.

Det er idioti å påstå at Grande beskylder gutten for overgrep samtidig som hun påpeker at det var frivillig fra begges side. Eier du ingen skam siden du er villig til å lire av deg såpass åpenbare løgner?

 

Så påstår du at 17-åringen ble skjenket full. Har du en kilde på det? Og ikke minst en kilde på at det var Grande som gjorde det, eller var ansvarlig for det? Og ikke minst en kilde på at han var så beruset at han ikke var i stand til å si nei.

 

 

Du følger åpenbart ikke med? Resett er ikke tatt i ren løgn. Trine har jo nå innrømmet dette som bare var ondsinnede rykter, men hun gir en annen historie enn gutten selv. Derfor viktig at Erna vil høre hans...

 

Han sier til VG at det var frivillig, men at Grande har dratt en annen versjon, at han presset seg på henne.. Gutten fortviler og sier at det nå er hun som beskyldes ham for overgrep...

 

Guttungen var i et bryllup og ble skjenket alkohol. Det er ulovlig. Grande som stortingspolitiker, voksen og tidligere grunnskolelærer visste at gutten ikke var gammel nok til å drikke. Jeg sier at mer fakta må på bordet, saken bør belyses. I stedet forsøker man å fortie dette og angriper dem som påpeker at dette er galt

 

 

Les deg opp før du raser ut og beskylder folk for løgn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Her er hva jeg har skrevet på en egen post... https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1800359&hl=

 

Historien om Grandesaken er absolutt på sin plass og det var etter min mening riktig av Resett å ta det opp I lys av alle de andre sakene som har kommet opp om stortingspolitikere som har seg med, eller seksuelt tilnærmer seg barn under atten år, og hvor det ofte er alkohol I bildet.

 

Jeg finner det også rart at ikke mainstream media finner grunn til å ta det opp og går heller til angrep på de som våger. Det er tydligvis forskjell på folk. Stavrum i nettavisen kalte det løgn, ondsinnede rykter og konspirasjonsteorier. Da det likevel kom for en dag bagatelliserte han det som en ikkesak.

 

Det nevnes at guttungen ikke var med I venstre og det er ingen varslersak, men så vidt jeg har forstått var dette et politikerbryllup hvor en guttunge på 16-17 år skjenkes full for så å ha sex med Grande I åkeren. Det å skjenke mindreårige er ulovlig. Det er det ingen som nevner, og vi vet at alkohol svekker dømmekraften og øker sexlysten.

 

Det som er viktig her er at Grande har sex med hva vi definerer som et beruset barn. Hun omtaler selv folk under atten som barn. Var hun med å skjenke ham?

 

I mine øyne er dette nærmest som et overgrep å regne. Guttungen synes også å ha angret på det I ettertid og følte seg mobbet av andre som var på festen. Resett som både har snakket med faren og gutten sier at de kjenner til at gutten opplevde det som traumatisk.

 

Trine Skei Grande var da 38 år, nestleder I Venstre, politiker på stortinget og hun er også tidligere lærer I grunnskolen. Hun burde absolutt ha vist bedre dømmekraft.

 

Ironisk nok er det Grande som nå beskylder gutten for overgrep, (han presset seg på) og nå går Guri Melby, sentralstyremedlem i Venstre, ut og mener det ikke er noen grunn til å undersøke en hendelse på en fest i Trøndelag videre, selv om hennes partileder og mannen involvert forteller to forskjellige versjoner av den.

 

Hadde Grande gått tidlig ut å beklaget dette og ikke beskyldt andre for ondsinnede rykter og politiske konspirasjoner, så kanskje det burde gått forbi, men hun går såpass langt å si at guttungen presset seg på henne, og det var grunnen til at den nå 26 år gamle mannen måtte ta til motmæle I VG.

 

Hvis dette stemmer bør hun trekke seg både som kulturminister og Venstre leder.

 

Erna sier også at hun ikke vil gå videre med det. Hva hun og Trine snakket om blir mellom dem, og nå står vel Trine I en slags taknemmelighetsgjeld til Erna? Altså mister hun funksjonen som opposisjon. Utrolig rart I seg selv at Høyre og Venstre er I regjering sammen. Da er det mye som ikke stemmer.

 

Vi trenger åpenbart nye medier som Resett

 

(min siste kommentar på posten og hvor jeg kalles idiot av Soseks...)

 

Dette handler om mye mer enn å ha sex med en 16/17 åring.

 

For det første er den seksuelle lavalder satt for å skjerme jevnaldrende og pubertetsungdom fra et sexpress. Det betyr ikke automatisk at det er greit for en 38 åring å ha sex med barn som såvidt er over grensen. Neida det er ikke ulovlig, men Grande som godt voksen, politiker og tidligere ungdomsskolelærer burde ha bedre dømmekraft. Det er Grande som her burde tatt ansvar og sagt nei. Bare det I seg selv viser dårlige lederegenskaper, men dette er ikke det verste.

 

Det verste er at guttungen også ble skjenket alkohol, noe som er straffbart, men ikke bare det. Det hemmer hans dømmekraft ytterligere, en dømmekraft som ikke en gang er ordentlig utviklet. Det er den først ved rundt 25 års alderen. Det siste vi får på plass er nemlig det vi trenger mest.

 

I tillegg gjør alkohol at man får økt sexlyst, noe som hemmer dømmekraften ytterligere. Og hvis det da er riktig at han angret og opplevde det hele som traumatisk I ettertid så er det ekstra ille. Da ligner det hele et overgrep. En voksen er med og skjenker det som pr definasjon er et barn og har sex med det.

 

I tillegg har hun unngått spørsmålet om hun hadde sex med ham, i media, på NRK dagsnytt atten, ved å svare at hun er ingen overgriper. Hun ga inntrykk av at det hele var oppspinn og ondsinnede rykter fra folk med en politisk agenda. Jeg oppfatter det så nært løgn man kan komme uten å direkte lyve. Hun har også sannsynligvis løyet om saken for Erna da gutten ble sjokkert over Grandes versjon.

 

Så med forbehold om at dette er riktig, så bør hun gå av som kulturminister og også venstre leder. Hun har ikke vist seg verdig. Hun har vist elendig dømmekraft både da og etterpå. Derfor burde det hele undersøkes nærmere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Her er enda en innrømmelse for dem som leser, også mellom linjene. Grande har faktisk gjort noe som er moralsk galt, men ikke kriminelt. Så sant hun ikke var med på skjenkingen.

 

Skei Grande: - Ikke akseptabelt å feste med mindreårige

(09.feb.2012) Venstre-leder Trine Skei Grande mener det ikke kan aksepteres at partitopper fester sammen med mindreårige. Hun varsler oppvask med fylkeslederen i Rogaland Venstre.

 

Fylkesleder Kjartan Alexander Lunde erkjenner overfor Aftenbladet at både partitopper og mindreårige Unge Venstre-medlemmer drakk på nachspielet under helgens fylkesårsmøte. Til stede på etterfesten var blant annet flere 17-åringer og en 16-åring. Det får Venstre-leder Trine Skei Grande til å reagere. https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/djqo1/Skei-Grande---Ikke-akseptabelt-a-feste-med-mindrearige

Endret av Per Preben
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden en er inne på temaet:

 

denne gutten hang vel ikke etter mektige damer? Jenter har en tendens til å henge etter "viktige" mann og ser gjerne dette som en "vei oppover". "Alfahanner" er generelt interessante for jenter som slik lett blir lett sårbare.  Gutter og unge menn er ikke sårbare på samme måte. En har altså en kjønns-forskjell som er det vanskelig å snakke seg burt fra. Tåler vi litt fritenkning her eller?

 

Konklusjon: det er et poeng å oppdra sine døtre til å kontrollere sine tendenser til å la seg imponere av hirarkier i samfunnet. De bør lære å tenke selv og se på samfunnet som  flatt og forstå at f.eks. paven eller statsråder bare er et helt vanlig mennesker i en litt tilfelig rolle.

 

Evolusjons-messig har vel damer sine evner til å følge det sosiale systemet/hirarkiet vært viktig. Unge jenter blir jo gjerne helt satt ut dersom de ikke blir "likt" og ser pene ut :-)  Menn har ikke behøvd å tilpasse seg i samme grad.

Endret av lada1
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...