Gå til innhold

KOMMENTAR: Dette var teit, Sony


Anbefalte innlegg

Du leser om spill på en nettside enda folk blir henrettet. Har du ikke bedre ting å gjøre? AtW

Ja, hadde jeg enda kunnet lese om spill. Dessverre "må" jeg lese om denne forferdelige og grusomme stereotypien som henger ut og diskriminerer kvinner. 

 

Nå har vi forøvrig kommet til et punkt hvor jeg sier meg ferdig med diskusjonen.

Endret av simen2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du leser om spill på en nettside enda folk blir henrettet. Har du ikke bedre ting å gjøre? AtW

Ja, hadde jeg enda kunnet lese om spill. Dessverre "må" jeg lese om denne forferdelige og grusomme stereotypien som henger ut og diskriminerer kvinner.

 

Nå har vi forøvrig kommet til et punkt hvor jeg sier meg ferdig med diskusjonen.

Akkurat. Så du er også interessert i ting som er mindre viktig en henrettelser. Så på tide å slutte med whataboutism?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

... men før vi vet om det er et representativt utvalg kvinnelige spillere som overhodet deltar i denne diskusjonen, er den vel strengt tatt irrelevant for lenge siden, eller? Det er aldri feil å rope varsko på andres vegne hva angår diskriminering av alle slag, men det å tilskrive et helt kjønn en offerrolle i ubetydeligheter (som spilling er for de fleste, meg selv inkludert,) og sammenligne dette med mer åpenbart alvorlig diskriminering, er skivebom. Det å mene at summen, eller "tyngden" av all type diskriminering, bygger proporsjonalt på et større stigma som rammer alle kvinner, er virkelig en farlig generalisering.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uenig og enig. Det er lite matnyttig å kjøre en prinsippkampanje på hver eneste lille ting som blir harselert med for å tvinge det inn i det store bildet. Alt henger sammen, ja, men det hindrer en ikke i å skrelle bort unødvendig støy fra det som virkelig betyr noe. Jeg tror de aller fleste skjønner dette. Risikoen ved å gjøre folk til ofre uten at de selv har valgt det, er en langt mer alvorlig greie.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det spiller ingen trille hvor nøyaktig utsagnet er, dette handler om kjønnsroller.

 

Man må nå også se sammenhengen med hvordan det er brukt. Hadde vi byttet spill og kvinner med gutter så hadde det vært helt ok..

 

Er enig at bruk av kjønnsroller kan ofte virke nedlatende, men det betyr no ikke at ordet kvinner aldri kan brukes. Unødvendig av Sony, ja tydeligvis.

Lenke til kommentar

Uenig og enig. Det er lite matnyttig å kjøre en prinsippkampanje på hver eneste lille ting som blir harselert med for å tvinge det inn i det store bildet. Alt henger sammen, ja, men det hindrer en ikke i å skrelle bort unødvendig støy fra det som virkelig betyr noe. Jeg tror de aller fleste skjønner dette. Risikoen ved å gjøre folk til ofre uten at de selv har valgt det, er en langt mer alvorlig greie.

Å erklære at man selv vet akkurat hvor grensen går mellom betydningsfullt og ikke, synes jeg blir litt i overkant, og du synes da dette er viktig nok til at du kommenterer det. Og hvordan risikerer vi å gjøre folk til ofre? Du snakker om å overdrive, men dette synes jeg er en kraftig overdrivelse. Det er helt legitimt å mene noe også om ting som ikke rammer en selv.

Det er helt sikkert ting vi kan gjøre som er mer matnyttig enn dette, men vi i vesten har mye tid til overs, og dette er da vitterlig ikke helt meningsløst heller. Om det ikke fører til noe konkret, kan vi i det minste lære noe på veien, i hvert fall så lenge ikke diskusjonen tas helt over av kverulanter.

 

Man må nå også se sammenhengen med hvordan det er brukt. Hadde vi byttet spill og kvinner med gutter så hadde det vært helt ok..

Nei, det hadde ikke det.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Litt OT er fjernet fra tråden.

 

Ikke kommenter detter innlegget i tråden her, reaksjoner på moderering kan sendes til meg via Personlig Melding(PM).

 

Lenke til kommentar

Nå må folk gi seg! Folk tar seg nær av alt for tiden!

Den posten der var nøyaktig.. majoriteten av de som spiller The Sims er damer. Og majoriteten av damer gamer ikke i det hele tatt. Dette tullet med at man ikke kan si en dritt lengre, uten at det blir ansett som diskriminering eller noe er helt på tur!

 

2017 som år er noe av det mest patetiske som har skjedd på lenge. Og hvis du tar deg nær av denne posten, eller identifiserer deg selv som noe annet enn det du er født som, og som står i fødselsattesten din, ja.. da håper jeg du fryser inne i jula.

Lenke til kommentar

Nå må folk gi seg! Folk tar seg nær av alt for tiden!

Den posten der var nøyaktig.. majoriteten av de som spiller The Sims er damer. Og majoriteten av damer gamer ikke i det hele tatt. Dette tullet med at man ikke kan si en dritt lengre, uten at det blir ansett som diskriminering eller noe er helt på tur!

 

2017 som år er noe av det mest patetiske som har skjedd på lenge. Og hvis du tar deg nær av denne posten, eller identifiserer deg selv som noe annet enn det du er født som, og som står i fødselsattesten din, ja.. da håper jeg du fryser inne i jula.

 

Om majoriteten ikke gamer, så er det isåfall en ekstremt liten majoritet.

 

Ellers ser jeg du hisser deg opp over hva folk identifiserer seg som. Er det ikke noe du ikke bør ta deg nær av?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss si at *Hen* foretrekker å spille Sim så blir vi alle glade (?). Når sårbarheten trekkes helt ned på dette nivået der man skal bli såret over noe som så tydelig for meg ikke er vondt ment så mener jeg man må gå ditt. Selve ordet *Hen* er også et symbol på bruke tid på noe som ikke løser et faktisk problem, som går på at kvinner\menn skal ha samme rettigheter. Vi har langt å gå igjen  både når det gjelder Lønn å ikke minst undertrykkelse. Men hva bruker vi tid på også her... joda *Hen*

 

Men diskusjonen får frem både rød-strømpene, mannssjåvinister og ikke minst kværulantene. Ekstreme holdninger den ene eller andre veien vill aldri fungere best å det eneste som holder dem i livet er hverandre, som man også kan se veldig godt i kommentar felt. Det finnes en middelvei å det er der de fleste ligger også Politisk i Norge (heldigvis), men de hyler ikke så høyt å veiver ikke så mye.

 

Det er i diskusjoner som dette som jeg kan se at Svenskene faktisk er inne på noe med Hen, men som nevnt det løser ikke selve problemet det gjør bare at vi ikke snakker om det. Det i seg selv er et større problem. Men når det blir så lavpannet som dette, så ser jeg som nevnt nytten faktisk.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...