Gå til innhold

KOMMENTAR: Dette var teit, Sony


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Et litt annet uttrykk i den opprinnelige overskriften:

Fullstendig skivebom fra Sony PlayStation Norge

 

...og den noe mer modererte overskriften som kom på trykk kort tid etterpå:

Dette var teit, Sony

 

Snakker vi om om en artikkelforfatter som tar årene fatt?

Nope. Vi snakker om en A/B-testing av to vinklinger. Da jeg så at «tett»-varianten gikk bedre, avslutta jeg den andre. :)

 

 

Skjønte ikke hele svaret ditt, men forstår at det ble endret.

Første overskrift var helt latterlig, og tydelig clickbait.

Jeg klikket på artikkelen, da jeg oppfattet det som om Sony virkelig hadde driti på draget siden overskriften kaller det en "fullstendig skivebom", hvilket ikke var tilfelle.

Andre overskrift var således mer passende, men kan jeg foreslå følgende overskrift:

 

KOMMENTAR: Hårsår journalist krenket av PlayStation på facebook

 

Kanskje den genererer mer klikk?

Endret av gravypressure
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

 

Et litt annet uttrykk i den opprinnelige overskriften:

Fullstendig skivebom fra Sony PlayStation Norge

 

...og den noe mer modererte overskriften som kom på trykk kort tid etterpå:

Dette var teit, Sony

 

Snakker vi om om en artikkelforfatter som tar årene fatt?

Nope. Vi snakker om en A/B-testing av to vinklinger. Da jeg så at «tett»-varianten gikk bedre, avslutta jeg den andre. :)

 

 

Skjønte ikke hele svaret ditt, men forstår at det ble endret.

Første overskrift var helt latterlig, og tydelig clickbait.

Jeg klikket på artikkelen, da jeg oppfattet det som om Sony virkelig hadde driti på draget siden overskriften kaller det en "fullstendig skivebom", hvilket ikke var tilfelle.

Andre overskrift var således mer passende, men kan jeg foreslå følgende overskrift:

 

KOMMENTAR: Hårsår journalist krenket av PlayStation på facebook

 

Kanskje den genererer mer klikk?

 

 

Morsom kar, du. ;) 

 

Kan forklare litt mer av det du lurer på. Av og til tester vi to vinklinger opp mot hverandre. En vinkling for oss er overskrift og ingress på artikkelen, altså det du ser på forsiden. Dette kaller vi A/B-testing. I dette tilfellet gjør det at leseren får presentert en av to vinklinger, helt tilfeldig. Den som går best (klikkes på mest), vinner. 

 

I dette tilfellet så jeg at den vinklingen som er der nå gikk overveldende best. Jeg avbrøt derfor A/B-testingen, og gikk med den vinklingen som er der. 

 

Men hvordan den vinklingen som du synes var latterlig i så fall blir clickbait, må du nok forklare litt mer. Hele poenget med testen var jo at den vinklingen som gikk best skulle bli stående. Så om noe er den nåværende vinklingen clickbait, siden det var den flest folk klikket på? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Akkurat den undersøkelsen er nevnt og lenket til i artikkelen også.

 

«Samtidig er det også riktig, ifølge undersøkelsen som omfattet over 270 000 deltagere fordelt på mange land inkludert Norge, at 69% av de som ofte spiller familie-sim-spill er jenter. Merk at dette ikke betyr det samme som at 69% av alle jenter spiller familie-sims-spill.»

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når sa artikkelforfatteren at han var støtt og fornærmet? Overskriften var at vitsen var teit.

 

AtW

 

Det er jo typisk tegn i tiden at man skal bli støtt på andres vegne hvis man ikke har særdeles god grunn til å bli fornærmet selv.

 

 

 

 

I kjent meme-stil stod det skrevet i et innlegg, «Dama mi kommer aldri til å spille PlaySta...», og under dukker det snart opp en video med skjermbilder fra nyutgitte The Sims 4 med en mor og datter i fokus – bare for å helle litt ekstra salt i såret.  

 

Et ordentlig digert kjøttsår det der..

 

 

Ikke glem alt blodet som spruter opp fra såret også da...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"En annen tolkning, som jeg mener er mer relevant, er at jenter og kvinner – og gutter og menn for den saks skyld – blir formet av samfunnet rundt dem og tiden de lever i, og at de til en viss grad spiller og liker det de er forventet eller blitt lært opp til å like."

 

Tolkningen er galskap, gutter og jenter er jevnt over forskjellige og de like forskjellige ting, altså, kom igjen, det er 2017.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Morsom kar, du. ;)

 

Kan forklare litt mer av det du lurer på. Av og til tester vi to vinklinger opp mot hverandre. En vinkling for oss er overskrift og ingress på artikkelen, altså det du ser på forsiden. Dette kaller vi A/B-testing. I dette tilfellet gjør det at leseren får presentert en av to vinklinger, helt tilfeldig. Den som går best (klikkes på mest), vinner. 

 

I dette tilfellet så jeg at den vinklingen som er der nå gikk overveldende best. Jeg avbrøt derfor A/B-testingen, og gikk med den vinklingen som er der. 

 

Men hvordan den vinklingen som du synes var latterlig i så fall blir clickbait, må du nok forklare litt mer. Hele poenget med testen var jo at den vinklingen som gikk best skulle bli stående. Så om noe er den nåværende vinklingen clickbait, siden det var den flest folk klikket på? 

 

 

Ja, jeg er morsom. Takk for komplimentet ;)

 

Uavhengig av måten dere publiserer artikler på hos gamer, så ligger fortsatt første overskrift synlig i adressefeltet på artikkelen. Du må da forstå at det virker mistenkelig når dere etter å ha publisert en ganske krass kronikk, pluselig endrer hele ordlyden i overskriften til en ny og "mildere" variant. Og dette skjer først etter at reaksjonene har haglet inn i kommentarfeltet.

 

Grunnen til at jeg omtalte det som clickbait var at overskriften ikke hadde rot i virkeligheten. Dere fikk det til å fremstå som om Sony hadde gjort en kjempeblemme, noe som ikke var tilfelle. Den nye overskriften fremstiller kronikken som en subjektiv mening, noe som er mye nærmere sannheten.

Endret av gravypressure
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Det morsomme er, slik det pleier å være i slike saker, at de som er uenige med artikkelen og forfekter at "litt må man da tåle", er ti ganger mer trigget og krenket enn forfatteren.

 

 

Enkelte meiner tydeligvis at det kun greitt å vere krenka dersom ein er kvinne. 

 

 

Ja, var jo akkurat det som ble sagt.....

 

Men uansett hva som blir sagt så er det vel på sin plass å sutre over hvor fælt menn har det for enkelte.

 

AtW

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Hadde det ikke vært noe stigma mot jenter som liker action-spill, gutter som liker familie-spill, eller det faktum at sportsspill som FIFA eller skytespill som Call of Duty og Battlefield er fylt til randen av mannlige figurer, krigsforherligelse og markedsføringskampanjer som matcher, hadde kanskje situasjonen sett annerledes ut."

 

Hva ønsker du å få ut av disse tre setningen og hva tenker du er en eventuell løsningen da Andreas Bjørnbekk? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det morsomme er, slik det pleier å være i slike saker, at de som er uenige med artikkelen og forfekter at "litt må man da tåle", er ti ganger mer trigget og krenket enn forfatteren.

 

Det er fordi slike artikler signaliserer til de unge at de er greit og gå i offer rollen og bli krenka for den minste ting.

Samfunnet i dag har mista helt fotfestet, og den minste ting blir blåst ut av proposjoner.

Noen må jo sette en stopper for dette før alle får munnkurv og går rundt i en fremtidig verden helt steril der absolutt alt er forbudt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Djisus. Det er ment som humor, det er ikke ment som ramme alvor. Stereotyper er morsomt så lenge man er klare på at det er det man spiller på. Teksten har det en kaller et glimt i øyet og den virket jævla bra siden nå het snart alle som spiller i Norge at sims kommer på ps4. Dama har forresten sims 3 og 4 med alle ekspansjoner, noe jeg ikke kan forstå at hun gidder, men hun elsker det. Hun elsker også mafia 3, fortnite og sunset overdrive mens hun venter på far cry 5.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...