Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

På tide å få hardware støtte for dette i CPU samt kjapp nok lagring da :p

 

Håper Samsung og andre tar utfordringen til neste generasjon sånn at man kan legge seg på minst 120fps som standard for video, og mye lenger slow modus i tillegg. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hvordan er det enkelte her inne tenker? Hvorfor i all verden er det ingen som tenker på de som virkelig trenger ny mobil, enten fordi den gamle er ødelagt eller gammel? Er man da forpliktet til å kjøpe en gammel versjon siden den er billigere?
 
Slik jeg forstår det, er altså logikken til noen at de som kjøper Galaxy S9 har en annen helt ny mobil liggende ved siden av tastaturet, men velger å kjøpe S9 bare for å provosere. Argumentet om at man kun kjøper software (forbedret Bixby, OS-versjon, e.l.) vil dermed bortfalle, ettersom man i praksis kjøper alle de andre funksjonene telefonen har i tillegg. Dette er nolduslogikk.
 
Da har jeg ikke en gang begynt på de som rett og slett har så mye penger at det ikke spiller noen rolle hvor ofte og hvor mange mobiler de kjøper.
 
Jeg skulle gjerne likt å se alle de overveide, perfekte, velbegrunnede produktkjøpende eller annen konsum disse menneskene har gjort i sitt liv -- det være seg bil, lamper som står og bruker uøndig strøm, forbedret skjermkort, ny mikrobølgeovn, osv.
 
Her inne stinker det simpelthen misunnelighet, eller så er trangen for å lire av seg svada for at "innleggs-counterne" skal stige altfor høy.
 
Dere får drive på og takk for ingenting. Jeg har ikke besøkt forumet på 7-8 år, og dette er noe av grunnen. Cyaaa!

 

Hva i alle dager er dette for et innlegg... stinker misunnelse gjør det iallefall.

 

 

Beklager, men jeg synes dette var et dårlig reflektert og lite konstruktivt innlegg. Vil du utdype poenget ditt?

 

Svarte på samme måte og tone som innlegget ditt...  svada må besvares med svada.

Lenke til kommentar

På tide å få hardware støtte for dette i CPU samt kjapp nok lagring da :p

 

Håper Samsung og andre tar utfordringen til neste generasjon sånn at man kan legge seg på minst 120fps som standard for video, og mye lenger slow modus i tillegg. 

960 fps modusen oppnås med lagring i selve sensoren. Rask nok lagring finnes, men du må og overføre data mellom sensor og et cache før det puttes inn i lagring. Og det er nok litt vanskelig. Med lagring i sensoren så er det ikke mye overføring som behøves siden lagring er rett der. Men er nok og opphavet til så kort tid, da denne lagringen sannsynligvis fylles opp rimelig raskt.

 

120 fps standard tror jeg vil være mulig med dagens teknologi, men jeg vet ikke. Varme er vel og et problem for mobiler, siden alt er så smått.

Lenke til kommentar

Nå starter jeg opp min s9+. Kom fra Power i posten nå.

Fikk tilfeldigvis bakdeksel til den fra ebay og i dag. Har bestilt skjermbeskytter og, men den er ikke kommet. Er den plasten som er på skjermen brukelig i noen dager?

Endret av nor50
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er den store "postmanntråden" i gang, når det gjelder S9 forstår jeg.

Som vanlig er ved nylansering.

Så da avventer jeg til det kommer noen erfaringer med denne etter at den er mottatt hos noen.

Eksempelbilder hadde jo vært flott. Kanskje også tatt i mørket, der den visstnok har større muligheter, enn til eks S8....

Lenke til kommentar

Nå er den store "postmanntråden" i gang, når det gjelder S9 forstår jeg.

Som vanlig er ved nylansering.

Så da avventer jeg til det kommer noen erfaringer med denne etter at den er mottatt hos noen.

Eksempelbilder hadde jo vært flott. Kanskje også tatt i mørket, der den visstnok har større muligheter, enn til eks S8....

Min ligger hos kiwi i Lillestrøm, så må bare komme meg dit og få hentet den :)
Lenke til kommentar

Nå starter jeg opp min s9+. Kom fra Power i posten nå.

Fikk tilfeldigvis bakdeksel til den fra ebay og i dag. Har bestilt skjermbeskytter og, men den er ikke kommet. Er den plasten som er på skjermen brukelig i noen dager?

Går fint å gjøre det, men med mindre du har tenkt å holde på med noen merkelige greier så burde det ikke være noe problem å kjøre uten, jeg har forsåvidt ikke brukt noen skjermbeskyttelse på mine to siste mobiler, og det har ikke blitt noe mer enn noen små bruksriper på noen av dem :)
Lenke til kommentar

Tok noen kjappe bilder;

 

1; Grei rombelysning

post-266150-0-74891400-1520526995_thumb.jpg

2; Lys av, litt naturlig lys og litt lys fra skjerm

post-266150-0-47798900-1520526990_thumb.jpg

3; Nesten helt mørkt, var inne i et helt mørkt rom også, ble faktisk overrasket over at om man holdt kameraet nærme nok og fikk boksen delvis i fokus så kunne man se mer av det som er "printet" på den enn hva jeg fikk til med det blotte øye (nå hadde riktignok ikke mørkesynet rukket å slå inn, men fortsatt imponerende imo).

post-266150-0-32313200-1520526999_thumb.jpg

 

 

Måtte også prøve Super Slow-Mo kjapt, her har dere en kjapp video fra et relativt mørkt rom

 

 

Tror det kommer til å bli mye leking med akkurat denne funksjonen fremover :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...