Gå til innhold

Samsung Galaxy S9/S9+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe S9, men lurer på om noen kan anbefale en god skjermbeskytter i herdet glass. En som ikke glipper i kantene, dersom den også dekker den buede skjermkanten på sidene. Samtidig må den kunne brukes med deksel, slik at ikke dekselet løfter beskytteren, for å si det slik. Det må ikke være en beskytter med «dotte-mønster», noe som både ser stygt ut, og som reduserer skjermfølsomheten for mye. Dersom skjermbeskytteren ikke dekker de buede kantene, ser det ikke fullt så bra ut, men den er vel desto lettere å få til å sitte godt. Skjermbeskytterne de selger på Elkjøp er ifølge kundetilbakemeldingene ikke å anbefale.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe S9, men lurer på om noen kan anbefale en god skjermbeskytter i herdet glass. En som ikke glipper i kantene, dersom den også dekker den buede skjermkanten på sidene. Samtidig må den kunne brukes med deksel, slik at ikke dekselet løfter beskytteren, for å si det slik. Det må ikke være en beskytter med «dotte-mønster», noe som både ser stygt ut, og som reduserer skjermfølsomheten for mye. Dersom skjermbeskytteren ikke dekker de buede kantene, ser det ikke fullt så bra ut, men den er vel desto lettere å få til å sitte godt. Skjermbeskytterne de selger på Elkjøp er ifølge kundetilbakemeldingene ikke å anbefale.

Beste jeg har hatt noen gang, og vel verdt pengene.

 

Kom på 370, men ble ikke noe gebyrer og slikt når jeg kjøpte, men da kjøpte jeg pakken som inneholdt to sett. Utrolig enkelt å montere også.

 

https://youtu.be/glOPokc6PeY

Endret av ProphetSe7en
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Beste jeg har hatt noen gang, og vel verdt pengene.

Kom på 370, men ble ikke noe gebyrer og slikt når jeg kjøpte, men da kjøpte jeg pakken som inneholdt to sett. Utrolig enkelt å montere også.https://youtu.be/glOPokc6PeY

Takker for anbefaling! Så veldig bra ut, og det er veldig bra når skjermbeskyttere leveres med monteringssett, slik at den blir liggende akkurat der den skal. Vet ikke hvor mye det har å si for monteringen og sluttresultatet med den blå belysningen, for den lampen er vel noe man eventuelt må skaffe utenom. Men ellers er vel alt utstyret med i pakken?

Lenke til kommentar

Takker for anbefaling! Så veldig bra ut, og det er veldig bra når skjermbeskyttere leveres med monteringssett, slik at den blir liggende akkurat der den skal. Vet ikke hvor mye det har å si for monteringen og sluttresultatet med den blå belysningen, for den lampen er vel noe man eventuelt må skaffe utenom. Men ellers er vel alt utstyret med i pakken?

Lampen følger også med. Alt som brukes til montering i videoen følger med i pakken

Lenke til kommentar

Fant det på nettet :) Tusen takk for hjelpen!

Det er sikkert kommet mange gode alternativer til S9, men når jeg undersøkte i sommer så var det ikke mye jeg ble begeistret over etter å ha lest erfaringer med de forskjellige. De fleste anbefalinger gikk på den jeg nevnte over.

 

Så les litt erfaringer av de forskjellige før du bestemmer deg. Står nok mye på Reddit og xda angående skjermbeskytter til S9.

 

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Prøvde to andre skjermbeskytter før denne, men ingen av de satt spesielt godt på grunnet buet skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sikkert kommet mange gode alternativer til S9, men når jeg undersøkte i sommer så var det ikke mye jeg ble begeistret over etter å ha lest erfaringer med de forskjellige. De fleste anbefalinger gikk på den jeg nevnte over.

Så les litt erfaringer av de forskjellige før du bestemmer deg. Står nok mye på Reddit og xda angående skjermbeskytter til S9.

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd. Prøvde to andre skjermbeskytter før denne, men ingen av de satt spesielt godt på grunnet buet skjerm.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg vurderer S9, på tross av den buede skjermen, er at det tross alt er en god telefon, og den har sunket bra i pris. Fås på tilbud. Den har fortsatt uttak til 3,5 mm jack, så jeg kan bruke den med det eller via Bluetooth. Dessuten er den fri for busslomme, som en rekke telefoner nå har.

 

Har hatt en Huawei P20 Pro, som er en veldig bra mobil, men den fungerte ikke skikkelig med smartklokker, selv om jeg gjorde en rekke innstillinger med hensyn til strømtillatelser.

 

Nå oppdateres S9 til Android Pie, samt at brukergrensesnittet samtidig fornyes, endelig.

 

Batteriet skal visstnok rekke lenger med Pie, men med min moderate bruk, ser jeg ikke bort fra at det kan rekke to dager. Nå har jeg en iPhone Xs, og den får jeg 2 dager ut av. Noen har meldt at batteritiden er blitt dårligere på S9 etter oppdatering til Pie, men dette gjelder foreløpig kun i noen tilfeller, og det vil nok utbedres i senere oppdateringer. I motsetning til iPhone, som har generelt høye SAR-verdier, er dette klart lavere på S9, noe som også gir bedre mottak av mobilsignaler.

 

Har vurdert en rekke telefoner, men ut fra pris og telefonen i seg selv, vil S9 være meget bra for mitt behov. Dessuten har den en hendig størrelse, men likevel en passelig stor skjerm, akkurat som på iPhone Xs.

Lenke til kommentar

Grattis

Gi gjerne tilbakemelding på hvordan den oppleves med buet skjerm.

 

Kan ikke si jeg elsker buet skjerm, så det var et kompromiss, men jeg har heldigvis ikke uforvarende kommet borti ikoner som igjen starter apper. Kjøpte et deksel, som nok er med å hjelpe til at slikt unngås. Det var et grått Samsung-deksel med vevd ytterside. Ser bra ut, og gjør telefonen svært behagelig å holde i. 

 

Men buet skjerm skal nok være til å leve med. Bruker fortsatt folien som den kom med som skjermbeskyttelse, men skal kjøpe eller bestille en. Den jeg fikk råd om av 'ProphetSe7en' lengre oppe i tråden, ser bra ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte S9 på Black Friday og jeg er veldig fornøyd. Jeg trodde batteriet skulle være bedre enn det er, men men. Det holder ut dagen, så det er ikke noen stor sak. Den lader mye raskere enn alt annet jeg har hatt, det er et pluss. Supert kamera, og skjermen er helt nydelig. Samsung kan skjerm.

 

Håper batteritiden kan bli litt bedre med Pie,selv om jeg har mine tvil. Blir vel sjelden de helt store nyhetene.

Lenke til kommentar

Kjøpte S9 på Black Friday og jeg er veldig fornøyd. Jeg trodde batteriet skulle være bedre enn det er, men men. Det holder ut dagen, så det er ikke noen stor sak. Den lader mye raskere enn alt annet jeg har hatt, det er et pluss. Supert kamera, og skjermen er helt nydelig. Samsung kan skjerm.

 

Håper batteritiden kan bli litt bedre med Pie,selv om jeg har mine tvil. Blir vel sjelden de helt store nyhetene.

 

Det er jo en flott og meget god telefon. Når man får den ny til under 4800 kr, er det definitivt verdt pengene. Vurderte enkelte andre telefoner, men mer nye mellomklassemobiler. Prisen lå ikke veldig langt under, og da valgte jeg heller en av toppmodellene fra Samsung. Den henger godt med, selv om den kom i handelen for ca 9 måneder siden, ikke tvil om det. Dessuten ville jeg ikke ha noen mobil som var for stor/lang. 150 mm pluss/minus litt er optimalt for mitt vedkommende.

 

S9 oppfyller de ønskene eller kravene jeg har til en mobil. Batteriet kunne vært bedre, men normalt er tilgang til lading ikke noe problem. På reise finnes det jo powerbanks i huset å ta med seg. Videre er det jo en del man kan gjøre for å redusere batteriforbruket, etter de grenser man selv setter i forhold til den funksjonaliteten man trenger.

 

Størrelsen er helt perfekt for meg. Dessuten er den veldig grei å tilpasse for mitt behov. Jeg hører til de som foretrekker fingeravtrykkopplåsing på framsiden, men her er det ansiktsgjenkjennelse, så om man ønsker å låse den opp med fingeravtrykk eller ansiktsgjenkjennelse, blir det hipp som happ. Ja, takk, begge deler!

 

Kjøpte med et originalt Samsung S9 Hyperknit deksel, som gir et meget godt og behagelig grep, både når man holder den eller løfter den opp. Dessuten er vevestrukturen både fin og funksjonell, bare man ikke griser den til.

 

Det blir veldig spennende å få Android Pie, når den er klar til nedlasting. Da får man jo One UI bokstavelig talt på toppen. Håper, som deg, at dette vil virke positivt for batteritiden. Det virker dessuten som Samsung beveger seg mer vekk fra de håpløst seine oppdateringene av OSet, i alle fall for enkelte modeller, som denne. Det var ikke for tidlig!

 
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...