Gå til innhold

Nå stiger PlayStation Plus-prisen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Men du forstår at for mange så er det ikke godt nok?

 

 

Nei jeg har litt vanskelig for det. Å betale for online funksjonalitet er noe vi har gjort i snart 17 år nå siden den første Xbox konsollen kom for salg. Og grunnen til at en gjør det på konsoll er jo pga konsoller er lukkede øko systemer og konsollene må holde sirkelen lukket hele veien.

 

Og når vi får såpass mye spill iløpet av et år som burde ha noe for enhver. Så har jeg litt vanskelig å se hva problemet ved å betale ca 40kr i mnd har å si. 

 

Om det er prinsippet som er greia med tanke på PC og en ignorerer det tekniske så er det en ting. Selv har jeg kjøpt og spilt flere online fps spill på konsoll pga av at konsollene og serverene er lukket i Sony eller Microsoft sitt økosystem da PC versjonene er ofte infisert av aim bots,wall hacks og andre hacks som ødelegger ikke bare moroa men hele spillet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er egentlig bare at du må ha PS+ eller Xbox Live for å spille online mot andre. Resten er jeg enig med deg i at det er verdt pengene for hva du får. Å spille online burde være gratis. Det blir litt som om Origin Access på PC var et must for å spille EA spill online mot andre. Pengene i seg selv er ikke et problem, men det blir feil.

Det er mange som ikke er interessert i de "gratis-spillene" og bare vil spille de 1-2 spillene de har online. Da er det teit å måtte betale en månedlig sum for det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne økningen på 7 kroner og 50 øre i måneden gjør at jeg rett og slett må si opp PS+. Det her rett og slett S P R E N G E R mitt budsjett!

 

lulz

 

Tviler på at folk ikke kan ta seg råd til det, men prisøkningen er prosentvis ganske ekstrem. At spillene en har fått til nå for det meste har vært søppel gjør at en forventer bedre nå når prisen stiger. Selv spiller jeg veldig lite online på ps4 side de fleste av mine kamerater spiller online på xbone om de har begge konsoller, og de som kun har ps4 spiller så og si aldri online. Ps+ starta jeg på ps3 på grunn av spillene, men har lenge vurdert om jeg behøver ps+ nå som spilla er dårlige, og då kan en prisøkning være utslagsgivende på at jeg sier opp.

Lenke til kommentar

Jeg synes det alltid er mange ubesvarte spørsmål rundt slike abonnement. F.eks. så har jeg lenge lurt på dette med dersom man velger å stoppe betalingen på Plus-abonnementet til Sony, om en da mister alt?

 

Og/eller hvor lenge innholdet man tidligere hadde opparbeidet seg har en endelig passivitetsdato, hvor det slettes, og at man må begynne fra bunn av igjen?

 

Hvor lang er i såfall en slik tenkt periode, før sletting skjer?

Lenke til kommentar

Jeg synes det alltid er mange ubesvarte spørsmål rundt slike abonnement. F.eks. så har jeg lenge lurt på dette med dersom man velger å stoppe betalingen på Plus-abonnementet til Sony, om en da mister alt?

 

Og/eller hvor lenge innholdet man tidligere hadde opparbeidet seg har en endelig passivitetsdato, hvor det slettes, og at man må begynne fra bunn av igjen?

 

Hvor lang er i såfall en slik tenkt periode, før sletting skjer?

 

Tenker du på spill man får tilgang til når man abonnerer? Man mister tilgangen til alle PS Plus spill (alle spill man har "kjøpt gratis" med PS Plus) med en gang medlemskapet går ut. De blir ikke slettet fra harddisken, men du får en feilmelding hvis du prøver å åpne dem. Hvis du bestemmer deg for å abonnere på nytt igjen på et senere tidspunkt, får du tilgang til alle spillene igjen. Slik er det hvertfall etter min erfaring.

 

Spill du kjøper som bare har en ekstra rabatt på grunn av PS Plus beholder du på kontoen din, uavhengig om du fortsetter å betale for PS Plus.

Lenke til kommentar

 

Pff, kommer aldri å skaffe meg det. Jeg abbonnerer heldigvis ikke på Steam, så hvorfor skal Sony ha penger for online.

Tror du kan være rimelig sikker på at Valve sitter igjen med noen kroner for hver solgte tittel de også. Kanskje ikke et abonnement, men du betaler for tjenesten om du handler det.

 

Om de isåfall gjør det så tar de en betydelig mindre del enn EA, PSN og Xbox hvis du ser på prisene på steam.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt PS+, både fordi jeg bruker konsoller utelukkende til single player og couch coop, men også fordi jeg er i mot abonnementstjenester på spill. Du eier jo ikkje spillene via PS+, de kan når som helst ta de bort. Dessuten er 99% av spillene man får de siste årene enten vært ræv eller spill man allerede har, i hvert fall de få gangene jeg har sjekket.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt PS+, både fordi jeg bruker konsoller utelukkende til single player og couch coop, men også fordi jeg er i mot abonnementstjenester på spill. Du eier jo ikkje spillene via PS+, de kan når som helst ta de bort. Dessuten er 99% av spillene man får de siste årene enten vært ræv eller spill man allerede har, i hvert fall de få gangene jeg har sjekket.

 

De kan ta de bort, men det blir forferdelig dårlig PR av å gjøre det ut av det blå. De har mer å tjene på å fortsette å tilby tjenesten og samle inn penger månentlig.

 

Jeg er mer spent på hvordan det kommer til å gå med det digitale biblioteket mitt i lengden over de neste tiårene. Jeg har ikke akkurat lest brukeravtalen til PSN, men jeg tviler på den sier at jeg kommer til å ha tilgang til å laste ned spillene jeg har betalt for for alltid. Digitalt "eierskap" er vel mer som en langvarlig leiekontrakt.

Lenke til kommentar

 

Denne økningen på 7 kroner og 50 øre i måneden gjør at jeg rett og slett må si opp PS+. Det her rett og slett S P R E N G E R mitt budsjett!

 

lulz

Ingen som påstår det? Eller i nærheten? Det kunne kostet 400 i mnd og folk kunne sikkert tatt seg råd. Spørsmålet er jo om det er verdt det og om deg er riktig å betale det i forhold til hva man får.

 

Det er fortsatt verdt mye mer enn 500kr i året for min del hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nei, heldigvis. Så hvorfor trenger Sony det?

 

 

Er vel pga sikkerhet og lukket infrastruktur på konsollene i stor kontrast til PC.

Dem trengte det ikke på PS3 tydeligvis. Det er jo bare for å tjene ekstra penger. Man betaler for internett, burde være unødvendig å betale for å spille over internett i tillegg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Nei, heldigvis. Så hvorfor trenger Sony det?

 

 

Er vel pga sikkerhet og lukket infrastruktur på konsollene i stor kontrast til PC.

Dem trengte det ikke på PS3 tydeligvis. Det er jo bare for å tjene ekstra penger. Man betaler for internett, burde være unødvendig å betale for å spille over internett i tillegg.

Nå ble jo PSN hacket 24/7 tilbake i PS3-dagene da. Det er hvertfall bedre nå, selv om det koster penger. Men er enig i at gratis online på PS3 var et gigantisk pluss.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt PS+, både fordi jeg bruker konsoller utelukkende til single player og couch coop, men også fordi jeg er i mot abonnementstjenester på spill. Du eier jo ikkje spillene via PS+, de kan når som helst ta de bort. Dessuten er 99% av spillene man får de siste årene enten vært ræv eller spill man allerede har, i hvert fall de få gangene jeg har sjekket.

 

Du har aldri eid spill. Det du har kjøpt er en lisens som gir deg lov til å spille spillet. Dette gjelder uansett hvor og hvordan du kjøper det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...