Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er visstnok mulig å bytte til seg BTCP fra andre

https://blog.coinswitch.co/how-to-get-more-bitcoin-private-btcp-after-the-fork-9c2828f331be

 

According to the ZCL documentation on Reddit, BTCP Coins will be distributed on a 1:1 ratio. Example: (1 ZCL = 1 BTCP.) (1 Bitcoin = 1 BTCP.) (1 ZCL & 0.5 BTC = 1.5 BTCP.)

Blir billigere dersom man kan skaffe seg ZCL og deretter bytte til BTCP, men jeg finner ingen steder hvor det kan kjøpes ZCL.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Blir billigere dersom man kan skaffe seg ZCL og deretter bytte til BTCP, men jeg finner ingen steder hvor det kan kjøpes ZCL.

WRONG!

Hvis du hadde Zclassic eller Bitcoin i egen wallet før kl 17 UTC den 28.02.2018 fikk du BTCP i 1:1 ratio.

 

Kjøper du ZCL nå får du ingenting.

 

Her kan du se hvordan du kan få dine BTCP: https://www.reddit.com/r/BitcoinPrivate/comments/81ratw/fork_is_finished_mainnet_has_fully_launched/

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål til alle på tråden:
 

  1. Eier du kryptovaluta?
  2. Hva fordeler tenker du samfunnet vil få at kryptovaluta?
  3. Hva er ditt favorittprosjekt/mynt
  4. Hva tenker du om kryptomarkedet i dag? (Kurs, tillit, gode/dårlige råd)
  5. Hvilken sektorer tror du kryptovaluta kommer til å endre?
Lenke til kommentar

 

Har noen spørsmål til alle på tråden:

 

  1. Eier du kryptovaluta? Ja
  2. Hva fordeler tenker du samfunnet vil få at kryptovaluta? Blockchains er jo ganske praktiskt.
  3. Hva er ditt favorittprosjekt/mynt. Dont know. Dont care. Kursen som teller.
  4. Hva tenker du om kryptomarkedet i dag? (Kurs, tillit, gode/dårlige råd) Tror det er på bedrings vei.
  5. Hvilken sektorer tror du kryptovaluta kommer til å endre? Logistikk og betaling.

 

Lenke til kommentar

 

 

Har noen spørsmål til alle på tråden:

 

  1. Eier du kryptovaluta? Ja
  2. Hva fordeler tenker du samfunnet vil få at kryptovaluta? Blockchains er jo ganske praktiskt.
  3. Hva er ditt favorittprosjekt/mynt. Dont know. Dont care. Kursen som teller.
  4. Hva tenker du om kryptomarkedet i dag? (Kurs, tillit, gode/dårlige råd) Tror det er på bedrings vei.
  5. Hvilken sektorer tror du kryptovaluta kommer til å endre? Logistikk og betaling.

 

 

Har du tenkt på elektronisk stemming av parti? Eller åpent demokrati, der alle stemmer over nett? 

Lenke til kommentar

Som jeg skrev, bruk til mining 24/7 er ikke ansett som normal bruk og slitasje. Det vil nok ikke være dekket av hverken garantiordningen til produsenten eller reklamasjonen vi har her i Norge.

Vil ikke dette anses som normal bruk når pcen profileres som en "miner"?

Lenke til kommentar

Om komplett bruker en helt standard gaming-GPU i en rigg de reklamerer med som en mining-rigg har de samtidig anerkjent at tilsvarende GPUer kan benyttes til mining uten at det er unormal bruk. Om det ikke er en egen SKU som settes inn i disse riggene er det revnende likegyldig for produsent hva komplett bruker kortet til - og selv om SKU er ulik skal det godt gjøres å argumentere for at dette ikke er tilfellet når kjøleløsningens kvalitet er sammenlignbar på tvers av GPUer med samme chip.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

Har noen spørsmål til alle på tråden:

 

  • Eier du kryptovaluta? Ja
  • Hva fordeler tenker du samfunnet vil få at kryptovaluta? Mindre nedetid på tjenester. Mer desentralisert og åpent. Raskere tjenester, feks betalinger. Lavere kostnader
  • Hva er ditt favorittprosjekt/mynt? Golem
  • Hva tenker du om kryptomarkedet i dag? (Kurs, tillit, gode/dårlige råd) Er positiv. Folk flest tenker bare på pris. Bruk heller tiden på å lære hvordan dette fungerer og skaff deg mest mulig av mynten du tror på nå mens den fortsatt er lavt priset.
  • Hvilken sektorer tror du kryptovaluta kommer til å endre? Finansielle tjenester, skylagring, cloud computing, IT, logistikk og mye mye mer. Så ekstremt mange tjenester hvor man kan kutte ut middleman.
Lenke til kommentar

 

Har noen spørsmål til alle på tråden:

  • Eier du kryptovaluta? Ja
  • Hva fordeler tenker du samfunnet vil få at kryptovaluta? Mindre nedetid på tjenester. Mer desentralisert og åpent. Raskere tjenester, feks betalinger. Lavere kostnader
  • Hva er ditt favorittprosjekt/mynt? Golem
  • Hva tenker du om kryptomarkedet i dag? (Kurs, tillit, gode/dårlige råd) Er positiv. Folk flest tenker bare på pris. Bruk heller tiden på å lære hvordan dette fungerer og skaff deg mest mulig av mynten du tror på nå mens den fortsatt er lavt priset.
  • Hvilken sektorer tror du kryptovaluta kommer til å endre? Finansielle tjenester, skylagring, cloud computing, IT, logistikk og mye mye mer. Så ekstremt mange tjenester hvor man kan kutte ut middleman.

 

"Er positiv. Folk flest tenker bare på pris. Bruk heller tiden på å lære hvordan dette fungerer og skaff deg mest mulig av mynten du tror på nå mens den fortsatt er lavt priset." Enig i dette, men å holde på en mynt er risikabelt, uansett hvor bra du tror det kommer til å gå. Vil anbefale å finne ihvertfall 5 prosjekter en tror vil bli suksess. Ingen kan forutsi fremtiden, og noen prosjekter kan rett og slett være en feilsatsing, uansett hvor bra det høres ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

 

 

Har noen spørsmål til alle på tråden:

  • Eier du kryptovaluta? Ja
  • Hva fordeler tenker du samfunnet vil få at kryptovaluta? Mindre nedetid på tjenester. Mer desentralisert og åpent. Raskere tjenester, feks betalinger. Lavere kostnader
  • Hva er ditt favorittprosjekt/mynt? Golem
  • Hva tenker du om kryptomarkedet i dag? (Kurs, tillit, gode/dårlige råd) Er positiv. Folk flest tenker bare på pris. Bruk heller tiden på å lære hvordan dette fungerer og skaff deg mest mulig av mynten du tror på nå mens den fortsatt er lavt priset.
  • Hvilken sektorer tror du kryptovaluta kommer til å endre? Finansielle tjenester, skylagring, cloud computing, IT, logistikk og mye mye mer. Så ekstremt mange tjenester hvor man kan kutte ut middleman.

 

"Er positiv. Folk flest tenker bare på pris. Bruk heller tiden på å lære hvordan dette fungerer og skaff deg mest mulig av mynten du tror på nå mens den fortsatt er lavt priset." Enig i dette, men å holde på en mynt er risikabelt, uansett hvor bra du tror det kommer til å gå. Vil anbefale å finne ihvertfall 5 prosjekter en tror vil bli suksess. Ingen kan forutsi fremtiden, og noen prosjekter kan rett og slett være en feilsatsing, uansett hvor bra det høres ut.

 

Ja enig i det. Ordla meg litt feil der og burde sagt "mynter/prosjekter". Aldri putt alle egga i en kurv. Fordel det på flere prosjekter man har tro på. Så kan man ha en liten sum på kanskje 10-20% som kan fordeles i forskjellige shitcoins man ser muligheten til å tjene penger på men ikke nødvendigvis har stor tro på.

 

Kan være greit å finne ut hvilken rolle man vil ha i dette gamet. Folk flest vil være best tjent ved å kjøpe og holde. Trading kan fort bli risikosport med lavere oppside enn man først så for seg. Jeg startet som trader, men er nå miner og hodler, med noen små trades her og der.

Lenke til kommentar

Så over noen gamle notater nå. På Mintpal hadde jeg 50 000 blackcoin, en haug med mazacoins, noen drk(?) og mest sannsynlig en bitcoin eller to. På det meste hadde jeg 1.9 millioner doge som jeg tradet inn i 4.4 btc.

 

Fort gjort å tenke "what if"..  -Hva om jeg hadde lagret alt lokalt, og ikke stolte på en random nettside. 

Da den ble hacket/stengt mistet jeg alt driv til å fortsette med crypto. Kjøpte meg hardt inn igjen i slutten av 2017 og jan/feb 2018, noe som selvfølgelig er tragisk sent i forhold til da jeg først prøvde meg.. Det er snakk om ganske mange hundre tusen i tapt fortjeneste.
Håper vi enda er "tidlig" ute, og at stigningen vi har sett de siste årene fortsetter godt ut i 2020+. 


Konklusjon: HODL og kjøp hardware wallet!  :wee:

Endret av Kjetil_90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...