Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er rett under to hundre land i FN, hvis vi antar at alle har sin egen valuta, noe jeg tror er upresist, så er det rundt to hundre valutaer i verden. Fra søppelvalutaer til de få store.

 

Sist jeg hørte noe om antall kryptovalutaer så var det rundt 1500 til 1600 av dem. Da sier det seg selv at en massedød kommer om kryptovalutaer vedvarer. Det er for enkelt å lage en kryptovaluta og det kan undergrave integriteten til teknologien på sikt. 

 

Hva som blir kongen(e) på haugen vil tiden vise. Et underliggende spørsmål blir om kryptovaluta får lov til å fortsette.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er kanskje også hva du definerer som en valuta. Er Norwegian Cash Points en valuta? Sannsynligvis, om du definerer alle 1500 kryptoene til å være det.

 

 

Etter en tradisjonell forståelse av valuta er det tvilsomt om noen av kryptovalutane kan defineres som valuta. Etter OED Economics ordboka vil kryptovaluta ikke kunne defineres som en valuta siden den ikke er utgitt av en sentralbank/offentlige myndigheter.

 

Hadde Norges Bank utgitt en kryptovaluta parallelt til krona ville den kunne være definert som valuta, men da hadde den kanskje vært uinteressant i en typisk kryptovaluta setting.

 

Personlig ser jeg ikke på kryptovaluta som valuta. Til tross for at det, med begrenset mulighet, er mulig å benytte disse som betalingsmiddel. Det er i all hovedsak et spekulasjonsobjekt med usedvanlig høy risiko. Bak aksjer er det i alle fall en vurderingsmekanisme. Det er det ikke bak krypto.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Tror bitcoins snart vil miste sin verdi. Kursen nå ligger på rundt 6000$.

Forklar "miste sin verdi" er du grei.

 

Den vil nok floppe snart. Enten blir den verdiløs, ellers så går verdien ned til et sted under 1000 dollar. Dem som har kjøpt høyt kommer til å tape mye.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

 

 

Tror bitcoins snart vil miste sin verdi. Kursen nå ligger på rundt 6000$.

Forklar "miste sin verdi" er du grei.

Den vil nok floppe snart. Enten blir den verdiløs, ellers så går verdien ned til et sted under 1000 dollar. Dem som har kjøpt høyt kommer til å tape mye.
Jeg er ikke noe bitcoin maksimalist akkurat, men tror du tar feil der gitt :)
Lenke til kommentar

Alt følger bitcoin som vanlig, ikke noe nytt der. Kan vel si at mainstream bobla har sprukket, så akkurat hva som skjer nå fremover er vanskelig å si. Selv blir jeg ikke "nervøs" i ordets rette forstand, da jeg ikke har lagt inn alle sparepengene mine når markedet var på topp. Etter min mening er dette ganske som forventet etter det mainstream styret som har vært nå. Måtte smelle før eller senere. Men teknologien blir ikke dårligere fordi noobs kjøper seg inn for å tjene raske penger, så i det lange løp har dette ingenting å si :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...