Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Hvilke altcoin kjøper dere? Selv har jeg kjøpt litt Cardano og snuser litt på Monero. Dash virker jo også litt spennende. Noen som har tro på disse?

 

 

NEO - Red Pulse - Trinity - IOTA - Utrust - Qlink - KuCoin Shares.

Har i det siste vært mer interessert i ICO's så blitt litt Ethereum og.

 

 

Har allerede kjøpt litt Ethereum. Hvordan skaffer man seg ICO?

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke altcoin kjøper dere? Selv har jeg kjøpt litt Cardano og snuser litt på Monero. Dash virker jo også litt spennende. Noen som har tro på disse?

 

Hvor mye ser du for deg å kjøpe ? Disse koster allerede litt, og du får få stk med mindre du handler stort. At de skal opp er vel liten tvil om.

 

 

Har tenkt å kjøpe for 10 - 20k totalt. Føler meg ikke komfortabel med å kjøpe for mer enn det. Så langt har jeg kjøpt Ethereum for 4000 kr og Cardano for 2700 kr. Det vil si at jeg har maks 13300 å kjøpe for.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvilke altcoin kjøper dere? Selv har jeg kjøpt litt Cardano og snuser litt på Monero. Dash virker jo også litt spennende. Noen som har tro på disse?

 

 

NEO - Red Pulse - Trinity - IOTA - Utrust - Qlink - KuCoin Shares.

Har i det siste vært mer interessert i ICO's så blitt litt Ethereum og.

 

 

Har allerede kjøpt litt Ethereum. Hvordan skaffer man seg ICO?

 

 

ICO - Initial Coin Offering. Altså et prosjekt/ide som man kan kjøpe seg inn i før det blir en token/coin og havner på forskjellige exchanges.

Dem fleste må kjøpes for Ethereum og man må ha en ERC-20 kompatibel lommebok. MyEtherWallet sammen med MetaMask eller ledger nano osv.

Man finner/hører framtidige ICO på twitter og youtube eller/og ser dem på sider som f.eks. icodrops.com eller coinschedule.com

Kan være en god ide og se litt youtube guider og lese litt før man hiver seg inn i det, er jo ganske spekulativt og høy risiko.

Lenke til kommentar

Man er jo ikke nødt til å kjøpe et helt antall, så prisen i seg selv har lite å si.

Poenget var vel det at om han kjøpte 2 stk, så finnes det mynter med mulighet for større gevinst.

 

 

 At de skal opp er vel liten tvil om.

 

 

Bare å belåne seg til pipa og kjøpe alt man makter med andre ord? :)

 

Såklart ikkje, men overlever ikkje disse som er noen av de mest solide prosjektene, så overlever vel ikkje alt coins i sin helhet. Må ha troen, ellers er det ikkje vits i å være her.

Lenke til kommentar

 

 

Hvilke altcoin kjøper dere? Selv har jeg kjøpt litt Cardano og snuser litt på Monero. Dash virker jo også litt spennende. Noen som har tro på disse?

 

Hvor mye ser du for deg å kjøpe ? Disse koster allerede litt, og du får få stk med mindre du handler stort. At de skal opp er vel liten tvil om.

 

 

Selvfølgelig er det tvil om det, ellers hadde jo prisen vært mye høyere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Hvilke altcoin kjøper dere? Selv har jeg kjøpt litt Cardano og snuser litt på Monero. Dash virker jo også litt spennende. Noen som har tro på disse?

 

Hvor mye ser du for deg å kjøpe ? Disse koster allerede litt, og du får få stk med mindre du handler stort. At de skal opp er vel liten tvil om.

 

Selvfølgelig er det tvil om det, ellers hadde jo prisen vært mye høyere.

Hva svarer du på? Alle coinene, eller en spesiell?

 

Og hva mener du med tvil? Volumet er no ganske så bra om dagen så eg tror vi ser en ny ATH på feks neo etterhvert som btc prisen stiger litt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva svarer du på? Alle coinene, eller en spesiell?

 

Og hva mener du med tvil? Volumet er no ganske så bra om dagen så eg tror vi ser en ny ATH på feks neo etterhvert som btc prisen stiger litt

 

 

Du skriver "At de skal opp er det vel liten tvil om". Economy 101 (evt. bare elementær logikk) tilsier at hvis det objektivt sett var liten tvil om at de skulle opp, ville dette vært priset inn allerede, slik at prisen var høyere (og dermed igjen tvil om den skulle opp). Med andre ord, du tror de skal opp, og velger å gamble på at du har mer peiling enn snittet av alle andre som investerer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Såklart ikkje, men overlever ikkje disse som er noen av de mest solide prosjektene, så overlever vel ikkje alt coins i sin helhet. Må ha troen, ellers er det ikkje vits i å være her.

 

 

 

 

Det er fint du har troen, men du sier at det er ingen tvil om at de skal opp. Jo, det er faktisk det. Dette er gambling eller i det minste høy-risiko spekulasjon. 

 

Har som nevnt flere ganger ingenting i mot at folk spekulerer i kryptovaluta eller andre ting, men vær så snill vær klar over risikoen dette innebærer. De som kjøpte krypto på topp er fortsatt i rødt. I verste fall er det naive tenåringer eller andre som er økonomisk uansvarlige som leser dette som investerer penger de ikke burde investere. Noen tar også opp forbrukslån og tror de skal bli millionærer.

 

Faktisk synes jeg at de av dere som 'tror' en gitt kryptovaluta skal opp bør argumentere litt mer rasjonelt og intelligent for hvorfor den skal opp utover at dere 'tror' det. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe ok. Du har helt rett. Eg TROR de skal opp da eg ikkje kan se fremtiden.

 

Men hvorfor kaller du det å "investere" når det er gambling? "Investerer" du i viking lottoen?

 

Til han som spurte : siden eg TROR disse valutaene er kommet for bli, så TROR eg at du kan få bedre avkastning på gamblingen din ved å velge en nyere coin som du/andre TROR vil gjøre det godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Såklart ikkje, men overlever ikkje disse som er noen av de mest solide prosjektene, så overlever vel ikkje alt coins i sin helhet. Må ha troen, ellers er det ikkje vits i å være her.

 

 

Det er fint du har troen, men du sier at det er ingen tvil om at de skal opp. Jo, det er faktisk det. Dette er gambling eller i det minste høy-risiko spekulasjon. 

 

Har som nevnt flere ganger ingenting i mot at folk spekulerer i kryptovaluta eller andre ting, men vær så snill vær klar over risikoen dette innebærer. De som kjøpte krypto på topp er fortsatt i rødt. I verste fall er det naive tenåringer eller andre som er økonomisk uansvarlige som leser dette som investerer penger de ikke burde investere. Noen tar også opp forbrukslån og tror de skal bli millionærer.

 

Faktisk synes jeg at de av dere som 'tror' en gitt kryptovaluta skal opp bør argumentere litt mer rasjonelt og intelligent for hvorfor den skal opp utover at dere 'tror' det. :)

Du har helt rett. Eg kommer til å putte "tror" foran hver gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor kaller du det å "investere" når det er gambling? "Investerer" du i viking lottoen?

 

 

Du har helt rett. Eg kommer til å putte "tror" foran hver gang.

 

Høres bra ut. ;) 

 

Jeg bruker ordene litt om hverandre. Vet ikke om det er noen formell definisjon som skiller de. Det meste som involverer kjøp og salg av verdipapir, råvarer og valuta har risiko og kan således defineres som gambling/spekulasjon, i hvert fall om man ikke har noen rasjonell forventning om at prisen skal bevege seg i en gunstig retning.

 

Kjøper man aksjer i et selskap som har solide økonomiske tall og historisk sett har betalt økende årlig utbytte (det finnes noen slike selskap), så vil man kanskje kunne kalle det en investering. 

 

Kjøper man aksjer i et selskap i startgropa med veldig mye usikkerhet knyttet til fremtidig inntjening, så er det kanskje fortsatt en investering, men definitivt mer risikabelt og usikkert.

 

Avkastningen på de to er som regel proporsjonal med risikoen du tar. Det solide selskapet er godt etablert og utbetaler en stødig, men liten sum, mens det mindre selskapet enten går konkurs eller til himmels.

 

Trekker vi inn kryptovalutaer, så er dette i hvert fall noe som er veldig, veldig usikkert. Både krypto i sin helhet og en enkelt kryptovaluta isolert sett. Ikke vondt ment, men når vi så har individer som ikke rasjonelt kan argumentere hvorfor utover at de tror, da ligner det veldig mye på gambling. :) 

 

Her er fem kryptovalutaer som gikk i kjelleren:

 

http://bitcoinist.com/cryptocurrency-failures-all-time/

 

Sikkert flere også.

Lenke til kommentar

Dogecoin våknet til live igjen:

https://coinmarketcap.com/currencies/dogecoin/

 

Jeg er all inn på Ethereum Classic ETC, kommer en air drop i mars. Så prisen går i været. Oppe i ca 40 USD nå fra 17 USD ved kræsjen for ett par uker siden.

https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum-classic/

All inn bare, du har hørt om forbrukslån? 600k uten sikkerhet? Eller ønsker du ikke å bli rik?

Lenke til kommentar

 

Dogecoin våknet til live igjen:

https://coinmarketcap.com/currencies/dogecoin/

 

Jeg er all inn på Ethereum Classic ETC, kommer en air drop i mars. Så prisen går i været. Oppe i ca 40 USD nå fra 17 USD ved kræsjen for ett par uker siden.

https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum-classic/

All inn bare, du har hørt om forbrukslån? 600k uten sikkerhet? Eller ønsker du ikke å bli rik?

All inn med penger jeg forventer å tape. Er ned 35% hittil i år.

Lenke til kommentar

 

 

Dogecoin våknet til live igjen:

https://coinmarketcap.com/currencies/dogecoin/

 

Jeg er all inn på Ethereum Classic ETC, kommer en air drop i mars. Så prisen går i været. Oppe i ca 40 USD nå fra 17 USD ved kræsjen for ett par uker siden.

https://coinmarketcap.com/currencies/ethereum-classic/

All inn bare, du har hørt om forbrukslån? 600k uten sikkerhet? Eller ønsker du ikke å bli rik?

All inn med penger jeg forventer å tape. Er ned 35% hittil i år.

 

Så lenge det ikke er mye penger for deg.

Lenke til kommentar

Har noen iota på Binace, og begynte med eth via Coinbase for 3 mnd siden, så jeg er litt kjent med ting.

Er det noen som kan forklare hvordan Coinbase (o.l) kan veksle fra fiat til crypto? De har vel ikke et hav av eth/btc å selge? Eneste måten jeg kan se at penger kan komme inn i systemet er om noen kjøper ico direkte, og at jeg kan kjøpe på Coinbase dersom noen vil selge sine eth/bitcoin/bcc/ltc.

Lenke til kommentar

Har noen iota på Binace, og begynte med eth via Coinbase for 3 mnd siden, så jeg er litt kjent med ting.

 

Er det noen som kan forklare hvordan Coinbase (o.l) kan veksle fra fiat til crypto? De har vel ikke et hav av eth/btc å selge? Eneste måten jeg kan se at penger kan komme inn i systemet er om noen kjøper ico direkte, og at jeg kan kjøpe på Coinbase dersom noen vil selge sine eth/bitcoin/bcc/ltc.

Selvfølgelig har de ett hav av forskjellige cryptovalutaer på lager. De tar også avgifter på hver transaksjon i fiat. Tror du banken ikke får låne ut før noen kommer med ett innskudd? Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...