Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp fått istick 50 watt. Den er litt for liten til å ligge

godt i hånda men eller virker det bra. Forskjellen mellom kanger

ipow2 er dag og natt... kan ikke sammenlignes. Mye, MYE jevnere

damp, friskere smak. Jeg får faktisk mer damp, men det tar ikke

drepen på halsen i det hele tatt. Enten så er kanger ipow no dritt,

eller så er batteriet mitt defekt. Jeg tipper på den siste. Ipow2

brukte litt tid før coilen ble varm, og når den først ble det måtte

jeg stoppe hvis jeg ikke ville hoste å drepe smaksløkene. 

 

Så det var det som skulle til, nesten 1000 kr senere, ny tank og

nytt batteri så er jeg igang. Igår ville jeg helle ut juicen og prøve

en annen, nå vil jeg fylle på mer. Men det er mange tegn som

peker mot at lemo drop tanken min er fake. 

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Ok. Takk.

Men det jeg ikke skjønner er: Hvorfor kan man kjøpe tank men ikke coils? Følger det med flere coils til disse tankene?

Og... kan man bruke en Aspire1 tank til en ego sigarett/batteri? (for coils til K1 er jo enkle å skaffe)

 

Du får fortsatt tak i hoder til T2 noen steder, eks her:

http://steamlab.no/index.php?route=product/product&path=63&product_id=78

 

Poenget er at det nok bare er restelager over alt nå, både tanker og hoder - det er en gammel tank som det ikke lages nytt av, hverken tanker eller hoder, og det finnes mye bedre varer å velge i nå.

 

Ja, alle tanker du kan finne som har "510-gjenger" eller "EGO-gjenger" kan brukes på alle ego-batteri, dette er meget universalt. Aspire K1 og Aspire ET passer flott på alle EGO-batterier du måtte ha :)

Ok. Skjønner. Kunne kjøpt av restlageret og "kjøpt litt tid". Men, de du linket til selger bare opp til 1,8. Jeg letet egentlig etter 2,2 ohm. Spiller dette noe rolle?

 

2.2 er for høyt for et ego, blir svak trøkk - 1.8 er helt topp :)
Lenke til kommentar

 

 

Dette er akkurat samme svaret du kunne fått fra en norsk bedrift - levering anses juridisk som gjennomført idet de putter pakken i en postluke. Derfra overtar posten ansvaret.

Feil. Prøv igjen.
Begynner å mistenke at du har meget begrenset med erfaring innen handel. Postet er levert dersom ikke annet er spesifikt avtalt, sjekk regelverket. "når kunden har overtatt" er i praksis "varen anses som levert kunden når den er overlatt befrakter".

 

I tilfellet posten norge kan imidlertid avsender reklamere - har de betalt for forsikring kan de få igjen hele verdien og sende varen på ny. Har de ikke det får kunden en latterlig lav kilopris som erstatning. Dog hender det ofte at selger et velvillig og erstatter, men det er isåfall på goodwill.

 

Se for deg om det ikke var sånn - bestill en mengde varer fra komplett.no med brevpost uten sporing, motta varer, vent 14 dager og si det ikke er kommet. Få nye varer. Gjenta. Gjenta. Gjenta. Sånn kan det selvsagt ikke være, og kunde kan derfor velge selv å betale for registrert sending.

(2) Skal tingen ellers sendes til kjøperen (sendekjøp) og annet ikke følger av transportklausul eller annen avtale, skjer levering ved at tingen blir overgitt til den fraktfører som påtar seg transport fra avsendingsstedet. Utfører selgeren transporten selv, skjer levering først når tingen mottas av kjøperen.

Endret av toth
Lenke til kommentar

 

 

Dette er akkurat samme svaret du kunne fått fra en norsk bedrift - levering anses juridisk som gjennomført idet de putter pakken i en postluke. Derfra overtar posten ansvaret.

Feil. Prøv igjen.
Begynner å mistenke at du har meget begrenset med erfaring innen handel. Postet er levert dersom ikke annet er spesifikt avtalt, sjekk regelverket. "når kunden har overtatt" er i praksis "varen anses som levert kunden når den er overlatt befrakter".

 

I tilfellet posten norge kan imidlertid avsender reklamere - har de betalt for forsikring kan de få igjen hele verdien og sende varen på ny. Har de ikke det får kunden en latterlig lav kilopris som erstatning. Dog hender det ofte at selger et velvillig og erstatter, men det er isåfall på goodwill.

 

Se for deg om det ikke var sånn - bestill en mengde varer fra komplett.no med brevpost uten sporing, motta varer, vent 14 dager og si det ikke er kommet. Få nye varer. Gjenta. Gjenta. Gjenta. Sånn kan det selvsagt ikke være, og kunde kan derfor velge selv å betale for registrert sending.

(2) Skal tingen ellers sendes til kjøperen (sendekjøp) og annet ikke følger av transportklausul eller annen avtale, skjer levering ved at tingen blir overgitt til den fraktfører som påtar seg transport fra avsendingsstedet. Utfører selgeren transporten selv, skjer levering først når tingen mottas av kjøperen.

 

Igjen: Ekstremt dårlig forsøk på herseteknikk. Du vet ikke hva jeg vet. Så du trenger heller ikke komme med påstander om hva jeg vet eller ikke.

 

Anbefaler deg å lese (og forstå) §14 i Forbrukerkjøpsloven. Du er inne på det med det du selv siterer. "Utfører selgeren transporten selv, skjer levering først når tingen mottas av kjøper". Med dette menes det at når det er selger som gir oppdraget til transportør om å levere varen, er ikke levering gjennomført før mottaker har mottatt pakken. Motstykket er om jeg gir beskjed til selger at jeg får f.eks PostNord til å hente varen for meg (og selger ikke tilbyr frakt via PostNord), da er det risikoen gått over til meg i det øyeblikket PostNord henter varen hos selger.

 

 

 

 14.Risikoens overgang

Risikoen går over på forbrukeren når tingen er levert i samsvar med § 7. Hvis leveringstiden er kommet og forbrukeren unnlater å overta en ting som er stilt til hans eller hennes rådighet, har forbrukeren likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved tingen selv, for eksempel forråtnelse.

Skal forbrukeren hente tingen på et annet sted enn hos selgeren, går risikoen over når leveringstiden er inne og forbrukeren er kjent med at tingen er stilt til hans eller hennes rådighet på leveringsstedet.

Risikoen går ikke over på forbrukeren før det ved merking, transportdokument eller på annen måte er gjort klart at tingen er tiltenkt forbrukeren.

Ved sendekjøp går risikoen over på forbrukeren når forbrukeren, eller en tredjeperson forbrukeren har pekt ut som ikke er fraktføreren, fysisk har fått varene i sin besittelse. Risikoen går likevel over på forbrukeren når varene overlates til fraktføreren, dersom det er forbrukeren som har gitt fraktføreren transportoppdraget, og det ikke var selgeren som tilbød dette transportalternativet. Annet punktum berører ikke forbrukerens rettigheter overfor fraktføreren.

Er en ting kjøpt og levert på prøve eller for øvrig med rett til tilbakelevering, har forbrukeren risikoen for tingen inntil den igjen er overtatt av selgeren. Dette gjelder likevel ikke når forbrukeren har rett til å levere tingen tilbake etter angrerettloven eller tilsvarende angrefrist etter avtale om forbrukerkjøp.

Lenke til kommentar

Til diskusjonen rundt levering og mottak av varer.

Jeg er innforstått med at bestillinger uten sporing ikke gir noen leveringsgaranti.

Derimot er jeg misfornøyd med saksbehandlingen fra UKecigstore sin side.

Totalt sett har jeg handlet for over 25k hos dem og aldri hatt problemer med leveringer tidligere.

Grunnet den nye toll reglen som kom i Januar bestiller jeg uten sporing, da med sporing koster over 100nkr og inkluderes i totalprisen. Som eksempel kan jeg ikke da bestille Five Pawns uten å ende opp med ekstra tollkvoter.

 

Poenget mitt er at leverandøren burde ha sjekket kundehistorikken, og sett at her er en god og ærlig kunde som ikke forsøker seg på noe lureri. Dette har kun hendt meg en gang tidligere og den leverandøren sendte nye varer med DHL samme dag. Varene var her også bestilt uten sporing. Til sammenlikning var det kun min andre bestilling derfra.

 

Postet dette mest som informasjon til andre brukere i tråden, da jeg vet flere her bruker UKecigstore fast.

Endret av Bredoc
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til diskusjonen rundt levering og mottak av varer.

Jeg er innforstått med at bestillinger uten sporing ikke gir noen leveringsgaranti.

Derimot er jeg misfornøyd med saksbehandlingen fra UKecigstore sin side.

Totalt sett har jeg handlet for over 25k hos dem og aldri hatt problemer med leveringer tidligere.

Grunnet den nye toll reglen som kom i Januar bestiller jeg uten sporing, da med sporing koster over 100nkr og inkluderes i totalprisen. Som eksempel kan jeg ikke da bestille Five Pawns uten å ende opp med ekstra tollkvoter.

 

Poenget mitt er at leverandøren burde ha sjekket kundehistorikken, og sett at her er en god og ærlig kunde som ikke forsøker seg på noe lureri. Dette har kun hendt meg en gang tidligere og den leverandøren sendte nye varer med DHL samme dag. Varene var her også bestilt uten sporing. Til sammenlikning var det kun min andre bestilling derfra.

 

Postet dette mest som informasjon til andre brukere i tråden, da jeg vet flere her bruker UKecigstore fast.

Bare sånn til info: Jeg bruker UKEcigstore ganske fast, og sendte no forespørsler på mail (bare om når de forventa inn Atlantis 2 egentlig). Tok lang tid før jeg fikk svar, men det var et hyggelig svar hvor de beklagde forsinkelsen og forklarte at de holder på å flytte lageret sitt og derfor hadde litt kapasitetsproblemer for tida. Ikke noe unnskyldning for å ikke sjekke kundehistorikken i ditt tilfelle, men kanskje en forklaring :) Har samme erfaring som deg... aldri vært noen problemer med leveranser derfra, og de har ganske rimelig frakt :) Synes de er ganske rimelige ellers også når man bruker rabattkode og dem trekker fra den Engelske momsen :)

Lenke til kommentar

*Snip*

Nå vet jeg ikke hvor lenge siden dette var, men dette har de snakket

om helt siden februar. Det var også det jeg fikk høre i påske når de

brukte over en uke på å sende pakken til tross for at status var 

forandret til "complete" innen to dager.

 

Etter å ha snakket fram og tilbake i ukesvis har de endelig gått med

på å vurdere å bytte ut kanger batteriet mitt. Jeg venter fortsatt på

svar, de sjekker om den fortsatt er innenfor garantien på 1 måned.

Jeg har sikkert  snakket med de over 2-3 uker nå. Blir gøy å se hva 

de finner på. De prøvde å snu seg unna med at de ikke erstattet

tanker, måtte kontinuerlig argumentere for at det var batteriet inntil

de endelig vurderer det.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Hadde kjøpt en 50ml med belgisk vaffel. Jeg er jo veldig glad i det og tenkte at det hadde vært godt. Men det smaker akkurat som en blanding av rått egg og masse smør... helt forjævlig med andre ord...

 

Så da har jeg kasta bort 200kr på noe drit, kjipt når jeg prøver å spare så mye som mulig.

Lenke til kommentar

De fleste smaker kommer i 10ml, Amund_Blix. Så ja, det er idioti å kjøpe 50ml av noe man ikke har prøvd.

Slett ikke, men som sagt, krever forarbeid. Henger man på et forum med likesinnede får man etterhvert en gjeng du kjenner som har ganske lik smak. Og man blir ofte godt kjent med smaksprofilen hos gode produsenter. Jeg kjøper mye juice på anbefaling og det er veldig høy suksessrate.

 

Men om man kjøper 50ml av Blue Waffle tilfeldig som Dragen, er det nok et snev av idioti :p;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde kjøpt en 50ml med belgisk vaffel. Jeg er jo veldig glad i det og tenkte at det hadde vært godt. Men det smaker akkurat som en blanding av rått egg og masse smør... helt forjævlig med andre ord...

 

Så da har jeg kasta bort 200kr på noe drit, kjipt når jeg prøver å spare så mye som mulig.

Sleng den i en skuff og prøv igjen om 2-3 uker. Da forandrer smaken seg, er vi heldige så til det bedre :p

Lenke til kommentar

 

 

Hadde kjøpt en 50ml med belgisk vaffel. Jeg er jo veldig glad i det og tenkte at det hadde vært godt. Men det smaker akkurat som en blanding av rått egg og masse smør... helt forjævlig med andre ord...

 

Så da har jeg kasta bort 200kr på noe drit, kjipt når jeg prøver å spare så mye som mulig.

Sleng den i en skuff og prøv igjen om 2-3 uker. Da forandrer smaken seg, er vi heldige så til det bedre :p
Hadde allerede ligget i en skuff 3-4 uker før jeg prøvde, så tviler på at det hjalp :p
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ok. Takk.

Men det jeg ikke skjønner er: Hvorfor kan man kjøpe tank men ikke coils? Følger det med flere coils til disse tankene?

Og... kan man bruke en Aspire1 tank til en ego sigarett/batteri? (for coils til K1 er jo enkle å skaffe)

Du får fortsatt tak i hoder til T2 noen steder, eks her:

http://steamlab.no/index.php?route=product/product&path=63&product_id=78

 

Poenget er at det nok bare er restelager over alt nå, både tanker og hoder - det er en gammel tank som det ikke lages nytt av, hverken tanker eller hoder, og det finnes mye bedre varer å velge i nå.

 

Ja, alle tanker du kan finne som har "510-gjenger" eller "EGO-gjenger" kan brukes på alle ego-batteri, dette er meget universalt. Aspire K1 og Aspire ET passer flott på alle EGO-batterier du måtte ha :)

Ok. Skjønner. Kunne kjøpt av restlageret og "kjøpt litt tid". Men, de du linket til selger bare opp til 1,8. Jeg letet egentlig etter 2,2 ohm. Spiller dette noe rolle?

 

2.2 er for høyt for et ego, blir svak trøkk - 1.8 er helt topp :)

 

 

Ok, men uansett styrken kan det i teorien brukes på alle ego tanker og batterier? Jeg mener det er ikke snakk om noe kompabilitet?

For da er jo disse coilene en midlertidig løsning.

 

Og, ingen som vet om steder som selger større flasker enn 20ml? Skal bestille for noen storforbrukere. Men flaskene må også være tilpasset med tut, slik det ikke må kompliseres med overføring til andre flaske, osv...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...