Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

 

 

da skjønner jeg :) Men det føles som jeg får i meg mer nikotin også, jeg gjør ikke det? Men med lavere ohm så går det jo fint å gå ned til enda mindre enn 12mg også :)

 

Greit å slippe å bruke 24mg, ikke like avhengig etter jeg gikk ned til 12mg :)

 

 

Bytta fra 2,2ohm til 1,8ohm coils. Har gått fra 24mg til 12mg i det siste. Med lavere ohm føles 12mg nesten ut som 24mg. Hvorfor det egentlig? Får jeg mer av nikotinen i meg i 1,8ohm?

Hvor mange mi dampet du om dagen med 24mg, og hvor mye damper du nå med 12ml?
Med 24mg dampet jeg rundt 1,8ml per dag. Med 12mg damper jeg mellom 2-4ml. Kommer an på :)

Du svarer jo deg selv egentlig - det du får i deg av nikotin styres kun av hvor mange ml du damper av en gitt væske.

 

Hvis du damper 2ml 24mg får du da i deg 24*2=48mg den dagen.

Damper du 3ml 12mg får du i deg 12*3=36mg nikotin den dagen.

 

Det du kjenner er at du få i deg mer væske(og da fhvs mer nikotin) pr trekk - jo høyere watt du kjører på. Altså, høyere volt eller lavere ohm gir en varmere coil, som da fordamper mer væske på hver fyring.

Dog har du halvert nikotinstyrken din, så med mindre du dobler forbruket ditt vil du fortsatt få i deg mindre nikotin gjennom dagen.

Sant det. Damper som regel ikke mer enn 2-3ml per dag, men blir jo mer hvis jeg bare sitter stille hele dagen f.eks. Så jeg får jo for det meste i meg mindre nikotin per dag.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har tidligere skrytt høyt av Dragedamp, men nå føler jeg meg rundlurt.

Kjøpte Xpro M65 på fredag, og som vi alle vet så må man ha batteri i den. Ba om et godt men ikke for dyrt batteri. 180,- for batteriet, et Efest 18650 3100mAh.

Måtte jo selvfølgelig ha en RBA nå som jeg kan kjøre høyere watt, så det ble en Russian 91%. Visstnok en Kayfun-klone, til 289,-. Dette skulle være en veldig bra RBA-tank for nybegynnere.

 

Sjekker prisen på batteriet i flere nettbutikker i dag, koster for faen 90,- overalt. Jeg tipper nettbutikkene allerede har en grov fortjeneste på disse batteriene. Så Dragedamp tar en fortjeneste på 100% normal salgspris.

 

Når det gjelder tanken... Faen for noe vræl. Den dobler vekta på damperen. Og M65 er ikke akkurat en lettvekter fra før av.

Den har særegen driptip. En type som må skrus fast i toppen av tanken. Greit nok, sjekker om man kan kjøpe en adapter for å bruke 510. Den kommer visstnok med i pakken. Jeg sjekker pakken, ingen adapter. Leter på gulvet, ingen adapter. Og så legger jeg merke til at boksen ikke stemmer med bildene jeg ser i bildene og videoene. Alle har svart boks. Min er typisk kina-tremønsker-papp.

Og så legger jeg merke til at trekket er vid åpent. Finner frem umbraccoen og prøver å tette luftbanen. Ingenting skjer. Sjekker hullet. Ingen skrue.

Dette er tilfeldigvis lørdag morgen, så jeg stikker til Biri for å få ny skrue. Men først så fyller jeg opp 4,5 ml-tanken med ca 3 ml juice.

 

Vel fremme etter 20 minutter, så legger jeg merke til at tanken er nesten tom. Og jeg har ikke dampet noe mer enn hva tilsvarer en vanlig sigarett på turen. Så jeg leter febrilsk etter en dam med juice i bilen. Ingenting. Alt er tørt.

 

Går inn og forklarer problemet med skruen, og får ny skrue. Får også 10 ml med hjemmeblanda ferdigjuice som "plaster på såret". Blåbær. Hater blåbær. Men greit nok. Dampetungejuice.

 

Spør ang. driptippen. Nei, dette var helt nytt for han. 510-adapter?! Hva faen er det, liksom. Det kommer ikke med original Kayfun, og særdeles ikke Russian 91%. Når jeg sier at boksen jeg fikk ikke stemmer med bildene jeg finner overalt av dampesider som omtaler tanken, så bare løfter han på skuldrene. Når jeg sier at alle stedene nevner og viser at adapteren følger med i boksen, så får jeg beskjed om at de alle må ha kjøpt tanken på FastTech. Når jeg nevner at jeg dampet opp 3 ml på Lillehammer - Biri, så bare flirer han og sier at 1 ohm vil fordampe mer enn 1,8 ohm, som jeg er vant med. Forskjellen på 1 ohm og 1,8 ohm er visstnok 79 ml på 9 timer.

 

Det er jævlig tydelig at det jeg har fått ikke er en kayfun-klone, men en piratkopi av Kayfun Lite-klonen Russian 91%.

Lenke til kommentar

Hvordan er det med elsigg ute i stekende solvarme da? Bør man holde det til inndendørs, eller går det fint an å dampe i sola uten at den tar skade? Merker at den blir ganske mye varmere enn vanlig.

 

 

Behandle den som du hadde behandlet mobilen din og lightere. Ikke i direkt sollys og ikke i en glovarm bil i flere timer eller sånne ting. Ellers går det fint. Kan bli litt varmt, men no biggie så lenge du passer på. Husk at det er basically batteriet inni som gjør høy varme risikabelt.

Nikotin forsvinner i direkte sollys, og i varme forhold. Så ville gått for en metalltank hvis man skal være ute og kose seg. Og holde tanken i skyggen, sånn at den ikke blir for varm.

Lenke til kommentar

Behandle den som du hadde behandlet mobilen din og lightere. Ikke i direkt sollys og ikke i en glovarm bil i flere timer eller sånne ting. Ellers går det fint. Kan bli litt varmt, men no biggie så lenge du passer på. Husk at det er basically batteriet inni som gjør høy varme risikabelt.

Nå lar jeg både telefon og lighter ligge ute i solsteiken uten at det har blitt problemer, så tror ikke det er like lurt å gjøre det med esiggen :p

 

Men ja du har nok rett. Men blir ganske varmt i lomme også. Hva er det verste som kan skje?

 

Så denne her: www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/5992812/E-cigarette-explosion-nearly-blows-David-Aspinalls-legs-off.html

Ganske skremmende å se.

Endret av BananKrem
Lenke til kommentar

 

Nå lar jeg både telefon og lighter ligge ute i solsteiken uten at det har blitt problemer, så tror ikke det er like lurt å gjøre det med esiggen :p

 

Men ja du har nok rett. Men blir ganske varmt i lomme også. Hva er det verste som kan skje?

 

Typen min sin ble overopphetet.. batteriet, modden OG drip tippen smelta i hverandre. Kunne sagt smell når som helst.

 

Vær for guds skyld forsiktig :p

Lenke til kommentar

 

 

Nå lar jeg både telefon og lighter ligge ute i solsteiken uten at det har blitt problemer, så tror ikke det er like lurt å gjøre det med esiggen :p

 

Men ja du har nok rett. Men blir ganske varmt i lomme også. Hva er det verste som kan skje?

 

Typen min sin ble overopphetet.. batteriet, modden OG drip tippen smelta i hverandre. Kunne sagt smell når som helst.

 

Vær for guds skyld forsiktig :p

Nesten litt skremt her nå jeg :p Sett mange artikler om esigg som eksploderer.

 

Men jaja, tenker at det ikke skjer med meg og damper i vei.

Lenke til kommentar

 

Det er kanskje mange artikler om ecigs som eksploderer, men det er ikke mange ecigs som eksploderer.

Nei, er heldigvis ikke det.

 

Slapper av i solnedgangen med melonsmak på elsiggen :)

Batterier generelt er farlige greier :p. Lithium-ion batterier mer spesifikt,

det gjelder laptopen din, telefon osv. Men nå er det nok litt mer stress

på dampe batteriet ditt enn mobilen, og nå har du det rett oppi ansiktet

når det fyrer for fullt. Men jeg innbiler meg at det for det meste tar fyr

under lading. Nettop derfor er det ugunstig å lade mens du sover, har

nok ikke lyst til å sovne inn fordi at du ble kvalt av karbonmonoksid i

søvne.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er kanskje mange artikler om ecigs som eksploderer, men det er ikke mange ecigs som eksploderer.

Nei, er heldigvis ikke det.

 

Slapper av i solnedgangen med melonsmak på elsiggen :)

Batterier generelt er farlige greier :p. Lithium-ion batterier mer spesifikt,

det gjelder laptopen din, telefon osv. Men nå er det nok litt mer stress

på dampe batteriet ditt enn mobilen, og nå har du det rett oppi ansiktet

når det fyrer for fullt. Men jeg innbiler meg at det for det meste tar fyr

under lading. Nettop derfor er det ugunstig å lade mens du sover, har

nok ikke lyst til å sovne inn fordi at du ble kvalt av karbonmonoksid i

søvne.

Ja du har rett. Tenkte det samme og skal værr mer forsiktig. Vanligvis har jeg lada den en halvmeter unna puta hver natt, men da skal jeg bare begynne å lade når jeg er våken :)

 

Er bare det at det er så greit å putte den i lader når man legger seg så er den ferdig når man våkner.

Lenke til kommentar

 

Ingen problem å ta med esigg på fly. Avinor har ingen innvendinger mot det, de har tilogmed ingen problem med at folk damper på fly (SAS og Norwegian har det da).

Ingen problem å ha væske på tanken i mange dager, jeg har det ofte i en uke..

 

En full tank kan få trykk-problemer og medføre en liten lekkasje. Det gjorde ihvertfall Aspire Mini..

 

Hæ? Damper ombord på flyet? Hvordan kan det være akseptert?

 

Bør man altså ikke fylle tanken helt full? Og hvor ofte bør coilene byttes ut?

 

 

Når jeg var i Grand Canaria på ferie var det låv å dampe på flyet så lenge ingen i nærheten reagerte på det. Så jeg dampet hele veien fra Oslo til Grand Canaria :)

Lenke til kommentar

Har tidligere skrytt høyt av Dragedamp, men nå føler jeg meg rundlurt.

Kjøpte Xpro M65 på fredag, og som vi alle vet så må man ha batteri i den. Ba om et godt men ikke for dyrt batteri. 180,- for batteriet, et Efest 18650 3100mAh.

Måtte jo selvfølgelig ha en RBA nå som jeg kan kjøre høyere watt, så det ble en Russian 91%. Visstnok en Kayfun-klone, til 289,-. Dette skulle være en veldig bra RBA-tank for nybegynnere.

 

Sjekker prisen på batteriet i flere nettbutikker i dag, koster for faen 90,- overalt. Jeg tipper nettbutikkene allerede har en grov fortjeneste på disse batteriene. Så Dragedamp tar en fortjeneste på 100% normal salgspris.

 

Når det gjelder tanken... Faen for noe vræl. Den dobler vekta på damperen. Og M65 er ikke akkurat en lettvekter fra før av.

Den har særegen driptip. En type som må skrus fast i toppen av tanken. Greit nok, sjekker om man kan kjøpe en adapter for å bruke 510. Den kommer visstnok med i pakken. Jeg sjekker pakken, ingen adapter. Leter på gulvet, ingen adapter. Og så legger jeg merke til at boksen ikke stemmer med bildene jeg ser i bildene og videoene. Alle har svart boks. Min er typisk kina-tremønsker-papp.

Og så legger jeg merke til at trekket er vid åpent. Finner frem umbraccoen og prøver å tette luftbanen. Ingenting skjer. Sjekker hullet. Ingen skrue.

Dette er tilfeldigvis lørdag morgen, så jeg stikker til Biri for å få ny skrue. Men først så fyller jeg opp 4,5 ml-tanken med ca 3 ml juice.

 

Vel fremme etter 20 minutter, så legger jeg merke til at tanken er nesten tom. Og jeg har ikke dampet noe mer enn hva tilsvarer en vanlig sigarett på turen. Så jeg leter febrilsk etter en dam med juice i bilen. Ingenting. Alt er tørt.

 

Går inn og forklarer problemet med skruen, og får ny skrue. Får også 10 ml med hjemmeblanda ferdigjuice som "plaster på såret". Blåbær. Hater blåbær. Men greit nok. Dampetungejuice.

 

Spør ang. driptippen. Nei, dette var helt nytt for han. 510-adapter?! Hva faen er det, liksom. Det kommer ikke med original Kayfun, og særdeles ikke Russian 91%. Når jeg sier at boksen jeg fikk ikke stemmer med bildene jeg finner overalt av dampesider som omtaler tanken, så bare løfter han på skuldrene. Når jeg sier at alle stedene nevner og viser at adapteren følger med i boksen, så får jeg beskjed om at de alle må ha kjøpt tanken på FastTech. Når jeg nevner at jeg dampet opp 3 ml på Lillehammer - Biri, så bare flirer han og sier at 1 ohm vil fordampe mer enn 1,8 ohm, som jeg er vant med. Forskjellen på 1 ohm og 1,8 ohm er visstnok 79 ml på 9 timer.

 

Det er jævlig tydelig at det jeg har fått ikke er en kayfun-klone, men en piratkopi av Kayfun Lite-klonen Russian 91%.

 

Min erfaring er at han som driver Dragedamp ikke aner hva han driver med. Ohm har ingenting å si på hvor mye juice som fordampes når det er en regulert mod. Da er det kun watt og coiloverflate som bestemmer hvor mye som fordampes.

 

Jeg har selv en original R91%. Knall tank, og den forbruker ikke mye juice. Ganske identisk med Kayfun, og noen vil kanskje kalle den en klone, men den har forbedringer i forhold til Kayfun Lite+, i og med at den har luftjusteringen på utsiden, har justerbar senterpinne og ingen plystring.

 

En annen ting. Han vet jævlig godt at det er kloner han selger, fordi det har jeg fortalt ham. Da kom han med unnskyldningen at han ikke visste bedre. Tror holder meg langt unna sjappa hans, for å si det sånn.

Lenke til kommentar

 

Har tidligere skrytt høyt av Dragedamp, men nå føler jeg meg rundlurt.

Kjøpte Xpro M65 på fredag, og som vi alle vet så må man ha batteri i den. Ba om et godt men ikke for dyrt batteri. 180,- for batteriet, et Efest 18650 3100mAh.

Måtte jo selvfølgelig ha en RBA nå som jeg kan kjøre høyere watt, så det ble en Russian 91%. Visstnok en Kayfun-klone, til 289,-. Dette skulle være en veldig bra RBA-tank for nybegynnere.

 

Sjekker prisen på batteriet i flere nettbutikker i dag, koster for faen 90,- overalt. Jeg tipper nettbutikkene allerede har en grov fortjeneste på disse batteriene. Så Dragedamp tar en fortjeneste på 100% normal salgspris.

 

Når det gjelder tanken... Faen for noe vræl. Den dobler vekta på damperen. Og M65 er ikke akkurat en lettvekter fra før av.

Den har særegen driptip. En type som må skrus fast i toppen av tanken. Greit nok, sjekker om man kan kjøpe en adapter for å bruke 510. Den kommer visstnok med i pakken. Jeg sjekker pakken, ingen adapter. Leter på gulvet, ingen adapter. Og så legger jeg merke til at boksen ikke stemmer med bildene jeg ser i bildene og videoene. Alle har svart boks. Min er typisk kina-tremønsker-papp.

Og så legger jeg merke til at trekket er vid åpent. Finner frem umbraccoen og prøver å tette luftbanen. Ingenting skjer. Sjekker hullet. Ingen skrue.

Dette er tilfeldigvis lørdag morgen, så jeg stikker til Biri for å få ny skrue. Men først så fyller jeg opp 4,5 ml-tanken med ca 3 ml juice.

 

Vel fremme etter 20 minutter, så legger jeg merke til at tanken er nesten tom. Og jeg har ikke dampet noe mer enn hva tilsvarer en vanlig sigarett på turen. Så jeg leter febrilsk etter en dam med juice i bilen. Ingenting. Alt er tørt.

 

Går inn og forklarer problemet med skruen, og får ny skrue. Får også 10 ml med hjemmeblanda ferdigjuice som "plaster på såret". Blåbær. Hater blåbær. Men greit nok. Dampetungejuice.

 

Spør ang. driptippen. Nei, dette var helt nytt for han. 510-adapter?! Hva faen er det, liksom. Det kommer ikke med original Kayfun, og særdeles ikke Russian 91%. Når jeg sier at boksen jeg fikk ikke stemmer med bildene jeg finner overalt av dampesider som omtaler tanken, så bare løfter han på skuldrene. Når jeg sier at alle stedene nevner og viser at adapteren følger med i boksen, så får jeg beskjed om at de alle må ha kjøpt tanken på FastTech. Når jeg nevner at jeg dampet opp 3 ml på Lillehammer - Biri, så bare flirer han og sier at 1 ohm vil fordampe mer enn 1,8 ohm, som jeg er vant med. Forskjellen på 1 ohm og 1,8 ohm er visstnok 79 ml på 9 timer.

 

Det er jævlig tydelig at det jeg har fått ikke er en kayfun-klone, men en piratkopi av Kayfun Lite-klonen Russian 91%.

 

Min erfaring er at han som driver Dragedamp ikke aner hva han driver med. Ohm har ingenting å si på hvor mye juice som fordampes når det er en regulert mod. Da er det kun watt og coiloverflate som bestemmer hvor mye som fordampes.

 

Jeg har selv en original R91%. Knall tank, og den forbruker ikke mye juice. Ganske identisk med Kayfun, og noen vil kanskje kalle den en klone, men den har forbedringer i forhold til Kayfun Lite+, i og med at den har luftjusteringen på utsiden, har justerbar senterpinne og ingen plystring.

 

En annen ting. Han vet jævlig godt at det er kloner han selger, fordi det har jeg fortalt ham. Da kom han med unnskyldningen at han ikke visste bedre. Tror holder meg langt unna sjappa hans, for å si det sånn.

 

Jeg var på Biri, var Tom som var på jobb. Han med skjegget. Jeg kommer ikke til å handle der noe mer. Med mindre jeg er akutt tom for juice.

Lenke til kommentar

Selv hadde jeg ikke hatt noe i mot å dø av karbonmonoksid i søvne. Det er helt smertefritt.

Smertefritt eller ikke, du dør fortsatt, en unødvendig død om jeg

får legge til :p En ting er helt sikkert, hvis jeg skal dø så skal jeg

være 100% klar over det. Det er det eneste jeg ber om, å ikke

forsvinne i uvitenhet. 

 

 

 

En annen ting. Han vet jævlig godt at det er kloner han selger, fordi det har jeg fortalt ham. Da kom han med unnskyldningen at han ikke visste bedre. Tror holder meg langt unna sjappa hans, for å si det sånn.

 

Hva er det for slags unnskyldning? det er ansvaret hans ovenfor 

kunde å vite det. En tannlege gir deg plomber som detter ut, skal

han si  "å, beklager. Det har seg sånn at jeg er egentlig ikke en 

tannlege, så jeg kan ikke jobben min"

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Er noen interressert til å kjøpe litt ecig utstyr til relativt billig penge? Jeg vil slutte med ecig og har noen ting jeg gjerne vil bli kvitt.

 

Jeg har:

  • iTaste MVP 2.0 Shine Edition
  • Eleaf iStick 20w Box Mod
  • Vamo V5 Silver Chromed (godt brukt, riper osv)
  • Innokin CoolFire 2
  • Aspire Nautilus (vasket med ny BVC coil)
  • Aspire Nautilus mini (vasket med ny BVC coil)
  • 5x BVC Atomizer for Nautilus.
  • 4x IKKE BVC Atomizer for Nautilus
  • Kangertech Mini Protank 2
  • Kangertech Mini Protank 3
  • Intellicharger i2
  • 2x TrustFire IMR18350 3.7V 800mAh (For Cool Fire 2)
  • 2x Panasonic NCR18650PF 3.6V "2900mAh" (For Vamo V5)

Helst bli kvitt alt med en gang. Tenkte sånn 800,- for alt.

 

9HC3E5L.jpg

 

Edit: Alt er nå borte.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...