Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

På'n igjen,

post-274426-0-73244700-1431621788_thumb.jpg

 

 

 

Smaken er helt ræva, ikke eksisterende :p. Tror jeg prøver

å gå tilbake til en helt standard single wire, basic of the basic.

kanskje en micro coil og se hva som skjer.. Synes også jeg

fikk mye tettere/kompakt damp med den første coilen.. 

 

Det er vanskelig å jobbe med twista tråd uten å varme den 

opp. Altfor mye spenst i tråden.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lag en Micro coil ut av twista kanthal, altså at snurringene sitter helt tett, kan gjerne bruke mer en 4 snurringene også. Hvilken kanthal bruker du? 4 snurringene på twista 28/26 blir ganske lav ohm.

 

Men i den enkle RBA delen til substans mini(som er mye bedre enn den i substans) så fungerer en standard coil bra. Jeg måtte borre om juicekanalen i min :-p

 

Kan også være en fordel å få mellomrommet mindre i coilen, de der spriker greit. Ha de på en skrutrekker, og press coilen mot skaftet, da blir de som regel jevne.

Endret av tankfrydo
Lenke til kommentar

vmsysl.jpg

zl4vhd.jpg

 

Det er slik jeg gjør det og fungerer ihvertfall utmerket på en Subtank Mini.

Jeg tar 4 wraps av Kanthal A1 26 gauge (0.53 ohm) som dekker og sitter rett over airflow hullet.

Så pakker jeg bomullen innover mot coilen så hullene i bunn kan wicke bomullen med E-Juice,

man ser det kanskje på det øverste bildet at det er 2 små åpninger på begge sidene av tanken.

 

Det er viktig fordi for mye bomull vil sperre og E-Juice vil ikke komme te på bomullen.

da får man kanskje 10-20 hits så er E-Juicen inne i tanken brukt opp og man får dry hits.

Koh Den Do er uansett ett utmerket valg når man skal modde litt selv, suger opp veldig godt.

Meget god smak med Mothers Milk 70 VG / 30 PG, bare synd den er så dyr, men sånn er livet hehe..

 

Lenke til kommentar

Om du ikke har skjønt det, har jeg en subtank mini selv. Sammen med 20-30 andre tanker. Alle rta-rda. Bra tank. Og vet hvordan bomull funker, vet også hvordan coilen fungerer, hvor høyt kan du gå i watt på subtanken din?

 

Så forresten mye bedre ut den siste coilen din der. Hvor mange snurringene er ikke så farlig. Men mer snurringene, mer overflate som blir varmet opp.

post-308829-0-43757700-1431684331_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Denne her ( http://www.molinshop.com/nicbase-vpg-15-mgml-100ml-p-864.html) er klar til å dampes med en gang?

 

Tenkte å bestille den for å gjøre dama litt happy :p og en ferigblanda juice som jeg kan bruke når jeg er andre steder. Lyst på cola, 50ml, med 12-18mg. Noen steder hvor de har det, uten at det er for dyrt? På molinshop kosta akkurat det nærmere 200kr, og det blir litt for mye.

Lenke til kommentar

Denne her ( http://www.molinshop.com/nicbase-vpg-15-mgml-100ml-p-864.html) er klar til å dampes med en gang?

 

Tenkte å bestille den for å gjøre dama litt happy :p og en ferigblanda juice som jeg kan bruke når jeg er andre steder. Lyst på cola, 50ml, med 12-18mg. Noen steder hvor de har det, uten at det er for dyrt? På molinshop kosta akkurat det nærmere 200kr, og det blir litt for mye.

Er jo grisebillig fra den sjappa der. Tviler på at du finner noe radikalt billigere. 

Og litt over 200-lappen for 100ml nicbase, 10ml aroma samt 30ml ferdig juice, det er ikke akkurat dyrt altså.

Lenke til kommentar

 

 

Denne her ( http://www.molinshop.com/nicbase-vpg-15-mgml-100ml-p-864.html) er klar til å dampes med en gang?

 

Tenkte å bestille den for å gjøre dama litt happy :p og en ferigblanda juice som jeg kan bruke når jeg er andre steder. Lyst på cola, 50ml, med 12-18mg. Noen steder hvor de har det, uten at det er for dyrt? På molinshop kosta akkurat det nærmere 200kr, og det blir litt for mye.

Er jo grisebillig fra den sjappa der. Tviler på at du finner noe radikalt billigere.

Og litt over 200-lappen for 100ml nicbase, 10ml aroma samt 30ml ferdig juice, det er ikke akkurat dyrt altså.

Nei, men når man egentlig ikke bør dampe, men spare alt man kan, blir det litt dyrt. Den ferdigblanda VPG med 15mg nikotin var jo grisebillig. Men har lyst på en ferdigblanda juice med smak også, og på den siden kosta det en god del mer for ferdig landa med smak.
Lenke til kommentar

 

 

Denne her ( http://www.molinshop.com/nicbase-vpg-15-mgml-100ml-p-864.html) er klar til å dampes med en gang?

 

Tenkte å bestille den for å gjøre dama litt happy :p og en ferigblanda juice som jeg kan bruke når jeg er andre steder. Lyst på cola, 50ml, med 12-18mg. Noen steder hvor de har det, uten at det er for dyrt? På molinshop kosta akkurat det nærmere 200kr, og det blir litt for mye.

Er jo grisebillig fra den sjappa der. Tviler på at du finner noe radikalt billigere.

Og litt over 200-lappen for 100ml nicbase, 10ml aroma samt 30ml ferdig juice, det er ikke akkurat dyrt altså.

Nei, men når man egentlig ikke bør dampe, men spare alt man kan, blir det litt dyrt. Den ferdigblanda VPG med 15mg nikotin var jo grisebillig. Men har lyst på en ferdigblanda juice med smak også, og på den siden kosta det en god del mer for ferdig landa med smak.

 

 

 

Det er 200 spenn for omtrent en måneds forbruk. Se det mot en måned med en 20-pakning per dag for perspektiv. :)

Lenke til kommentar

Eller så kan jeg jo prøve å blande sjøl. Skal som sagt ha en del av det uten smak, men vil ha med smak når jeg ikke er med dama.

 

Hvis jeg da bestiller 200ml nicbase og bruker 100ml til smakløst (skal ikke blandes ut) og 100ml til å blandes ut. Hvor mange ml ca trenger jeg da i aroma (Molinberry flavours) for å blande ut 100ml?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Denne her ( http://www.molinshop.com/nicbase-vpg-15-mgml-100ml-p-864.html) er klar til å dampes med en gang?

 

Tenkte å bestille den for å gjøre dama litt happy :p og en ferigblanda juice som jeg kan bruke når jeg er andre steder. Lyst på cola, 50ml, med 12-18mg. Noen steder hvor de har det, uten at det er for dyrt? På molinshop kosta akkurat det nærmere 200kr, og det blir litt for mye.

Er jo grisebillig fra den sjappa der. Tviler på at du finner noe radikalt billigere.

Og litt over 200-lappen for 100ml nicbase, 10ml aroma samt 30ml ferdig juice, det er ikke akkurat dyrt altså.

Nei, men når man egentlig ikke bør dampe, men spare alt man kan, blir det litt dyrt. Den ferdigblanda VPG med 15mg nikotin var jo grisebillig. Men har lyst på en ferdigblanda juice med smak også, og på den siden kosta det en god del mer for ferdig landa med smak.

Det er 200 spenn for omtrent en måneds forbruk. Se det mot en måned med en 20-pakning per dag for perspektiv. :)

Nja sant, begynner å glemme hvor mye jeg sparer på å dampe istedenfor en pakke om dagen :p

 

Edit: Beklager dobbelpost! Telefonen og forumet er ikke helt samarbeidsvillig..

Endret av BananKrem
Lenke til kommentar

Hehe, ja. Skjønner ikke hvordan jeg hadde råd til det.

 

Så det er virkelig ikke mer juice som skal til? Nå ser jeg virkelig fordelene med å blande selv. Har ikke noe godt med utstyr da men. Har noen 30ml flasker med drip tip jeg kan bruke, men blir vanskelig å se hvor mye jeg heller oppi.

 

Men tipper det bare er å prøve seg fram. Er ikke verdens undergang dersom man tar for lite eller for mye håper jeg!

 

Men takk for hjelpen :)

Endret av BananKrem
Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Er ganske variert hvor mye folk damper, om man er "skyjakter" med svære luftehull og veldig lam motstand går det mye juice. 

For min del ligger jeg som regel på rundt 0,7-0,8 ohm og damper kanskje 3-4ml pr dag , så ca 120ml dekker en måned. :)

 

Mange typer juice kan dampes med en gang etter blanding, ihvertfall type frukt og  den colaen også tenker jeg. 

Noen juicer har godt av å stå i en ukes tid først.

Det jeg har laget med aroma fra Faircityvapes har jeg dampet med en gang etter blanding, det var også anbefalt fra produsent.

Lenke til kommentar

Eller så kan jeg jo prøve å blande sjøl. Skal som sagt ha en del av det uten smak, men vil ha med smak når jeg ikke er med dama.

 

Hvis jeg da bestiller 200ml nicbase og bruker 100ml til smakløst (skal ikke blandes ut) og 100ml til å blandes ut. Hvor mange ml ca trenger jeg da i aroma (Molinberry flavours) for å blande ut 100ml?

8 ml aroma (8% aroma) og 92 ml base for 100 ml ejuice (basert på fizza cola fra molin). Står prosent i produktbeskrivelsen på sidene.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til...Hvor lenge bør juicen ligge før bruk? Tenker på den jeg skal blande VPG med aroma, ikke VPG'en jeg skal dampe rett fra, den kan jo bare brukes med en gang :)

2-4 uker ut i fra det jeg kan se.

 

Bare hyggelig. Er ganske variert hvor mye folk damper, om man er "skyjakter" med svære luftehull og veldig lam motstand går det mye juice. 

For min del ligger jeg som regel på rundt 0,7-0,8 ohm og damper kanskje 3-4ml pr dag , så ca 120ml dekker en måned. :)

 

Mange typer juice kan dampes med en gang etter blanding, ihvertfall type frukt og  den colaen også tenker jeg. 

Noen juicer har godt av å stå i en ukes tid først.

Det jeg har laget med aroma fra Faircityvapes har jeg dampet med en gang etter blanding, det var også anbefalt fra produsent.

FCV anbefaler minst 3 dager steeping, og at den blandes varmt (uten nikotin). Selv damper jeg nå en Lime Sparkle fra konsentrat som skiller seg, og den hadde ikke noe spesielt mye smak før etter to uker.

Lenke til kommentar

 

Eller så kan jeg jo prøve å blande sjøl. Skal som sagt ha en del av det uten smak, men vil ha med smak når jeg ikke er med dama.

 

Hvis jeg da bestiller 200ml nicbase og bruker 100ml til smakløst (skal ikke blandes ut) og 100ml til å blandes ut. Hvor mange ml ca trenger jeg da i aroma (Molinberry flavours) for å blande ut 100ml?

8 ml aroma (8% aroma) og 92 ml base for 100 ml ejuice (basert på fizza cola fra molin). Står prosent i produktbeskrivelsen på sidene.

 

Ut i fra denne tråden så burde Fizzy Cola fra Molin ha minst 10% aroma, kanskje så mye som 12%. Men jeg anbefaler deg ikke å lage 100 ml på første forsøk. Lag 5 eller 10 ml. Og gjerne flere styrker for å finne styrken du liker best.

Lenke til kommentar

Bare hyggelig. Er ganske variert hvor mye folk damper, om man er "skyjakter" med svære luftehull og veldig lam motstand går det mye juice.

For min del ligger jeg som regel på rundt 0,7-0,8 ohm og damper kanskje 3-4ml pr dag , så ca 120ml dekker en måned. :)

 

Mange typer juice kan dampes med en gang etter blanding, ihvertfall type frukt og den colaen også tenker jeg.

Noen juicer har godt av å stå i en ukes tid først.

Det jeg har laget med aroma fra Faircityvapes har jeg dampet med en gang etter blanding, det var også anbefalt fra produsent.

Jeg damper ca 50ml på 3 uker-måned. Kommer an på også, perioder hvor jeg damper mye mer enn andre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...