Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Du sier selv att du fikk beskjed att det var klone... Tviler på attdragedamp har solgt deg den som ekte. Hvorfor ska du anmelde butikken? Bare fordi du får motstand av noen som vil forsvare butikken og er kjempe glad for å ha en slik butikk å gå til. Og btw

Jeg har ingenting med butikke å gjøre annet enn att jeg kjøper mesteparten av mitt utstyr der. Og hadde jeg vert deg hadde jeg tatt turen innom og snakket med dem som jobber der. Spør du pent får du sikkert byttet klina klona di i noe bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva tar du for enkelte av tingene og hvor holder du til?

 

Trenger ikke såå mye utstyr :p

 

 

Er noen interressert til å kjøpe litt ecig utstyr til relativt billig penge? Jeg vil slutte med ecig og har noen ting jeg gjerne vil bli kvitt.

Jeg tar gjerne BVC coils til Naut (mini) for en billig penge.

 

 

 

Er noen interressert til å kjøpe litt ecig utstyr til relativt billig penge? Jeg vil slutte med ecig og har noen ting jeg gjerne vil bli kvitt.

 

Jeg har:

  • Vamo V5 Silver Chromed (godt brukt, riper osv)
  • Intellicharger i2
  • 2x Panasonic NCR18650PF 3.6V "2900mAh" (For Vamo V5)

Helst bli kvitt alt med en gang. Tenkte sånn 800,- for alt

Jeg er svært interessert i ett/en solid mod/batteri for en rimelig penge.

 

 

Fant noen som ville kjøpe alt. Alt er nå borte, beklager.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Fant noen som ville kjøpe alt. Alt er nå borte, beklager.

 

Shit! jeg som var så gira på å få nytt batteri... Fikk veldig lyst på den vamon. 

jeg som trodde jeg var så heldig :p Vel vel, heldig for deg som ble kvitt alt

uten for mye bry. 

Endret av tobben?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det samme juice er det bare å tømme ut. Er det ny smak så vasker man. Jeg bruker bare varmt vann, og tørker med kjøkkenpapir/papirlommetørkle.

Ok. Takk. Tørke... Kanskje det er forskjellig på forskjellige modeller. Men med Aspire K1 kommer man ikke ned i med papir. Men antar det funker å bare sette den opp ned på noe papir i en times tid.

 

Ingen som vet hvor jeg kan bestille CC Clear Cartomizer Coil Unit (T2, 2,2 ohm)?

Endret av TheodorBjork
Lenke til kommentar

 

 

Er det samme juice er det bare å tømme ut. Er det ny smak så vasker man. Jeg bruker bare varmt vann, og tørker med kjøkkenpapir/papirlommetørkle.

Ok. Takk. Tørke... Kanskje det er forskjellig på forskjellige modeller. Men med Aspire K1 kommer man ikke ned i med papir. Men antar det funker å bare sette den opp ned på noe papir i en times tid.

 

Ingen som vet hvor jeg kan bestille CC Clear Cartomizer Coil Unit (T2, 2,2 ohm)?

CC står for clear carto, så du oppgir ingen modell eller merke, da blir det vanskelig. Hvor er tanken kjøpt?

Edit: Jeg ser du skriver T2 - google "Kanger T2 coil" og se om ikke det er den du skal ha.

Tror faktisk jeg har sånne i skuffa, husker den T2'n. Mitt råd: kjøp en ny tank, det har skjedd mye siden T2 ble laget, toppcoil er ut.

Endret av toth
  • Liker 1
Lenke til kommentar

joda, da kom lime sparkle fra fair city fram i posten. synd

at lemo drop ikke har kommet fram enda, Men nå tror jeg

faktisk det er batteriet mitt som det er noe feil med, så jeg

må nok vente enda 1-2 uker til.

 

Sheesh, hvor lenge har jeg holdt på nå? 3 uker, haugevis

av coiler og juice ut av vinduet uten et snev av brukbar

damp. Og enda så må jeg nok holde på i to uker til. Hvem

skulle trodd at det kom til å bli et så komplisert, langvarig 

og kostbart eksperiment.

 

Men jeg må si, lime sparkle fra FCV lukter godteri essens,

det Svenske gummi godteriet, så jeg er ikke sikker på om

jeg kommer til å like selvom jeg får den smaken som det

er meninga at det skal ha. Med de to dragene totalt jeg 

fikk ut av flasken med citrus mix som hadde litt smak

smakte det godis essens. 

 

Glyserin, propylene glycol og essenser, aka smak. Jeg vet 

ikke med propylene glycol, men glyserin får du til rundt 50

kr pr Kg, og en par dråper med essens koster ikke akkurat

en formue. Disse juice selgerne gjør jo 1000% profitt på det

her. 

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Man starter gjerne med noe billig og så jobber seg oppover. Fint å vite om det er noe du er interessert i før du kjøper modd til ett par tusen og sånt :p Jeg stoppet med shoppinga når jeg fant Provari mini + kayfun lite. Perfekt kombo for meg, og helt sinnsykt bra med damp for null effort omtrent. Jeg bytter aldri coil, jeg bare tørrbrenner den og så stapper i ny bomull. Det er sinnsykt mye billigere i lengden enn å kjøpe masse ferdigecoils, hvor sånn halvparten enten suger skikkelig eller vil ikke funke.. Jeg ble SÅ irritert på det. SÅ irritert.

Lenke til kommentar

Man starter gjerne med noe billig og så jobber seg oppover. Fint å vite om det er noe du er interessert i før du kjøper modd til ett par tusen og sånt :p Jeg stoppet med shoppinga når jeg fant Provari mini + kayfun lite. Perfekt kombo for meg, og helt sinnsykt bra med damp for null effort omtrent. Jeg bytter aldri coil, jeg bare tørrbrenner den og så stapper i ny bomull. Det er sinnsykt mye billigere i lengden enn å kjøpe masse ferdigecoils, hvor sånn halvparten enten suger skikkelig eller vil ikke funke.. Jeg ble SÅ irritert på det. SÅ irritert.

Ja, jeg kan se for meg og si meg enig i den irritasjonen :p Tenkte 

jeg skulle prøve å kjøpe noe skikkelig med en gang, framfor å

kjøpe masse med småtterier. Dermed kjøpte jeg aspire nautilus,

jeg liker designet og tenkte det var greit med 5ml kapasitet.

 

Jeg skulle gått et steg ekstra og gått rett til RTA. Problemet nå er

at jeg kanskje fortsatt sitter med et skrøpelig batteri som ikke fyrer

riktig.. 

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Hv slags batteri bruker du? Har du mod? Hvis ikke så hadde jeg begynt å se litt på det. Du kan finne ganske rimelige mods hvis du ønsker det, men for å få en kvalitetsmodd så må man spytte i litt ekstra. Jeg betalte ca 1400 for min provari mini eller noe sånt (bestilte costum GRØNT LED lys og sånt, så det ble litt ekstra) og har hatt den i ... 2-3 år nå kanskje? Funker fremdeles ypperlig og er blitt slengt her og der og opplevd masse rart.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte bare et kanger IPOW2 batteri, ikke noe fansy mod.

Det er nok greit å skaffe seg en skikkelig regulert mod. Men jeg

har vanskelig for å betale i dyre dommer for noe som essensielt

er en innfatning, eller boks til et batteri med et par knapper og

en chip inni. 

 

Har ikke sett noe jeg synes jeg kan bruke pengene mine på..

istick fra Eleaf ser ut som den er litt i minste laget men allikevel

på grensa for hvor mye jeg er villig til å bruke. 

 

Vamo V6 ser ikke så dumm ut, kanskje litt i største laget. Men

da trenger jeg plutselig batterier og lader, og det koster penger.  

 

http://www.nosmoke.no/vamo-v6-stainless-steel-20-watt.html

er visst beregnet til 1< ohm.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Moddene er egentlig ikke så dyre i drift, de holder gjerne lenger og batteriet inni er ikke så fryktelig dyrt - spørs på størrelsen så ligger vel prisen på rundt 100-150 kr pr batteri (NORSK NETTBUTIKK, billigere hvis du bestiller fra utlandet men det er litt mer knotete). Jeg bruker fremdeles de aller første batteriene jeg kjøpte til min crappy zmax mod. Den kostet vel 700 kr ellerno sånt og gikk ganske kjapt i stykker.. derfor jeg anbefaler å heller bruke de ekstra hundrelappene på kvalitet, det blir det billigste i lengden. Men det er en langtidsinvestering.

Lenke til kommentar

Eleaf istick 30w fungerer bra for min del. Relativt ok prismessig også, ihvertfall hvis man har litt tålmodighet og bestiller fra Fasttech

Hvor orginal trur du denne er???

Man bestiller ikke batteri fra FT. Du vet aldri hva du får. Hus kan brenne ned. Liv har gått tapt på uorginale batterier (og ladere). Nei bestill fra kjente norske forhandlere. Da er du mye mer trygg på hva du får. 

Lenke til kommentar

Vanligvis er jeg helt for å bruke litt ekstra for å kjøpe kvalitets varer

som holder og du ikke trenger å være redd for at skal gå istykker 

med det første.

 

Er bare det at jeg ser pengene rase ut av kontoen med all denne 

småkjøpingen, så jeg er ikke villig til å bruke 1000 kroner helt uten

videre :p

 

Jeg har satt opp en handleliste med 10M Kanthal, litt bomull og en

vamo v6 med trustfire lader og et 3200 mah batteri på nosmoke. 

Det blir 697 kr inkludert frakt, å det svir :p, dette er den andre 

innkjøpsrunden, jeg har jo startet helt fra scratch etter den første

runden med aspire nautilus, kanger ipow2 og to pakker med coiler. 

 

Vurderer sterkt å kjøpe vamo v6.. men litt usikker på problemer det

ser ut til at det kan være med senter pinnen, og det blir plutselig ikke

noe særlig billig lenger med batteri og lader, for ikke å nevne det at 

den er enorm.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Jeg finner Smok Xpro M65 til å være bra. Men jeg har nesten kun kjørt det på <10w da.

Kanskje bedre å kjøpe en xpro m65 istedenfor og droppe vamon? 

Men jeg kan ikke noe for å være litt usikker på noe som ikke er vv. 

 

Hvis jeg får noe som problemfritt fungerer med både sub ohming

og hverdagslig bruk, så det ikke ender opp med å være noe man

vokser fra. Det er fint å ha fleksibilitet til å eksperimentere. Samt 

det at jeg vil unngå alle eventuelle problemer fra og med nå av,

som igjen gjør meg usikker i og med det at det ikke er vv. Jeg 

vil ha mer kontroll :p

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

 

 

Eleaf istick 30w fungerer bra for min del. Relativt ok prismessig også, ihvertfall hvis man har litt tålmodighet og bestiller fra Fasttech

Hvor orginal trur du denne er???

Man bestiller ikke batteri fra FT. Du vet aldri hva du får. Hus kan brenne ned. Liv har gått tapt på uorginale batterier (og ladere). Nei bestill fra kjente norske forhandlere. Da er du mye mer trygg på hva du får.

For noe tull, de norske butikkene bestiller fra akkurat samme leverandører som fasttech.

Ja, FT har mye kloner og fake, men de er ærlige på det. Enten står det "kayfun style" eller "kayfun replica/clone." Står det derimot "genuine Lemo/etc" er det uten unntak ekte vare.

Det er ingenting merkelig ved det eller at de har lavere pris enn damping.no - de ligger i samme nabolag som fabrikkene og betaler ingen moms/toll, og har billigere arbeidskraft og drift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg finner Smok Xpro M65 til å være bra. Men jeg har nesten kun kjørt det på <10w da.

Kanskje bedre å kjøpe en xpro m65 istedenfor og droppe vamon? 

Men jeg kan ikke noe for å være litt usikker på noe som ikke er vv. 

 

Hvis jeg får noe som problemfritt fungerer med både sub ohming

og hverdagslig bruk, så det ikke ender opp med å være noe man

vokser fra. Det er fint å ha fleksibilitet til å eksperimentere. Samt 

det at jeg vil unngå alle eventuelle problemer fra og med nå av,

som igjen gjør meg usikker i og med det at det ikke er vv. Jeg 

vil ha mer kontroll :p

 

M65 er VW, så den styrer volt selv. Setter du den på 10w så vil den gi 4,3v til en 1,8ohm coil (Naut BVC 1,8ohm, for eksempel).

 

Og tobben, ikke trykk på enter midt i en setning. Forumet vil gi linjebrudd der themet trenger det helt av seg selv. Enter kommer etter punktum og avsluttet avsnitt.

Endret av Dragen
Lenke til kommentar

 

 

Eleaf istick 30w fungerer bra for min del. Relativt ok prismessig også, ihvertfall hvis man har litt tålmodighet og bestiller fra Fasttech

Hvor orginal trur du denne er???

Man bestiller ikke batteri fra FT. Du vet aldri hva du får. Hus kan brenne ned. Liv har gått tapt på uorginale batterier (og ladere). Nei bestill fra kjente norske forhandlere. Da er du mye mer trygg på hva du får.

For noe tull, de norske butikkene bestiller fra akkurat samme leverandører som fasttech.

Ja, FT har mye kloner og fake, men de er ærlige på det. Enten står det "kayfun style" eller "kayfun replica/clone." Står det derimot "genuine Lemo/etc" er det uten unntak ekte vare.

Det er ingenting merkelig ved det eller at de har lavere pris enn damping.no - de ligger i samme nabolag som fabrikkene og betaler ingen moms/toll, og har billigere arbeidskraft og drift.

 

Dette er tull. Det er bevist flere ganger at Fasttech missbruker ordet Authentic. F.eks så bruker ikke Eleaf, Kangertech og mange flere Fasttech som salgskanal. Dette har de selv gått ut og sagt. 3 minutter før jeg så svaret ditt satt jeg å leste en tråd på NDS sin facebook-side der brukere har kjøpt authentic fordamperhoder som ikke kan sammenlignes med det norske forhandlere selger. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Eleaf istick 30w fungerer bra for min del. Relativt ok prismessig også, ihvertfall hvis man har litt tålmodighet og bestiller fra Fasttech

Hvor orginal trur du denne er???

Man bestiller ikke batteri fra FT. Du vet aldri hva du får. Hus kan brenne ned. Liv har gått tapt på uorginale batterier (og ladere). Nei bestill fra kjente norske forhandlere. Da er du mye mer trygg på hva du får.

For noe tull, de norske butikkene bestiller fra akkurat samme leverandører som fasttech.

Ja, FT har mye kloner og fake, men de er ærlige på det. Enten står det "kayfun style" eller "kayfun replica/clone." Står det derimot "genuine Lemo/etc" er det uten unntak ekte vare.

Det er ingenting merkelig ved det eller at de har lavere pris enn damping.no - de ligger i samme nabolag som fabrikkene og betaler ingen moms/toll, og har billigere arbeidskraft og drift.

 

Dette er tull. Det er bevist flere ganger at Fasttech missbruker ordet Authentic. F.eks så bruker ikke Eleaf, Kangertech og mange flere Fasttech som salgskanal. Dette har de selv gått ut og sagt. 3 minutter før jeg så svaret ditt satt jeg å leste en tråd på NDS sin facebook-side der brukere har kjøpt authentic fordamperhoder som ikke kan sammenlignes med det norske forhandlere selger. 

 

Dette er helt riktig,  de store produsentene skyr FT som pesten, rett og slett fordi det selges kloner/kopier av deres egne varer. 

Så nei, det meste du finner på FT er kopier, så alt av batterier bør man holde seg langt unna her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...