Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

M65 er VW, så den styrer volt selv. Setter du den på 10w så vil den gi 4,3v til en 1,8ohm coil (Naut BVC 1,8ohm, for eksempel).

 

Og tobben, ikke trykk på enter midt i en setning. Forumet vil gi linjebrudd der themet trenger det helt av seg selv. Enter kommer etter punktum og avsluttet avsnitt.

Det er kanskje ikke noe poeng i å ha vv for ekstra finjustering?

det er vel i prinsippet det samme, med mindre batteriet kjører

på feil volt. Hvor det kanskje ikke hadde fungert med vv uansett.

Men jeg hadde likt å ha muligheten til å gripe inn. 

 

Måten jeg skriver på er en vane jeg har dratt på meg som jeg

selv synes er praktisk og kommer til å  fortsette med dessverre.

Spør du meg så synes jeg support folk som hopper til ny linje

etter fullført setning bare er det rene og skjære kaos. 

 

 

EDIT: Jeg har en tendens til å miste perspektiv når jeg sitter dypt

i det, det som først fikk meg til å bikke over var at vamon virket 

så rimelig.. Hvis jeg først skal bruke så mye penger kan jeg like

gjerne kjøpe istick 50w. 

 

Grunnen til at jeg ikke så på den i utgangspunktet var at jeg synes

50w er unødvendig og den var altfor dyr. Alt jeg vil ha er en mod

som er passe stor og ikke alle disse mini utgavene.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig ville jeg styrt unna Vamo. Gjengene er krommet messing, og blir utrolig fort slitte.

Takker for input, tror jeg har bestemt meg for å kjøpe istick 50w.

Styrte unna den til og begynne med fordi det virket unødvendig. 

Men nå som jeg først har bikket over i den prisklassen tror jeg 

at jeg bare slår til. Sikkert deilig å ha 4400mah batteri, størrelse 

messig ser den akkurat passe ut. Sikkert overkill, men den varer

ihvertfall, forhåpentligvis... 

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Jeg gikk for KangerTec Subtank Mini (den er stor). Skal gå for innkjøp av en mekanisk mod i serie for mest puff.

 

 

Uansett jeg er ny (1 uke uten snus) og har funnet ut at KangerTec er kvalitets utstyr + du får kjøpt reserve deler ganske billig.

 

Beste nettside er www.fasttech.com - bare hold deg under 350, de har uendelig med utstyr.
 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Eleaf istick 30w fungerer bra for min del. Relativt ok prismessig også, ihvertfall hvis man har litt tålmodighet og bestiller fra Fasttech

Hvor orginal trur du denne er???

Man bestiller ikke batteri fra FT. Du vet aldri hva du får. Hus kan brenne ned. Liv har gått tapt på uorginale batterier (og ladere). Nei bestill fra kjente norske forhandlere. Da er du mye mer trygg på hva du får.

For noe tull, de norske butikkene bestiller fra akkurat samme leverandører som fasttech.

Ja, FT har mye kloner og fake, men de er ærlige på det. Enten står det "kayfun style" eller "kayfun replica/clone." Står det derimot "genuine Lemo/etc" er det uten unntak ekte vare.

Det er ingenting merkelig ved det eller at de har lavere pris enn damping.no - de ligger i samme nabolag som fabrikkene og betaler ingen moms/toll, og har billigere arbeidskraft og drift.

Dette er tull. Det er bevist flere ganger at Fasttech missbruker ordet Authentic. F.eks så bruker ikke Eleaf, Kangertech og mange flere Fasttech som salgskanal. Dette har de selv gått ut og sagt. 3 minutter før jeg så svaret ditt satt jeg å leste en tråd på NDS sin facebook-side der brukere har kjøpt authentic fordamperhoder som ikke kan sammenlignes med det norske forhandlere selger.
Om ikke Eleaf sender direkte til dem gjør noen andre det, har personlig sett original istick og istick 30w fra FT, det er ikke vanskelig å spotte fakes, og disse er ikke det. Du trenger bare én regel på kinesiske butikker egentlig - er det priset som fake, da er det fake.

Dog er fake != ensbetydende med dårlig eller dårligere, det er nok av eksempler på kloner som er forbedrede versjoner.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for KangerTec Subtank Mini (den er stor). Skal gå for innkjøp av en mekanisk mod i serie for mest puff.

 

 

Uansett jeg er ny (1 uke uten snus) og har funnet ut at KangerTec er kvalitets utstyr + du får kjøpt reserve deler ganske billig.

 

 

Beste nettside er www.fasttech.com - bare hold deg under 350, de har uendelig med utstyr.

Du kan ende opp med å ikke kunne bruke driptips fra andre produsenter på Kanger sine tanker. Jeg har Aerotank og Protank Mini 3, og hullene er akkurat for små til at andre driptips ikke passer. Kan heller ikke bruke Aerotank-tippen på Protanken og motsatt.
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Eleaf istick 30w fungerer bra for min del. Relativt ok prismessig også, ihvertfall hvis man har litt tålmodighet og bestiller fra Fasttech

Hvor orginal trur du denne er???

Man bestiller ikke batteri fra FT. Du vet aldri hva du får. Hus kan brenne ned. Liv har gått tapt på uorginale batterier (og ladere). Nei bestill fra kjente norske forhandlere. Da er du mye mer trygg på hva du får.

For noe tull, de norske butikkene bestiller fra akkurat samme leverandører som fasttech.

Ja, FT har mye kloner og fake, men de er ærlige på det. Enten står det "kayfun style" eller "kayfun replica/clone." Står det derimot "genuine Lemo/etc" er det uten unntak ekte vare.

Det er ingenting merkelig ved det eller at de har lavere pris enn damping.no - de ligger i samme nabolag som fabrikkene og betaler ingen moms/toll, og har billigere arbeidskraft og drift.

Dette er tull. Det er bevist flere ganger at Fasttech missbruker ordet Authentic. F.eks så bruker ikke Eleaf, Kangertech og mange flere Fasttech som salgskanal. Dette har de selv gått ut og sagt. 3 minutter før jeg så svaret ditt satt jeg å leste en tråd på NDS sin facebook-side der brukere har kjøpt authentic fordamperhoder som ikke kan sammenlignes med det norske forhandlere selger.
Om ikke Eleaf sender direkte til dem gjør noen andre det, har personlig sett original istick og istick 30w fra FT, det er ikke vanskelig å spotte fakes, og disse er ikke det. Du trenger bare én regel på kinesiske butikker egentlig - er det priset som fake, da er det fake.

Dog er fake != ensbetydende med dårlig eller dårligere, det er nok av eksempler på kloner som er forbedrede versjoner.

 

Jeg har personlig kjøpt "authentic" Protank fra FT som har vært falske. Selv om FT påstår at disse er ekte. Jeg skrev at du aldri vet hva du får fra FT, og anbefaler at det ikke kjøpes batteri og ladere derifra. Du kan få noe som er bra, men sjansen for at du får noe søppel er meget stor. Det er bedre å betale de få kronene ekstra for å få fra en av de norske forhandlerne. I tillegg er Forbrukerkjøpsloven gjeldene for kjøp fra norske forhandlere. 

 

Jeg ser stadig anbefalinger til nybegynnere at det skal handles fra Fasttech, Alibaba og lignende sites. Nybegynnere vil fortsette å røyke dyre sigaretter mens de venter på utstyret sitt. Dette må også tas med i regnestykket. Mye bedre å få utstyret på plass etter 2 dager enn å måtte vente i 3 til 12 uker vel?? 

Endret av Flodec
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg fikk et rart svar fra fasttech support når

jeg spurte de om lemo drop tanken som jeg skulle bestille. Spurte 

om de kunne garantere at den var genuin basert på noe usikkerhet 

i og med det at lokket til decked var helt glatt. 

 

De svarte bare at det er koder på de som er ekte, så jeg skal kunne

sjekke om den er ekte eller ikke ved å teste koden... joda, hvis du

ser bort ifra at den koden ikke er 100% skuddsikker. Det hjelper meg

fint lite å finne ut at den er falsk ETTER at jeg har betalt og tatt den

imot med en par ukers ventetid..  

 

Akkurat som om de ikke bare kunne si at jo, det produktet vi har satt

opp og selger som authentic er faktisk authentic.  

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

 

 

Er det samme juice er det bare å tømme ut. Er det ny smak så vasker man. Jeg bruker bare varmt vann, og tørker med kjøkkenpapir/papirlommetørkle.

Ok. Takk. Tørke... Kanskje det er forskjellig på forskjellige modeller. Men med Aspire K1 kommer man ikke ned i med papir. Men antar det funker å bare sette den opp ned på noe papir i en times tid.

 

Ingen som vet hvor jeg kan bestille CC Clear Cartomizer Coil Unit (T2, 2,2 ohm)?

CC står for clear carto, så du oppgir ingen modell eller merke, da blir det vanskelig. Hvor er tanken kjøpt?

Edit: Jeg ser du skriver T2 - google "Kanger T2 coil" og se om ikke det er den du skal ha.

Tror faktisk jeg har sånne i skuffa, husker den T2'n. Mitt råd: kjøp en ny tank, det har skjedd mye siden T2 ble laget, toppcoil er ut.

 

 

Som sagt, jeg skal bestille dette for mine... teknologisk tilbakestående foreldre. Jeg har ikke tilgang til utstyret deres, bare navn på hva de trenger. Men jeg googlet Kanger T2 coil og det virker rett ifht det de beskriver. Vet du hvor jeg kan kjøpe større kvanta av disse?

 

Ny tank... Kanskje det er lettere. Vil tanken passe uansett hva "modell" de har? Og er det i så fall denne denne? Og er det mer praktisk enn å bare kjøpe coils i lengden? (sorry, jeg har - katastrofalt nok - blitt gitt mer ansvar enn jeg har kompetanse til)...

Lenke til kommentar

Når det kommer til Fasttech er det viktig å lese hva andre kjøpere skriver om produktet. Jeg kjøper aldri noe derfra uten å lese reviews. Kjøper for det meste RDA og RTA, bruker de til å teste ut hva jeg liker. Endte med å kjøte ekte Marquis RDA og Kayfun v4 fra andre sites.

Veldig godt tips, leser også alltid reviews og forum-trådene på varene, de gir en veldig god indikasjon på hva man får. 

Om man forstår seg bittegrann på kinesisk forretningsskikk og verdikjeder går det helt fint å finne frem til ekte eller replica-vare, alt etter hva man er ute etter.

 

Jeg har til nå ikke sett et eksempel fra FT på en fake som utgir seg for å være ekte, både i tekst og pris. Ser gjerne eksempel på dette, Flodec.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det samme juice er det bare å tømme ut. Er det ny smak så vasker man. Jeg bruker bare varmt vann, og tørker med kjøkkenpapir/papirlommetørkle.

Ok. Takk. Tørke... Kanskje det er forskjellig på forskjellige modeller. Men med Aspire K1 kommer man ikke ned i med papir. Men antar det funker å bare sette den opp ned på noe papir i en times tid.

 

Ingen som vet hvor jeg kan bestille CC Clear Cartomizer Coil Unit (T2, 2,2 ohm)?

CC står for clear carto, så du oppgir ingen modell eller merke, da blir det vanskelig. Hvor er tanken kjøpt?

Edit: Jeg ser du skriver T2 - google "Kanger T2 coil" og se om ikke det er den du skal ha.

Tror faktisk jeg har sånne i skuffa, husker den T2'n. Mitt råd: kjøp en ny tank, det har skjedd mye siden T2 ble laget, toppcoil er ut.

 

 

Som sagt, jeg skal bestille dette for mine... teknologisk tilbakestående foreldre. Jeg har ikke tilgang til utstyret deres, bare navn på hva de trenger. Men jeg googlet Kanger T2 coil og det virker rett ifht det de beskriver. Vet du hvor jeg kan kjøpe større kvanta av disse?

 

Ny tank... Kanskje det er lettere. Vil tanken passe uansett hva "modell" de har? Og er det i så fall denne denne? Og er det mer praktisk enn å bare kjøpe coils i lengden? (sorry, jeg har - katastrofalt nok - blitt gitt mer ansvar enn jeg har kompetanse til)...

 

Ja, T2 har standard EGO-gjenger, så den passer på standard batterier, samme med alt jeg lenker under.

Jeg kan ikke gå god for denne siden selv, men ser de har T2 på lager.

https://dampshop.no/catalogsearch/result/?q=kangertech+t2

 

Vær obs på at denne modellen nok er ute av produksjon, og vil bli vanskeligere å få tak i etterhvert,

så jeg vil som sagt anbefale deg å kjøpe en ny, mer oppdatert tank, og jeg kan garantere at de passer. Den beste EGO-tanken jeg kan foreslå i dag er Aspire K1 og Aspire BDC med BVC-hode(Hode=innmat/coil):

 

Alle tankene her bruker det samme hodet, som jeg lenker til på slutten:

http://www.nosmoke.no/aspire-k1-glassomizer.html

http://www.damping.no/collections/fordampere/products/aspire-ce5-ego

http://www.damping.no/collections/fordampere/products/aspire-et-bdc

 

Hoder er forbruksvare, så ta med noen stykker:

http://www.nosmoke.no/aspire-bvc-coil.html

http://www.damping.no/collections/veker-fordamperhoder/products/aspire-bvc-fordamperhode

Endret av toth
Lenke til kommentar

Da var lemo drop framme, vasket, primet og fylt med lime sparkle.

post-274426-0-42851300-1430153733_thumb.jpg

 

 

Jeg må si at denne juicen var sterke greier, river greit i halsen for å

si det sånn. Vet ikke helt med smaken, lime sparkle er kanskje litt i

overkant potent. Tror ikke jeg liker lime sparkle så godt. Det er som

jeg sa tidligere, godis essens. Nesten som å smake på ren essens

faktisk. Men dampmessing, luftjustering, tanken opererer i en helt

annen verden enn aspire nautilus. Det ser også ut som om den 

kanskje lekker mindre, dvs ingenting :p. Nautilusen mistet 1 ml 

over natten. Men luftjusteringen er noe ordentlig drit.. 

 

Nå har jeg ikke prøvd denne juicen før, men dette er ihvertfall den

første gangen jeg faktisk har smakt juicen og ikke bare noe ræl av

noe bismak. 

 

 

Jeg må også legge til at jeg fortsatt ikke har funnet noe identifiserings/

authentification kode på denne lemo droppen som jeg bestilte fra 

fasttech. Sendte de en epost og spurte hvor de mener at den skal

befinne seg hen... Boksen ser ihvertfall identisk ut med unboxing 

videoer som jeg har sett.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Lime Sparkle tåler godt å bli blandet ned et hakk eller to ja. :)

Wow.. ja, jobbet på fabrikk før. Der brukte de glycerin som

smøremiddel. Skulle gjerne hentet en kopp og tonet ned

denne juicen litt. 

 

Men nå tror jeg fortsatt at kanger batteriet mitt driver og 

tuller med meg.. får sannsynligvis istick 50w på onsdag. Får

se da. Kan hende at lemon har større spillerom og takler 

batteriet bedre enn nautilusen, kan ihvertfall si at det ikke

fyrer jevnt.  

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...