Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To (raske) spørsmål:
1. Hvor viktig er det å vaske ut gammel juice av siggen før man tar i en annen? Nå bare helte jeg det ut og helte på ny væske... Kan det bli noe problemer av det? Og hvordan pleier man "vaske"? Bare helle i varmt vann og la det tørke? (Kommer ikke til med noe q-tips)

2. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe CC Clear Cartomizer Coil Unit (T2, 2,2 ohm) på nett? Fått i oppdrag å skaffe dette for foreldrene mine, men selvsagt finner jeg ingen som selger dem... Hjelp?

(PS: Smakløs juice er fantastisk! Yay e-mule)

Endret av TheodorBjork
Lenke til kommentar

To (raske) spørsmål:

1. Hvor viktig er det å vaske ut gammel juice av siggen før man tar i en annen? Nå bare helte jeg det ut og helte på ny væske... Kan det bli noe problemer av det? 

Eneste eventuelle "problem" er smaksmessig - altså ingen problemer om du ikke hater smaksblandingen som kommer ut :)

Lenke til kommentar

Har tidligere skrytt høyt av Dragedamp, men nå føler jeg meg rundlurt.

Kjøpte Xpro M65 på fredag, og som vi alle vet så må man ha batteri i den. Ba om et godt men ikke for dyrt batteri. 180,- for batteriet, et Efest 18650 3100mAh.

Måtte jo selvfølgelig ha en RBA nå som jeg kan kjøre høyere watt, så det ble en Russian 91%. Visstnok en Kayfun-klone, til 289,-. Dette skulle være en veldig bra RBA-tank for nybegynnere.

 

Sjekker prisen på batteriet i flere nettbutikker i dag, koster for faen 90,- overalt. Jeg tipper nettbutikkene allerede har en grov fortjeneste på disse batteriene. Så Dragedamp tar en fortjeneste på 100% normal salgspris.

 

Når det gjelder tanken... Faen for noe vræl. Den dobler vekta på damperen. Og M65 er ikke akkurat en lettvekter fra før av.

Den har særegen driptip. En type som må skrus fast i toppen av tanken. Greit nok, sjekker om man kan kjøpe en adapter for å bruke 510. Den kommer visstnok med i pakken. Jeg sjekker pakken, ingen adapter. Leter på gulvet, ingen adapter. Og så legger jeg merke til at boksen ikke stemmer med bildene jeg ser i bildene og videoene. Alle har svart boks. Min er typisk kina-tremønsker-papp.

Og så legger jeg merke til at trekket er vid åpent. Finner frem umbraccoen og prøver å tette luftbanen. Ingenting skjer. Sjekker hullet. Ingen skrue.

Dette er tilfeldigvis lørdag morgen, så jeg stikker til Biri for å få ny skrue. Men først så fyller jeg opp 4,5 ml-tanken med ca 3 ml juice.

 

Vel fremme etter 20 minutter, så legger jeg merke til at tanken er nesten tom. Og jeg har ikke dampet noe mer enn hva tilsvarer en vanlig sigarett på turen. Så jeg leter febrilsk etter en dam med juice i bilen. Ingenting. Alt er tørt.

 

Går inn og forklarer problemet med skruen, og får ny skrue. Får også 10 ml med hjemmeblanda ferdigjuice som "plaster på såret". Blåbær. Hater blåbær. Men greit nok. Dampetungejuice.

 

Spør ang. driptippen. Nei, dette var helt nytt for han. 510-adapter?! Hva faen er det, liksom. Det kommer ikke med original Kayfun, og særdeles ikke Russian 91%. Når jeg sier at boksen jeg fikk ikke stemmer med bildene jeg finner overalt av dampesider som omtaler tanken, så bare løfter han på skuldrene. Når jeg sier at alle stedene nevner og viser at adapteren følger med i boksen, så får jeg beskjed om at de alle må ha kjøpt tanken på FastTech. Når jeg nevner at jeg dampet opp 3 ml på Lillehammer - Biri, så bare flirer han og sier at 1 ohm vil fordampe mer enn 1,8 ohm, som jeg er vant med. Forskjellen på 1 ohm og 1,8 ohm er visstnok 79 ml på 9 timer.

 

Det er jævlig tydelig at det jeg har fått ikke er en kayfun-klone, men en piratkopi av Kayfun Lite-klonen Russian 91%.

hmm tror nok du er den eneste som leter etter en slik adapter.... og som du skriver fikk du beskjed att du kunne prøve en klone (kopi) og heller kjøpe deg en orginal senere, regner jeg med. det du har er en russian 91% klone har ingeting med kayfun å gjøre. esken kan inneholde enten russian eller kayfun. men du vet att dragedamp ikke selger disse men har gjort det til deg for å være snill slik du fikk prøve deg på rba og du vet vell også att dragedamp selger orginal kayfun lite + og kayfun 4 samt lemo og kanger subtank som også er rba tanker..... att du har fått blåbær juice med niokotin er bare tull. har snakket med han som jobber på Biri i dag, du fikk fra en av de flaskene som er tatt prøver av. att det forsvant juice i tanken for deg, har nok en naturlig forklaring, men er du misfornøyd så ta kontakt med butikken så ordner de opp. og btw det batteriet du snakker om koster 149 i butikken, så om du har betalt 180 så er dette feil og du får mellomlegget tilbake. også må du skjønne att det er fler butikker og flere ansatte. og fint om du tar kontakt med den butikken du handlet i og samme ansatte. er jo best og ta kontakt med butikken for å ordne opp i stede for å henge saken på nett først. det er feigt og dårlig gjort for butikken som jeg er sikker på har prøvd og gjøre deg så fornøyd som mulig. 

Lenke til kommentar

Herregud så frekt! De aner tydeligvis ikke hva de prater om for original kayfun har allerede 510 kobling ved batteriet og for drip tipsene. Jeg hadde krevd pengene tilbake hadde jeg vært deg. Reklamer på produktet.

her er det du som ikke vet hva du snakker om... det han snakker om er en adapter som gjør att men kan bruke en vanlig driptip i størrelse 510, men slik det er på den han har må man skru driptippen fast.. men ja alle har 510 gjenger i bunnen

Lenke til kommentar

Er noen interressert til å kjøpe litt ecig utstyr til relativt billig penge? Jeg vil slutte med ecig og har noen ting jeg gjerne vil bli kvitt.

 

Jeg har:

  • Vamo V5 Silver Chromed (godt brukt, riper osv)
  • Intellicharger i2
  • 2x Panasonic NCR18650PF 3.6V "2900mAh" (For Vamo V5)

Helst bli kvitt alt med en gang. Tenkte sånn 800,- for alt

Jeg er svært interessert i ett/en solid mod/batteri for en rimelig penge, 

men jeg er lite interessert i resten av utstyret. Kjøper naturligvis

medfølgende batterier og eventuelt lader. 

 

istick liker jeg ikke, MVP2 ser det ut som det er litt vell lite futt i, liker 

ikke helt designet på coolfire heller. Da står vi igjen med den beskjedne

Vamo V5 som jeg igrunn synes ser litt snasen ut.

 

Kan du prøve å spesifisere godt brukt? er den skam slitt og nedripa

eller er det synlig at det er en brukt gjenstand med noen skavanker?

eller noe midt imellom. 

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Og du kan jo finne et bilde av den eska Dragedamp selger R91 i på nett. Merkelig at alle tar bilde av en svart eske med teksten "The Russian 91%" i sølv, og ikke den stripete oransje med "Kayfun" som Dragedamp har.

 

Jeg har funnet en nettbutikk som selger R91 i denne eska. En. Og vet du hva det står at det følger med i den pakka?

"- Drip tips adapter for all 510 drip tips and also the Russian drip"

 

Og hvis jeg er den eneste som vil ha en sånn adapter, hvorfor står det at det følger med i pakka og hvorfor selger sider som Fasttech billige kopier av den adapteren?

Lenke til kommentar

ok sorry, men det der er en privat blue ice mystic juice. ikke en hjemme mekket en. uansett bør du være glad att du fikk "plaster på såret" og ikke klage her vidt og brett når du faktisk er fornøyd når du går ut av butikken med en løsning som blitt presentert for deg. og spm sagt det er lov å ta kontakt med butikken om finne en løsning på det du er misfornøyd med.

Lenke til kommentar

Og du kan jo finne et bilde av den eska Dragedamp selger R91 i på nett. Merkelig at alle tar bilde av en svart eske med teksten "The Russian 91%" i sølv, og ikke den stripete oransje med "Kayfun" som Dragedamp har.

 

Jeg har funnet en nettbutikk som selger R91 i denne eska. En. Og vet du hva det står at det følger med i den pakka?

"- Drip tips adapter for all 510 drip tips and also the Russian drip"

 

Og hvis jeg er den eneste som vil ha en sånn adapter, hvorfor står det at det følger med i pakka og hvorfor selger sider som Fasttech billige kopier av den adapteren?

om du ikke får tak på det du vill ha i norske butikker må du selv bestille dette fra andre. feks fasttech. om du ikke viste det så gjeller ikke 350 kr regelen til bedrift og må betale toll og mva på alt derfor blir det billigere for en privat person å bestille fra kina

spesielt disse produktene. og du ble fortalt det er en klone du kjøpte? da skal du ikke klage.... klone =kopi.

Lenke til kommentar

 

Herregud så frekt! De aner tydeligvis ikke hva de prater om for original kayfun har allerede 510 kobling ved batteriet og for drip tipsene. Jeg hadde krevd pengene tilbake hadde jeg vært deg. Reklamer på produktet.

her er det du som ikke vet hva du snakker om... det han snakker om er en adapter som gjør att men kan bruke en vanlig driptip i størrelse 510, men slik det er på den han har må man skru driptippen fast.. men ja alle har 510 gjenger i bunnen

 

For en selvmotsigelse! Gratulerer! Hvorfor i all verden skulle han ha 510 adaptere når det er 510 på kayfunen? Hvis han bruker en modd kanskje med en annen kobling, noe som er veldig usannsynlig da de fleste kommer i 510. Omtrent alt kommer i 510 for tiden i e-cig verdenen fordi alt skal passe til alt.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Du skjønner vel at når det reklameres med at en del er en del av pakken, så skal den også med i pakken? Hvis du sammenligner R91 som Dragedamp selger, og den som blir vist i forskjellige tester så vil du også se at de ikke stemmer med hverandre utover emballasjen. Blant annet er skruen som justerer luftflyten forskjellig. Alt jeg finner om denne RBAen, tilsier at det jeg har fått ikke er en R91.

 

Og du skjønner vel at man ikke bruker 3 ml væske på en 20 min kjøretur? Jeg bruker 1,8 ml på 1,8 ohm / 10w på ca 9 timer til vanlig. Sammenligner du forbruket på 9 timer, så vil den såkalte R91 bruke nesten 80 ml på samme tidsramme.

 

At bedrifter betaler mva og tollgebyr for import, bryr jeg meg fint lite om. Det jeg derimot bryr meg om er kundebehandling. Og det er også noe jeg er villig til å betale for, og det er også grunnen til at jeg valgte å bruke Dragedamp i utgangspunktet. Jeg har fått særdeles god behandling der.

Det jeg fikk vite når jeg skulle ha en RBA-tank, var at R91 var en Kayfun-klone. Noe den også er. Det jeg derimot fikk, ser ikke ut til å være en Kayfun-klone, men en piratkopi av R91. Jeg er heller ikke den eneste i denne tråden som har fått høre at kloner hos Dragedamp er genuine merkevarer.

Og siden denne boksen mangler enhver form for dokumentasjon, utenom "Kayfun Lite" og "Russian 91%" på boksen, så er det vanskelig for meg å bevise at dette er lureri. Det eneste jeg kan peke på er at basen ikke stemmer med det jeg kan se andre steder, og det at alle delene som følger med i pakken som selges andre steder ikke følger med i pakken Dragedamp selger.

 

Og når det gjelder juicen jeg fikk, så var det noe jeg fikk som kompensasjon for at det manglet en skrue i tanken. Jeg ba ikke om kompensasjon, og jeg forventet ikke noe kompensasjon. Det eneste jeg forventet var en skrue. Ikke noe mer. Jeg fikk den av en representant av Dragedamp, i butikken, i butikkens åpningstid. Jeg fikk den av Dragedamp. Ikke bare det, jeg fikk den i hånda helt åpenlyst forran andre kunder. Men dette handler ikke om juicen. Jeg bryr meg fint lite om det er nikotin i juicen.

 

Kommer jeg til å handle der i fremtiden? Tja, kanskje? Kommer jeg til å kjøpe noe jeg ikke kan verifisere er et genuint produkt der og da? Nei.

 

Tom er en utrolig hyggelig kar, og jeg er villig til å handle hos han igjen. Han kjøpte til og med juice jeg ikke liker og ikke tåler.

Lenke til kommentar

 

 

Herregud så frekt! De aner tydeligvis ikke hva de prater om for original kayfun har allerede 510 kobling ved batteriet og for drip tipsene. Jeg hadde krevd pengene tilbake hadde jeg vært deg. Reklamer på produktet.

her er det du som ikke vet hva du snakker om... det han snakker om er en adapter som gjør att men kan bruke en vanlig driptip i størrelse 510, men slik det er på den han har må man skru driptippen fast.. men ja alle har 510 gjenger i bunnen

 

For en selvmotsigelse! Gratulerer! Hvorfor i all verden skulle han ha 510 adaptere når det er 510 på kayfunen? Hvis han bruker en modd kanskje med en annen kobling, noe som er veldig usannsynlig da de fleste kommer i 510. Omtrent alt kommer i 510 for tiden i e-cig verdenen fordi alt skal passe til alt.

 

Greia med driten jeg har fått er at det 510-gjenger i bunnen (altså den delen som skrues fast i batteriet/boksen), problemet er at driptippen er proprietær. Jeg kan bare bruke den driptippen som følger med driten. Og hullet i den tippen er kanskje 1mm Ø. Noe som gjør at det kommer en ganske konsentrert stråle med damp rett på tunga. Og det er derfor jeg vil bruke 510-tips.

 

Hvis MrSourcream (som jeg mistenker er enten han som driver Dragedamp, eller han som jobber på Biri) hadde tatt seg bryet med å sjekke reviews og videoer av både R91 v1 og v2, så hadde han sett at det skal følge med en adapter fra denne proprietære ordningen til en vanlig 510-driptip.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du skjønner vel at når det reklameres med at en del er en del av pakken, så skal den også med i pakken? Hvis du sammenligner R91 som Dragedamp selger, og den som blir vist i forskjellige tester så vil du også se at de ikke stemmer med hverandre utover emballasjen. Blant annet er skruen som justerer luftflyten forskjellig. Alt jeg finner om denne RBAen, tilsier at det jeg har fått ikke er en R91.

 

Og du skjønner vel at man ikke bruker 3 ml væske på en 20 min kjøretur? Jeg bruker 1,8 ml på 1,8 ohm / 10w på ca 9 timer til vanlig. Sammenligner du forbruket på 9 timer, så vil den såkalte R91 bruke nesten 80 ml på samme tidsramme.

 

At bedrifter betaler mva og tollgebyr for import, bryr jeg meg fint lite om. Det jeg derimot bryr meg om er kundebehandling. Og det er også noe jeg er villig til å betale for, og det er også grunnen til at jeg valgte å bruke Dragedamp i utgangspunktet. Jeg har fått særdeles god behandling der.

Det jeg fikk vite når jeg skulle ha en RBA-tank, var at R91 var en Kayfun-klone. Noe den også er. Det jeg derimot fikk, ser ikke ut til å være en Kayfun-klone, men en piratkopi av R91. Jeg er heller ikke den eneste i denne tråden som har fått høre at kloner hos Dragedamp er genuine merkevarer.

Og siden denne boksen mangler enhver form for dokumentasjon, utenom "Kayfun Lite" og "Russian 91%" på boksen, så er det vanskelig for meg å bevise at dette er lureri. Det eneste jeg kan peke på er at basen ikke stemmer med det jeg kan se andre steder, og det at alle delene som følger med i pakken som selges andre steder ikke følger med i pakken Dragedamp selger.

 

Og når det gjelder juicen jeg fikk, så var det noe jeg fikk som kompensasjon for at det manglet en skrue i tanken. Jeg ba ikke om kompensasjon, og jeg forventet ikke noe kompensasjon. Det eneste jeg forventet var en skrue. Ikke noe mer. Jeg fikk den av en representant av Dragedamp, i butikken, i butikkens åpningstid. Jeg fikk den av Dragedamp. Ikke bare det, jeg fikk den i hånda helt åpenlyst forran andre kunder. Men dette handler ikke om juicen. Jeg bryr meg fint lite om det er nikotin i juicen.

 

Kommer jeg til å handle der i fremtiden? Tja, kanskje? Kommer jeg til å kjøpe noe jeg ikke kan verifisere er et genuint produkt der og da? Nei.

 

Tom er en utrolig hyggelig kar, og jeg er villig til å handle hos han igjen. Han kjøpte til og med juice jeg ikke liker og ikke tåler.

utrolig du skriver att dette er en piratkopi av en klone....hallo?? en klone er en piratkopi av ekte varer. er jo ikke lureri om du har blitt opplyst om dette og du aksepterer det. har selv kjøp en klone en gang fra ft, og det var ikke noen adapter i den pakken og pajkken var orange og kostet da 269 med frakt. så att du betalte 280+- da ligger det jo i kortene att det er en "piratkopi"klone". att det mangler en adapter i den pakken er jo ikke rart da den ikke skal være som orginal men ligne. men om du kjøper en orginal r91 må du ut med 2000+- har aldri engang hørt om disse adaperene. bruker nå kun kayfun org og da kan jeg bytte driptip når jeg vill :)

Lenke til kommentar

Klone = etterligning. Replica = piratkopi.

 

JEG HAR IKKE KJØPT DEN FRA FASTTECH. JEG HAR KJØPT DEN HOS DRAGEDAMP. Ta det jævla fanboypisset ditt en annen plass. Dragedamp reklamerte den som en genuin Russian 91%. Når jeg spurte etter adapteren, som skal følge med i pakka, fikk jeg beskjed om at det måtte være fra det som selges på Fasttech. Det er ikke en eneste ting Dragedamp har sagt som tilsier at dette ikke skal være en genuin vare.

Og du bekrefter jo direkte nå at Dragedamp ikke selger genuine Russian 91%. Og vis meg hvor de selger Russian 91% til over 2000 kr. For jeg finner de til 50 USD, som tilsier ca 400 kr.

 

Jeg var fullstendig villig til å la dette ligge, men på grunn av pisset du kommer med så vurderer jeg nå å anmelde bedriften for salg av piratkopier og brudd på Tobakksskadeloven.

Endret av Dragen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...