Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå begynner jeg å bli jævlig lei av lekkasjer på begge mine evod. Renner ut av glasset, renner ut av der man skrur delene sammen.. Skjer ikke så mye når jeg er hjemme og har dem liggende, men bare jeg har den bittelitt i lomma, er det lekkasjer over alt...

 

Noen som kan anbefale noe lignende, som kjører på samme coils, som heller ikke er altfor dyre? Har 15 coils til dem, så vil nødig bare la dem ligge uten å bli brukt..

Lenke til kommentar

Fikk 26 awg (gauge) A1 Kanthal og 5 lags bomull fra Ko Gen Doh i posten fra nosmoke.no idag!

 

Bestilte igår før sendetiden dems med posten og fikk pinade rett i posten idag.

Første gang i livet jeg har fått såpass rask levering på noe.

 

Tok ut RBA coilen fra esken og mekka ferdig hele coilen og bomullen, fikk det pinade te på første forsøk.

Eneste var at airflow var kanskje 10% begrenset fra full åpning på Kangers selvlagde OCC Coils men ingen big deal.

 

Killer flavor med Mothers Milk som jeg har steepet en stund nå. Må si det her var great success virkelig.

Fornøyd.

Lenke til kommentar

Har tenkt til å bestille en smakløs e-juice av hensyn til den gravide kjæresten når vi er sammen. Noen som har noen anbefalninger her? Altså en juice som ikke har noen smak. Har noen av dere prøvd disse? Og er det noen lukt man merker? Bør helst være så lite som mulig, og juice bør være billig. Og dessuten, vil det smake jævlig, uten smak? :p

 

Jeg aner ikke, derfor jeg spør :)

Lenke til kommentar

Fikk 26 awg (gauge) A1 Kanthal og 5 lags bomull fra Ko Gen Doh i posten fra nosmoke.no idag!

 

Bestilte igår før sendetiden dems med posten og fikk pinade rett i posten idag.

Første gang i livet jeg har fått såpass rask levering på noe.

 

Tok ut RBA coilen fra esken og mekka ferdig hele coilen og bomullen, fikk det pinade te på første forsøk.

Eneste var at airflow var kanskje 10% begrenset fra full åpning på Kangers selvlagde OCC Coils men ingen big deal.

 

Killer flavor med Mothers Milk som jeg har steepet en stund nå. Må si det her var great success virkelig.

Fornøyd.

Gratulerer! :D Ikke så vanskelig når du får det til, ikke sant? :D

 

Har tenkt til å bestille en smakløs e-juice av hensyn til den gravide kjæresten når vi er sammen. Noen som har noen anbefalninger her? Altså en juice som ikke har noen smak. Har noen av dere prøvd disse? Og er det noen lukt man merker? Bør helst være så lite som mulig, og juice bør være billig. Og dessuten, vil det smake jævlig, uten smak? :p

 

Jeg aner ikke, derfor jeg spør :)

PG og VG er relativt billig i seg selv. Kjøpt litt vg og pg, også en ekstra mindre flaske med enten pg eller vg MED sterkere nikotininnhold, så kan du sitte der og mixe og trixe deg frem til vg/pg mengden du liker best. OBS: vg kan ha en 'søt' smak ved seg, men den er minimal. Klager dama på at det lukter for søtt så bare tilsett mer PG neste gang? :p

Lenke til kommentar

 

Fikk 26 awg (gauge) A1 Kanthal og 5 lags bomull fra Ko Gen Doh i posten fra nosmoke.no idag!

 

Bestilte igår før sendetiden dems med posten og fikk pinade rett i posten idag.

Første gang i livet jeg har fått såpass rask levering på noe.

 

Tok ut RBA coilen fra esken og mekka ferdig hele coilen og bomullen, fikk det pinade te på første forsøk.

Eneste var at airflow var kanskje 10% begrenset fra full åpning på Kangers selvlagde OCC Coils men ingen big deal.

 

Killer flavor med Mothers Milk som jeg har steepet en stund nå. Må si det her var great success virkelig.

Fornøyd.

Gratulerer! :D Ikke så vanskelig når du får det til, ikke sant? :D

 

Ikke når man ser helheten nei, Rip Trippers guide viser det jo også greit men det jeg dreit meg ut på før var for mye bomull, nå blir det jo perfekt (har øvd meg 3 ganger etter igår bare for morro skyld siden har nok av bomull og Kanthal liggende lix).

Blir konge smak med RBA, nesten litt for mye hehehe..

 

Noen som har noen coil builds til subtank mini de vill dele.?

 

Ja kom til Sandefjord, jeg lage til deg.. laget på min egen en del ganger nå, funker bra. God smak og man sparer jo egentlig penger på å gjøre litt selv.

Lenke til kommentar

Twista coil funker bra i substans mini, om det er mye smak du skal ha. Er det mye VG i juicen er det greit å ha litt mellomrom mellom snurringene og litt mindre bomull (70% VG+) ellers har du zippercoils, claptoncoils osv. Men ofte er en helt vanlig Microcoil best. Jeg foretrekker dog Twista i alle smaks tanker.

Lenke til kommentar

Første coil

post-274426-0-13148800-1431602413_thumb.jpg

 

Andre coil

post-274426-0-37549600-1431602466_thumb.jpg

 

 

 

Må si at jeg synes det ser ut som en liten forbedring :p Men som dere ser så hadde jeg litt problemer med å få tråden under skruen. Det endte opp med at trådene skilte seg, og bare en var under skruen, tok nesten å  ødela tråden for å finne ut av det..  Da vet jeg det til neste gang. Jeg må også snurre de bedre. Men nå som jeg har kåla så mye med den vil jeg prøve den uansett.

 

 

 

Først så har jeg et spørsmål til dere om wicking... Det virker som at det fungerer helt strøkent i omtrent  2-3 tanker. Men så begynner det å bli brent og wicke helt elendig. Vet dere hvorfor? er dette et symptom på for mye bomull, sveller den opp ettersom den blir brukt?

 

Igår satte jeg av brannalarmen når jeg kjørte gjennom 3ml på en time. Men pluttselig så vil den ikke ta til seg juice i det hele tatt. Det er alltid sånn etter et par tanker. Har dere noen tips? Jeg bruker koh gen do organisk bomull, som ser ut til å suge til seg en vanvittig mengde juice.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Bruker du for mye bomull wicker den juicen som er satt i og litt til men så sliter den med å wicke mer fordi for mye bomull blokkerer.

 

På andre bildet ser det ut som du har snurret tråden for mange ganger, den skal kun dekke over airflow hullet og ikke noe mer.

 

Det er slik jeg gjør det på Subtank Mini hvertfall, kan kanskje legge ut noen bilder etterpå

Lenke til kommentar

Bruker du for mye bomull wicker den juicen som er satt i og litt til men så sliter den med å wicke mer fordi for mye bomull blokkerer.

Men nå damper jeg 2-3 tanker helt perfekt, plutselig så vil den nesten ikke

ta til seg noe juice.. merkelig. Kanskje det har noe med hvordan endene

forandrer posisjon i tanken ettersom de blir "kjørt inn"?? jeg er ganske

fortapt :p

 

 

På andre bildet ser det ut som du har snurret tråden for mange ganger, den skal kun dekke over airflow hullet og ikke noe mer.

Ja, det høres fornuftig ut. Ihvertfall til en viss grad. Tor ikke det er så farlig

om den henger litt over, men det ser ut som den høyre delen av coilen

overskrider den grensa.  

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

post-274426-0-59247700-1431609191_thumb.jpg

 

 

post-274426-0-54976200-1431609306_thumb.jpg

 

 

 

Vanligvis legger jeg coil og bomull langs renna til juicen, denne

gangen prøvde jeg å legge den motsatt vei, men dele bomullen 

på midten. Joda, kjører på 24 watt, jeg får mer damp. Men smaken 

er nesten helt borte, elendig. Er jo egentlig bare smak jeg er ute

etter.

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Prøv å twist kanthal med drill i ene enden av 2 kanthal tråder og tang andre enden, trinn til den ryker. Bruk gjerne en umbraco nøkkel på drillen. Bøy kanthal tråden på midten, tvil litt for hånd. Knip hardt med en tang i andre enden, så full fres til den ryker, da får du en skikkelig twista tråd.

post-308829-0-86464200-1431614335_thumb.jpg

post-308829-0-88038400-1431614762_thumb.jpg

Endret av tankfrydo
Lenke til kommentar

Prøv å twist kanthal med drill i ene enden av 2 kanthal tråder og tang andre enden, trinn til den ryker. Bruk gjerne en umbraco nøkkel på drillen. Bøy kanthal tråden på midten, tvil litt for hånd. Knip hardt med en tang i andre enden, så full fres til den ryker, da får du en skikkelig twista tråd.

Ja, takk for supert råd. Så noen som brukte en drill tidligere, jeg trodde

ikke tråden kom til å tåle så mye spenning. Men kommer det til å bli en

så stor forbedring? Den snåle, standard 3 loop coilen jeg har bilde av

over hadde 3-4 ganger så mye smak som jeg har med denne. 

 

Kan du prøve å forklare delen hvor du bøyer tråden pånytt? etter at du

har kjørt den første runden med drillen. Tror ikke jeg helt forstod hva du 

mente. 

Lenke til kommentar

Er ikke så flink til å forklare, men sånn som på bilde, bare twist litt manuelt før du kjører igang drillen.

aha, så det var en videre spesifisering, ikke enda et trinn? da tror jeg 

at jeg er med :p. Takk igjen. Når det gjelder smak så får jeg vel nesten

bare prøve, sløser ikke mer juice på det oppsettet jeg har nå..

 

Kjører opp noen solide lengder med twista tråd så jeg har noen å teste 

med ;)

Endret av tobben?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...