Gå til innhold

Anthem - Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

Hvor mange sutretråder om Anthem trenger vi egentlig? Gleder meg sykt til å få spille, men er jo klin umulig å diskutere noe som helst med folk som faktisk liker spillet. Er bare syting og klaging over hele fjøla.

Og det er vel kanskje med god grunn, eller mener du listen over ikke er legitime problemer og at vi bør forvente mer?

 

Hadde vi ikke brydd oss om spillet i det hele tatt, så hadde det ikke vært noen tråder for deg å syte over "sytingen".

 

Fint for deg at du greier å ha det kjekt med spillet, men det tar ikke fra oss andre retten til å være skuffet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anthem har fått helt usaklig mye ufortjent kritikk. Spillet er ikke perfekt, men for en fryd det er å spille. Selve kjernen som er her er et bedre utgangspunkt enn det Destiny hadde når det først slapp, og se hvor stort det er i dag. Anthem har virkelig potensiale, og jeg bare krysser fingre og tær for at det skal få tiden til å leve opp til det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med posten over her. Virker som enkelte hater spillet bare fordi det er EA/Bioware. Har spilt det nå siden release på fredag og storkoser meg. Combat er gøy og hektisk :)

 

Ja, det har bugs. Hvilke spill har ikke det på release?

Repetivt? Nevn en looter shooter som ikke er det da.. Plager meg ikke, vet hva jeg går til.

Storyen virker jo faktisk ok. Destiny er ikke i nærheten.

 

Å gi dette spillet 4/10 er en fornærmelse spør du meg (ser på deg the Guardian)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvilken kritikk er ufortjent i deres øyne? Sett bort i fra det typiske EA hatet selvsagt :p

 

Når det gjelder sammenligningen med Destiny så hadde jo hvertfall Destiny 2 flere "strongholds" (oppdragene var lenger også.) Og et raid til launch. I Anthem er det så og si ingen ting. Det bør nevnes også at destiny 2  hadde så lite at veldig mange spillere sluttet å spille noen uker etter release. Når Anthem har vesentlig mindre, hvor lenge holder spillerene da? 

 

Jeg kan være enig i at grinden etter loot ofte blir repetivt i loot shooters eller spill med loot generelt og det er jo greit. Er loot gjort bra så er det gøy å farme etter det og absolutt mye av poenget med spillet.  Men tar man f.eks Destiny eller Division så er  levlingen bygget opp annerledes med flere objectives, side quests, ting å gjøre underveis. man kan utforske. Dette gjør at spillene ikke føles like repetivt fra start til slutt. 

 

I anthem har de valgt å dele opp dette. Du har freeplay som kun er utforskning med fryktelig lite å finne. Og du har missions hvor du ikke kan gjøre flere på en gang, ikke kan utforske, det er bare fort dit man skal, drep det man skal så next! og samtidig tettpakket med loading screens. 

 

Storyen er til tider spennende men havner som hverken fugl eller fisk, men enig at den er godt over Destiny som er et stort gjesp.

 

Combat er ganske moro, men det er relativt få fiende typer og ALLTID er det waves med innspawning. Som storm er det bare å nuke i det de spawner og det er svært lite spennende over tid. 

 

4/10 er litt i overkant, en helt vanlig 6/10 imo. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Holdningen om at "andre gjør og feil, så vi kan ikke forvente noe bedre" er bare trist. Det er iallefall ikke takke være dere at spill blir forbedret. 

 

Dere valgte og å ignorere listen med feil på forrige side, så prøver igjen.
Se igjennom den, og så prøv å kom her å si "ja spillet har bare litt bugs, og iallefall ingen elementære designfeil".

Og er dere ikke drittlei "spillet har potensiale" snart? Hvorfor kan ikke studioene levere et spill som leverer fra dag 1 og som ikke har et potensiale til å en dag, kanskje bli et bra spill?

 

Dere har deres fulle rett til å like spillet, men dere må jo forstå utifra listen på forrige side at spillet burde ikke vært gitt ut med alle disse dårlige designvalgene, når de hadde så mange andre spill å lære av?

En side som viser statsene dine eksisterer ikke, i et spill som handler å min/max stats med forskjellig loot/gear, er jo faktisk bare en helt latterlig tabbe. 

Lenke til kommentar

Holdningen om at "andre gjør og feil, så vi kan ikke forvente noe bedre" er bare trist. Det er iallefall ikke takke være dere at spill blir forbedret. 

 

Dere valgte og å ignorere listen med feil på forrige side, så prøver igjen.

Se igjennom den, og så prøv å kom her å si "ja spillet har bare litt bugs, og iallefall ingen elementære designfeil".

Og er dere ikke drittlei "spillet har potensiale" snart? Hvorfor kan ikke studioene levere et spill som leverer fra dag 1 og som ikke har et potensiale til å en dag, kanskje bli et bra spill?

 

Dere har deres fulle rett til å like spillet, men dere må jo forstå utifra listen på forrige side at spillet burde ikke vært gitt ut med alle disse dårlige designvalgene, når de hadde så mange andre spill å lære av?

En side som viser statsene dine eksisterer ikke, i et spill som handler å min/max stats med forskjellig loot/gear, er jo faktisk bare en helt latterlig tabbe. 

 

 

Et spill er mer enn en sjekkliste. Det handler om hvilken følelser man får. Og jeg kan ikke si noe annet enn at jeg storkoser meg med spillet, og elsker hvert øyeblikk. Elsker hvordan Rangeren min ser ut. Elsker hvordan alt fra flyvingen til egenskapene føles. Elsker jakten på nytt og bedre loot. Elsker så mye med spillet.

 

Når det er sagt er jeg veldig glad i looter shooters generelt, og har brukt bokstavelig talt over tusen timer på Destiny. Og når det gjelder potensiale og om jeg går lei av det? Nei, selvfølgelig ikke. Jeg foretrekker et ambisiøst spill med stort potensiale foran et trygt valg hvilken som helst dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Anthem har fått helt usaklig mye ufortjent kritikk. Spillet er ikke perfekt, men for en fryd det er å spille. Selve kjernen som er her er et bedre utgangspunkt enn det Destiny hadde når det først slapp, og se hvor stort det er i dag. Anthem har virkelig potensiale, og jeg bare krysser fingre og tær for at det skal få tiden til å leve opp til det.

Helt enig. Har så langt hatt noen fantastiske opplevelser, og jeg syns gameplayet jevnt over er svært bra. Loading, og thedering er et problem. Og ja AJ har noen poeng, men å gi det 4/10 syns jeg blir...litt vel drøyt.

Men som jeg har sagt tidligere, det eneste som betyr noe er den enkeltes opplevelse av spillet. Hva resten av verden mener om det bør ikke ha så stor betydning.

Men det er godt mulig at denne type spill appellerer til meg. Hadde vel 1000 timer i Destiny før The taken King og det ble noen hundre timer på The Division før det ble "patchet" og DLC'er kom til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En annen ting som må nevnes er jo at spillet er svært likt Monster Hunter World, og har i stor grad samme oppbyggingen som det spillet, bare med mye mer strømlinjeformet online. Hvor var alt dette hatet da Monster Hunter World kom ut?

Forskjellen mot Monster Hunter World er at endgame I MH:W var i utgangspunktet grinding etter hero/warrior streamstone. Da hadde du ved lansering 15 forskjellige monstre å slåss mot (tilfeldig genererte quests), med tilhørende varierende elementsvakheter, 11 forskjellige våpenklasser, og et kampsystem som var sterkt fokusert på timing, mønstergjenkjennelse, og posisjonering. Videre tok det de fleste godt over 50 timer å komme til endgame (jeg var på 75, hadde mange hull i utstyret, og man kunne også grinde for våpen og rustninger.

 

Anthem har to/tre oppdrag, 4 javelins, og et kampsystem som ligner mistenkelig mye på Mass Effect Andromeda.

 

Hadde man tapt noe i Anthem om man ikke kunne fly selv, men måtte gå til spesifikke punkter på kartet og trykke på en knapp for å se en cutscene?

Lenke til kommentar

Storkoser meg også med spillet selv om det er en del bugs.

Uenig i en del av kritikken med designvalgene. jeg liker f.eks. faktisk Fort Tarsis, det er samme type hub som andre Bioware-spill og bidrar til stemningen og å fylle ut verdenen. Men gidder man ikke høre på dialogen og skipper alt sammen skjønner jeg at det ikke er spesielt interessant å bruke tid der.

Synes heller ikke det er noe problem at man ikke kan skifte utstyr underveis i en mission. Det gir mer innlevelse at du mekker javelinen din i forge og ikke drar med deg all looten din ut på oppdrag.

 

At du mottar loot på slutten av oppdraget også helt uproblematisk for meg, skjønner ikke helt hvorfor det er så krise at man ikke får se det underveis.

 

Og ja Noreng , Anthem hadde tapt mye på å ikke fly selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Storkoser meg også med spillet selv om det er en del bugs.

 

Uenig i en del av kritikken med designvalgene. jeg liker f.eks. faktisk Fort Tarsis, det er samme type hub som andre Bioware-spill og bidrar til stemningen og å fylle ut verdenen. Men gidder man ikke høre på dialogen og skipper alt sammen skjønner jeg at det ikke er spesielt interessant å bruke tid der.

 

Synes heller ikke det er noe problem at man ikke kan skifte utstyr underveis i en mission. Det gir mer innlevelse at du mekker javelinen din i forge og ikke drar med deg all looten din ut på oppdrag.

 

At du mottar loot på slutten av oppdraget også helt uproblematisk for meg, skjønner ikke helt hvorfor det er så krise at man ikke får se det underveis.

 

Og ja Noreng , Anthem hadde tapt mye på å ikke fly selv. 

Hub og snakkingen med folk i hub og hvordan det utvikler seg har jeg alltid digga i Bioware spill, men i Anthem liker jeg det ikke. hovedsaklig  på grunn av at missions er så korte, så det føles ut som man er mer i loading, xp skjerm og hub enn man er i oppdrag.

Lenke til kommentar

https://www.reddit.com/r/AnthemTheGame/comments/auh23r/anthem_reviews_are_seemingly_harsher_than_other/

Interessant tråd på Reddit ang. mulig forklaring til hvorfor spillet får såpass dårlig mottakelse.

 

Oppsummert: Folk er rett og slett drittlei av "release now, finish later". 

 

Tror ikke det hjelper at det har kommet en haug med solide lanseringer (i helt andre sjangre) som Resident Evil 2, APEX Legends, Metro Exodus, Wargroove, Kingdom Hearts III, STEINS;GATE ELITE, og så videre...

Da blir det lett å hoppe over Anthem nå, og da blir det vanskelig å starte spillet senere fordi det er så vanvittig fokus på grinding.

Lenke til kommentar

Hvor mange sutretråder om Anthem trenger vi egentlig? Gleder meg sykt til å få spille, men er jo klin umulig å diskutere noe som helst med folk som faktisk liker spillet. Er bare syting og klaging over hele fjøla.

Synes det er irriterende at du kaller det sutring når flere legitime grunner kommer herifra, reddit, youtube, anmeldelere også videre. Selve spillet er gøy det, men hva hjelper det når man har gjort det ferdig, og det er ingenting å gjøre? Og det at man bør være fornøyd med et spill hvor innholdet skal komme flere måneder senere, enn når det er kommet ut..

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...