Gå til innhold

Anthem - Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest hjerteknusende for meg av å lese det her er at Dragon Age teamet måtte ofre sitt prosjekt for Anthem og mistet sin leder Mike Laidlaw. Dragon Age Inquisition var faktisk ikke ett dårlig spill, og DLC var fantastisk, de hadde så mye å bygge videre på, nå er alt borte.

Kommer aldri til å slutte å spille gamle Bioware spill, for de har lagd mye fantastisk igjennom årene, men blir nok aldri å kjøpe noen nye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke bra.... Men det forklarer mye. Det spørs om Beyond..eh..jeg mener Anthem kommer noen gang til å bli "friskmeldt". 

Jeg tror de har begravd seg i altfor mye drit bl.a. som følge av Frostbite og dets begrensninger, så de vil aldri klare å levere det de lovte for et drøyt år siden. Det forblir en utopi.

Anthem ble heldigvis kjøpt fysisk, så jeg skal forte meg å bytte det inn mens det fortsatt er verdt noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror de har begravd seg i altfor mye drit bl.a. som følge av Frostbite og dets begrensninger, så de vil aldri klare å levere det de lovte for et drøyt år siden. Det forblir en utopi.

Anthem ble heldigvis kjøpt fysisk, så jeg skal forte meg å bytte det inn mens det fortsatt er verdt noe.

 

Ja jeg blir veldig overasket om dem kommer til å klare å snu det her altså... Jeg kjøpte dessverre digitalt.  :grumpy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Artikkelen bekrefter jo bare hva jeg selv følte når jeg testet den berømte "demoen". Lite gjennomtenkt, og halvferdig. Synd at det ble så ille, for jeg var en av de som gledet meg til Anthem.

 

Hva kommer forresten til å skje videre? Jeg ser ikke akkurat for meg en lys fremtid for spillet, hvis det var SÅ kaotisk før launch. Litt drøyt å ta seg betalt 600,- for et såpass halvferdig spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fy faen for en deilig artikkel. Rått at de har klart å samle så mange forskjellige kilder når de er under taushetsplikt. Deilig! Det forklarer veldig godt hvorfor spillet har blitt som det har blitt. Hadde egentlig ikke sett for meg et slikt kaos, men det er litt godt å få "avsluttet" saken litt. Det er rett og slett veldig mange som er misfornøyd, ikke bare oss spillere. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Veldig synd. :( Nå er ikke Bioware min favoritt utvikler lengre. Dem har vært min favoritt siden jeg spilte Neverwinter Nights og Knights of the Old Republic. Jeg spilte nok Baldur's Gate alt for seint, da den falt ikke helt i smak (skjønte ikke DnD greiene på den tida), men skjønte mer i NwN, og spesielt i NwN 2, da jeg hadde DnD 3.5 bøkene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Fy faen for en deilig artikkel. Rått at de har klart å samle så mange forskjellige kilder når de er under taushetsplikt. Deilig! Det forklarer veldig godt hvorfor spillet har blitt som det har blitt. Hadde egentlig ikke sett for meg et slikt kaos, men det er litt godt å få "avsluttet" saken litt. Det er rett og slett veldig mange som er misfornøyd, ikke bare oss spillere.

Jason er dyktig, han ga jo Bungie og Destiny mye av denne samme behandlingen:

 

https://kotaku.com/the-messy-true-story-behind-the-making-of-destiny-1737556731

 

Skulle likt å sett han gjør noe lignende med Bethesda etter FO76.

Lenke til kommentar

En grunn til et jeg vil heller jobbe som IT Assistent istedenfor programmerer eller spillutvikler, er pga "crunch-time".

Når jeg jobbet selvstendig med et prosjekt, så satte jeg meg selv mål, og ubevisst tilegnet meg selv "crunch-time", bare at min "crunch-time" varte i over 1 år, 5 dager i uka, 18 timer om dagen.

Da jeg var i "miljøet" på LinkedIn, så fikk jeg oppdateringer på (blant annet) hvordan en leder kunne motivere sine ansatte når dem hadde "crunch-time". Noen av de forslagene var disse:

  • Gratis pizza / mat
  • Gratis kaffe og drikke (ikke alkohol)
  • Regelmessige pauser og gåturer
  • Brainstorming under gåturene
  • Prate om dagligdagse ting under pausene/gåturene, og flytte fokus vekk fra jobb
  • Frisk luft, helst annen hver time
  • Spise ute på ettermiddagen/kveld, hvor fokus er flyttet vekk fra jobb og til dagligdagse ting
  • Ikke jobbe ut over hele natta, da kvaliteten synker med trøtte og slitne ansatte
  • Påsé at de ansatte får nok søvn og hvile
  • Kaffe / energidrikker fikser ikke utmattelse eller trøtthet
  • Minst 1-2 måneder mellom hver "crunch-time"
  • Send heller ansatte hjem for dagen(kvelden) hvis de ikke "presterer", sånn at de de kommer uthvilt tilbake tidlig neste morgen
  • "Stressed developers makes more mistakes than relaxed and well rested developers" (eller noe sånt :p)
  • Flytt deadline, helst for tidlig
  • Ikke annonser en utgivelsedato før programvaren/spillet har blitt "going gold" / "feature set frozen"
  • Etter status har blitt "going gold" / "feature set frozen": feire med pizza/bybesøk.
  • Jobb med bugfiksing og "day one patch" etter at spillet har gått "gold" / "feature set frozen"
    • Mens man jobber men den patchen, jobb også med eventuelle fremtidige oppdateringer / DLCer.

Er dette jeg husker fra LinkedIn

 

 

På mitt eget spill så satte jeg utviklingen på pause i August 2013 (har ikke tatt opp utviklingen enda). Jobbet med den fra ca våren 2012. :)

 

Siste nyheten jeg skrev:

 

The development has been put on hold, due to my struggles with real life issues. The development has been a heavy burden for some time now, it has literally been killing me. I can’t focus, I have no motivation. And I have gotten really depressed because of little progress. All that has been on my mind is the game, I have thought about it 24/7, been trying to come up with ideas. I have put a lot of time and effort into the game, and I don’t want to stall the development. But it is something that I MUST do, for the sake of my mental health. I don’t know how long the development is going to be stalled, hopefully not indefinitely.They who have bought the game through Alphafunding on Desura, can ask the Desura staff for a refund, if possible. The alpha branch will be renamed to “Donate”, and when the development starts again, the game will be free for all to test, all the way from Alpha to Final release.

Kan tenke meg det er enda verre når man har en ledelse som presser på og presser på.

Lenke til kommentar

Hvis artikkelen i Kotaku stemmer så er det nok ledelsen i Bioware og deres manglende beslutningsevne som sørget for at Anthem 'havarerte'.

 

7 år utvikling, hvor 5 år var preproduction hvor ingenting ble vedtatt og avgjort... det er mangel på ledelse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hvis artikkelen i Kotaku stemmer så er det nok ledelsen i Bioware og deres manglende beslutningsevne som sørget for at Anthem 'havarerte'.

 

7 år utvikling, hvor 5 år var preproduction hvor ingenting ble vedtatt og avgjort... det er mangel på ledelse.

Ja, og det gjør det lettere å forstå EA som publiserer spillet, type: 

"Nå har dere jobbet med spillet dere har lovet oss i 5-6 år, innen det har gått 7 år må spillet gis ut slik at vi får igjen på investeringen".

Lenke til kommentar

Helt klart. Hvis det var BW som i tillegg satt datoen, altså at spillet skulle være klart i løpet av 2018, så forstår jeg EA godt. En gang må man jo si stopp.

 

Sjukt hvordan Frostbite ødelegger for alle, kanskje foruten Dice som faktisk står bak den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Helt klart. Hvis det var BW som i tillegg satt datoen, altså at spillet skulle være klart i løpet av 2018, så forstår jeg EA godt. En gang må man jo si stopp.

 

Sjukt hvordan Frostbite ødelegger for alle, kanskje foruten Dice som faktisk står bak den.

Har ikke rørt EA Sports spill på en stund, men har inntrykk av Frostbite fungerer greit der?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Frostbite ER den beste spillmotoren etter min mening.

Tja, men nå er jeg ganske sikker på at du ikke må utvikle spill i den.

 

Frostbite gir jo alltid et flott resultat som kjører godt for spillerne, men nå snakket vi om problemene med utvikling av spill i Frostbite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...