Gå til innhold

Anthem - Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

 

Men for de av dere som vet sånt, er det dungeons osv i Division 2?

 

Ja, massevis av "dungeons", kommer også veldig snart et 8-manns raid.

Ellers så er spillet et sant open-world, kun loading screen ved fast travel. 

Men om du liker spill med mer fantasy/sci-fi preg så er det nok verdt å ta en titt på Destiny 2 også.

Lenke til kommentar

Takk for tips. :) Har Division 2 allerede, og har spilt det en del. Var ikke helt overbevist, men skal gi det en ny sjanse. Jeg trenger bare et spill med andre folk. Blir jo kjedelig å bare spille alene hele tiden. Men for all del, tok noen quick missions i Anthem, og hadde ikke noe problem å finne folk å spille med. Hvis man ser bort fra at jeg har reddet Mathias tre ganger på rad nå. :p

 

Spilte for øvrig både Destiny 1 og 2, men ingen falt noe særlig i smak. Destiny 1 var for kjedelig, og Destiny 2 kræsjet hele tiden. Og da mener jeg hvert tiende minutt, helt til jeg gav opp.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Takk for tips. :) Har Division 2 allerede, og har spilt det en del. Var ikke helt overbevist, men skal gi det en ny sjanse. Jeg trenger bare et spill med andre folk. Blir jo kjedelig å bare spille alene hele tiden. Men for all del, tok noen quick missions i Anthem, og hadde ikke noe problem å finne folk å spille med. Hvis man ser bort fra at jeg har reddet Mathias tre ganger på rad nå. :p

 

Spilte for øvrig både Destiny 1 og 2, men ingen falt noe særlig i smak. Destiny 1 var for kjedelig, og Destiny 2 kræsjet hele tiden. Og da mener jeg hvert tiende minutt, helt til jeg gav opp.

Glemte å nevne Warframe også, det er jo gratis, så det koster ikke noe å prøve.

Lenke til kommentar

Sliter med å finne folk til oppdrag, dessverre. Spillet er svært bra, men uten folk å spille med blir det jo kjedelig i lengden. :( Men for de av dere som vet sånt, er det dungeons osv i Division 2? Har ikke helt tatt fatt på Division 2 ennå, men mulig jeg må krype til korset og innse at Anthem sliter for mye. Er jo akkurat som Transformers: War For Cybertron og Fall Of Cybertron. Utrolig bra spill, men online var dødt etter bare noen måneder, og da var jo hele vitsen borte. :(

Division 2 er bra. Mer innhold i form av ting å gjøre med folk kommer også. Anbefaler å spille det.
Lenke til kommentar

Det skal skytes inn at The Division 2 ikke er på sitt aller beste sted om dagen. End-game er litt begrenset da man enn så lenge er begrenset til cookiecutter builds for å spille mest mulig effektivt. Man kan selvfølgelig lage andre builds, men da blir man gjerne til en hindring for andre hvis man spiller i gruppe.

 

Jeg vil heller ikke kalle TD2 for et spesielt bra multiplayer spill for øyeblikket. Kommunikasjonen mellom spillerne er minimal da spillet og mekanikkene ikke krever noe som helst av dette. (Til forskjell fra raiding i Destiny 1 og 2). Jeg spiller ikke PVP, men har inntrykk av at det heller ikke er spesielt godt gjennomført. Det er visstnok flere som har hoppet tilbake til TD1 i påvente av neste oppdatering.

 

Neste oppdatering kan også være en grunn til at TD2 virker litt slapt om dagen. Neste title update (som "store" oppdateringer kalles) vil føre til endringer i utstyr skills som gjør at farming for øyeblikket kan virke meningsløst...

Lenke til kommentar

Nå hjelper det fint lite at spillet er bra om det er for lite innhold. Man må ha noe å gå etter. Drive å forsvare Anthem med at gameplay er bra er rosa sky tendenser :)

 

Det går begge veier. Har spilt Division 2, og det hjelper fint lite at det er nok content til å vare i årevis hvis det er kjedelig å spille. :) Nå sier jeg ikke at Division 2 er dårlig, bare at jeg ikke klarer å komme inn i det. Har prøvd en dungeon med tre andre, og selv da ble det i kjedeligste laget. Aner ikke helt hva det er, men likte Division 1 mye bedre.

 

Men for all del, folk har forskjellig smak. Noen liker det ene, noen liker det andre. Ingenting i veien med det. :)

 

Fullførte for øvrig historien i Anthem i går kveld, og det etter en lengre pause på rehab grunnet brukket hofte. Så ja, det er på mange måter veldig lite content for tiden. Men det er mange challenges å gjøre, tre strongholds, å samle bedre utstyr kan være underholdende lenge, og det er mer enn nok av andre ting å gjøre. Men det er ikke så "meningsfylt" som i Division 2, hvis det gir mening. Er mer som i Diablo, der man spiller uten mål og mening i månedsvis bare for å få bedre utstyr.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Føler alle de her looter shooter shared world spilla havner i samme bås. Dritt lei av alle sammen. Gi meg noe mer unikt. Borderlands 2 definerte på mange måter sjangeren, men det var også ett spill man kunne nyte solo med en god historie og artige karakterer. Det er det kombinert med game play som gjør at folk fortsatt spiller det. Alle lignende spill i nyere tid mangler samme sjelen.

Lenke til kommentar

Men det er mange challenges å gjøre, tre strongholds, å samle bedre utstyr kan være underholdende lenge, og det er mer enn nok av andre ting å gjøre. Men det er ikke så "meningsfylt" som i Division 2, hvis det gir mening. Er mer som i Diablo, der man spiller uten mål og mening i månedsvis bare for å få bedre utstyr.

 

Den siste patchen sørget visst for at det ikke lenger dropper loot fra Titan-bossen i Hearts of Iron strongholdet... Når det dropper for mye loot så fikser de det kjapt, får se hvor lang tid det tar å skru på looten igjen.

Lenke til kommentar

Føler alle de her looter shooter shared world spilla havner i samme bås. Dritt lei av alle sammen. Gi meg noe mer unikt. Borderlands 2 definerte på mange måter sjangeren, men det var også ett spill man kunne nyte solo med en god historie og artige karakterer. Det er det kombinert med game play som gjør at folk fortsatt spiller det. Alle lignende spill i nyere tid mangler samme sjelen.

 

Anthem kan helt fint nytes solo, og har en bra historie og bra karakterer. Så fremt du gidder snakke med dem, selvsagt. Det er ikke et spill der alt blir dyttet inn med teskje, som i de fleste andre spill. Men vil du ha folk å snakke med, er de i aller høyeste grad her, og mange har bra historier og utvikler seg helt fint. Med andre ord, akkurat som i de fleste spillene til BioWare. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+3165

Folk har begynt reagere på at det snart er gått en hel mnd uten at Bioware har gitt lyd fra seg  :hmm:

Nesten det samme som aktivitetsnivået her inne mao.  :wee:

Lenke til kommentar

Glem heller ikke at E3 er rett rundt hjørnet. Jeg håper de annonserer noe der. Anthem er på de fleste måter et knallspill, men lider av elendig launch og lite content. Alt for mange gav opp før de i det hele tatt prøvde det. Men hvis BioWare på en eller annen måte klarer en "re-launch" kan det bli andre saker. Tenk på f.eks Destiny 1 og 2, No Man's Sky, The Division og Elder Scrolls Online. Alle var ræva ved launch, men kom seg betraktelig med tid og mer content. Det er ingen grunn til hvorfor Anthem ikke skal kunne gjøre det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Glem heller ikke at E3 er rett rundt hjørnet. Jeg håper de annonserer noe der. Anthem er på de fleste måter et knallspill, men lider av elendig launch og lite content. Alt for mange gav opp før de i det hele tatt prøvde det. Men hvis BioWare på en eller annen måte klarer en "re-launch" kan det bli andre saker. Tenk på f.eks Destiny 1 og 2, No Man's Sky, The Division og Elder Scrolls Online. Alle var ræva ved launch, men kom seg betraktelig med tid og mer content. Det er ingen grunn til hvorfor Anthem ikke skal kunne gjøre det samme.

Alt jeg tar utifra det er at vi kanskje ikke bør oppmuntre halvferdige spill med å spille dem når de omsider blir "fikset".

 

Så oppfatter kanskje utgivere og utviklere, at de og forbrukerne er best tjent med at gir ut spill som er solide fra dag 1, og ikke trenger et år med patching. 

Lenke til kommentar

Det er nok veldig lett å sitte på et internettforum og si vi ikke må "oppmuntre halvferdige spill", men i realiteten er det nok langt mer komplisert enn som så. Ingen av spillene jeg nevnte ble bevisst lansert halvferdige. Det er nok mye mer sannsynlig at utviklerne lanserte dem når de måtte, men nektet å gi opp, og fortsatte å støtte dem og utvikle dem videre. Alt for mange glemmer at utviklere har et stramt budsjett og tidsfrist på seg til å gjøre spill ferdige. Noen ganger blir spill utviklet videre etter launch, men alt for mange ganger sitter man der med et halvferdig spill, og mange utviklere sitter uten jobb.

 

For den saks skyld, mange klaget over slutten i Mass Effect 3, og ME: Andromeda var en katastrofe i følge mange (selv om det til tross var en finansiel suksess). I tillegg klagde mange over Dragon Age: Inquisition av mange grunner. Hvordan kan noen da prøve å påstå at BioWare bevisst lanserte Anthem halvferdig? De sliter nok med ryktet sitt som det er, og å lansere et halvferdig spill med vilje ville jo bare gjøre at de graver sin egen grav. Veldig mange tror ikke BioWare kommer til å eksistere lenge, og spesielt ikke hvis neste Dragon Age ikke blir en klassiker fra launch. BioWare vet mer enn noen hvor mye som står på spill, og de visste det utmerket godt da de lagde Anthem. I våre dager har det dessverre fint lite å si hvor populært et studio er. De trenger bare étt dårlig spill for å få dårlig rykte, og da er løpet kjørt for mange. At folk ikke fatter at utviklerne selv er klar over dette skjønner jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det er nok veldig lett å sitte på et internettforum og si vi ikke må "oppmuntre halvferdige spill", men i realiteten er det nok langt mer komplisert enn som så. Ingen av spillene jeg nevnte ble bevisst lansert halvferdige. Det er nok mye mer sannsynlig at utviklerne lanserte dem når de måtte, men nektet å gi opp, og fortsatte å støtte dem og utvikle dem videre. Alt for mange glemmer at utviklere har et stramt budsjett og tidsfrist på seg til å gjøre spill ferdige. Noen ganger blir spill utviklet videre etter launch, men alt for mange ganger sitter man der med et halvferdig spill, og mange utviklere sitter uten jobb.

 

For den saks skyld, mange klaget over slutten i Mass Effect 3, og ME: Andromeda var en katastrofe i følge mange (selv om det til tross var en finansiel suksess). I tillegg klagde mange over Dragon Age: Inquisition av mange grunner. Hvordan kan noen da prøve å påstå at BioWare bevisst lanserte Anthem halvferdig? De sliter nok med ryktet sitt som det er, og å lansere et halvferdig spill med vilje ville jo bare gjøre at de graver sin egen grav. Veldig mange tror ikke BioWare kommer til å eksistere lenge, og spesielt ikke hvis neste Dragon Age ikke blir en klassiker fra launch. BioWare vet mer enn noen hvor mye som står på spill, og de visste det utmerket godt da de lagde Anthem. I våre dager har det dessverre fint lite å si hvor populært et studio er. De trenger bare étt dårlig spill for å få dårlig rykte, og da er løpet kjørt for mange. At folk ikke fatter at utviklerne selv er klar over dette skjønner jeg ikke.

Så du ikke lekkasjene fra starten av april ?

 

Der kommer det veldig klare kontra på hva du sier her:

"Ikke bevisst levert halvferdig" - Kall det hva du vil, men utifra at lekkasjen er det veldig tydelig at de leverte så "mye" de fikk til på den latterlig korte tiden de endte opp med å bruke på spill. Om du ikke liker beskrivelsen halvferdig, så må du jo se at de ikke greide å levere til potensiale. 

" Alt for mange glemmer at utviklere har et stramt budsjett og tidsfrist på seg til å gjøre spill ferdige." - Anthem var 6 år i utvikling, hvor 4,5 år av de ble ikke brukt på en dritt før traileren ble visst på E3 og først da ble det i hele tatt klart hvilket spill de skulle lage.

 

At EA ville ha igjen for investeringen sin etter 6 år, klandrer jeg ikke EA for.

I tillegg har vi hele opplegget med "crunch-time"/slavearbeid for å levere noe så middelmådig.

For å ikke glemme at etter at spill blir lansert så er brorparten av utviklerne flyttet over på nye prosjekter, men et fåtall sitter igjen med å utvikle mer innhold/fikset spillet.

Et "skeleton crew" greier aldri å utrette det samme som et fullt team ville gjort med et ekstra år utvikling.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...