Gå til innhold

Anthem - Nyheter og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

På xbox er alt en drøm nå, fiksa SSD og loadingen er levbar igjen

 

Er det de 10 timene man kan spille ved og ha EA access? Jeg leste nettopp på reddit at i New Zealand, hvor det allerede er den 22 februar, så har folk problemer med å spille fullversjonen som har sluppet på Xbox One, hvis de har spilt prøvetiden på forhånd. Håper virkelig ikke det er tilfelle når klokken blir tolv her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det de 10 timene man kan spille ved og ha EA access? Jeg leste nettopp på reddit at i New Zealand, hvor det allerede er den 22 februar, så har folk problemer med å spille fullversjonen som har sluppet på Xbox One, hvis de har spilt prøvetiden på forhånd. Håper virkelig ikke det er tilfelle når klokken blir tolv her.

Spiller fullversjon fra NZ, null problem her

 

Edit: kan nevne at jeg hadde 40 timer med early access, via glitchen i forkant

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Ser ut som spillet blir regelrett slaktet av kritikere: https://opencritic.com/game/7084/anthem/charts

Ikke at jeg er spesielt overrasket etter Betaen, som var rett og slett kjedelig etter 3 timer.

 

Det er synd å se at Bioware, som en gang var kjent for å ha fokus på engasjerende historier og karakterer, nå lager et spill der historien og karakterene ikke er i fokus i det hele tatt. Jeg sier ikke at man ikke skal ta sjanser, men av alle ting de kunne (og burde) skrotet fra tidligere spillserier var definitivt ikke historien, karakterene, og presentasjonen del av dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ser ut som spillet blir regelrett slaktet av kritikere: https://opencritic.com/game/7084/anthem/charts

Ikke at jeg er spesielt overrasket etter Betaen, som var rett og slett kjedelig etter 3 timer.

 

Det er synd å se at Bioware, som en gang var kjent for å ha fokus på engasjerende historier og karakterer, nå lager et spill der historien og karakterene ikke er i fokus i det hele tatt. Jeg sier ikke at man ikke skal ta sjanser, men av alle ting de kunne (og burde) skrotet fra tidligere spillserier var definitivt ikke historien, karakterene, og presentasjonen del av dem.

Den gode gamle oppskriften genererte vel ikke nok penger.

 

Jeg er ganske skuffa over hvor seksjonert spillet, et av de første inntrykkene var jo at dette var en massiv åpen verden.

Loadingscreener over alt.

 

 

 

- Mission ends, loading screen

- Tediously slow post mission briefing

- Loading screen into Fort Tarsis

- Loading screen into forge to equip new gear

- Loading screen out of forge, walk over to javelin

- Loading screen into mission select

- Loading screen into mission

Lenke til kommentar

Ser ut som spillet blir regelrett slaktet av kritikere: https://opencritic.com/game/7084/anthem/charts

Ikke at jeg er spesielt overrasket etter Betaen, som var rett og slett kjedelig etter 3 timer.

 

Det er synd å se at Bioware, som en gang var kjent for å ha fokus på engasjerende historier og karakterer, nå lager et spill der historien og karakterene ikke er i fokus i det hele tatt. Jeg sier ikke at man ikke skal ta sjanser, men av alle ting de kunne (og burde) skrotet fra tidligere spillserier var definitivt ikke historien, karakterene, og presentasjonen del av dem.

 

Fryktet absolutt dette ja... Noen som har gjort seg personlige erfaringer med story biten? Er det engasjerende? Noen RPG elementer bortsett fra gear? 

Lenke til kommentar

Fryktet absolutt dette ja... Noen som har gjort seg personlige erfaringer med story biten? Er det engasjerende? Noen RPG elementer bortsett fra gear? 

Storyen starter slapt men tar seg opp og blir helt ok+ (Er på siste mission så vet ikke hvordan det ender) En del av sidequestene er også ganske engasjerende, spesielt de som går over 3-4 deler. Voice acting er over snittet bra i hele spillet. Javelinsene er kule, skills og builds virker ganske spennende.  Ellers er mye av problemet at spillet blir så oppstykket. 

 

Min opplevelse er som følger; 

- Loading, - Tarsis,

- Snakk med 3-5 stk. samtaler som ikke har no innvirkning på noen ting annet enn at du skal føle at du gjør en forskjell i livene til de i byen.

-Få quest

- Gå til drakta, start quest

- Loading

- Gjør ferdig quest på 8-12 minutter

- Velg hvor skal, tarsis eller forge. oftest forge ettersom man får nyte items.

- Loade Forge, gjøre endringer

- loading - tarsis

- Levere quest. Få ny quest snakke med 3-5 stk om vås.

- Gå til drakta også er de på`n igjen. 

 

Kommer nok til å spille til max og kjøre gjennom det som er av strongholds, men jeg tviler på at dette er noe jeg kommer til å spille i lang tid. Blir nok som Destiny 2 holder på til jeg går lei det lille innholdet som er. 

Lenke til kommentar

Wow... jeg har visst hatt en health bug hele tiden også jeg som jeg ikke var klar over før nå når jeg så andre folk klage over den buggen på diverse Anthem forums. Jeg har følt meg ekstremt squishy som Storm helt siden jeg startet spillet, men tenkte at siden den er caster-classen så er det sikkert intended, men syntes uansett det var frustrerende å se kompisen min som spiller Interceptor bare løpe inn i store klynger med enemies på hard uten noe stress å knuse alt sammen mens jeg ofte ble oneshottet av prosjektiler og tilbrakte veldig mye tid i downed-status.

 

Under det siste strongholdet vi gjorde før jeg slutta så var jeg seriøst downed 90% av hele runnet, og ofte bare umiddelbart døde jeg på nytt så fort jeg ble resset uten å kunne gjøre noe som helst for å hindre det og følte meg som en massiv byrde for hele laget. Vel... sjekket ett opptak av det runnet samt andre opptak fra første uken, og jaggu - har kun 4 health bars! Umiddelbart etter day 1 patchen så har jeg plutselig 16 health bars på samme level og med samme gear.

 

De som er hardest rammet av denne buggen har kun 1 health bar, og problemet er fortsatt der for mange selv etter day 1 patchen

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Runna story i går.. Og endgame består av 2 strongholds til og random genererte contracts??  Den ene av strongholdene er siste oppdraget på nytt. Sjukt skuffet. Jeg hadde hørt det var lite, men dette er jo helt komisk. 

 

Hadde de ikke brukt 6 år på dette spillet?  Hva har de drevet med?  

 

Oppskrifter til crafting låses opp av rep grind og er så generisk og så kjedelig som man får det. pr lvl får man uncommon, rare og epic. 

Frem til du låser de opp har du nærmest ingen ting som er no poeng å crafte. 

 

Det her får skuffelsen destiny 2 til å virke kjempe bra :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det jeg frykter i forhold til Anthem, er at EA vil "pull the plug" for fremtidig dlc, siden det har fått så enormt med kritikk. De håpet vel også på 6 millioner solgte kopier innen seks uker, noe som nå står på spill etter en ganske knotete launch.

 

Veldig synd da. Men trenden med å gi ut halvferdige spill til full pris må stoppe, det er ingen tjent med!

Lenke til kommentar

Ser ubi melker end game fokus for alt det er verdt med division 2 nå. Ikke rart selvsagt ?

 

Det mest frustrerende med anthem er jo at det en del bra der. Er bare så mye helt hårreisene idiotisk. Har de f.eks ikke skjønt selv at alle oppdrag i spillet er basically prikk like? ? har de ikke spilt gjennom spillet selv å reagert på det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
Oppsummering fra reddit:

 

Whew that was a longie.

 

**Liked:**

 

-flight, go wherever you want, best part, much praise

 

-spectacular, beautiful world, breathtaking at times,

 

-fauna and flora

 

-amount of details, impresive graphics

 

-fantastic facial animations (not of tarsis' uninteractive npcs tho) with some issues at times

 

-moment to moment gameplay, great experience, addicting

 

-different styles of 4 javelins

 

-no other game that feels like anthem, unique

 

-attempt to give a story, points for trying

 

---

 

**Disliked:**

 

-loading screens

 

-no exciting loot, boring, avalanche of limited crap, same looking guns and abilities, same weapons over and over again,

 

-2 armors (3), one behind special edition

 

-no vinyls, no animations, javelin look the same entire game

 

-bad mission design for the whole game (repetitive objectives like echos, defend a point, pick up something)

 

-no memorable moments in the story, bad boring villain,

 

-no actual use of main theme "the anthem", wasted potential, instead of creative design (defying time or gravity, changing sceneries) relics just spawn enemies

 

-pain in the ass to play with friends

 

-annoying small tether between players

 

-lack of clarity in progression

 

-useless launchbay

 

-unecceptable that anthem didn't learn anything from games like destiny, destiny 2, warframe, division, borderlands 2, repeating mistakes, adding new mistakes

 

-tombs quest, destroying pacing

 

-bad interface

 

-poor enemies variance and AI

 

-game ends right when it starts getting interesting

 

-endgame: only 3 strongholds, 1st is the last story mission again, 2nd is the scars and scarr tank with shields, reusing assets, bare minimum (recycled) not good enough

 

-numerous audio glitches, crashes, errors,

 

-challenge of valor rewards (vinyls, low amount of crafting materials)

 

-95% of legendaries is useless or broken, everything is randomized

 

-crafting non existant, tied to faction loyalty

 

-no character stat sheet in stat based game,

 

-what was bioware doing for such a long time

 

---

 

he went from 6/10 to 5/10 to 4/10 because of stacked up issues, lack of content, broken

 

will be better, but fewer people will be playing

 

ea's game as a service idea failed

 

waiting for anthem 2

 

no excuses this time like with andromeda

Lenke til kommentar

Er vel bare en anthem tråd? de andre er nyheter om spillet. Går vel fint å diskutere alt om spillet her? Er jo ingen som kaprer positive eller spørre innlegg kun for å spre negativitet. Men det må jo absolutt være innafor å diskutere hva som er dårlig med spillet og hvorfor man ikke liker det og. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar

Shreiber du er litt i overkant ukristisk vil jeg si. Du har jo nesten bare lovord om masse middelmådige spill der ute. Greit nok at du har satt lista lavt. Men du må tåle at andre kan ha lista litt høyere. Anthem er ikke no spes bra spill i sin nåværende tilstand. 

Er sikkert mange andre som liker spillet på tråden her. Men at det kommer litt kritikk er vel bare og forvente med et så labert produkt.

Endret av grim_reaper_jib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...