Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dama sov over hos en annen. Utroskap?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg og dama er et par i 20-årene som har vært sammen i et par år og det har vært et veldig bra forhold. Hun studerer nå i annen by langt unna, så dessverre så ser vi hverandre sjeldent for tiden. I dag fikk jeg en melding av henne hvor hun fortalte at hun hadde sovet over hos en annen fyr natten i forveien. Hun hadde vært på byen og møtt en klassekamerat som hun hadde pratet med hele kvelden, helt til utestedet stengte. Da dro de hjem til han, hvor hun endte opp med å sove hos han. Hun sier at det skjedde absolutt ingenting, og at hun var veldig full uten at det unnskylder noe. Hun sier at det aldri kommer til å skje igjen.

Jeg sa til henne at jeg synes det var kjipt gjort, men at det er greit og at vi skal komme oss over det så fort som mulig. Men innerst inne føler jeg det litt annerledes. Jeg klarer heller ikke helt legge fra meg tanken på at det kan ha skjedd noe mer mellom dem i sengen. Jeg mener også at hun burde ha trukket seg og reist hjem til seg selv, selv om hun var full. Egentlig føler jeg det som en lett form for utroskap.

Burde det være rom for å sove over hos andre når man er i et forhold? Og er jeg for mistenksom når jeg ikke stoler 100% på henne? Hvordan ville dere løst situasjonen og hva ville dere følt innerst inne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner godt "bekymringen" din. Hun har nå satt deg på prøve; kan hun gjøre som hun vil uten konsekvenser eller vil du reagere? Du lurer på hvordan vi ville løst situasjonen. Egentlig er det for lite informasjon om forholdet deres til at vi skal putte oss i samme sko som deg. Men, hvis hun ikke har gjort noe lignende tidligere, ville jeg valgt å stole på det hun sier. "Ingenting skjedde". Samtidig ville jeg vært klar og tydelig på at skjer det noe slikt igjen, er det over. Så jeg vil anbefale deg å gjøre nettopp det. Hvis du faktisk stoler på hun. Ikke gjør noe "big deal" ut av det. Bare vær klar og tydelig.

Endret av G27
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du må bare forholde deg til fakta, til hva ho sier til deg. Men du må også virkelig bestemme deg for hvilke grenser som gjelder for deg og ditt forholdsliv.

Forestill deg følgende: Hvis du og ho hadde praten om dette temaet -før- dere ble sammen, hvis én av dere skulle bli med en annen hjem fra byen på den måten uten den andres viten eller samtykke - ville dét vært en grunn til å gå fra hverandre? Hun kunne jo sendt en melding til deg før hun gjorde dette, mens hun var på byen. Spurt om det var greit.

 

Det er ingenting annet å si enn at du må tenke og finne ut hvor grensene dine går. Selv om du prater med ho ansikt til ansikt, og ho bedyrer sin uskyld, så må du leve med usikkerheten. Vil du orke å leve med det resten av livet ditt? Det er kun dine egne grenser du må finne ut av. Du kan ikke kontrollere hva ho tenker og gjør.

 

Men så klart, graden av overbevisning fra hennes side burde jo ha en stor del å si. Hvis ho fnyser av det og mener at det burde være helt greit å drive sånn, så vil dét kanskje være litt for "frivolt" (mine ord: umodent) for deg. Men hvis ho gråter en skvett og angrer, lover at det aldri skal skje igjen, og du føler at det er ærlig, så er det kanskje bra nok.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Jeg er nok kynisk av meg, men jeg biter ikke på denne. Er ikke vanlig at venner sover i samme seng, full eller ei. Oftest når gutten inviterer til noe sånt, er det med andre hensikter bak. Er mann selv, så prøvd det selv noen ganger. Dog ikke med opptatte jenter, men samme prinsipp. Skal ikke spekulere om ting kan ha skjedd eller ikke, men sannsynligheten er 50/50. Du må nok selv bestemme om du vil ta en alvorsprat eller bare la det gå for denne gangen med liten advarsel.

 

Men sannheten er har hun gjort det en gang, kan hun gjøre det igjen. Mitt råd er å ta en prat om det uansett, rolig og uten anklagelser, men som sagt får du bestemme selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Å overnatte hos en venn er råttent gjort, jeg ville ha tatt en prat. Vanskelig å si om det er utroskap, personlig synes jeg det er viktig å sette grenser før slike situasjoner oppstår. Det er greit å vite hvor man har hverandre, og diskutere seg i mellom om hvordan man ønsker å ha det. Definisjonen på utroskap variere fra hver enkelt forhold. Av erfaring spesielt fra ungdomstida kunne jenter være sykelige sjalu. Det kunne ødelegge et forhold. Så det er kjekt å vite at man er på cirka samme bølgelengde slik at det  ikke oppstår problemer i ettertid.

Endret av Heradon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nok kynisk av meg, men jeg biter ikke på denne. Er ikke vanlig at venner sover i samme seng, full eller ei. Oftest når gutten inviterer til noe sånt, er det med andre hensikter bak. Er mann selv, så prøvd det selv noen ganger. Dog ikke med opptatte jenter, men samme prinsipp. Skal ikke spekulere om ting kan ha skjedd eller ikke, men sannsynligheten er 50/50. Du må nok selv bestemme om du vil ta en alvorsprat eller bare la det gå for denne gangen med liten advarsel.

 

Men sannheten er har hun gjort det en gang, kan hun gjøre det igjen. Mitt råd er å ta en prat om det uansett, rolig og uten anklagelser, men som sagt får du bestemme selv.

Enig i det meste, men han skrev ikke at hun har sovet i samme seng. Kanskje hun sov på sofaen. Edit: Ah, dang, i samme seng ja. Ja, det er litt verre, for min del. Takk, Myst.

 

Og én ting til som slår meg, som jeg glemte å ta med i beregningen - hun sa i hvert fall i fra at hun har gjort det her. Ikke holdt det skjult. Dét veier positivt. "Takk for at du er ærlig" bør kanskje være på sin plass, ærlighet bør belønnes.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

 

Snakker vi sove over, hun tar sofaen, eller lå de i samme seng?

De lå i samme seng

 

 

Denne hadde ikke jeg godtatt. Det ene er at det var i samme seng, men det andre er at jeg ikke biter på historien om at ingenting skjedde. Men det er bare meg. Kan godt hende at det ikke skjedde noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

@Taurean, han skriver jo de lå i samme seng i innlegg #3! Få deg briller 'a!  Skulle sjekke om du var mann eller dame, og da så jeg du også var østfolding og samme alder, så stryker vekk spydigheten min.

 

Glemte å skrive at det er normalt å overnatte hos venner hvis anledningen gjør det mest praktisk, men da slenger man seg på sofaen eller noe, ikke kryper sammen i samme seng. Nå vet vi ikke om senga var ment til 1 person eller 2 heller. Det blir svært intimt på en vanlig 90 eller 120 seng skal jeg si.

Endret av Myst
Lenke til kommentar

Hvordan ville dere løst situasjonen og hva ville dere følt innerst inne?

 

Hadde følt meg både utrolig sur og såret. Jeg hadde blitt pissed om exen gjorde noe sånt, og det skulle mye til før jeg hadde godtatt hva enn unnskyldning hun hadde.

 

Problemet er at det er umulig å vite om det skjedde noe. For all vi vet sov damen din naken og han kompisen så alt. Kan være de rotet. Jeg hadde ikke stolt på det hun hadde sagt om det var meg i din situasjon.

 

Vanskelig å løse dette. Kan ikke gå tilbake i tid heller. Du får be hun fortelle historien flere ganger, gjerne utover flere dager, på nytt, for å se om det avviker noe i historien. Med exen min, hvis det skjedde noe jeg ikke likte, ba jeg hun fortelle hva som skjedde, så gjerne noen dager senere fortelle igjen. Da var det ting som avviket fra første gang hun fortalte ...

Det er mitt råd, så får du ta det deretter. Hold oss oppdatert!

Lenke til kommentar

TS: move on. gidder du virkelig slikt? skikkelig provoserende gjort av henne da, vel vitende at dere må vise hensyn til hverandre da dere har langdistanseforhold.

 

for et hodebry spør du meg, du som sikkert har en travel hverdag og utfordringer, så skal du måtte få slike situasjoner servert i fleisen i tillegg.

 

helt ærlig tror jeg du kommer til å være kjærest med henne videre uansett hva vi sier her i tråden. Det vil gå noen måneder, kanskje 1 år, så finner dere ut at det ikke funker. Du vil se tilbake på det når du er eldre at fy faen så naiv du var

Lenke til kommentar

Uenig i at det bare er å legge det bak seg. Skjønner godt at ts går med en ekkel følelse inni seg. Slik verstefallsteori-tenking er vanlig når det kommer til gråsonetilfeller som dette. Det er dårlig gjort av kjæresten din, ho fucker opp hverdagen for deg. Det finnes jo ingen naturlig forklaring på hvorfor ho skulle bli med han hjem (og ligge i samme seng). Beklager å måtte si det, men virker ikke akkurat som en keeper.

 

Videre er jeg enig med Myst over her. Det er èn grunn til at "kompisen" ville ha med henne hjem. Og det antar jeg at ho er smertelig klar over.

Lenke til kommentar

Burde det være rom for å sove over hos andre når man er i et forhold?

 

Jeg hadde ikke likt om kjæresten min gjorde det.

 

 Og er jeg for mistenksom når jeg ikke stoler 100% på henne?

 

 

 

Nei.

 

Hvordan ville dere løst situasjonen og hva ville dere følt innerst inne?

 

 

Jeg vet ikke, men jeg hadde nok ikke likt det.

Lenke til kommentar

Kommer veldig an på forholdet deres. De færreste har et forhold der det er greit å sove i det annet kjønns seng, så dette kan virke rart. Jeg er personlig i et åpent forhold så i mine øyne er det ok, men det er fordi jeg stoler på min partners vurderingsevne. Selv om vi har et åpent forhold har han ikke sex med hvem som helst

 

Er kjæresten din sosial og fysisk? jeg vet om lojale kjærester som ser på det som naturlig å overnatte på den måten fordi de er veldig utadvendte og sosiale. Jeg tenker det er liten sannsynlighet for at du er sammen med en slik, men jeg nevner det allikevel. Har en venninne som pleide være på telttur med mannlige venner uten at de hadde sex sammen.

Lenke til kommentar

Kommer helt an på intensjonen bak det. Det at hun er lei seg og angrer tyder jo på at hun selv synes det var galt = det lå noe mer i luften. I utgangspunktet mener jeg det må gå fint å overnatte hos en venn hvis man f.eks har problemer med å komme seg hjem. Det naturlige ville dog ha vært at en av dem hadde sovet på sofaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du vet selv hva som må gjøres. Var det meg ville jeg ikke sett mellom fingrene på dette.

 

Hvis du var snill med henne når hun fortalte deg dette gjorde du det rette, rent psykologisk. Hun gjorde noe bra når hun fortalte deg, og du belønnet henne med trøst. I ettertid har du muligheten til å ta en skikkelig alvorsprat med henne. Vær klar på hva konsekvensene av hennes handlinger er. Du må selv være villig til å forlate henne. Det betyr ingen tomme ord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...