Gå til innhold

Mest minneverdige soundtrack i spill ever?


Anbefalte innlegg

Doom har et ganske minneverdig soundtrack. Ikkje rart når soundtracket ser slik ut:

 

Doom:

 

E1M1: "At Doom's Gate" - Metallica - "No Remorse"

E1M4: "Kitchen Ace (And Taking Names)" - Pantera - "Rise"

E1M6: "On the Hunt" - Believer - "Sanity Obscure"

E2M1: "I Sawed The Demons" - AC/DC - "Big Gun"

E2M2: "The Demons From Adrian's Pen" - Metallica - "The Call of Ktulu"

E2M3: "Intermission From DOOM" - Pantera - "Regular People"

E3M1: untitled - Pantera - "Mouth For War"

E3M3: "Deep Into The Code" - Slayer - "Behind The Crooked Cross"

E3M8: "Facing The Spider" - Slayer - "Silent Scream"

 

Doom II: Hell on Earth:

 

Map01: "Running from Evil" - Megadeth - "Hangar 18"

Map07: "Shawn's Got The Shotgun" - Slayer - "South Of Heaven"

Map10: "The Demon's Dead" - Black Sabbath - "After All (The Dead)"

Map18: "Waiting For Romero To Play" - Pantera - "This Love"

Map23: "Bye Bye American Pie" - Alice In Chains - "Them Bones"

Map25: "Adrian's Asleep" - Alice In Chains - "Angry Chair"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og dere som hører på tekno der ute,skift musikksmak for guds skyld til gammelrock...\m/(*_*)\m/
"...and you my good sir, are a fuckin' retard!"

Tror du ærlig talt noen skifter musikksmak bare pga. din (tydeligvis) smale musikksmak. Folk som bare hører på en sjanger er noen av de største idiotene jeg vet om som syns at alle andre i verden er dumme fordi de ikke sitter å hører på de samme 3 platene som du hører på 24 timer i døgnet.

 

Når folk spør meg hva slags musikk jeg liker, sier jeg: "bra musikk". Ofte får jeg bare et dumt tryne som stirrer rart på meg. Anyways tviler jeg sterkt på at du noengang i hele livet ditt har hørt techno i det hele tatt. Det du har hørt er en svenske med touretes som har lasta ned ferdig prosjekt-fil til FL Studio, og på en eller annen fantastisk måte har klart å gi ut album ved navn "LOL"

 

Get my point? :p

 

(Fælt så off-topic man blir når man sitter i underbuksa kl. 6:18 om morgenen)

Lenke til kommentar

Så lenge spillene støttet Gravis UltraSound/MAX/ACE med GF1-chipen er de klassiske for meg :)

 

Her er noen:

 

Doom-serien

 

Heretic

 

Transport Tycoon

 

UFO 2

 

Warcraft 2

 

Tror nesten jeg må koble til min gamle K6-2 300MHz med GUS MAX, 4Dos og Win 3.11 å oppleve litt nostalgi :D Midi var bare fantastisk på dette kortet!

Lenke til kommentar

Herregud, så vakkert Gothic 3 sitt soundtrack er! Jeg likte Morrowind sitt soundtrack veldig godt, og ble skuffet over Oblivion sitt ganske tamme, beskjedne og heller korte soundtrack. Gothic III sitt soundtrack er blant toppe. Da snakker jeg ikke blant toppen av spill-soundtracks, men blant den generelle soundtrack-toppen. Kai Rosenkranz har virkelig overgått seg selv. Hans musikk kan sammenlignes med den av John Williams, Hans Zimmer, og lignende film-komponister!

 

Har rippet hele soundtracket, og lastet opp to av de totalt 24 låtene (total spilletid: 50min), HER og HER, bare så dere får høre.

 

:love:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Final Fantasy, do i need to say anything more?  :love:

7077082[/snapback]

 

Strengt tatt ja, med tanke på at det finnes en del av dem :D

 

Ellers vil jeg vel enten stemme for Shadow of the Colossus eller Kingdom Hearts II når det gjelder soundtrack. Men det er vanskelig å glemme Monkey Island 3, også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...