Gå til innhold

Mest minneverdige soundtrack i spill ever?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når eg tenker meg om så plystrer eg mest på themes fra følgende spill:

 

Metal Gear Solid

Banjo & Kazooie

The Curse of Monkey Island

Ocarina of time

 

 

Så er det noe med musikken i Homeworld spilla som virkelig er bra og stemningsfullt. Eg tror, Shadow of The Colossus vil havne på denne listen når eg får kjøpt tittelen. Blei forelsket i intromusikken og kampmusikken når man møte den første Colossus :love:

Lenke til kommentar

Gammelgammel tråd ser jeg:-)

 

Fahrenheit har utvilsomt den beste musikken av samtlige spill jeg har spillt. Da jeg hørte det var Angelo Badalamenti som skulle komponere musikk til spillet, var dette et bombesikkert kjøp og jeg ble verken skuffet over musikken eller spillet som sådan. Et Twin Peaks/Lost Highway/Mulholland Drive-aktig lydbilde gir en soleklar 10/10 på musikkskalaen og jeg tror neppe den overgåes noensinne for min egen del.

Lenke til kommentar

Liten bump ja, fra 2004 til 2006, some Caleb sa i Blood "I live, again".

 

Anyway

 

Magnet sin musikk i Dreamfall er virkelig bra sammensatt og passer perfekt til spillet. Fikk tak i musikken til spillet og lagret det over på MP3 spilleren, så mitt i en hard treningsøkt hørte jeg over øret "Nothing hurts now".

 

Zelda: Ocarina of Time: Spillet klarer fremdeles å presse frem en tåre i øyekroken når jeg sitter og spiller det. Fin klassiker fra N64 som fremdeles holder på magien.

 

Hitman spillene: Ah minneverdig musikk presantert i et fantastisk spill. Alt passer så perfekt til mer eller mindre alt i spillet.

 

Max Payne spillene: Meget stemningsfull musikk her som passer til spillet rett på spikeren.

Lenke til kommentar
Den eneste musikken som virkelig har satt seg fast i huet mitt er: Apollo 440 - Carrera Rapida fra Rapid Racer. Sto så mange timer foran demo-maskina i butikken å spilte filla ut av den demo-disken sammen med en venn.

7037585[/snapback]

 

Ja den låta er veldig bra, husker den demoen godt selv! :D

 

Personlig syns jeg MGS og WipEout spilene har veldig bra soundtracks.

Lenke til kommentar

Denne tråden var ny for meg. Uansett: Soundtracket til Interstate 76 er det feteste i noe spill noensinne. Period. Det finnes selvsagt mye strålende spillmusikk, men dette er i en klasse for seg. Ellers er Final Fantasy VI en god andreplassholder.

Mye gammel spillmusikk er helt strålende, kanskje førte begrensningene i lydkvalitet til økt kreativitet hos komponistene?

Lenke til kommentar

Jeg må si at musikken fra Mega Man spillene enda er utrolig kult å høre på, bringer tilbake minner *mimre*

 

-EDIT-

Må bare si at om dere liker gammel NES musikk bare med gitarer og slikt så råder jeg dere til å finne The Minibosses, genialt band når det kommer til NES Covers!

Endret av WorThy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...