Gå til innhold

Mest minneverdige soundtrack i spill ever?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Oioioi, de fleste perlene er nevnt, men må nesten slenge inn mine favoritter. Om ikke annet, så for å vekke tråden til live igjen :)

 

Unreal 1 + Expansion

Unreal Tournament (originalen + delvis 2003)

The Lost Patrol <3

Lotus 3 ^^

Deus Ex

Monkey Island

GTA 3+VC

WC2

Transport Tycoon

Morrowind (hvorfor ikke musikken like stemningsskapende i Oblivion?)

Dune 2

Dark Reign: The Future of War

Diablo 1+2

Quake 2

Carmageddon (originalen)

The Settlers (Amiga)

Pirates! (Amiga, hvem kan vel glemme intromelodien som virkelig satte deg i stemning til å sitte oppe hele natta)

 

Var et knippe som jeg virkelig husker godt, sikkert glemt en skåre slagere, dog *mimre*

 

Edit: Leif stakk som vanlig innom

Endret av Daysleeper
Lenke til kommentar

Så utrolig mange å velge mellom :)

 

Transport Tycoon - Fikk meg til å snuse på jazz musikk

Grim Fandango - Sinnsykt bra musikk på dette spillet. Peter McConnell generelt

Monkey Island - Sjørørver musikk, genialt

Tropicana - samme grunn ;)

 

Ellers syntes jeg quake 1 musikken var kul, trent reznor var/er en pioner når det gjelder elektronisk musikk!

Lenke til kommentar
Ingen..absolutt INGEN spill kan måle seg med den låta som blir spilt under introen til Shadow of the Colussos.

 

Er min mening da. :p

7675436[/snapback]

 

Hoho, we are SotC xxxboys indeed :cool:

 

Nei du, der satt eg, og sitter med frysninger enda når eg ser den. Rett og slett fantastisk. Spillet er gjennomsyret med kvalitetsmusikk eg ikkje har hørt maken til.

 

EDIT:Faen, eg skreiv det ekle ordet :ph34r:

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg får ukentlig Bubble Bubble-sangen på hjernen fremdeles selv om det er over 15 år siden jeg spilte det spillet på commodore 64. Det må vel bety at det er bra. Vet ikke om det kan kalles "soundtrack" da:)

 

Ellers er jeg enig i at Gim Fandango og Monkey Island har fantastisk soundtrack. Mafia har også minneverdig soundtrack, men det når nok ikke helt opp på topp. Gran turismo 3-4 og Tony Hawk 3 liker jeg også.

Lenke til kommentar
Noen her som har spilt Shadow of the Beast 2 på Amiga 500? Veldig bra musikk til å være så gammelt spill. Dette er hva Wikipedia har å si om saken:
The game became infamous for its stunning 'Death Scene' music featuring atmospheric synths over a heavily reverbed sampled guitar melody. Many players were fabled to have lost deliberately to hear it.

Gir et kronestykke til den første som gir meg en link til et sted der jeg kan laste ned den musikken. :D

7339050[/snapback]

 

 

Den musikken forfulgte meg i mange, mange år etter at jeg spilte det. Nettopp musikken ved dødsscenene gav meg gåsehud og ståpels fra første gang jeg hørte den, settingen var ganske enkelt perfekt.

 

Anyways.. om du går til f.eks. google.com og skriver i søkevinduet:

 

game music +"shadow of the beast"

 

Da skal du finne det du leter etter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...