Gå til innhold

Mest minneverdige soundtrack i spill ever?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer sikkert på massevis hvis jeg setter meg ned og tenker på det, men det er to spill jeg ikke kommer utenom:

 

Super Mario Bros. hadde fantastisk gode låter, som passet perfekt til området man var i. Den lystige tittellåta når man er over bakken, den bass-drevne, dype undergrunnslåta og den harmoniske svømmelåta sitter som støpt i hodet på alle som vokste opp på åttitallet.

 

Monkey Island 2 hadde også veldig høy kvalitet på musikken, som bidro veldig til stemningen i spillet. Høydepunktene inkluderer Kirkegårdslåta, klassikere som åpningstemaet og LeChuck's theme, samt musikken i Woodtick, som forandrer seg etter hvilket hus man er i.

Lenke til kommentar

Låtene i C&C og red alert er evige klassikere. Får helt vondt i hjertet hver gang jeg spiller spillene. Er så mange gode minner :love:

 

Ellers har vi jo musikken i baldurs gate 1 og 2 som sitter minst like sterkt. Både musikken i menyen og i selve spillet. Jeg skrur alltid opp volumet og hører låta igjennom :love:

Lenke til kommentar
Aeris Theme - FF7 og The Great Warrior f.eks fra samme spill er utrolige sanger.. Ståpels på armene

7758846[/snapback]

 

/Sign, pluss "On that day, 5 years ago", "Sandy Badlands" og "Cosmo Canyon"

Bare så utrolig mye bra musikk i det spillet :love:

 

Liker også regnsangen fra Zelda: OoT, den i vindmølla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...