Gå til innhold

Mest minneverdige soundtrack i spill ever?


Anbefalte innlegg

Etter å ha spillt massevis av spill de siste 20 årene, er det noen spill som man husker godt for sin musikk. Jeg kunne godt ha brukt tid på å ramse opp flere titalls spill titler med fet musikk, men vil begrense meg til det spillet som har gitt meg best musikk. Personlig må jeg gå for Final Fantasy VII, med et soundtrack som både passet inn i gameplayet og storyen, samt at det går kaldt nedover ryggen min når jeg den dag i dag hører musikk fra spillet !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ohh...

Må tilbake til gode gamle dager for å finne noen seriøst FANTASTISKE låter!! SuperCars 2, Lotus 2 og Walker!!

 

Men må si det at den musikken som passet best til spillet og bedret gameplayen mest må være musikken i Det fantstiske Lost Patrol!!!

Husker jeg startet Spillet bare for å høre musikken... :love:

Lenke til kommentar

Hmm, themesangen til Worms3D sitter som støpt i hodet mitt for resten av livet iallefall. Hvis jeg bare hadde visst hva den het, eller hvilken band som spilte :'(

 

Edit: For å slippe flere PMs eller lignende fra folk som har funnet anvnet på sangen så vet jeg det selv også nå: Junior and Senior: Shake your coconuts ;)

Endret av Blib
Lenke til kommentar

Vel, her kommer jeg med flere titler som ligger etter spillet jeg nevnte i mitt første innlegg (ikke i bestemt rekkefølge).

 

Monkey Island 2

Gran Turismo 1

Zelda Overworld Theme

Zelda Kakariku Village Theme (N64 ver.)

Alt fra FF serien

Chrono Trigger

Megaman 3 (Spesiellt ending theme)

Doom 1

Morrowind

Baldurs Gate 2

Metal Gear Solid 1 & 2

Vagrant Story

Brave Fencer Musashinden

Parappa the Rapper 1

Street Fighter 2 (Arcade, SNES)

Super Mario Kart (SNES)

Vandal Hearts

Castlevania IV

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke plukke ut så veldig mange spesifikke spill, antakelig fordi jeg ikke har levd lenge nok eller fordi interessen for spill har levd lenge nok. MIDI-musikken til Ultima-spillene er helt fantastisk. Samme med MIDI-musikken til Transport Tycoon. Metal Gear Solid 2-musikken er også enormt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...