Gå til innhold

Vil bare kjøre cardio nå, tanker?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Greia er den at jeg vurderer om jeg bare skal kjøre cardio nå, de mnd frem til sommeren, for å få vekk mye av det fettet. Fordi jeg kommer absolutt ingen vei med styrketrening. Har prøvd å ligge i bulk, men da la jeg på meg ALTFOR mye fett, og i underskudd så har det ikke noe å si at jeg driver å trener styrke, da jeg ikke har noe særlig med muskler uansett. Tenker cardio 4-5 ganger i uka. 

 

Og etter det, så tenker jeg å bygge. Fra slank/tynn og opp til svær, ikke nå i sommeren, men i august ish. 

 

Tanker? Bildet er kanskje dårlig men jeg har faktisk veldig mye fett, 30% fettprosent(har målt)

post-412109-0-72242900-1491818246_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden kcal-underskudd uten styrketrening forbrenner ca 50/50 muskel/fett, så vil du gå ned like mange kg, men bare halvparten i fett. Da har du tapt slaget mot sommeren.

 

At du trener styrke på deffen betyr 50% mer fett forsvinner, det burde være en motivasjon i seg selv.

 

Ingenting er gjort over natten, men som det er skrevet over, kosten er nøkkelen

Lenke til kommentar

Uansett hva du velger å gjøre, så er kostholdet det avgjørende. Med andre ord, du må spise mindre enn du trenger. I prinsippet trenger du ikke engang kardio for å gå ned i vekt, selv om det alltid er anbefalt å trene. 

 

Lykke til. :)

Altså ikke hos meg. Jeg har vært i kcal underskudd i typ 2 mnd, og jeg merker ikke en dritt forskjell på fettet, som ennå er der. Vekta er kanskje 3-4 kg mindre. Men fettet er der ennå, ganske tydelig

Lenke til kommentar

Siden kcal-underskudd uten styrketrening forbrenner ca 50/50 muskel/fett, så vil du gå ned like mange kg, men bare halvparten i fett. Da har du tapt slaget mot sommeren.

 

At du trener styrke på deffen betyr 50% mer fett forsvinner, det burde være en motivasjon i seg selv.

 

Ingenting er gjort over natten, men som det er skrevet over, kosten er nøkkelen

Mulig du vet mye bedre, men jeg har ihvertfall ikke noe inntrykk av at styrketrening brenner noe særlig fett. Har trent SS og ikke gått ned en dritt i fettprosent neste, ennå på 30%..

 

Vil ikke cardio fjerne all det fettet? Driter i om muskler blir vekke, er ikke ronnie coleman muskelmessig heller.

Lenke til kommentar

Du kan observere alle formfulle menneskene på treningssenteret som svetter og sliter, men fortsatt har god polstring. Sannsynligvis har de ikke kostholdet i orden, gitt at de faktisk prøver å gå ned i vekt da.

 

Kosthold er den avgjørende faktoren. Kardio vil bidra til å øke underskuddet, men har sannsynligvis mindre effekt enn mange tror. 

 

Merk: Jeg prøver ikke å få deg til å ikke kjøre kardio, det synes jeg du skal gjøre. Og det kan godt hende planen om å ikke trene styrke er god. Gjør det du trives med. Poenget mitt er at du må få orden på kostholdet ditt først og fremst. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan observere alle formfulle menneskene på treningssenteret som svetter og sliter, men fortsatt har god polstring. Sannsynligvis har de ikke kostholdet i orden, gitt at de faktisk prøver å gå ned i vekt da.

 

Kosthold er den avgjørende faktoren. Kardio vil bidra til å øke underskuddet, men har sannsynligvis mindre effekt enn mange tror. 

 

Merk: Jeg prøver ikke å få deg til å ikke kjøre kardio, det synes jeg du skal gjøre. Og det kan godt hende planen om å ikke trene styrke er god. Gjør det du trives med. Poenget mitt er at du må få orden på kostholdet ditt først og fremst. :)

Kostholdet mitt er det minste problemet. Har en app og der logfører jeg ALT

Lenke til kommentar

Styrketrening forbrenner særdeles lite. Jeg trodde jeg svarte deg på AKKURAT den biten på pm?

Men siden du trenger det inn med teskje: Styrketreningen er for å beholde muskelmassen, ikke for å forbrenne. Beholder du muskelmassen opprettholder du forbrenningen. Hvilket jeg OGSÅ forklarte deg. 

Du spiser for mye, og feil. Det har vi og diskutert på pm. Du starter tråd etter tråd om temaet men tar altså ikke NOE av det NOEN skriver til deg inn over deg?

Hvis jeg får anta noe, og jeg synes jeg er i posisjon til det akkurat nå... SÅ er det at du er lat, og at du leter etter alle mulige slags unnskyldninger for å slippe unna...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Styrketrening forbrenner særdeles lite. Jeg trodde jeg svarte deg på AKKURAT den biten på pm?

Men siden du trenger det inn med teskje: Styrketreningen er for å beholde muskelmassen, ikke for å forbrenne. Beholder du muskelmassen opprettholder du forbrenningen. Hvilket jeg OGSÅ forklarte deg. 

 

Du spiser for mye, og feil. Det har vi og diskutert på pm. Du starter tråd etter tråd om temaet men tar altså ikke NOE av det NOEN skriver til deg inn over deg?

 

Hvis jeg får anta noe, og jeg synes jeg er i posisjon til det akkurat nå... SÅ er det at du er lat, og at du leter etter alle mulige slags unnskyldninger for å slippe unna...

Nei, nei, nei og nei.

 

Spesielt det andre avsnittet er NEI. Jeg fører ALT inn i myfitnesspal, jeg gjentar ALT. Alt fra tyggegummi og poteter. Har ennå ikke overstiget den 2000 kcal grensa. Styrke 3 ganger i uka

Lenke til kommentar

gjør begge deler vil jeg anbefale ivertfall. man får bedre resultat mtp hvordan man blir seende ut. man kan regne ut forbruk hvis man måler fett % +++ det finnes bmr kalkulatorer på nettet som hvis man plotter in div informasjon så får man ganske nøyaktig forbruk. og måle det man spiser, ganske greit nokk og gjøre det. men har god erfaring med og ta det på feelingen. ofte så hvis jeg spiser for mye så kjenner jeg på det egentlig. men lettere og garantere for resultat om man finner ut av forbruk og måler kaloriene i det man spiser. men til syvende og sist så er det og ligge i underskudd som gjør til at man mister fettprosent.

Lenke til kommentar

gjør begge deler vil jeg anbefale ivertfall. man får bedre resultat mtp hvordan man blir seende ut. man kan regne ut forbruk hvis man måler fett % +++ det finnes bmr kalkulatorer på nettet som hvis man plotter in div informasjon så får man ganske nøyaktig forbruk. og måle det man spiser, ganske greit nokk og gjøre det. men har god erfaring med og ta det på feelingen. ofte så hvis jeg spiser for mye så kjenner jeg på det egentlig. men lettere og garantere for resultat om man finner ut av forbruk og måler kaloriene i det man spiser. men til syvende og sist så er det og ligge i underskudd som gjør til at man mister fettprosent.

Ok! Jeg føler iallefall at det går jævla tregt med kcal underskudd, føler at jeg har synlige valker ennå. Littegrann ned i vekt har jeg gått

Lenke til kommentar

0,5 kilo uka er oppnåelig ivertfall. hvis en måler 1 gang i uka etter man står opp og man ser at man har gått ned litt så ligger det enormt mye motivasjon i og se det da. og loggføre det i tilegg. men viktig og ikke gi opp hvis en ikke har noe framgang en uke f.eks. det er helt greit det. sånn var det ivertfall for min del. hadde selv trent og bulka over en lang periode :p og fikk kommentar for magen haha. trente hardt med styrke og tok 4x4 intervaller 3 ganger i uka og målte sånn ca det jeg spiste. gikk ned ganske mye sånn. beholdte mesteparten av styrken min også, men kan ikke trene styrke i dag da jeg fucka up noe i ryggen xD maks 0.5 kilo i uka er det som regnes som forsvarlig vektnedgang ivertfall. det som forundra meg mest var at jeg egentlig ikke gikk rundt mye og var sulten. bare ikke gi opp. det er da man taper :)

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

 

Styrketrening forbrenner særdeles lite. Jeg trodde jeg svarte deg på AKKURAT den biten på pm?

Men siden du trenger det inn med teskje: Styrketreningen er for å beholde muskelmassen, ikke for å forbrenne. Beholder du muskelmassen opprettholder du forbrenningen. Hvilket jeg OGSÅ forklarte deg. 

 

Du spiser for mye, og feil. Det har vi og diskutert på pm. Du starter tråd etter tråd om temaet men tar altså ikke NOE av det NOEN skriver til deg inn over deg?

 

Hvis jeg får anta noe, og jeg synes jeg er i posisjon til det akkurat nå... SÅ er det at du er lat, og at du leter etter alle mulige slags unnskyldninger for å slippe unna...

Nei, nei, nei og nei.

 

Spesielt det andre avsnittet er NEI. Jeg fører ALT inn i myfitnesspal, jeg gjentar ALT. Alt fra tyggegummi og poteter. Har ennå ikke overstiget den 2000 kcal grensa. Styrke 3 ganger i uka

 

 

Hvordan er fordelingen av macros? Får du i deg nok protein?

 

Altså Dufen har nok 8x så mye peiling som meg så like greit å bare ta til seg det han har skrevet her og på PM.

 

 

Av egen erfaring så kan jeg komme med at det tar tid og man kan ikke velge selv hvor kiloene forsvinner først.  Har selv gått ned 30kg og det sitter fortsatt godt på magen selv om jeg veier det samme som deg og er 5-6 cm høyere.

 

avslutter med en god gammal: Det er et maraton, ikke en sprint.

Endret av barezell
Lenke til kommentar

 

 

Styrketrening forbrenner særdeles lite. Jeg trodde jeg svarte deg på AKKURAT den biten på pm?

Men siden du trenger det inn med teskje: Styrketreningen er for å beholde muskelmassen, ikke for å forbrenne. Beholder du muskelmassen opprettholder du forbrenningen. Hvilket jeg OGSÅ forklarte deg. 

 

Du spiser for mye, og feil. Det har vi og diskutert på pm. Du starter tråd etter tråd om temaet men tar altså ikke NOE av det NOEN skriver til deg inn over deg?

 

Hvis jeg får anta noe, og jeg synes jeg er i posisjon til det akkurat nå... SÅ er det at du er lat, og at du leter etter alle mulige slags unnskyldninger for å slippe unna...

Nei, nei, nei og nei.

 

Spesielt det andre avsnittet er NEI. Jeg fører ALT inn i myfitnesspal, jeg gjentar ALT. Alt fra tyggegummi og poteter. Har ennå ikke overstiget den 2000 kcal grensa. Styrke 3 ganger i uka

 

 

Hvordan er fordelingen av macros? Får du i deg nok protein?

 

Altså Dufen har nok 8x så mye peiling som meg så like greit å bare ta til seg det han har skrevet her og på PM.

 

 

Av egen erfaring så kan jeg komme med at det tar tid og man kan ikke velge selv hvor kiloene forsvinner først.  Har selv gått ned 30kg og det sitter fortsatt godt på magen selv om jeg veier det samme som deg og er 5-6 cm høyere.

 

avslutter med en god gammal: Det er et maraton, ikke en sprint.

 

Aner ikke, da jeg ikke bryr meg så mye om macroene. Men spiser kanskje litt lite proteiner, 100 gram ca, mer andre dager. Men jeg føler ikke at jeg har så jævla mye muskler, så det har ikke noe å si 

 

Fettet må vekk først

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...