Gå til innhold

Vil bare kjøre cardio nå, tanker?


Anbefalte innlegg

0,5 kilo uka er oppnåelig ivertfall. hvis en måler 1 gang i uka etter man står opp og man ser at man har gått ned litt så ligger det enormt mye motivasjon i og se det da. og loggføre det i tilegg. men viktig og ikke gi opp hvis en ikke har noe framgang en uke f.eks. det er helt greit det. sånn var det ivertfall for min del. hadde selv trent og bulka over en lang periode :p og fikk kommentar for magen haha. trente hardt med styrke og tok 4x4 intervaller 3 ganger i uka og målte sånn ca det jeg spiste. gikk ned ganske mye sånn. beholdte mesteparten av styrken min også, men kan ikke trene styrke i dag da jeg fucka up noe i ryggen xD maks 0.5 kilo i uka er det som regnes som forsvarlig vektnedgang ivertfall. det som forundra meg mest var at jeg egentlig ikke gikk rundt mye og var sulten. bare ikke gi opp. det er da man taper :)

Ja, men når man etter 2 mnd ikke ser noe forskjell på fettprosenten, og lite på vekta så mister jeg motivasjonen.

 

Tenker bare å kjøre cardio nå, og ja kanskje jeg blir litt tynnere, men da ser jeg ihvertfall bedre ut, uten de valkene og all fettprosenten. Så kan jeg heller bare bulke meg opp fra august av

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan jo hende du har overestimert hvor mye forbruker og ligger på for lite underskudd. det kan sikkert være greit og alliere seg med en flink personlig trener som vet litt om kosthold. evt. på nett eller fysisk det er jo mersom man føler for. det koster jo litt da. men det en lærer kan en jo ta med seg vidre igjenn så man trenger ikke ha pt over så lange perioder. og de er sikkert flinke med og motivere også. men det er jo en selv som er den beste motivasjonen.  

Endret av /-eple-\
Lenke til kommentar

kan jo hende du har overestimert hvor mye forbruker og ligger på for lite underskudd. det kan sikkert være greit og alliere seg med en flink personlig trener som vet litt om kosthold. evt. på nett eller fysisk det er jo mersom man føler for. det koster jo litt da. men det en lærer kan en jo ta med seg vidre igjenn så man trenger ikke ha pt over så lange perioder. og de er sikkert flinke med og motivere også. men det er jo en selv som er den beste motivasjonen.

Hva mener du? Gjør nesten ikke noe særlig ila dagen, og spiser 1500-2000 kcal

Lenke til kommentar

Treningsøker med intervaller varer typisk noe kortere. Eksempel:

  • 5-10 min oppvarming, 3-8 min lange intervaller (der du ligger 90% av makspuls) Hvile mellom de på 3-4 minutter. Med fire intervaller på 4 min - så blir totaltid rundt 35 min på hele økten.
  • Du kan også kjøre 30 sekunder sprint, 90 sekunder jogging, og holde på med dette i kanskje 20-30 minutter.

På grunn av alle pausene, er det svært viktig under intervalltrening at du faktisk presser deg nok, hvis ikke så blir det bare en jogge/løpetur med mye pause. Og om du kun trener dette så er det også ganske slitsomt mentalt (du skal jo opp i 90-100% av makspuls).

 

Derfor vil jeg anbefale deg at du varierer/veksler mellom treningsøkter med intervaller og vanlig løping. Personlig så er intervaller noe jeg typisk gjør med pulsklokke på mølle. Da er alt målbart - og jeg klarer altså ikke å 'lure' meg selv til å sluntre unna.

 

Konklusjonen er vel at det er ganske det samme, intervalltrening over en 30 minutter, vs det å jogge/løpe i kanskje 40-50 minutter. Jeg gjør intervaller slik at jeg skal kunne klare å raskere oppnå en bedre kondisjon og løpshastighet. Og de gangene jeg har vært i dårlig løpeform (typisk etter en lang vinter) så starter jeg typisk sesongen med dette for raskere progresjon.

 

Edit: Generelt: Det viktige er ikke om du med intervalltrening på 30 min f.eks. forbrenner 550 kcal på en økt, og med en litt lengre løpetur kanskje 50 kcal mer eller mindre... Det viktige er at du faktisk sørger for å få trent 3-4 ganger i uken. Og for å få til dette så bør trening du utfører være noe du synes er så morsomt at du klarer å motivere deg for å holde dette gående over flere måneder. Gjerne hele året.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Etter jeg har gått ned 40 kilo og så gått opp omlag 15 i så si bare muskler så må jeg si jeg angrer på at jeg ikke starta med det når jeg var større. Jeg starta med styrketrening først når jeg var på mitt laveste, og det gjorde ting litt vanskeligere for meg mtp. å nå mål osv, og ikke minst løshud.

 

Hvis du vil unngå løshud så mye som mulig anbefaler jeg å bygge litt muskler under det du har samtidig som du går ned. Det er mulig å gå ned i fett og samtidig bygge muskler de første månedene du trener, og du vil sannsynligvis øke i styrke raskere hvis du ikke er syltynn; og så klart vil du se bedre ut enn hvis du bare hadde gjort cardio.

 

Kosthold er viktig, jeg selv lå på rundt 1400 kalorier dagen når jeg gikk ned, det var med et par økter cardio i uka, og kanskje noe ekstremt.

 

Ville ikke gått for SS og powerlifting programmer i din situasjon.

 

Anbefaler PHUL (Power Hypertrophy Upper Lower) programmet for dette, men gå hva du vil for min del. Har du angst for å dra på gymmet så er dette en mulighet til å utfordre deg selv og overkomme nye frykter.

 

Lykke til!

Endret av A E S T H E T I C
Lenke til kommentar

Treningsøker med intervaller varer typisk noe kortere. Eksempel:

  • 5-10 min oppvarming, 3-8 min lange intervaller (der du ligger 90% av makspuls) Hvile mellom de på 3-4 minutter. Med fire intervaller på 4 min - så blir totaltid rundt 35 min på hele økten.
  • Du kan også kjøre 30 sekunder sprint, 90 sekunder jogging, og holde på med dette i kanskje 20-30 minutter.

På grunn av alle pausene, er det svært viktig under intervalltrening at du faktisk presser deg nok, hvis ikke så blir det bare en jogge/løpetur med mye pause. Og om du kun trener dette så er det også ganske slitsomt mentalt (du skal jo opp i 90-100% av makspuls).

 

Derfor vil jeg anbefale deg at du varierer/veksler mellom treningsøkter med intervaller og vanlig løping. Personlig så er intervaller noe jeg typisk gjør med pulsklokke på mølle. Da er alt målbart - og jeg klarer altså ikke å 'lure' meg selv til å sluntre unna.

 

Konklusjonen er vel at det er ganske det samme, intervalltrening over en 30 minutter, vs det å jogge/løpe i kanskje 40-50 minutter. Jeg gjør intervaller slik at jeg skal kunne klare å raskere oppnå en bedre kondisjon og løpshastighet. Og de gangene jeg har vært i dårlig løpeform (typisk etter en lang vinter) så starter jeg typisk sesongen med dette for raskere progresjon.

 

Edit: Generelt: Det viktige er ikke om du med intervalltrening på 30 min f.eks. forbrenner 550 kcal på en økt, og med en litt lengre løpetur kanskje 50 kcal mer eller mindre... Det viktige er at du faktisk sørger for å få trent 3-4 ganger i uken. Og for å få til dette så bør trening du utfører være noe du synes er så morsomt at du klarer å motivere deg for å holde dette gående over flere måneder. Gjerne hele året.

Takker! Og disse formene for løping er veldig fettforbrennende? 

 

Regner med at en forbrenner godt over 600 kcal på både intervall og vanlig løping.

Lenke til kommentar

Etter jeg har gått ned 40 kilo og så gått opp omlag 15 i så si bare muskler så må jeg si jeg angrer på at jeg ikke starta med det når jeg var større. Jeg starta med styrketrening først når jeg var på mitt laveste, og det gjorde ting litt vanskeligere for meg mtp. å nå mål osv, og ikke minst løshud.

 

Hvis du vil unngå løshud så mye som mulig anbefaler jeg å bygge litt muskler under det du har samtidig som du går ned. Det er mulig å gå ned i fett og samtidig bygge muskler de første månedene du trener, og du vil sannsynligvis øke i styrke raskere hvis du ikke er syltynn; og så klart vil du se bedre ut enn hvis du bare hadde gjort cardio.

 

Kosthold er viktig, jeg selv lå på rundt 1400 kalorier dagen når jeg gikk ned, det var med et par økter cardio i uka, og kanskje noe ekstremt.

 

Ville ikke gått for SS og powerlifting programmer i din situasjon.

 

Anbefaler PHUL (Power Hypertrophy Upper Lower) programmet for dette, men gå hva du vil for min del. Har du angst for å dra på gymmet så er dette en mulighet til å utfordre deg selv og overkomme nye frykter.

 

Lykke til!

Takk! Løshud kommer jeg ikke til ha, så overvektig er jeg ikke :) Har prøvd styrke, men føler det ikke gjir meg noe stort utslag, fettet må vekk først. Skal bare prøve cardio nå, så får vi se hvordan det går. 

 

Først gå ned til å være tynn og uten fett, forså å bygge meg opp igjen(uten fettet) på høsten.

Lenke til kommentar

Ja bror?

Alt det du skriver stemmer jo?
Et ordentlig pulver finner du ikke i butikken, gjør som jeg skrevb i tråden. 
De biffeste kisene på gymmen vet hvor man finner best whey.
"Spesialproteinpulver" kalles det ofte.
Jeg ble jacked som faaaaen etter tre måneder!

 

Dop? Nei bror, det er nok et spesielt protein.

 

Mekke? Jeg kjøper det hos en bro på gymmen. 


Dop blir man jo gal av, dette gjør ikke det så jeg har troa på dette proteinet.

 

Vet ikke hva det gjør nøyaktig, men jeg blir ihvertfall ripped som fuuark av det.

 

 - Dufen på DM.

Lenke til kommentar

 

Siden kcal-underskudd uten styrketrening forbrenner ca 50/50 muskel/fett, så vil du gå ned like mange kg, men bare halvparten i fett. Da har du tapt slaget mot sommeren.

 

At du trener styrke på deffen betyr 50% mer fett forsvinner, det burde være en motivasjon i seg selv.

 

Ingenting er gjort over natten, men som det er skrevet over, kosten er nøkkelen

Mulig du vet mye bedre, men jeg har ihvertfall ikke noe inntrykk av at styrketrening brenner noe særlig fett. Har trent SS og ikke gått ned en dritt i fettprosent neste, ennå på 30%..

 

Vil ikke cardio fjerne all det fettet? Driter i om muskler blir vekke, er ikke ronnie coleman muskelmessig heller.

 

??? Det gir vel en nesten 500kcal i timen, men 99% av styrkeløft på deff er å beholde muskelmassen og om det da indirekte gjør at det er kun fett som ryker så vil jeg si at det er 50% bedre for nedgangen, selv om det er indirekte. 

Ved å sende signal til fiskebollene om at du trenger muskelmassen, så vil kroppen måtte hente mer energi fra flesket. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...