Gå til innhold

Her er Project Scorpios spesifikasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men problemet med konsoll har lenge vært man mister mulighet å oppgradere Cpu\skjermkort.

 

Det finnes vel Steam OS som kanskje kunne blitt en konkurent men nei da. Skjer lite fra den kanten der.

Lurer litt på om det er samme cpu som Ryzen 7 og RX 580 bare mere mobil utgave og lavere klokkehastighet?

 

Problemet med konsoll man kan ikke overklokke cpu. Men kanskje PS5 og Xbox scorpios får boost funksjon der det trengs?

 

Tror man kan se langt etter 2.5 gigabit lan og wireless AD.

Har selv konsoll men pc er bedre.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva er poenget når Microsoft ikke har evnen til å lage noen interessante spill til konsollen sin?

Hva er poenget med å stille et slikt spørsmål når du bruker en fullstendig subjektiv mening som argument?

 

XBO + XBO S har solgt godt over 20 millioner enheter så langt, så det er tydeligvis mange der ute som finner platformen og det den har å tilby interessant.

Lenke til kommentar

Tror man kan se langt etter 2.5 gigabit lan og wireless AD.

Har selv konsoll men pc er bedre.

Må du alltid komme med slikt tøv?

 

Det er nesten ingen som har utstyr som støtter 2.5GB lan, og AD kjører på 60GHz. Hva er poenget? AD vil ikke være noe særlig over store avstander.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er spent på hvor bra den vil kjøre VR. Venter i spenning på mer nyheter anngående MS sin statsing på VR eller blandet virkelighet som de kaller det.  

 

Disse VR-brillene kan bli et billigere alternativ til Microsofts HoloLens

https://www.tek.no/artikler/disse-vr-brillene-kan-bli-et-billigere-alternativ-til-microsofts-hololens/377404

post-56355-0-61692900-1491565890_thumb.png

 

Slik blir Microsofts VR-briller

https://www.tek.no/artikler/slik-blir-microsofts-vr-briller/366636

I blogginnlegget opplyser Microsoft ellers om at blandet virkelighet-satsingen etter hvert vil spre seg til flere plattformer utover PC. Planen er å bringe innhold til Xbox-plattformen, inkludert den kommende Project Scorpio-konsollen, i løpet av 2018. I tillegg til Acer har ASUS, Dell, HP og Lenovo for øvrig også blandet virkelighet-briller på vei til Windows-plattformen i løpet av året, så disse vil vi nok også snart vite mer om.

 

 

 

Spekulasjon: Kan det tenkes at man vil kunne kjøre Steam på Scorpio? Dette vil i såfall løse alle spill problemer på konsollen. Det betyr også en mengde med VR innhold. Mange av VR spillene på Steam spilller man jo allerede med en Xbox kontroller.

Lenke til kommentar

Jeg tror du skal vente lenge på Steam på Scorpio. Hvorfor i alle dager skulle MS ville tillate det? Steam er jo en direkte konkurrent.

Nettopp fordi Steam kjøres hovedskalig på Windows. Og som jeg mener å ha lest, skal ikke integrasjonen mellom xbox og windows 10 bli mer sømløs eller noe slikt? At man skal kunne spille spill på tvers av plattformene? Eller roter jeg nå? 

 

*googler*..

Lenke til kommentar

Det er ikke helt utenkelig da.. Microsoft har jo et samarbeid med Oculus hvor de bundler XboxOne kontroller i pakken deres. Kan jo tenkes at de er i samtaler med Valve.

 

Jeg bare spekulerer her. Det hadde løst en mengde med problemer og gjort Xbox mer aktuell igjen. 

 

 

Hmm.. eller kanskje ikke..

 

Windows 10 får egen spillmodus

https://www.tek.no/artikler/windows-10-far-egen-spillmodus/367025

 

Slik skal Windows 10 friste spillerne

https://www.tek.no/artikler/slik-skal-windows-10-friste-spillerne/191600

 

Vel, jeg er ikke videre optimistisk nå :p

Lenke til kommentar

6 tflop, 4k 60Hz med kun 66% load på et ikke-optimalisert spill. Riktignok Forza 6, men allikevel så lover dette veldig bra. Angivelig på nivå med 1070 ytelse. DX12 integrert i hardware, så DX baserte spill har veldig mye ytelse å hente. Dette blir nok kjøp tror jeg. Har XBOne i dag og koser meg med den, men tror nok fristelsen blir for stor, ihvertfall om den koster $499/5000NOK som ryktene sier.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvem dette er myntet på. Xbox fanboysa? Får jo en gaming PC med samme ytelse til samme pris, og Xbox har ingen interessante eksklusive spill denne generasjonen så...

Tja, du har jo sånne som meg som rett og slett ikke ønsker seg noen gaming-pc. Hadde pris og ytelse vært den samme hadde jeg fortsatt uten å blunke foretrukket konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så er det ikke verre enn å kjøpe inn en gamepad som man kobler til en hvilken som helst pc, legger inn Steam som man bruker i Big Picture modus og vips så har man et mye billigere spillsystem enn en hvilken som helst konsoll med alle fordelene man har på pc og billige spill via steam. Selv har jeg 4 stk trådløse 360 gamepads jeg bruker til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...