Gå til innhold

Her er Project Scorpios spesifikasjoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Med optimisering er scorpio mer enn god nok.

Hadde lett fått 200fps i gta om det var optimisert for akkuratt min PC. Go dx 12 Go.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Når man ser hva man får ut av PS4 Pro, eller en helt ordinær PS4 for den del, med Horizon: Zero Dawn så skjønner man hvor godt man kan optimalisere spill selv for svakere hardware. Man ser jo aldri i nærheten av å kunne utnytte hardware på samme måten på en PC i dag. Ikke at det kommer som ett sjokk når man ser på mengden av hardware man må forholde seg til.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så med andre ord Scorpio blir knapt kraftigere en ps4 pro, som vi allerede har sett ikke er bra nok.

 

Nårti skal selskapene lære... Drit i scorpio microsoft, vent noen år til å lag en sjiklig oppgradering...

For Microsoft sin del tror jeg at de ønsker å legge den originale XBO-en bak seg nå. XBO S kommer selvfølgelig til å være billigmodellen i noen år fremover, men jeg tror de er veldig lei av å måtte slite med en konsoll som knapt nok klarer å kjøre spill i 1080P. XBO hadde svak maskinvare da den kom ut, og det problemet har ikke akkurat blitt mindre de siste tre årene. Med Scorpio blir de kvitt det problemet samtidig som de får en maskin som er i stand til å kjøre spill i 4K.

 

..men ikke bli overrasket om dette blir standarden i tiden fremover, både for MS og Sony. Jeg kommer i hvert fall til å forvente nye maskiner fra dem hvert tredje eller fjerde år fra nå av.

 

Lenke til kommentar

Så med andre ord Scorpio blir knapt kraftigere en ps4 pro, som vi allerede har sett ikke er bra nok.

 

Nårti skal selskapene lære... Drit i scorpio microsoft, vent noen år til å lag en sjiklig oppgradering...

 

Du som er PC gamer og kan tydeligvis endel om specs utifra din post historikk burde som resten av oss ha vist i lang tid at Scorpio vil være endel kraftigere en PS4Pro. Og PS4Pro er for hva den er laget til mer en bra nok. At endel utviklere ikke gjør en bra jobb med å tilpasse sine spill til maskinen vet jo du alt om som PC spiller. 

 

Horizon Zero Dawn er et perfekt eksempel på hvor bra et spill kan bli på PS4Pro. 

 

Scorpio med sine specs vil som allerede tatt for seg av Digital Foundry overgå hva PS4Pro er i stand til. Og vi vil i større grad se native 4K spill. Men vil du vente til neste generasjon så be my guest. Men det er strengt tatt ikke nødvendig da ytelses hoppet er ganske så heftig. Ihvertfall for dem som har tatt steget til 4K HDR. 

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, begge deler er vel egentlig greit, men det meste av den typen spill jeg liker kommer primært til konsoll. Dessuten blir jeg litt trist av å måtte forholde meg til PCer. Har en skikkelig gamingpc og lerret til de få gangene jeg gidder, ellers holder det med ps4 og Switch. Med barn og jobb er det uansett ikke mange spillene det blir tid til pr år.

 

Eller med andre ord, utvalg er uviktig så lenge jeg får spilt de fem jeg vil i året med minst mulig styr.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...