Gå til innhold

Disney og YouTube dropper «PewDiePie»-samarbeid etter vitser om jødehat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hysteriske venstre siden slår til igjen, morsomt å se venstre siden spise hverandre. Ah franske revolusjonen om igjen, and I get to stream it realtime with beer, whiskey and nachos :) its a wonderful time to be alive

 

Venstresiden? Som i storkonsernene youtube/google og disney?

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 3
Lenke til kommentar

(...) Men med det sagt så mener jeg det er 100% forståelig at Disney ønsket å avbryte sitt samarbeid med han. Selv om det kun var ment som vitser så skjønner jeg veldig godt at Disney ikke vil ha noe å gjøre med noen som ler av "kill all the jews" og "Hitler did nothing wrong". De av oss som er voksne kan se humoren i det, men det kan ikke nødvendigvis barn (som er Disneys målgruppe). 

Nå jobbet han ikke for disney-disney, men Maker studios som er eid av Disney. Hvis du ser på innholdet som lages av maker studios forstår du at taket er høyere der enn alt som er merket som disney-disney. Jeg vil si det er ganske sikkert at Mediaomtalen er hva som har fått Disney til å reagere her.

Lenke til kommentar

Noe av det letteste i hele verden er å ta enkelte utsagn ut av sammenheng og få det til å se fælt ut.

Jeg tror en kan fint klare å gjøre det med så og si alle personer som er i medias lys.
Det være seg Pewdiepie, filmstjerner, politikere eller presidenter.
Alt kan tas ut av sammenheng og fremstilles på en slik måte som en ønsker å fremstille det.

Hvis folk faktisk er hele videoen, så skjønner jo folk at han bruker den frasen nettopp fordi den er såpass absurd at de som skal utføre bestillingsoppdraget strengt talt burde sagt nei.

Men jo mer de kaller Pewdiepie for rasistisk og antisemittisk, jo mer spøker han med det.
Hvis folk virkelig ikke skjønner at han egentlig bare viser dem alle langefinger'n er for meg en gåte.

 

Og det skal være sagt at jeg er ikke noen slavisk Pewdiepie fan. Jeg har sett en håndfull videoer, blant annet denne som omtales.

Endret av Cappo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser null bevis for at han er en rasist, anti-jøde, e.l.

Det eneste jeg ser er en WSJ-video som tar PewDiePie-klipp ut av kontekst, noe som jeg vil si er ærekrenkelse.

Det er deprimerende at folk misbruker sterke ord som "nazist," "rasist" og "antisemitisme," slik at de mister sin viktige historiske betydning.

Hvem er det som kaller ham rasist og nazist, anti-jøde etc.? Det er ikke det dette handler om. 

Hvis en gjør et Google-søk på "pewdiepie anti-semitic" eller "pewdiepie nazi" finner du haugevis av artikler som prøver å fremstille han på denne måten, akkurat som WSJ-videoen som denne artikkelen hendviser til.

Hvordan kan du si at det ikke handler om at PewDiePie er en nazist når det står i Gamer-artikkelen "[..]men allerede på søndag svarte han på kritikken rundt det nazistiske innholdet."?

Å si at setningen er «nazistisk innhold» er ikke det samme som å si at han er nazist.
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt spesielt mye til overs for PDP. Han lager ikke innhold som jeg har sansen for. Men dette var topkek. :lol:

 

10/10

Beste trolling jeg har sett på lenge. Hele den vestlige media heiv seg på et korstog hvor de umulig kan ha sett mer noen sekunder av videoen.

Nydelig utført.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt spesielt mye til overs for PDP. Han lager ikke innhold som jeg har sansen for. Men dette var topkek. :lol:

 

10/10

Beste trolling jeg har sett på lenge. Hele den vestlige media heiv seg på et korstog hvor de umulig kan ha sett mer noen sekunder av videoen.

Nydelig utført.

 

Det er moro helt til du innser at flere "journalister", og her mener jeg hermetegnene er svært passende, har sett hele videoen, og på tross av dette publisert de sensasjonaliserte artiklene. Da sikter jeg hovedsakelig ikke til denne artikkelen, da den har en lagt mer balansert tilnærming til saken, men selv her er det enkelte setninger og punkter som vrir på konteksten vel mye.

Lenke til kommentar

PewDiePie er stort sett det mest irriterende jeg kan se på YouTube, personen bak, Felix Kjellberg, derimot virker som en kjernekar med gode verdier i mine øyne.

Politisk korrekthet har nå blitt en variant av stolleken, hvor alle kan gå rundt å mene det meste, men nåde den som mener noe når offentlighetens flomlys treffer dem. Folk higer etter å bli fornærmet, og gjerne på andres vegne, slik at man kan lynsje den som fornærmer. De er ute etter å destruere ett menneske for å våge å uttrykke seg uten å ha tenkt gjennom alle eventualiteter eller fortolkninger. Selv sagt med de beste intensjoner, blir meninger tolket ihjel for å se om man kan destillere en fornærmelse ut av det. Med slike tilstander kan man prise seg lykkelig over det faktum at man ikke til stadighet uttaler seg i offentlighet. Kjendiser har dessverre ikke den luksusen, og deres "fadeser" blir opphøyet av publikums avundsyke som ikke står tilbake for noe. Flaut og høyst stereotypisk for dagens samfunn. Hadde PDP ytret seg antisemittisk eller rasistisk så kunne jeg forstått denne harmen som regner nedover han, men slik jeg har forstått det, var det noe helt annet som var poenget med videoen. Men alt kan rettferdiggjøres om man bare får muligheten til å spille litt såret nå for tiden, da kan alt tas ut av kontekst og brukes mot deg. Den dagen man faktisk har grunn til å bli fornærmet er det så utvannet at man ikke lenger har ord for slike følelser...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herrejesus. Folk er fanme blitt så rumpesår at du kan knapt se mot dem før de blir fornærmet for både det ene og det andre.

Akkurat hvorfor det å tulle med jøder er et ekstremt sårt punkt for enkelte kan jeg ikke skjønne. De er ikke en mer spesiell religiøs gruppe enn de andre.

 

Kan slettes ikke si at jeg føler meg hverken støtt eller får inntrykk av noen form for rasisme eller anti-semitisme av hans videoer. Overreaksjon til de grader.

 

Les deg litt opp om jødeforfølgelsene de siste 100+ årene, så skjønner du det nok etterhvert. Feig er han å. Hadde han hatt baller hadde han byttet ut jøder med en viss annen religion.

Endret av LoveAmiga
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jaja, PDP klarer seg helt fint uten dette uansett. Det eneste jeg synes er trist er at en såpass god let's player som PDP omtrent sluttet å lage skikkelige videoer og bare gikk over til å lage vås.

 

Tror du man kan tjene penger på å lage noe kvalitetsmessig nå til dags?

 

 

Joda. Kanskje ikke fullt så mye penger som han tjener nå, men hvem trenger 20 millioner i året? Bedre å tjene 500k i året på å gjøre noe fornuftig enn å kaste bort livet sitt på tullball.

Lenke til kommentar

 

 

Jaja, PDP klarer seg helt fint uten dette uansett. Det eneste jeg synes er trist er at en såpass god let's player som PDP omtrent sluttet å lage skikkelige videoer og bare gikk over til å lage vås.

 

Tror du man kan tjene penger på å lage noe kvalitetsmessig nå til dags?

 

 

Joda. Kanskje ikke fullt så mye penger som han tjener nå, men hvem trenger 20 millioner i året? Bedre å tjene 500k i året på å gjøre noe fornuftig enn å kaste bort livet sitt på tullball.

 

 

Hadde lett kasta bort livet mitt på tullball om jeg tjente 20 mill i året, da kan jeg når som helst slutte med tullball og gjøre akkurat det jeg vil, i stedet for å kjøre 9-5 livet med 500k i måneden, sydentur en gang i året.

Lenke til kommentar

Herrejesus. Folk er fanme blitt så rumpesår at du kan knapt se mot dem før de blir fornærmet for både det ene og det andre.

Akkurat hvorfor det å tulle med jøder er et ekstremt sårt punkt for enkelte kan jeg ikke skjønne. De er ikke en mer spesiell religiøs gruppe enn de andre.

 

Kan slettes ikke si at jeg føler meg hverken støtt eller får inntrykk av noen form for rasisme eller anti-semitisme av hans videoer. Overreaksjon til de grader.

 

Vel, i dette tilfellet er det snakk om Disney og YouTube, som har eit enormt kundesegment. Dette kan stride med deira etiske retningslinjer, eller at dei rett og slett tok ein vurdering på skadepotensialet ift. vinst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er moro helt til du innser at flere "journalister", og her mener jeg hermetegnene er svært passende, har sett hele videoen, og på tross av dette publisert de sensasjonaliserte artiklene. Da sikter jeg hovedsakelig ikke til denne artikkelen, da den har en lagt mer balansert tilnærming til saken, men selv her er det enkelte setninger og punkter som vrir på konteksten vel mye.

Nah. Fremdeles morsomt.
Lenke til kommentar

Les deg litt opp om jødeforfølgelsene de siste 100+ årene, så skjønner du det nok etterhvert. Feig er han å. Hadde han hatt baller hadde han byttet ut jøder med en viss annen religion.

Poenget er jo nettopp jødeforfølgelsen. Han ville se om de faktisk ville ta oppdraget selv om det var så over the top "galt". Han virka like overraska over at de faktisk leverte som vi er.

 

Han kunne selvsagt fått de til å skrive "Death to all muslims". Resultatet hadde nok ikke vært så langt unna det vi så her, men det er mer stuereint å hate muslimer for tida.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...