Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Dyr behandling hos fotterapeut

Gjest a6d39...a5e

Anbefalte innlegg

Gjest a6d39...a5e
Skrevet

Hei. 

Vært hos fotterapeut for første gang. 1 time kosta meg 3000kr, behandling av fotvorte(brenning) og konsultasjon. Fotterapeuten tok 2000 kr i førstegangs konsultasjon. Jeg fikk regning på sms, 3000kr skulle fotterapeuten ha. Jeg klaget, men måtte betal da vedkommede har ekstra utdanning, en utdanning som jeg ikke hadde nytte av en gang. Vi ble altså ikke enige, og jeg betalte i frykt for at det kom til å bli dyrere om jeg ikke gjorde det. Det var ikke opplyst prisliste på nettet. Vi avtalte ikke pris, og jeg trodde det var standard pris, som andre i området tar max 1600 kr.  

Dro til fastlegen etterpå, fastlegen sa det var en liktorn. Vet ikke hvem som har rett her, jeg er uansett 3000 kr fattigere. Kan jeg ta dette videre eller bør jeg la det ligge? Har forsatt liktornen/fotvorten selv 4 måneder etterpå. Brukt lang tid, og klarer ikke å la dette gå. Føler meg svindlet og lurt. Har snakket med fotterapeuten, vedkommende står på sitt. 

Anonymous poster hash: a6d39...a5e

Videoannonse
Annonse
Gjest a6d39...a5e
Skrevet
vidor skrev (2 minutter siden):

Tja. Ta det som en dyr lærepenge å sjekk opp ordentlig neste gang. Uansett kjipt.

Var umulig å sjekke opp, ingen prisliste på nettet. Vi avtalte ikke på tlf heller, skulle fjerne liktorn

Skrevet
Gjest a6d39...a5e skrev (1 minutt siden):

Var umulig å sjekke opp, ingen prisliste på nettet. Vi avtalte ikke på tlf heller, skulle fjerne liktorn

Du slipper nok ikke unna når du ikke har spurt, litt det samme som taxier som raner folk, særlig i Oslo. Men det var voldsomt dyrt

Skrevet
3 minutes ago, Guest a6d39...a5e said:

Når du ikke har tilgjengelig slik informasjon er det ditt ansvar å skaffe den. F.eks via e-post eller telefon.

Terapeuten er kanskje en "luring", men du må være smartere. Noen er dessverre sånn at du ikke kan anta ting som er normalt hos andre terapeuter.

Gjest a6d39...a5e
Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Du slipper nok ikke unna når du ikke har spurt, litt det samme som taxier som raner folk, særlig i Oslo. Men det var voldsomt dyrt

Så jeg har ingen rettigheter her? Trodde man skulle ha prislister tilgjenglig på nettet? Det ble denne fotterapeuten fordi vedkommende var den første som kunne, hadde utrolig vondt under beinet, var der i normal åpningstid. Sjekka nettsiden, fant ikke pris, tenkte ikke mer over det enn at det umulig kunne koste over 2000 kr. Har sjekka litt opp i jussen i ettertid og forstod det slik at om prisen ikke er synlige har man rett til avslag/klage på pris om det blir dyrere enn konkurrenter(?). Har sagt det med prisliste på nettet, men vedkommede sa tydelig at " jeg vet det" 

Gjest a6d39...a5e
Skrevet
vidor skrev (1 minutt siden):

Når du ikke har tilgjengelig slik informasjon er det ditt ansvar å skaffe den. F.eks via e-post eller telefon.

Terapeuten er kanskje en "luring", men du må være smartere. Noen er dessverre sånn at du ikke kan anta ting som er normalt hos andre terapeuter.

Ok, men da har jeg fått det oppklart, at jeg ikke har noe å si på dette. Men jeg vet at næringsdrivende har et juridisk ansvar om å opplyse om pris på nettsiden. Eller ved avtale om tjeneste. 
Blir en dårlig anmeldelse på google, og siden jeg har fått feilbehandling får jeg se hva jeg gjør videre med det. Takk for svar.

Gjest a6d39...a5e
Skrevet
  • Den næringsdrivende skal opplyse om de fullstendige prisene på tjenestene som tilbys.
  • Hvis det ikke er praktisk mulig å oppgi en fast pris, skal det opplyses hvordan prisen beregnes.
  • Den næringsdrivende skal informere om betalingsbetingelsene før avtale inngås.
  • Prisene skal være tilgjengelige ved lett synlig prisliste der tjenesten bestilles, og hvis virksomheten har en nettside, skal den også ha en oppdatert prisliste der.
  • Kravene gjelder også ved muntlig prisopplysning, og dersom det ved markedsføring opplyses om priser eller enhetspriser.»

«Den næringsdrivende skal informere om sine betalingsbetingelser før det inngås avtale med forbruker.»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...