Gå til innhold

Asus slipper lynrask spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

""Produsent" slipper lynrask spillskjerm" har vært en mye brukt overskrift i det siste. Kan dere ikke skrive "tordenrask" innimellom? :)

Torden er jo tregt i forhold. Ser jo lynet før man hører torden.

 

Vel, en del av skjermene som har blitt lansert har vel egentlig bare vært "tordenraske" sett opp mot andre som er beskrevet som "lynraske" :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Skjermen har et TN-panel"

Hvem velger TN-panel når de blar opp 6000 Kroner for en skjerm? Kun folk som har sett seg blind på respons-tid. (Og oppdateringshastighet.)

Input-lag sto det ingen ting om heller.

Ingen bryr seg om input-lag. Og produsentene vil ikke oppgi det siden forbrukere vil misforstå det som responstid.
Lenke til kommentar

Er det egentlig noen som spiller spill i 240 FPS som man må ha for å utnytte denne skjermen fult ut i gsync modus ?

 

CS:GO folket setter nok pris på en 240 Hz skjerm. Det spillet krever lite av dagens skjermkort også, så å få en fps som er lik eller høyere enn denne skjermen er der. Ellers er en 144 hz skjerm mer enn nok :p

Dessuten CS:GO spillere pleier å spille med G-Sync av.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

"Skjermen har et TN-panel"

Hvem velger TN-panel når de blar opp 6000 Kroner for en skjerm? Kun folk som har sett seg blind på respons-tid. (Og oppdateringshastighet.)

Input-lag sto det ingen ting om heller.

Ingen bryr seg om input-lag. Og produsentene vil ikke oppgi det siden forbrukere vil misforstå det som responstid.

Hva folk bryr seg om er så sin sak, men input lag vil kunne ha stor innvirkning på spill som krever kjappe responser, som 1. persone skytere. Å kun se på responstid blir i bestefall som å vite kun halve sannheten.

Lenke til kommentar

 

Er det egentlig noen som spiller spill i 240 FPS som man må ha for å utnytte denne skjermen fult ut i gsync modus ?

 

CS:GO folket setter nok pris på en 240 Hz skjerm. Det spillet krever lite av dagens skjermkort også, så å få en fps som er lik eller høyere enn denne skjermen er der. Ellers er en 144 hz skjerm mer enn nok :p

Dessuten CS:GO spillere pleier å spille med G-Sync av.

Ikke nødvendigvis. Aktiver G-sync og V-Sync i Nvidia kontrollpanel. Deaktiver V-sync i CS:GO. Åpne CS:GO consollet og legg in fps:max = (skjermens Hz - 5). Altså, jeg bruker 160 på min 165Hz skjerm.

 

Dette skulle gi maksimalt en 1-2 ms input lag.

 

Jeg synes dette gir en bedre opplevelse enn å kjøre 300fps uten G-Sync.

Lenke til kommentar

 

 

Er det egentlig noen som spiller spill i 240 FPS som man må ha for å utnytte denne skjermen fult ut i gsync modus ?

 

CS:GO folket setter nok pris på en 240 Hz skjerm. Det spillet krever lite av dagens skjermkort også, så å få en fps som er lik eller høyere enn denne skjermen er der. Ellers er en 144 hz skjerm mer enn nok :p

Dessuten CS:GO spillere pleier å spille med G-Sync av.

Ikke nødvendigvis. Aktiver G-sync og V-Sync i Nvidia kontrollpanel. Deaktiver V-sync i CS:GO. Åpne CS:GO consollet og legg in fps:max = (skjermens Hz - 5). Altså, jeg bruker 160 på min 165Hz skjerm.

 

Dette skulle gi maksimalt en 1-2 ms input lag.

 

Jeg synes dette gir en bedre opplevelse enn å kjøre 300fps uten G-Sync.

 

 

Jeg har gjort det samme i Battlefield 4. Funker greit det :)

Lenke til kommentar

 

 

"Skjermen har et TN-panel"

Hvem velger TN-panel når de blar opp 6000 Kroner for en skjerm? Kun folk som har sett seg blind på respons-tid. (Og oppdateringshastighet.)

Input-lag sto det ingen ting om heller.

Ingen bryr seg om input-lag. Og produsentene vil ikke oppgi det siden forbrukere vil misforstå det som responstid.

Hva folk bryr seg om er så sin sak, men input lag vil kunne ha stor innvirkning på spill som krever kjappe responser, som 1. persone skytere. Å kun se på responstid blir i bestefall som å vite kun halve sannheten.

 

Trenger ikke engang være spill som krever kjappe responser. Selv et enkelt platformspill blir plutselig mye vanskeligere når karakteren du spiller ikke hopper med en gang du trykker. Har sett dette mange ganger. Folk spiller på den flotte, nye 60"-eren sin og skjønner ikke hvorfor de er så dårlige til å spille. De vet ikke at det er input lag som gjør det.

 

Så det jeg mener er at det er en sinnsykt viktig parameter som burde vært oppgitt på alle TV-er og skjermer i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...