Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorvidt hun har løyet for å komme seg opp og fram forholder jeg meg ikke til, all den til Donald-fansen ignorerer alle hans løgner og gjentar og sprer dem.

Hun har jo blant annet laget den "Cherokee"-kokeboken sin...der hun for øvrig har plagiert oppskrifter! Driftig dame...

Elizabeth Warren's Pow Wow Chow 'Cherokee' recipes were word for word COPIES of famous FRENCH chef's techniques 

Man kan ikke gjøre annet enn å le  :rofl:

Dpkpp9SUUAAKF-k.jpg

Første "fargede" kvinnelige professor på Harvard  :xmas:

Merkelig at i et land hvor det er "white privilege" som gjelder, så lyver en 99% europeisk dame på seg at hun er indianer av en eller annen grunn...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meningsmotstandere er altså ekstremister og ekstremister fortjener altså at man bruker vold mot dem. Her fikk vi i tråden demonstrert holdninger som har sørget for at sosialister har drept over 100 millioner mennsker.

Ekstremister er farlige uansett ideologien men idag i usa så drepes mange mer høyreekstremister enn venstreekstremister. Så frykten mot høyreekstremisme idag er mer rasjonellt særlig fordi det finnes en president idag som liker å fornøye høyreekstremister med sin race baiting retorikk og overdrivelser av innvandring problemer.

Kommunisme har aldri vært et betydelig amerikansk problem, de har aldri hatt noe politiske makt, men fascistiske tendenser har det vært

Skrevet

Dette er ganske uviktig, så det er min siste kommentar om dette, men nå tror jeg du hopper rett inn i en samtale uten å få med deg sammenhengen. Dette er noe han siterer fra artikkelen vi diskuterer, og er noe han brukte for å bevise at prosentandelen 0,09 var feil. Jeg tror ikke at nirolo bare antar at "5 sekvenser funnet i de gjenværende 5%" nødvendigvis er mer enn 0.09%, så den min antagelse var at han hadde misforstått en dårlig skrevet artikkel. Jeg ba han derfor forklare hva han mente sitatet hans beviste, og forklarte hvorfor jeg mente artikkelen kunne misforstås og hvorfor den var feil. Men jeg er enda interessert i hvordan han (og andre tolket) sitatet fra artikkelen, fordi jeg synes det er interessant.

Jeg har fulgt tråden siden begynnelsen, og denne samtalen likeså, uten å ha følt behov for å blande meg inn denne samtalen før nå. Når du sa at: "5 sekvenser betyr ikke 5 prosent.", så impliserte du at det var det du trodde nirolo trodde. Du hevdet så at det var "Vanskelig å vite hvordan man ellers skal tolke det". På det tidspunktet tenkte jeg det var greit å gjøre deg oppmerksom på at det finnes andre i tråden som overhodet ikke syntes det var vanskelig å vite hvordan det skulle tolkes. Fordi om det var snakk om de resterende 5%, så ville det vært naturlig å skrive nettopp det. Det ville ikke vært naturlig å omtale de 5 siste prosentene som "sekvenser". Jeg synes faktisk det er merkelig at noen kan tro at det kunne missforstås slik. Som du sier er det ikke viktig, men jeg hadde ingen problemer med å forstå nirolo, og lurte litt på hvorfor du har det..

• Liker 2
Skrevet

Merkelig at i et land hvor det er "white privilege" som gjelder, så lyver en 99% europeisk dame på seg at hun er indianer av en eller annen grunn...

Nå tilbakeviste jeg et par påstander i din forrige post, hvorpå du ikke har noen svar men henger deg opp i at hun er en løyner med nok en faktafeil.

Hun er 95% europeisk og ikke 99%, ref samme kilde som har vært referert flere ganger.

Hvor mye hold det er i de påstandene jeg ikke kommenterer vet jeg ikke. Jeg gidder ikke faktasjekke alt du kommer med.

• Liker 3
Skrevet

Meningsmotstandere er altså ekstremister og ekstremister fortjener altså at man bruker vold mot dem. Her fikk vi i tråden demonstrert holdninger som har sørget for at sosialister har drept over 100 millioner mennsker.

Stråmannsargumentasjon og demonisering av meningsmotstander. Jammen klasse over postene dine i dag.

• Liker 6
Skrevet

Nå tilbakeviste jeg et par påstander i din forrige post, hvorpå du ikke har noen svar men henger deg opp i at hun er en løyner med nok en faktafeil.

Hun er 95% europeisk og ikke 99%, ref samme kilde som har vært referert flere ganger.

Hvor mye hold det er i de påstandene jeg ikke kommenterer vet jeg ikke. Jeg gidder ikke faktasjekke alt du kommer med.

(1) The great majority of the individual’s identifiable ancestry is European: 95% of high confidence segments (defined as those segments with at least 99% posterior probability of assignment) were identified by RFMix as being of European origin. This is likely an underestimate as many of the segments not classified as high-confidence are also likely to be European in origin. The analysis also identified 5 genetic segments as Native American in origin at high confidence, defined at the 99% posterior probability value. We performed several additional analyses to confirm the presence of Native American ancestry and to estimate the position of the ancestor in the individual’s pedigree.

Absolutt nedre estimat er 95% europeisk. Til sammenligning hadde hun 25.3 cM DNA fra "Indianerlignende" folk, av totalt 4782 cM i det kvinnelige genomet, så hele 0.5% indianer!

Testen sier videre at hun sannsynligvis har noen som har vært indianer omtrent 8 generasjoner tilbake, som stemmer med 1/2^8 = 0.4% indianer.

Hun er i alle fall ikke indianer, men hvitere enn de aller fleste amerikanere...

Skrevet

South Park tok for over ett år siden identitetspolitikken på kornet med reklame for DNA-test.

Vi er litt off topic nå, men den der var jo bare fantastisk! 

Skrevet

Det var ikke en person for 10 generasjoner siden -- det var flere personer for 10 generasjoner siden, eller færre personer fra 7-9 generasjoner siden, eller en person fra 6 generasjoner siden, og bevisene var forenelige med en person fra 6 generasjoner siden.

Indianerene har ikke et unikt nok genom til at det lett går an å skille mellom mellom-amerika og nord-amerika.

Så.

Det var aldri snakk om 0.09% -- det var alltid snakk om mye mer, enten spredd over flere forfedre, eller fra en enkeltperson fra 6 generasjoner siden.

Det var aldri snakk om mellom-amerikansk urfolk, det var bare en stråmann og misforståelse av de som ønsker henne vondt.

Det var heller aldri snakk om at hun hadde like mye eller mindre spor fra urfolket enn andre "europeere"-- hun har ti ganger mer arvestoff til felles med det amerikanske urfolket enn "gjennomsnittet" av kontrollgruppene i diverse relevante stater.

---

Men fakta til side, så er hun nok nå ubrukelig som presidentkandidat.

Å bli misforstått er totalt utilgivelig for en liberal dame, for konservative stemmere.

Har du lest kilderapporten?

Det står da svart på hvitt at

The total length of the 5 genetic segments identified as having Native American ancestry is 25.6

centiMorgans, and they span approximately 12,300,000 DNA bases. The average segment length is 5.8
centiMorgans. The total and average segment size suggest (via the method of moments) an unadmixed
Native American ancestor in the pedigree at approximately 8 generations before the sample, although
the actual number could be somewhat lower or higher (Gravel, 2012 and Huff et al., 2011). 

Størrelsen på genomet er ifølge rapporten

total genetic length of 7,190 centiMorgans

25.6/7190 = 0.35 %

8. generasjon skulle i teorien gi 0.39 %, så det skulle stemme ganske bra.

For øvrig ganske juksete å bruke de absolutt mest europeiske menneskene i USA som "kontrollgruppe". Dersom man tar alle hvite i USA, så har de i snitt 0.19% "indianer" i seg, så hun er dobbelt så "indianer" som snittet, men jeg vil tro det er temmelig mange millioner som har langt mer enn 0.35% som ikke kaller seg indianer og blir feiret som første kvinnelige PoC.

Det morsomste med hele greia er at hun delte denne rapporten frivillig og ga alle kritikerne rett  :rofl:

Skrevet

Testen sier videre at hun sannsynligvis har noen som har vært indianer omtrent 8 generasjoner tilbake, som stemmer med 1/2^8 = 0.4% indianer.

Hun er i alle fall ikke indianer, men hvitere enn de aller fleste amerikanere...

Som sagt så kan jeg ikke se at hun hevder å være indianer, men at hun har indianske aner. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Kan du forøvrig definere kriteriene for hva det er å være indianer? Hvor stor andel indianer må man være for å være godkjent?

Setter forøvrig pris på at du også er med på å dokumentere at Donalds (og robertaas) sine påstander om 0,09% var feil.

• Liker 3
Skrevet

Meningsmotstandere er altså ekstremister og ekstremister fortjener altså at man bruker vold mot dem.

Voldelige ekstremister fortjener å bli møtt med en voldelig motreaksjon.

Mennesker med ekstreme meninger uten rot i virkeligheten fortjener å bli motsagt.

• Liker 2
Skrevet

Som sagt så kan jeg ikke se at hun hevder å være indianer, men at hun har indianske aner. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

Kan du forøvrig definere kriteriene for hva det er å være indianer? Hvor stor andel indianer må man være for å være godkjent?

Setter forøvrig pris på at du også er med på å dokumentere at Donalds (og robertaas) sine påstander om 0,09% var feil.

http://archive.boston.com/news/local/massachusetts/articles/2012/05/31/elizabeth_warren_acknowledges_telling_harvard_penn_of_native_american_status/

Warren’s statement is her first acknowledgment that she identified herself as Native American to the Ivy League schools. While she has said she identified herself as a minority in a legal directory, she has carefully avoided any suggestion during the last month that she took further actions to promote her purported heritage.

En artikkel fra 1996...

https://www.thecrimson.com/article/1996/10/22/survey-diversity-lacking-at-hls-pa/

Of 71 current Law School professors and assistant professors, 11 are women, five are black, one is Native American and one is Hispanic, said Mike Chmura, spokesperson for the Law School.

Kriteriene er i alle fall stramme nok til at "Cherokee Nation" sier at hun latterliggjør dem ved å hevde at hun er indianer.

Akkurat hvor grensen går varierer litt fra stamme til stamme, men noen promille er ikke nok. Hun er så europeisk som man får det i USA.

Hvorvidt hun har 9 promille, eller 35, er jo ikke så relevant i grunn ... hun kan godt få være 0.35 % :)

Skrevet (endret)

ADL ja... de er jo kjent for å være helt nøytrale. De har en "hat"-database på nett som inkluderer omtrent alle heltall og definérer dem som hatsymboler for "white supremacists", mens de ikke nevner noen andre... de har til og med "glemt" terrorgruppen JDL.

Selv ordet "hate" er registrert der, som et hatsymbol ofte brukt av høyreekstreme :rofl:

Jaja, tilbake til Trump...

Trump approval jumps ahead of Obama’s midterm approval rating

Nå var det en faktasjekk fra Snopes...

https://www.snopes.com/news/2017/08/17/are-antifa-and-the-alt-right-equally-violent/

Og de fant ingen problemer med tallgrunnlaget til ADL.

Noe FBI heller ikke ville hatt noen problemer med;

Fordi det er fakta.

ADL er svært faktabasert, ulikt Fox News.

https://mediabiasfactcheck.com/anti-defamation-league/

https://mediabiasfactcheck.com/fox-news/

Center-left er faktisk midt på virkeligheten, kanskje litt til høyre, i en tid hvor den sterke høyresiden med presidenten i spissen driver med Alternative Fakta helt uironisk.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Skrevet

Det morsomste med hele greia er at hun delte denne rapporten frivillig og ga alle kritikerne rett  :rofl:

Dette er helt bevisst for å legge den ballen død og ta vinden ut av seilene på kritikere som senere kunne brukt dette i lang tid. Warren ruster opp for 2020 og vil heller ha noen uker med dårlig omtale nå pga DNA-testen enn at det skal være en sak som går igjen i månedsvis.

Skrevet (endret)

http://archive.boston.com/news/local/massachusetts/articles/2012/05/31/elizabeth_warren_acknowledges_telling_harvard_penn_of_native_american_status/

En artikkel fra 1996...

https://www.thecrimson.com/article/1996/10/22/survey-diversity-lacking-at-hls-pa/

Kriteriene er i alle fall stramme nok til at "Cherokee Nation" sier at hun latterliggjør dem ved å hevde at hun er indianer.

Akkurat hvor grensen går varierer litt fra stamme til stamme, men noen promille er ikke nok. Hun er så europeisk som man får det i USA.

Hvorvidt hun har 9 promille, eller 35, er jo ikke så relevant i grunn ... hun kan godt få være 0.35 % :)

Tenk deg at din mor regner seg som dels cherokee.

Fordi hennes mor igjen gjorde det samme. Og hennes mor...

Og hennes mor...

Fordi en mor faktisk var og levde som Cherokee, og oppdro sin halvt Cherokee datter til å huske hvor hun stammer fra.

Identitet er mye mer en genetikk.

Genetikk er faktisk nesten uvesentlig.

Hvis en hvit mann lever blant indianerne, og tilfeldigvis møter en hvit jente som lever med en annen stamme og de får barn og deres barn vokser opp i stammen...

Er disse barna indianere?

Hva om det samme skjer i tre generasjoner til; ikke en dråpe indianerblod.

Utvilsomt.

For stammer og nasjoner handler ikke først og fremst om genetikk - som ville vært et sykt ideal, fordi innavl ville gitt det 'reneste' resultatet, på bekostning av genetisk fitness...

Uansett.

Hun har allerede mistet muligheten til å få moderate konservative sine stemmer;

Høyresiden mener at folkeslag nesten bare er blod og arv, ikke identitet.

Derav problemene deres med innvandrere, selv totalintegrerte.

Om så hun identifiserer med et folk hun aldri har møtt, i større grad enn hun burde, fordi hun har en linje med forfedre ned dit, så er det ikke I nærheten av Trump sin narsissisme i alvorlighet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Vi er litt off topic nå, men den der var jo bare fantastisk! 

Da har du misforstått helt. Dette er helt i kjernen til hvorfor Trump har fått den populariteten som han har. Veldig mange ser at identitetspolitikk og offermentalitet har gått helt amokk. Jeg har tidligere linket en video hvor to på venstresiden begynte krangle om hvem som var mest offer. Selvsagt helt latterlig, men det er faktisk slik mange tenker og slik mange på venstresiden prøver få samfunnet til å virke.

Her er en annen video som selvsagt er overdrevet, men som klart er bygget på tensenser som man ser mange steder i utdanningssystemet i USA. Dette er altså ikke noe som noen høyreekstreme har funnet på i et vakum, men det peker reelt på hvor disfunksjonelt samfunnet holder på å bli. Videoen var laget for 3 år siden så det er bare å gi opp å finne en måte skylde på Trump for videoen. Men når man har slik galskap satt i system og alle som prøver klage bare blir demonisert og sensurert så kommer velgerne opp med et klart svar på dette: Trump

Endret av robertaas
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Voldelige ekstremister fortjener å bli møtt med en voldelig motreaksjon.

Mennesker med ekstreme meninger uten rot i virkeligheten fortjener å bli motsagt.

Slik som disse voldelige høyreekstremistene? Og voldelige folk bør bli stoppet av politiet ikke møtes med gateslag. Eller mener du virkelig at vanlige folk burde dratt til steder som Portland hvor voldsvenstre har tatt over kontrollen for å banke opp pøblene?

https://www.youtube.com/watch?v=sq-dcJrnGTM

Endret av robertaas
Skrevet

Identitet er mye mer en genetikk.

Genetikk er faktisk nesten uvesentlig.

Identitet har alt å gjøre med genetikk. Identitet er blod og arv.

Hvem som helst kan bruke klær og lage matretter som tilhørere andre kulturer enn sin egen. Det betyr ikke at du tilhører den gruppen som innehar det spesifikke kulturelle opphavet.

Warren prøvde å sanker stemmer gjennom uærlighet og ved å appelere til minoriteter ved å si at hun er som "dem". Dette er ikke noe annet enn et patetisk forsøk på stemmesanking de fleste ser igjennom.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Motkandidat mot Trump.

Beklager, det var 0,09% match på DNA fra larinamerika hun fikk, de brukte ikke DNA fra urbefolking i USA. Har allerede sagt at derfor er India Catalina mye mer korrekt kallenavn enn Pocahontas.

Hvordan er hun "mer fake enn Trump"?

Det er rimelig patetisk å holde på slik. Hva er poenget med å prøve å sverte henne med løgn og hets i stedet for å faktisk snakke om politikken?

Vel, det er jo fordi du og Trump ikke klarer å angripe politikken hennes. Trump bruker en velkjent Establishment Republican-strategi. Bare enda et eksempel på at han er Establishment til kjernen.

Endret av hekomo
  • Liker 2
Skrevet

Warren prøvde å sanker stemmer gjennom uærlighet og ved å appelere til minoriteter ved å si at hun er som "dem". Dette er ikke noe annet enn et patetisk forsøk på stemmesanking de fleste ser igjennom.

Nå har flere universiteter flertall som identifiserer som minoritet/offer, men det kommer mye av "pocahontas-effekten" hvor folk dikter opp at de tilhører en mineoritet noe for å få privilegier. Ja, vanlige "hvite europeere" har nå faktisk blitt den nye mineoriteten. Folk må snart skjønne at alle former for rasisme er like ille.

"I believe that president Trump by appointing conservative anti affirmative action justices and by using the justice department  to go after the colleges and universities... I believe that he will end affirmative action like Lincoln ended slavery."

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...