Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/1nwoRX/vil-stille-kavanaugh-for-riksrett-etter-nye-avsloeringer?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

 

Det som slår meg er at sakene er for spesifikke for å kunne bli funnet opp. Brett Kavanaugh har åpenbart svin på skogen, og er av høyst tvilsom moralsk karakter.

Ofrene enten benektet å bli intervjuet eller benekter at det skjedde. Det blir da et stort problem å overbevise noe som skjedde i 1980

 

Hvorfor sa ikke artikkelen din om ofrene tror du?

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg ser det ut som at dette er et illegitimt forsøk på å sverte en høyesterettsdommer 40 år etter "hendelsene" skjedde.

 

However, Keyser's lack of recollection was commented upon by the White House.

"One week ago, Dr. Christine Ford claimed she was assaulted at a house party attended by four others. Since then, all four of these individuals have provided statements to the Senate Judiciary Committee denying any knowledge of the incident or even having attended such a party," spokeswoman Kerri Kupec said in a statement.

Rart at ingen vitner husker noen ting... Rart å vente 40 år med å stå frem med det... Ingen beviser finnes...

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som at dette er et illegitimt forsøk på å sverte en høyesterettsdommer 40 år etter "hendelsene" skjedde.

However, Keyser's lack of recollection was commented upon by the White House.

"One week ago, Dr. Christine Ford claimed she was assaulted at a house party attended by four others. Since then, all four of these individuals have provided statements to the Senate Judiciary Committee denying any knowledge of the incident or even having attended such a party," spokeswoman Kerri Kupec said in a statement.

Rart at ingen vitner husker noen ting... Rart å vente 40 år med å stå frem med det... Ingen beviser finnes...

Det er ikke rart at noen glemmer noe som ikke skjedde til deg 40 år etterpå, særlig på fyllefester. Det er også ikke rart at offeret selv ikke husker alt som skjedde.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke rart at noen glemmer noe som ikke skjedde til deg 40 år etterpå, særlig på fyllefester. Det er også ikke rart at offeret selv ikke husker alt som skjedde.

 

Det er litt rart å anklage folk om du selv ikke husker og er sikker på hva som skjedde. Hvordan skal vanlige folk tro på det hvis du selv husker så dårlig at du tror folk som ikke var tilstede var tilstede likevel?

 

Vitneutsagnene jeg har sett i mediene så langt har vært veldig lite troverdige. 

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar

For meg ser det ut som at dette er et illegitimt forsøk på å sverte en høyesterettsdommer 40 år etter "hendelsene" skjedde.

 

However, Keyser's lack of recollection was commented upon by the White House.

"One week ago, Dr. Christine Ford claimed she was assaulted at a house party attended by four others. Since then, all four of these individuals have provided statements to the Senate Judiciary Committee denying any knowledge of the incident or even having attended such a party," spokeswoman Kerri Kupec said in a statement.

Rart at ingen vitner husker noen ting... Rart å vente 40 år med å stå frem med det... Ingen beviser finnes...

Hvorfor er det rart å vente til det faktisk er viktig å si i fra, før man faktisk sier i fra..?

 

Ford sa i fra til andre mennesker etter hendelsen, men hun ville bare ødelagt sitt eget liv om hun gikk til skolen eller myndighetene.

De tar den rike republikaneren sin side bokstavelig talt 100% av gangene, i republikanske delstater, uansett hva loven sier, før det ble noen prosent sjanse for rettferdighet i den senere tid.

 

Tenk tilbake på ungdomsskolen og videregående.

Jeg husker mange hendelser derfra, men ikke pokker om jeg ville husket hvor huset til en fest lå, om jeg bare var der en gang, eller til og med hvilket årstall, helt eksakt, hendelsen fant sted, utenom en svært tydelig markert bursdagsfeiring med tydelig alder OG årstall markert på stedet, eller en avslutningsfest.

 

Av tilfeller av vold og smerte, så kan jeg huske mange tilfeller -- men ikke hvilket klasserom, eller årstallet, eller hvor i klasserommet, eller på veien.

 

Det som er lett å huske er hvem som gjorde hva -- ikke hvem andre som var tilstede, eller hvor det skjedde, eller når det skjedde -- eller hva andre gjorde samtidig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det rart å vente til det faktisk er viktig å si i fra, før man faktisk sier i fra..?

 

 

Hvorfor mener du det først nå er viktig å si ifra? Jeg mener det er viktig å si fra om overgrep så fort som mulig, uavhengig av om personen kommer til å bli høyesterettsdommer.

 

Dette minner meg litt om Michael Jackson-saken, der noen av de angivelige ofrene venter til etter gjerningsmannen er død før de melder om overgrep. Det er ikke enkelt å få høre to sider av saken når den ene parten har dødd. 

Lenke til kommentar

Hvorfor mener du det først nå er viktig å si ifra? Jeg mener det er viktig å si fra om overgrep så fort som mulig, uavhengig av om personen kommer til å bli høyesterettsdommer.

 

Dette minner meg litt om Michael Jackson-saken, der noen av de angivelige ofrene venter til etter gjerningsmannen er død før de melder om overgrep. Det er ikke enkelt å få høre to sider av saken når den ene parten har dødd.

Kavanaugh lever da tilsynelatende i beste velgående.

 

Det kan være ekstremt flaut og ydmykende for noen som har blitt utsatt for seksuell trakassering å uttale seg om det. Men at man tar til motet når personen som gjorde det mot deg er på vei til å få et av de viktigste og mest innflytelsesrike embetene i landet er det kanskje ikke rart man går frem og forteller sin historie for å stoppe det.

Endret av CommanderKeen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor mener du det først nå er viktig å si ifra? Jeg mener det er viktig å si fra om overgrep så fort som mulig, uavhengig av om personen kommer til å bli høyesterettsdommer.

 

 

Dette er ikke tyveri.  Offeret risikerer mye når de sier ifra, særlig i 1985, og særlig når det er så vanskelig å bevise.  Tenk på hva du ville gjør hvis du ble voldtatt av en annen mann.  Det er mange som aldri rapporterer slike.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:
Distriktsadvokaten i Manhattan har ifølge NY Times sendt ordre om overlevering av 8 år av Trumps selvangivelser for ham personlig og for Trumps forretningsvirksomhet. Dette skal være ifbm. etterforskning av hysjpenger betalt av Trump. Dette er den statlige granskningen, disse statsadvokatene er under statlig jurisdiksjon, ikke under Trumps justisminister Barr.
 
8 Years of Trump Tax Returns Are Subpoenaed by Manhattan D.A.
https://www.nytimes.com/2019/09/16/nyregion/trump-tax-returns-cy-vance.html
"Investigators demanded the president’s personal and corporate tax returns as they examine hush money paid to Stormy Daniels.
State prosecutors in Manhattan have subpoenaed President Trump’s accounting firm to demand eight years of his personal and corporate tax returns, according to several people with knowledge of the matter.
"

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor mener du det først nå er viktig å si ifra? Jeg mener det er viktig å si fra om overgrep så fort som mulig, uavhengig av om personen kommer til å bli høyesterettsdommer.

 

Dette minner meg litt om Michael Jackson-saken, der noen av de angivelige ofrene venter til etter gjerningsmannen er død før de melder om overgrep. Det er ikke enkelt å få høre to sider av saken når den ene parten har dødd. 

Fordi som høyesterettsdommer, så får han faktisk forme lovene -- og kan bidra til at det blir enda vanskeligere for ofre å faktisk oppnå rettferdighet?

 

Og helt realistisk, hva tror du ville skjedd om hun anmeldte?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

«Der forteller en klassekamerat at han så Kavanaugh med buksene nede på en annen universitetsfest, hvorpå kompisene dyttet penisen hans inn i hånden på en kvinnelig student.»

 

Jeg har problemer med å se for meg bildet av flere kompiser som sammen dytter penisen hans inn i hånden til en kvinne, men sitatet bringer tankene til Giskes angivelig abnormt lange tunge.

Lenke til kommentar

Siste:
Sean Spicer's "where are they now?" — Mandag kveld hadde Trumps første pressesekretær Sean Spicer sin debut på den amerikanske "Skal vi danse" (Dancing with the stars).

 
Her passer det kanskje med en variasjon av et av hans egne sitater: 
"Showet hadde "det største publikumet som noen gang har bevitnet en dans, punktum, både i lokalet og verden rundt."


Eller som Daily Beast sier etter Spicers innsats:
Sean Spicer Has Most Embarrassing ‘Dancing With the Stars’ Debut Ever, Period 
https://www.thedailybeast.com/sean-spicer-has-most-embarrassing-dancing-with-the-stars-debut-ever-period
 
 
Spicer har forøvrig gitt uttrykk for at han angrer på uttalelsen han ble berømt for på sin første dag som pressesekretær for Trump.
https://time.com/5088900/sean-spicer-screwed-up-inauguration-hitler/

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...