Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri skjønt hvorfor venstresiden bedriver utvanning av ordene nazist og fascist ved å bruke disse ordene om folk som egentlig ikke er det, f.eks Trump

Fordi han er det, han har fra dag 1 brukt facist håndboka. Hans retorikk og politisk strategi er 100% på linje med faciser i Europa på 30 tallet og sør Amerika på 70 og 80 tallet.

 

Tror du at definisjonen av facist er gas kammer? Det er nemmelig ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke definisjonen av fascist er gasskammer, fordi i motsetning til deg bryr faktisk jeg meg om hva definisjonen sier.

Og han er klart og tydelig ikke en fascist etter definisjoner.

 

1 oppmaner til fremmedfrykt og angrep på de "andre "

2. Oppfordrer til vold mot politiske motstandere

3. Bryter lover og ignorerer demokratiske prosesser.

4. Angriper pressen, og driver rettet propaganda og løgner .

5. Innfører ekte poltisitsk korrekthet.

6. Bruker politi og etterretnings organer mot sine politiske motstandere og pressen.

7. Personlighets kult.

Så jo en ekte facist.

Endret av Gunfreak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

1 oppmaner til fremmedfrykt og angrep på de "andre "

2. Oppfordrer til vold mot politiske motstandere

3. Bryter lover og ignorerer demokratiske prosesser.

4. Angriper pressen, og driver rettet propaganda og løgner .

5. Innfører ekte poltisitsk korrekthet.

6. Bruker politi og etterretnings organer mot sine politiske motstandere og pressen.

7. Personlighets kult.

Så jo en ekte facist.

Fine kilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 oppmaner til fremmedfrykt og angrep på de "andre "

2. Oppfordrer til vold mot politiske motstandere

3. Bryter lover og ignorerer demokratiske prosesser.

4. Angriper pressen, og driver rettet propaganda og løgner .

5. Innfører ekte poltisitsk korrekthet.

6. Bruker politi og etterretnings organer mot sine politiske motstandere og pressen.

7. Personlighets kult.

Så jo en ekte facist.

 

1. Usant

2. Usant

3. Er ikke blitt dømt for noen ting

4. Kanskje

5. Usant

6. Usant

7. Kanskje

 

Å ha en personlighetskult og å angripe pressen er ikke en fascist. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1. Usant

2. Usant

3. Er ikke blitt dømt for noen ting

4. Kanskje

5. Usant

6. Usant

7. Kanskje

 

Å ha en personlighetskult og å angripe pressen er ikke en fascist.

1.,Hvem sa at de fleste ulovlige innvandrere er «rapists and murderers»? Frykter folk «rapists and murderers» eller folk fra «shithole countries»?

 

Hvis du ikke ser at det skaper fremmedfrykt så forstår du ikke engelsk eller psykologi

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er du enig i at han har totalitære og diktatoriske tendenser, da? Jeg synes ikke han fortjener å bli kalt nazist. Er det mange som gjør det?

 

Ja, det er blitt en folkesport blant venstreekstremistene og kalle ham en nazi og sammenlikne ham med Hitler.

 

https://www.commondreams.org/views/2019/06/29/trump-and-hitler-juxtaposition

 

https://www.theguardian.com/australia-news/2019/jul/23/qa-alastair-campbell-compares-donald-trump-to-hitler

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ekstremt uærlig av deg.

 

Faktisk ikke. 

 

La oss ta punkt 2 som et eksempel. Dette er en alvorlig forbrytelse i USA. Det heter incitement to violence.  Hvis det er beviser for at han har gjort dette ville han helt sikkert blitt impeached på grunn av det.

 

Men selvfølgelig har han ikke gjort det.

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar

1.,Hvem sa at de fleste ulovlige innvandrere er «rapists and murderers»? Frykter folk «rapists and murderers» eller folk fra «shithole countries»?

 

Hvis du ikke ser at det skaper fremmedfrykt så forstår du ikke engelsk eller psykologi

 

Hvis du legger fra deg Trump-hatet ditt i ett sekund så ser du at han ikke sier spesifikt at de fleste er kriminelle. Han påpeker at mange av de ulovlige immingrantene er kriminelle, som er helt sant.

 

In making his case that there should not be a cap on illegal immigrant detentions, Trump read aloud a recently released report from the Department of Homeland Security detailing the crimes that resulted in immigrant arrests in fiscal year 2018.

"Assault: 63,000 people. Larceny: 20,000 people. Fraudulent activities: 12,000 people. Burglaries: 12,000 people," Trump recited. "Robberies: 5,991. Sexual assaults: 6,350. Forgeries: 5,158. Stolen property: 4,062. ... Kidnappings: 2,085. Homicides, murder, murderers: 2,028."

The list also included arrests for driving under the influence, drug charges, and traffic offenses.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er blitt en folkesport blant venstreekstremistene og kalle ham en nazi og sammenlikne ham med Hitler.

 

Åja, det kunne jeg jo sikkert googla meg frem til sjøl, men jeg er ikke sikker på hvor utbredt det er å kalle han en nazist. Du svarte ikke på første spørsmålet mitt (eller var det det du svarte "ja" til?).

Lenke til kommentar

Er du enig i at han har totalitære og diktatoriske tendenser, da? Jeg synes ikke han fortjener å bli kalt nazist. Er det mange som gjør det?

 

Trump blir som alle andre amerikanske presidenter holdt i tømmene av senatet og kongressen, så han har ikke mer makt enn sine forgjengere.

Var det sparkingen av alle de viktige personene som f.eks FBI sjefen du tenkte på?

I så fall er jeg enig med deg i at det er kritikkverdig, men vil ikke si dikatorisk eller totalitært.

 

Var det noe annet du tenkte på? 

Lenke til kommentar

Siste:
VPOTUS Mike Pence skal ha vært på den marginaliserte nasjonale sikkerhetsrådgiveren John Boltons side i diskusjonen vedr. å invitere Taliban til Camp David samme uke USA markerer 18-års dagen siden 9/11. Begge ble overstyrt, Trump skal ha ønsket møtet til tross for deres råd. Ikke bare fordi han ønsket å hale i land en fredsavtale, men fordi han ønsket å se ut som "dealmaker in chief", selv om det meste av forhandlinger ble foretatt av langt mer kompetente folk enn Trump. Han ville ta æren for det hvis det ble en deal, kort sagt.
 
Men innvendingene var mange og kom fra mange sider, og økte til slutt til en kritisk masse hvorpå Trump bøyde av. For å bortforklare dette skal han ha skyldt på et terrorangrep forrige uke som drepte 1 amerikansk soldat, den 16. så langt i Afghanistan i år, og hevdet at pga. denne 16. drepte amerikaneren kunne han ikke holde fredssamtalene han var villig til etter 15 drepte amerikanere.
På Camp David, med Taliban, samme uke landet markerer 18 år siden 9/11.
 
Secret Taliban peace talks at Camp David floated, scrapped within a week, U.S. officials say
https://www.nbcnews.com/politics/politics-news/secret-taliban-peace-talks-camp-david-floated-scrapped-within-week-n1051286
"Among the concerns of administration officials who opposed the meeting was that it might take place around the anniversary of the 9/11 attacks, the officials and people familiar with the matter said. Pence argued at one point that such a meeting could send the wrong message to members of the U.S. military who have fought — and been killed by — the Taliban for years, one senior administration official said."

 

 

Med invitasjonen av Taliban til Camp David ved markeringen av 9/11 har Trump annullert all sin troverdighet når han kritiserer andre for å uttrykke seg klønete om 9/11, noe han har prøvd å score politiske poeng på en rekke ganger. Dette var også et forsøk fra Trump å gjøre hva han kritiserte sin forgjenger for å forsøke, men Obama inviterte ikke Taliban til Camp David samme uke som 9/11. Det var "all Trump".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var det sparkingen av alle de viktige personene som f.eks FBI sjefen du tenkte på?

I så fall er jeg enig med deg i at det er kritikkverdig, men vil ikke si dikatorisk eller totalitært.

Var det noe annet du tenkte på? 

 

Tja, ordrene til sine egne meteorologer, og kritikken av den frie pressen lukter det også totalitært av, spør du meg.

Lenke til kommentar

Hvis du legger fra deg Trump-hatet ditt i ett sekund så ser du at han ikke sier spesifikt at de fleste er kriminelle. Han påpeker at mange av de ulovlige immingrantene er kriminelle, som er helt sant.

In making his case that there should not be a cap on illegal immigrant detentions, Trump read aloud a recently released report from the Department of Homeland Security detailing the crimes that resulted in immigrant arrests in fiscal year 2018.

"Assault: 63,000 people. Larceny: 20,000 people. Fraudulent activities: 12,000 people. Burglaries: 12,000 people," Trump recited. "Robberies: 5,991. Sexual assaults: 6,350. Forgeries: 5,158. Stolen property: 4,062. ... Kidnappings: 2,085. Homicides, murder, murderers: 2,028."

The list also included arrests for driving under the influence, drug charges, and traffic offenses.

Det er 100% klart at han hevder spesifikt at de fleste ulovlige innvandrere er «rapists and murderers» eller «bad people» . Noe annet er et løgn. Det kan ikke tolkes ingen andre vei. Hvis du ikke vet er «some» et mindretall.

 

 

When Mexico sends its people, they’re not sending their best. They’re not sending you. They’re not sending you. They’re sending people that have lots of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people.”

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Faktisk ikke. 

 

La oss ta punkt 2 som et eksempel. Dette er en alvorlig forbrytelse i USA. Det heter incitement to violence.  Hvis det er beviser for at han har gjort dette ville han helt sikkert blitt impeached på grunn av det.

 

Men selvfølgelig har han ikke gjort det.

Definisjonen av en facist, er ikke han han/hun er dømt i usa forå oppfordre til vold. Sist jeg sjekka ble aldri Fanco eller Pinochet dømt i usa for oppfordring til vold. Men de er vel ikke facister de da.

 

Igjen er du ektremt uærlig, Trump har oppfordret til vold og ville til og mef blitt dømt for det etter din definisjon om han ikke var en mektig person .

 

Så fra nå av tar jeg deg som en useriøs og uærlig debattant. Når du påstår blant annet at han ikke har drevet med fremmedfrykt oppfordring.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...