Gå til innhold

Reaksjonstråd - Presidentvalget i USA 2016 (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Tviler på at det skjer.

 

 

 

Det er jo fint du istedet for å late som Trump har sagt noe annet enn han har gjort, faktisk begynner å si det som det er, at han bryter løftene.

 

Men du som er over 18 og så oppegående, kan du ikke si hva vi faktisk bør forvente av trump, angående feks, vegg, innvandring, skatt, tollmurer, religion, vitenskap og lobbyvirksomhet?

 

AtW

 

 

He tells it like it is! :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Derav er det lett å ende opp på hans side.

Det er lett å høre det du vil høre med Trump. Man fyller inn tomrommet med sine egne tanker, og når realiteten kommer, ser vi hva han egentlig mener.

 

Uansett, så må han fylle opp "lobbyen" sin med "the establishment", og han må jo tilfredsstille de skal han få igjennom noe.

Det som er viktigst for han er at folk som han er med er glad i han, ikke at han ville overbevise folket i rommet at hans politikk er best.

 

Jeg tror ikke han vet helt klart hva han mener politisk sett eller bryr seg noe særlig så lenge han "vinner" og alle ville se på ham.

 

Det gjør det vanskelig å vite hva han egentlig vil gjøre, særlig når han nå representerer hele landet, et flertall som ikke stemte på han.

 

Noe annet som blir intersannt- hvor lenge tåler hans kjernegruppen når han bryter sine løfter og ser ut som en typisk politiker?

Jeg spår en ny "drain the swamp" bevegelse i 2018

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Noe annet som blir intersannt- hvor lenge tåler hans kjernegruppen når han bryter sine løfter og ser ut som en typisk politiker? Jeg spår en ny "drain the swamp" bevegelse i 2018

Det kommer til å ende i borgerkrig, så lenge "til og med" Trump blir kneblet av makteliten i Washington DC. Han er regnet som det siste håpet for mange amerikanere, og dersom han ikke får revolusjonert politikken der borte så blir det mye, mye styggere enn de stakkarslige demonstrasjonene som foregår nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Noe annet som blir intersannt- hvor lenge tåler hans kjernegruppen når han bryter sine løfter og ser ut som en typisk politiker? Jeg spår en ny "drain the swamp" bevegelse i 2018

Det kommer til å ende i borgerkrig, så lenge "til og med" Trump blir kneblet av makteliten i Washington DC. Han er regnet som det siste håpet for mange amerikanere, og dersom han ikke får revolusjonert politikken der borte så blir det mye, mye styggere enn de stakkarslige demonstrasjonene som foregår nå.
Denne gruppen er ikke kjent å demonstrere. Det politiske systemet skal reagere nettopp som de gjorde med tea party bevegelse
Lenke til kommentar

 

Selv om Trumps rasistiske utsagn kan avfeies som valgflesk er det for meg oppsiktsvekkende at en bruker her inne velger å ha Trump som profilbilde. For meg er dette det samme som å støtte oppunder hat og rasisme. Selv om det sikkert er ment mest for å provosere.

 

 

Vi kan neppe avfeie det som valgflesk, nå har jo Trump oppdaget at han faktisk kan tjene stort på slik retorikk om innvandrere og minoriteter. Det er et "vinner-konsept" som han garantert kommer til å forsøke holde i live de neste fire årene også.

Lenke til kommentar

Trump har sagt at han vil registrere amerikanske muslimer og at de fleste ulovlige meksikanske innvandrere voldtar og engasjerer i kriminelle virksomheter.

Kan du dokumentere at Trump har sagt dette? Fra hans egen munn, takk, ikke fra medias "referater".

 

Trump er ansvarlig for landets sikkerhet. Hans manglende selvkontroll som han har vist gang på gang, kontroll på militæren og utførelse av lovene, og stor innflytelse for alt han sier skremme mange fornuftige folk.

Har Trump vist voldelige tendenser? Er han dømt for vold? Nei. Det er irrasjonelt å frykte at en mann som aldri har vist seg voldelig, plutselig skal endre karakter og bombe verden på grunn av mangel på selvkontroll. Veldig irrasjonelt, veldig idiotisk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv om Trumps rasistiske utsagn kan avfeies som valgflesk er det for meg oppsiktsvekkende at en bruker her inne velger å ha Trump som profilbilde. For meg er dette det samme som å støtte oppunder hat og rasisme.

 

Kan du være så vennlig å dokumentere dine alvorlige påstander? Fra Trumps egen munn, takk, ikke fra medias "referater".

 

Det som er oppsiktsvekkende er din totale mangel på respekt for demokrati og menneskerettigheter. Vi har nettopp vært vitne til kanskje det viktigste demokratiske valget i historien. En mann fra folket, valgt av folket, for folket. Dette er noe vi aldri har sett før. Vanligvis er det politiske broilere som stiger til topps, folk som har politikk som karrierevei. Nå har folket gått utenom og fått sin egen kandidat som president. Dette er historisk hendelse av enorm betydning for demokratiets revitalisering.

Lenke til kommentar

(...) oppsiktsvekkende at en bruker her inne velger å ha Trump som profilbilde. For meg er dette det samme som å støtte oppunder hat og rasisme. Selv om det sikkert er ment mest for å provosere.

 

 

Hvorfor det? Synes faktisk slik generalisering av trump-supportere er akkurat like ille som det verste trump har sagt, så her møter du deg selv i døra.

Lenke til kommentar

Om det er noe som valgte Trump så var det systemet, ikke folket. Clinton fikk fleste stemmer. Et gammelt utdatert politisk system ga Trump seieren. Trump bare vant de riktige stedene for at han skulle vinne.  

Åjo, Trump har nettopp sagt at han vil ha en database med oversikt over alle muslimer i USA.

http://www.nbcnews.com/politics/2016-election/trump-says-he-would-certainly-implement-muslim-database-n466716

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Trump har sagt at han vil registrere amerikanske muslimer og at de fleste ulovlige meksikanske innvandrere voldtar og engasjerer i kriminelle virksomheter.

Kan du dokumentere at Trump har sagt dette? Fra hans egen munn, takk, ikke fra medias "referater".

 

Trump er ansvarlig for landets sikkerhet. Hans manglende selvkontroll som han har vist gang på gang, kontroll på militæren og utførelse av lovene, og stor innflytelse for alt han sier skremme mange fornuftige folk.

Har Trump vist voldelige tendenser? Er han dømt for vold? Nei. Det er irrasjonelt å frykte at en mann som aldri har vist seg voldelig, plutselig skal endre karakter og bombe verden på grunn av mangel på selvkontroll. Veldig irrasjonelt, veldig idiotisk.

 

 

 

Mexicanere, fra 1:21

 

Gjennom sin retorikk har han gjort noe mye verre enn å selv være voldelig, han har fått mange andre til å bruke vold. Til og med sagt at han vil betale deres utgifter i rettssystemet. Han har gjentatte ganger vist klare tendenser til at han sliter med selvbeherskelse, og er beskyldt av flere titalls kvinner for seksuelle overgrep. Men jeg frykter ikke noe atomkrig, eller hvilke dommedagsprofetier folk kommer med. Jeg frykter derimot mange av personene han omgir seg med, som John Bolton - en av hovedarkitektene bak Irak-krigen, og kjent nykonservativ. Det lover ikke bra.

 

Selv om Trumps rasistiske utsagn kan avfeies som valgflesk er det for meg oppsiktsvekkende at en bruker her inne velger å ha Trump som profilbilde. For meg er dette det samme som å støtte oppunder hat og rasisme.

 

Kan du være så vennlig å dokumentere dine alvorlige påstander? Fra Trumps egen munn, takk, ikke fra medias "referater".

 

Det som er oppsiktsvekkende er din totale mangel på respekt for demokrati og menneskerettigheter. Vi har nettopp vært vitne til kanskje det viktigste demokratiske valget i historien. En mann fra folket, valgt av folket, for folket. Dette er noe vi aldri har sett før. Vanligvis er det politiske broilere som stiger til topps, folk som har politikk som karrierevei. Nå har folket gått utenom og fått sin egen kandidat som president. Dette er historisk hendelse av enorm betydning for demokratiets revitalisering.

 

Sin egen kandidat? Mer de multinasjonale selskapenes kandidat. Dette er ikke noe vanlig mann i gata, men en av de som har pleid å bestikke politikerne. Men siden Trump er uberegnelig vet man aldri helt hva han faktisk kommer til å gjøre. Mtp. hans "suksess" i næringslivet, kan det jo godt være at han ender opp med å gjøre livet til vanlige folk bedre, når han egentlig forsøker å fylle lommene til sine venner.

 

For øvrig burde du prøve å følge litt mer med da disse "påstandene" du vil ha dokumentert burde være å regne som allmennkunnskap i dag. Med mindre målet er å drukne diskusjonen i absurde krav om dokumentasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når en viss religiøs tilhørlighet står for den største terrortrusselen i vesten så er det bare sunn fornuft spør du meg. Burde hatt det samme i europa også.

Dersom du tenker på de nykonservative som nå har satt hele Midtøsten i brann, så er de kristne. Bare vent til de også skal i krig med Iran, da blir det vi har opplevd til nå ingenting i forhold til det som kommer.

Lenke til kommentar

Åjo, Trump har nettopp sagt at han vil ha en database med oversikt over alle muslimer i USA.

 

Så du tror USA ikke allerede har en database over muslimer, andre potensielle terrorister, ja over absolutt alle som reiser over USAs grense? Hvor i alle dager har du vært de siste årene ... Det er forresten bred politisk enighet om denne omfattende registreringen. Utfallende mot Trumps forslag er kun valgpropaganda.

 

For øvrig burde du prøve å følge litt mer med da disse "påstandene" du vil ha dokumentert burde være å regne som allmennkunnskap i dag. Med mindre målet er å drukne diskusjonen i absurde krav om dokumentasjoner.

Det er jo det som er problemet: Valgkamppropaganda fra motstanderen har gjennom pressen blitt til "allmennkunnskap" om hva Trump står for. Hør på ham selv, ikke det motstanderne vrir utsagnene hans til. Pressen har så smått begynt å erkjenne det selv nå, og er ganske pinlig berørt over sin egen rolle. Du og mange med deg har ikke kommet så langt enda. Dere er hjernevasket av en presse som selv erkjenner det.

 

 

Endret av Larzen_91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Åjo, Trump har nettopp sagt at han vil ha en database med oversikt over alle muslimer i USA.

 

Så du tror USA ikke allerede har en database over muslimer, andre potensielle terrorister, ja over absolutt alle som reiser over USAs grense? Hvor i alle dager har du vært de siste årene ... Det er forresten bred politisk enighet om denne omfattende registreringen. Utfallende mot Trumps forslag er kun valgpropaganda.

 

 

FØrst maser du om dokumentasjon, og når det kommer, så insinuerer du at det er en selvfølgelighet? Hva er det egentlig? Di virker til å ha veldig lav innsikt i hva Trump har sagt og gjort.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

For øvrig burde du prøve å følge litt mer med da disse "påstandene" du vil ha dokumentert burde være å regne som allmennkunnskap i dag. Med mindre målet er å drukne diskusjonen i absurde krav om dokumentasjoner.

Det er jo det som er problemet: Valgkamppropaganda fra motstanderen har gjennom pressen blitt til "allmennkunnskap" om hva Trump står for. Hør på ham selv, ikke det motstanderne vrir utsagnene hans til. Pressen har så smått begynt å erkjenne det selv nå, og er ganske pinlig berørt over sin egen rolle. Du og mange med deg har ikke kommet så langt enda. Dere er hjernevasket av en presse som selv erkjenner det.

 

 

Direkte videoer fra talene hans er det som kommer fram, du skylder på pressen? Du er forøvrig ikke alene blant trumpsupportere, det er overraskende vanlig å klage over pressens framstilling når det som er bakgrunnen er trumps taler, utsagn og tweets, direkte og uendret. Hvem er det egentlig som er hjernevasket?

 

AtW

 

 

FØrst maser du om dokumentasjon, og når det kommer, så insinuerer du at det er en selvfølgelighet?

Jeg tenkte at det kanskje var innlysende at jeg ønsket dokumentasjon på det som ikke var selvfølgeligheter ... ;)

 

 

Så registrering av muslimer som du ba om å få dokumentert er hva da? Selvfølgelig eller ikke?

 

AtW

 

 

Endret av Larzen_91
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som sa bøllene til Trump?? 

 

 

Talen til Clinton etter at valget var tapt står seg i eit anna lys når man nå ser koblingane til di bak protestane og kva di vil oppnå. Her er det faktisk mange Clinton-tilhengere som er i ferd med å undergrave demokratiet di rosemala før valgresultatet. Patetisk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...