Gå til innhold

FEATURE: Skyrim Special Edition er ei ubehageleg oppleving på Xbox One


Anbefalte innlegg

såååååå.. Himmelen har fått en overhaling?

 

Hvis du refererer til mitt innlegg, så nei. Jeg sa at i introduksjonen til spillet før karaktervalg, så er det kanskje noe bedre effekter i himmelen når man kikker opp på dragen. Jeg kikket ikke så nøye, ettersom jeg ikke tenker kikke opp hele tiden mens jeg spiller. :p

 

Etter tutorial delen av spillet, så kommer man ut i en helt ny verden i forhold til originalen. Men fra klipp på youtube, så ser det ut som man lenge har kunnet få dette grafikk nivået ved hjelp av mods. Men det har jeg altså ikke giddet å dille med. Så nå blir det en ny runde med Skyrim på meg. Ihvertfall om de får fikset SLI så fort som mulig. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

såååååå.. Himmelen har fått en overhaling?

 

Hvis du refererer til mitt innlegg, så nei. Jeg sa at i introduksjonen til spillet før karaktervalg, så er det kanskje noe bedre effekter i himmelen når man kikker opp på dragen. Jeg kikket ikke så nøye, ettersom jeg ikke tenker kikke opp hele tiden mens jeg spiller. :p

 

Etter tutorial delen av spillet, så kommer man ut i en helt ny verden i forhold til originalen. Men fra klipp på youtube, så ser det ut som man lenge har kunnet få dette grafikk nivået ved hjelp av mods. Men det har jeg altså ikke giddet å dille med. Så nå blir det en ny runde med Skyrim på meg. Ihvertfall om de får fikset SLI så fort som mulig. :)

 

 

 

 

Tenkte mest på sammenligningene i saken til gamer.no. Alt utenom himmelen ser jo lik ut som i den originale utgaven. Pluss det oransje filteret de har lagt over spillet som egentlig ikke gjør noe med grafikken spør du meg.. 

 

Jeg mener Bethesda kunne venta noen år før de kom med SpecialEdition, da spillene deres har stått stille grafikkmessig siden 2011.

Lenke til kommentar

Siden 99% av konsoll spill er 30 fps så synes jeg det er merkverdig å kalle det for en ubehagelig opplevelse. Da burde kanskje ikke artikkel skribenten skrive om konsoll spill..?

 

 

Så han skal ikke skrive om konsollspill fordi at han sier sannheten? Hvorfor er da LarZen "Jeg hater PC" inne på artikler om PC-spill? 30 FPS i 2016 er bare pinlig og flaut samme hvordan du prøver forsvare det.

Lenke til kommentar

 

 

Så han skal ikke skrive om konsollspill fordi at han sier sannheten? Hvorfor er da LarZen "Jeg hater PC" inne på artikler om PC-spill? 30 FPS i 2016 er bare pinlig og flaut samme hvordan du prøver forsvare det.

 

 

Om en skribent for Gamer.no har problemer med 30 fps dvs 99% av alle konsoll spill så burde personen ikke skrive om konsoll spill. Det får en heller skrive på en privat blog eller noe. DigitalFoundry sin foreløbige test tilsa at dette er en stabil 30 fps konsoll lansering.

 

Men det viser seg at det er store ytelses problemer utifra kommentar ifra Br3AK. Og artikkelen og ordleggingen er da korrekt.

 

Hater jeg PC? Steam biblioteket mitt med over 200 spill sier jeg er ganske så glad i PC. Akkurat endelig fått meg et dedikert spill rom igjen. Her er min PC som skal straks kobles opp til et fantastisk 4K HDR TV. Ikke helt ferdig enda da det skal opp et 5.1 surround system også. Men til spill som krever mer presisjon og selvfølgelig gode gamle World of Warcraft så må mus og tastatur til... ;)

 

 

661QE3d.jpg

 

 

 

Men kan forstå at du ikke liker 30 fps. Selv foretrekker jeg helt klart 60 men må nok også som så mange andre PC spillere ned til 30~45fps i dem fleste spill i 4K. Og om 30 fps hadde vært så forferdelig som du skal ha det til så hadde vi ikke sett konsoller solgt i millioner på millioner. 

 

God helg :)

Endret av LarZen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Leser noen av kommentarene her nå, angående ytelsen på xbox one.. Det er på ingen måte "uspillbart" som noen skriver her. Opplever veldig lite fps drops selv.

Jeg hadde store problemer med spillet første timen, spillet var da mer "uspillbart", og hang i menyene osv. Dette forsvant da jeg flyttet spillet til den interne hdd.. Selv om min eksterne er en USB3.0 disk, og ellers fungerer helt fint. Mulig det er noe bugs med spillet på ekstern disk?

Lenke til kommentar

Om en skribent for Gamer.no har problemer med 30 fps dvs 99% av alle konsoll spill så burde personen ikke skrive om konsoll spill. Det får en heller skrive på en privat blog eller noe.

 

(...)

 

Det er jo bare tull. Så lenge det finnes konsollspill med 60 FPS er det helt ok om han nevner i en anmeldelse at han foretrekker 60 FPS. Det var dessuten ikke det som var problemet.

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo bare tull. Så lenge det finnes konsollspill med 60 FPS er det helt ok om han nevner i en anmeldelse at han foretrekker 60 FPS. Det var dessuten ikke det som var problemet.

 

 

 

Som spill anmelder kan en gi uttrykk at en foretrekker 60 fps ja. Men der stopper det. Men nå var det ikke at spillet kjører i 30 fps som var problemet. Men at spillet ikke klarer å opprettholde det. Og det skal helt klart påpekes. 

Lenke til kommentar

 

Siden 99% av konsoll spill er 30 fps så synes jeg det er merkverdig å kalle det for en ubehagelig opplevelse. Da burde kanskje ikke artikkel skribenten skrive om konsoll spill..? Selvfølgelig må en stille spørsmålet om hvorfor Bethesda ikke valgte å gå for 60 fps. Men utifra hva DigitalFoundry melder om så er ytelsen stort sett låst til 30 fps men med noen 1-2 fps tap. Ingenting som påvirker spill opplevelsen.

 

Men som det blir nevnt i videoen under så gjenstår det å se hvordan spillet blir utover. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=lwcKvsvqGKU

 

Selv er jeg veldig spent på hvordan PS4Pro versjonen blir i native 4K. Og krysser fingrene for at dem har fått på plass HDR da dette vil nok være et perfekt spill med sitt lysbilde og fargepalett i HDR. 

Som eg skriv er ikkje hovudproblemet biletefrekvensen i seg sjølv, men dropp i FPS og screen tearing. Eg har hatt vesentleg meir enn nokre dropp på 1-2 FPS. I kamp er det til tider heilt håplaust, og biletefrekvensen dett ofte alt for langt ned mens ein utforsker. Det er verkeleg ingen grunn til at spelet skal slite med FPS-dropp, og det gjer det ofte på min versjon. 

 

Men er som deg spent på korleis PS4 Pro-versjonen blir. Det er på tide at konsollfolka får nyte av 4K òg.

Rart. Spiller PS4 versjonen av spillet nå, og har aldri hatt en eneste dupp i framme rate. Siden det er Bethesda imponerer det meg faktisk, selv om spillet er 5 år gammelt. Fint om dere oppdaterer omtalen med et inntrykk av PS4 utgaven tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det syns jeg ikke, kan  hende natur og lys effekter er bedre,  men folka ser  helt like ut, det samme gjør treverket på kjerra du kjører i.

 

 

Ja det kunne vært fint med noen nye textures, animasjoner osv... Men synes verden har mer dybde og liv utifra det jeg har sett så langt ihvertfall. Spillet har også blitt litt mer mykere og textures stikker ikke ut øyne på deg. Noen vil nok heller ha det så skarpt som mulig men i akkurat dette tilfellet så synes jeg det får spillet til å se noe mer eldre ut en det behøver. Og bidrar ikke i en positiv retning. Noe jeg ikke hadde trodde jeg ville ha sagt om et spill....

 

Men som nevnt over så er det jo 64bit og det at spillet tar ibruk mer en 6-8gb ram (?) som er veldig positivt. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=mczA3LlUyWo

Problemet mitt har aldri vært slike "effekter" husker de som gode jeg. Problemet mitt har alltid vært elendige teksturer, tryner på folk og animasjoner. Så denne oppgraderinga fikser på ting jeg ikke bryr meg om. Men fikser ingen av tingene jeg faktisk bryr meg om.

Lenke til kommentar

 

 

 

Så han skal ikke skrive om konsollspill fordi at han sier sannheten? Hvorfor er da LarZen "Jeg hater PC" inne på artikler om PC-spill? 30 FPS i 2016 er bare pinlig og flaut samme hvordan du prøver forsvare det.

 

 

Om en skribent for Gamer.no har problemer med 30 fps dvs 99% av alle konsoll spill så burde personen ikke skrive om konsoll spill. Det får en heller skrive på en privat blog eller noe. DigitalFoundry sin foreløbige test tilsa at dette er en stabil 30 fps konsoll lansering.

 

Men det viser seg at det er store ytelses problemer utifra kommentar ifra Br3AK. Og artikkelen og ordleggingen er da korrekt.

 

Hater jeg PC? Steam biblioteket mitt med over 200 spill sier jeg er ganske så glad i PC. Akkurat endelig fått meg et dedikert spill rom igjen. Her er min PC som skal straks kobles opp til et fantastisk 4K HDR TV. Ikke helt ferdig enda da det skal opp et 5.1 surround system også. Men til spill som krever mer presisjon og selvfølgelig gode gamle World of Warcraft så må mus og tastatur til... ;)

 

 

661QE3d.jpg

 

 

 

Men kan forstå at du ikke liker 30 fps. Selv foretrekker jeg helt klart 60 men må nok også som så mange andre PC spillere ned til 30~45fps i dem fleste spill i 4K. Og om 30 fps hadde vært så forferdelig som du skal ha det til så hadde vi ikke sett konsoller solgt i millioner på millioner. 

 

God helg :)

 

 

Dette var det du selv som skrev for en god stund siden. Regner med du står for det du skriver ;)

 

Og jo, 30 fps er noe piss samme hvordan du vri og vender på det. Ingen hadde valgt 30 fps foran 60 fps hadde de fått valget.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...