Gå til innhold

FEATURE: Skyrim Special Edition er ei ubehageleg oppleving på Xbox One


Anbefalte innlegg

 

 

Så han skal ikke skrive om konsollspill fordi at han sier sannheten? Hvorfor er da LarZen "Jeg hater PC" inne på artikler om PC-spill? 30 FPS i 2016 er bare pinlig og flaut samme hvordan du prøver forsvare det.

 

 

Om en skribent for Gamer.no har problemer med 30 fps dvs 99% av alle konsoll spill så burde personen ikke skrive om konsoll spill. Det får en heller skrive på en privat blog eller noe. DigitalFoundry sin foreløbige test tilsa at dette er en stabil 30 fps konsoll lansering.

 

Men det viser seg at det er store ytelses problemer utifra kommentar ifra Br3AK. Og artikkelen og ordleggingen er da korrekt.

 

Hater jeg PC? Steam biblioteket mitt med over 200 spill sier jeg er ganske så glad i PC. Akkurat endelig fått meg et dedikert spill rom igjen. Her er min PC som skal straks kobles opp til et fantastisk 4K HDR TV. Ikke helt ferdig enda da det skal opp et 5.1 surround system også. Men til spill som krever mer presisjon og selvfølgelig gode gamle World of Warcraft så må mus og tastatur til... ;)

 

 

661QE3d.jpg

 

 

 

Men kan forstå at du ikke liker 30 fps. Selv foretrekker jeg helt klart 60 men må nok også som så mange andre PC spillere ned til 30~45fps i dem fleste spill i 4K. Og om 30 fps hadde vært så forferdelig som du skal ha det til så hadde vi ikke sett konsoller solgt i millioner på millioner. 

 

God helg :)

 

Dette var det du selv som skrev for en god stund siden. Regner med du står for det du skriver ;)

 

Og jo, 30 fps er noe piss samme hvordan du vri og vender på det. Ingen hadde valgt 30 fps foran 60 fps hadde de fått valget.

Det er ikke piss. Har du spillt UC4 f.eks? Ikke noe problem der. Klart ingen hadde valgt 30 over 60 fps, det betyr ikke at 30 fps er elendig. Akuratt som ingen hadde valgt 1080 over 4K. Men er mange som hadde valgt 30 fps 1080 over 60 fps 720 f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden 99% av konsoll spill er 30 fps så synes jeg det er merkverdig å kalle det for en ubehagelig opplevelse. Da burde kanskje ikke artikkel skribenten skrive om konsoll spill..?

 

Det er en kjip opplevelse uansett hvor vanlig det er, og jeg ser ikke helt hvorfor å synes dårlige opplevelser ikke er noe å foretrekke gjør at man ikke skal skrive om spill som har nevnte opplevelser.

 

Ellers er dette med lyden som er poengtert i artikkelen særdels merkelig, hørte på lydeksemplene, det virker som lyden faktisk er clippet på remaster, ikke bare hardt komprimert, veldig underlig.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hver gang noen omtaler Skyrim Special Edition, mases det om at det ikke er noen stor forbedring kontra å bruke modder. Det synes jeg rett og slett blir tullete; det er faktisk ikke slik at brorparten av de som spiller, installerer modder og tweaker alt de kan, men vil ha en enkel opplevelse rett ut av boksen. Jeg har helt droppa modding etter å ha vært borti litt for mye ustabilitet opp igjennom på ulike spill, så hvor pent spillet kan bli med modder, interesserer meg overhodet ingenting; det er hvordan det ser ut umiddelbart etter nedlasting jeg er interessert i. Og jeg tror jeg har mange med meg der.

 

Det er jo greit nok at mange ikke modder, men burde man ikke forvente litt mer av de som faktisk sitter på masse ressurser, og hele spillet gjør en litt bedre jobb enn en "random modder"?

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette var det du selv som skrev for en god stund siden. Regner med du står for det du skriver ;)

 

Og jo, 30 fps er noe piss samme hvordan du vri og vender på det. Ingen hadde valgt 30 fps foran 60 fps hadde de fått valget.

 

 

Har over mange år fått et hat/elsk forhold til PC. Kan hoppe i stolen av begeistring i det ene øyeblikket for så å ville rive av det lille håret jeg har i det neste.  

 

Er mange som synes musikk/video via streaming er noe piss også. Men veldig mange synes det er mer en bra nok. Samme gjelder uten tvil 30 fps. For hvis ikke så hadde det vel ikke blitt solgt hundrevis av millioner konsoller over alle disse årene. Og Nvidia hadde ikke lansert GPU'r som GTX1050/Ti....

 

 

Det er en kjip opplevelse uansett hvor vanlig det er, og jeg ser ikke helt hvorfor å synes dårlige opplevelser ikke er noe å foretrekke gjør at man ikke skal skrive om spill som har nevnte opplevelser.

 

Ellers er dette med lyden som er poengtert i artikkelen særdels merkelig, hørte på lydeksemplene, det virker som lyden faktisk er clippet på remaster, ikke bare hardt komprimert, veldig underlig.

 

AtW

 

 

Har svart på dette i andre innlegg i tråden. 

 

Når det kommer til lyden så er det noe Bethesda vistnok skal ordne. PS4 versjonen skal vistnok ikke ha dette problemet. 

Lenke til kommentar

 

 

Dette var det du selv som skrev for en god stund siden. Regner med du står for det du skriver ;)

 

Og jo, 30 fps er noe piss samme hvordan du vri og vender på det. Ingen hadde valgt 30 fps foran 60 fps hadde de fått valget.

 

 

Har over mange år fått et hat/elsk forhold til PC. Kan hoppe i stolen av begeistring i det ene øyeblikket for så å ville rive av det lille håret jeg har i det neste.  

 

Er mange som synes musikk/video via streaming er noe piss også. Men veldig mange synes det er mer en bra nok. Samme gjelder uten tvil 30 fps. For hvis ikke så hadde det vel ikke blitt solgt hundrevis av millioner konsoller over alle disse årene. Og Nvidia hadde ikke lansert GPU'r som GTX1050/Ti....

 

 

Det er en kjip opplevelse uansett hvor vanlig det er, og jeg ser ikke helt hvorfor å synes dårlige opplevelser ikke er noe å foretrekke gjør at man ikke skal skrive om spill som har nevnte opplevelser.

 

Ellers er dette med lyden som er poengtert i artikkelen særdels merkelig, hørte på lydeksemplene, det virker som lyden faktisk er clippet på remaster, ikke bare hardt komprimert, veldig underlig.

 

AtW

 

 

Har svart på dette i andre innlegg i tråden. 

 

Når det kommer til lyden så er det noe Bethesda vistnok skal ordne. PS4 versjonen skal vistnok ikke ha dette problemet. 

 

 

Du skjønner vel du å at grunnen til at konsoll selger millioner er kostnaden i forhold til en skikkelig PC? Det er ikke ytelsen på konsollene jeg klager på. Det er at idiotene som lager spillene ikke gir brukerne valget å spille på 60 fps ved å senke grafikken litt. Så kan de som vil få spille på 30 fps med litt bedre grafikk. Jeg bruker selv ett 3 år gammelt GeForce 660 i min PC som yter akkurat den samme som en PS4 og ALLE spill jeg spiller kjører jeg på 60+ fps. Jeg har jo selv en PS3 (PS4 Pro eller XBox One S til jul) og jeg ser jo selv hvor mange spill som er helt forferdelige ved 30 (og lavere) fps. At noen i det hele godtar at de som lager konsoll-spill gjør dette er for meg uforståelig. Bend-over mentaliteten hos enkelte er jo bare flau.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Nå har jeg testet litt mer og kommet frem til at grunnen til at skyrim er helt forjævlig å spille på xbox er fordi det mangler motion blur. Uncharted 4, Bloodborne, Forza Horizon 3 osv har motion blur og fungerer helt fint i 30 fps, mens skyrim uten motion blur i 30 fps er som slideshow. Når jeg snur meg sakte 90 grader føles det nesten ut som jeg kan telle antall frames det tar å snu seg. 

 

Skjer bare i skyrim. Andre spill med 30 fps fungerer fint. 

Lenke til kommentar

 

Du skjønner vel du å at grunnen til at konsoll selger millioner er kostnaden i forhold til en skikkelig PC? Det er ikke ytelsen på konsollene jeg klager på. Det er at idiotene som lager spillene ikke gir brukerne valget å spille på 60 fps ved å senke grafikken litt. Så kan de som vil få spille på 30 fps med litt bedre grafikk. Jeg bruker selv ett 3 år gammelt GeForce 660 i min PC som yter akkurat den samme som en PS4 og ALLE spill jeg spiller kjører jeg på 60+ fps. Jeg har jo selv en PS3 (PS4 Pro eller XBox One S til jul) og jeg ser jo selv hvor mange spill som er helt forferdelige ved 30 (og lavere) fps. At noen i det hele godtar at de som lager konsoll-spill gjør dette er for meg uforståelig. Bend-over mentaliteten hos enkelte er jo bare flau.

 

 

Penger og ikke minst interesse spiller en stor rolle for hva folk velger å spille med. Hadde det ikke vært for at 4K rulles ut så kanskje 60 fps kunne fått et skikkelig fotfeste i konsoll verden. Men den gang ei. Men som GunnarGul skriver over her så er det forskjell altså. Er det fks et bra motion blur i effekt så kan et 30 fps spill være null stress for selv dem mest kritiske. 

 

Synes ikke en skal kalle dem som er fornøyd for å ha en bend-over mentalitet. En har alternativer og hadde ting vært så elendig så hadde vel ikke folk giddet å holde på med dette... :) 

Lenke til kommentar

Konsoll spillere er ikke vant til bedre. Tror mange hadde fått opp øya hvis de hadde fått servert et konsoll spill med 60fps. Da hadde det nok blitt mye klaging på 30fps etterhvert.

 

Nja... Med årevis av COD,BF og endel andre spill i 60 fps så skulle en tro at mange har fått åpnet øyne sine. 

Lenke til kommentar

Nå har jeg testet litt mer og kommet frem til at grunnen til at skyrim er helt forjævlig å spille på xbox er fordi det mangler motion blur. Uncharted 4, Bloodborne, Forza Horizon 3 osv har motion blur og fungerer helt fint i 30 fps, mens skyrim uten motion blur i 30 fps er som slideshow. Når jeg snur meg sakte 90 grader føles det nesten ut som jeg kan telle antall frames det tar å snu seg. 

 

Skjer bare i skyrim. Andre spill med 30 fps fungerer fint. 

 

Selv skrur jeg som oftest av motion blur i spill for å et skarpere bilde, men det er ikke et problem med 60+ fps. Det er vel pga 30 fps på konsoll at det er på som standard i spill som er portet over til PC (som Forza Horizon 3).

Lenke til kommentar

 

 

Du skjønner vel du å at grunnen til at konsoll selger millioner er kostnaden i forhold til en skikkelig PC? Det er ikke ytelsen på konsollene jeg klager på. Det er at idiotene som lager spillene ikke gir brukerne valget å spille på 60 fps ved å senke grafikken litt. Så kan de som vil få spille på 30 fps med litt bedre grafikk. Jeg bruker selv ett 3 år gammelt GeForce 660 i min PC som yter akkurat den samme som en PS4 og ALLE spill jeg spiller kjører jeg på 60+ fps. Jeg har jo selv en PS3 (PS4 Pro eller XBox One S til jul) og jeg ser jo selv hvor mange spill som er helt forferdelige ved 30 (og lavere) fps. At noen i det hele godtar at de som lager konsoll-spill gjør dette er for meg uforståelig. Bend-over mentaliteten hos enkelte er jo bare flau.

 

 

Penger og ikke minst interesse spiller en stor rolle for hva folk velger å spille med. Hadde det ikke vært for at 4K rulles ut så kanskje 60 fps kunne fått et skikkelig fotfeste i konsoll verden. Men den gang ei. Men som GunnarGul skriver over her så er det forskjell altså. Er det fks et bra motion blur i effekt så kan et 30 fps spill være null stress for selv dem mest kritiske. 

 

Synes ikke en skal kalle dem som er fornøyd for å ha en bend-over mentalitet. En har alternativer og hadde ting vært så elendig så hadde vel ikke folk giddet å holde på med dette... :)

 

 

Motion-Blur er jo bare helt forferdelig og noe jeg skrur av på alt jeg spiller. Men det er alltid like morro å se konsoll-spillere nekte å innrømme at 30-fps er for dårlig, når de i neste setning mobber XBox One eiere for at konsollen deres er svakere enn PS4 ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Motion-Blur er jo bare helt forferdelig og noe jeg skrur av på alt jeg spiller. Men det er alltid like morro å se konsoll-spillere nekte å innrømme at 30-fps er for dårlig, når de i neste setning mobber XBox One eiere for at konsollen deres er svakere enn PS4 ;)

 

 

Selv slår jeg det av i PC spill da jeg ikke har behov for det i 60 fps. Sjeldent jeg synes det har noen positiv effekt der. Men i 30 fps hvor oppdaterings frekvensen i kombinasjon med til tider litt vaklende anti-aliasing så vil motion-blur ha en positiv effekt. Det er mye mer behagelig med et spill som har en bra motion-blur effekt for øyne en et som ikke har det.

 

Og ofte i spill med bra motion-blur i 30 fps så føles det ofte som spillet kjører i mer en 30 fps. Så vinn vinn i disse spillene.

 

Mobbing? Det er vel kanskje ikke noe du burde snakke så høyt om ;) 

Lenke til kommentar

 

Konsoll spillere er ikke vant til bedre. Tror mange hadde fått opp øya hvis de hadde fått servert et konsoll spill med 60fps. Da hadde det nok blitt mye klaging på 30fps etterhvert.

 

Nja... Med årevis av COD,BF og endel andre spill i 60 fps så skulle en tro at mange har fått åpnet øyne sine. 

 

Jeg merket ikke hakkingen i NHL 07(30 fps) før jeg hadde spilt NHL 08 (60 fps), og da taklet jeg rett og slett ikke å spille det.

 

Hadde konsollspillerne fått spille Skyrim med 60fps en stund og så latt dem gå tilbake til 30fps så hadde det vært mange som hadde klaget over hakking.

Lenke til kommentar

 

Konsoll spillere er ikke vant til bedre. Tror mange hadde fått opp øya hvis de hadde fått servert et konsoll spill med 60fps. Da hadde det nok blitt mye klaging på 30fps etterhvert.

 

Nja... Med årevis av COD,BF og endel andre spill i 60 fps så skulle en tro at mange har fått åpnet øyne sine. 

 

 

 

Jeg tror rett og slett mange ikke evner å se eller oppleve forskjeller. Trenger jo ikke gå lenger enn til dette forumet her for å få inntrykk av dette. For meg er det helt uforståelig at det går an,men sånn er det vel bare.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...