Gå til innhold

Kun 1 av 3 har fått nyeste oppdateringen av Windows 10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Till alle dere som er fornøyd med Windows 10; hvordan håndterer dere det evige update og rebootkaoset MS har igangsatt? Eller bare bryr dere dere ikke om pcen lever sitt eget liv ifht høy cpu load mens man jobber og plutselige reboots?

 

Jeg har alltid brukt nyeste Windows versjon, likte til og med Vista og 8. Men 10 sliter jeg veldig med å like :(

Lenke til kommentar

Kan ikke snakke for andre, men jeg opplever ikke Windows-oppdateringer som veldig irriterende.

Jeg oppsøker oppdateringene aktivt fordi jeg liker å ha alt oppdatert, så da slipper jeg også at oppdateringen oppsøker meg midt i en jobb som ikke må avbrytes.

 

Jeg er dog mer fornøyd med Mac av flere grunner, så Windows-maskinene brukes ikke så ofte.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Jeg har en svært kraftig stasjonær jeg jobber og spiller på, og med den merker jeg ikke når update jobber i bakgrunnen. Men jeg har også en Surface 3, og den blir glovarm og vifta går rett i bajasmode når update kjører :( Med den stasjonære er problemet mer ifht mitt mønster med å jobbe litt, gå fra den en stund, også jobbe litt igjen. Store prosjekter som ligger med mange forskjellige programmer åpne, ulagrede scener osv. Da er det noe drit med automatisk reboot...

 

Hva Mac angår, jeg jobber mye med osx og xcode i jobbsammenheng, men til tross for det er jeg ikke spesielt fan, selv om det helt klart har sine styrker. Så å gå den veien er ikke en god løsning for meg...

Lenke til kommentar

 

Jeg har ingen plutselige reboots og høy cpuload. Kanskje jeg har flaks :D Har brukt Win 10 siden starten :)

 

Win10 er helt retard i standard instillinger, rebooter selv om man jobber aktivt med noe.

 

AtW

 

 

Er det noen som ikkje forandrer standardinstillinger  :tease:

 

Ja jeg har selvfølgelig stillt inn Windows slik jeg vil ha det, så vet knapt hvordan det oppfører seg som standard.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg har pro, så kan derfor skru av updates og dermed reboots, også heller bare sørge for å kjøre update innimellom selv. Men til tross for dette popper windows en overlay popup som purrer oppdatering når det finnes nye, og den legger seg over ALT. Veldig fornøyd med det på htpc'en når det er filmkveld i stua, eller når jeg spiller...

 

/rant

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ingen plutselige reboots og høy cpuload. Kanskje jeg har flaks :D Har brukt Win 10 siden starten :)

 

Win10 er helt retard i standard instillinger, rebooter selv om man jobber aktivt med noe.

 

AtW

 

 

Er det noen som ikkje forandrer standardinstillinger  :tease:

 

Ja jeg har selvfølgelig stillt inn Windows slik jeg vil ha det, så vet knapt hvordan det oppfører seg som standard.

 

 

Hvordan stiller du den inn til å ikke restarte automatisk?

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har pro, så kan derfor skru av updates og dermed reboots, også heller bare sørge for å kjøre update innimellom selv. Men til tross for dette popper windows en overlay popup som purrer oppdatering når det finnes nye, og den legger seg over ALT. Veldig fornøyd med det på htpc'en når det er filmkveld i stua, eller når jeg spiller...

 

/rant

 

Ja, og som ikke det er ille nok får man overlays på helt latterlig ting også "ny versjon av office" og sånn piss.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg har pro, så kan derfor skru av updates og dermed reboots, også heller bare sørge for å kjøre update innimellom selv. Men til tross for dette popper windows en overlay popup som purrer oppdatering når det finnes nye, og den legger seg over ALT. Veldig fornøyd med det på htpc'en når det er filmkveld i stua, eller når jeg spiller...

 

/rant

 

Ja, og som ikke det er ille nok får man overlays på helt latterlig ting også "ny versjon av office" og sånn piss.

 

AtW

 

 

Snodig, det er en av de tingene jeg ikke har opplevd enda, jeg har pro.

Lenke til kommentar

Jeg har pro, så kan derfor skru av updates og dermed reboots, også heller bare sørge for å kjøre update innimellom selv. Men til tross for dette popper windows en overlay popup som purrer oppdatering når det finnes nye, og den legger seg over ALT. Veldig fornøyd med det på htpc'en når det er filmkveld i stua, eller når jeg spiller...

 

Dette kan man faktisk endre. Se under Notifications eller der omkring. Eller var det Quiet Hours?

Har ikke blitt avbrutt i en film siden august 2015 etter at jeg endret på dette.

Lenke til kommentar

Ja, og som ikke det er ille nok får man overlays på helt latterlig ting også "ny versjon av office" og sånn piss.

 

Hvis du ikke klarer å endre dette selv, så kan du jo spørre en voksen.

Jeg har forsøkt å forklare deg det før en gang, men noen ganger virker det som om det er under din verdighet å gjøre en enkel endring selv, og at du heller foretrekker å vente på at Microsoft gjør en endring i sitt default oppsett.

I så måte fremstår du kanskje som en martyr i noens øyne.

Lenke til kommentar

 

Ja, og som ikke det er ille nok får man overlays på helt latterlig ting også "ny versjon av office" og sånn piss.

 

Hvis du ikke klarer å endre dette selv, så kan du jo spørre en voksen.

Jeg har forsøkt å forklare deg det før en gang, men noen ganger virker det som om det er under din verdighet å gjøre en enkel endring selv, og at du heller foretrekker å vente på at Microsoft gjør en endring i sitt default oppsett.

I så måte fremstår du kanskje som en martyr i noens øyne.

 

 

Selvfølgelig foretrekker jeg at MS ikke har dustete overlays som default. Det er duste-design, men jeg er klar over at det kan endres. Å hindre automatisk restart uten å slå av download av oppdateringer helt har jeg ennå ikke klart å få til i anniversary edition, til tross for å ha endret det som framstår som de relevante valgene i group policies. Windows defender kan ikke skru av real-time monotoring så lenge man vil. MS må slutte å overkjøre brukerene sine.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde faktisk min ene PC oppdatert med anniversary, og fikk en til oppdatert i dag. Tok vel 15-20 min?

 

Jeg har faktisk ikke merket noe til den nye oppdateringen..., men når jeg tenker over det, så er startmenyen endret og jeg får office 365 popup (prøv en måned gratis!!!). Den skal jeg skru av..... Veldig irriterende. Bortsett fra det derimot har jeg ikke hatt noe problemer, ikke merket noe bedre heller sånn sett.

 

Jeg kan fortelle deg hvordan du unngår automatisk restart:

Folk gidder ikke oppdatere Windows, MS liker det ikke. Så dermed tvinger de folk til å oppdatere windowsen sin om de ikke gjør det. Før du blir tvunget til å oppdatere derimot, så vil du kunne gjøre det manuelt, men hvem sjekker for oppdateringer hver dag liksom. Det står derimot "Oppdater og avslutt" som valg når du skrur av PCen. Så da trykker du på den, og så oppdateres PCen. Da vil den ikke restarte automatisk for å oppdatere.

 

Har opplevd det en gang gang da jeg hadde en bug der "oppdater og avslutt" aldri oppdaterte. Så etter en uke eller 2 så tok Windows saken i egne hender og startet på nytt (men jeg fikk valg til å utsette det). Det er bare folk som utsetter oppdateringene som blir "overrasket" av "plutselig" restart.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har faktisk ikke merket noe til den nye oppdateringen..., men når jeg tenker over det, så er startmenyen endret og jeg får office 365 popup (prøv en måned gratis!!!). Den skal jeg skru av..... Veldig irriterende. Bortsett fra det derimot har jeg ikke hatt noe problemer, ikke merket noe bedre heller sånn sett.

Hvordan får du "slått av" office ?

 

Har slått av alle former for reklame men får fortsatt forespørselen, har office 2010 så har ikke tort og avinstallere office 365 app'en i tilfelle 2010 versjonen forsvinner også.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Fra en av mange artikler på nett om denne oppdateringen:

 

 

 

Re: Windows 10 = Windows Vista

Dunno, Win 10 is starting to make Vista look quite good in comparison.

 

Har en del PC'er som nå har blitt "oppgradert" fra Win7/8, først til "standard" Win10 og nå denne "anniversary edition" (stasjonære og bærbare).

 

Det jeg synes var mest plagsomt var at diverse "dippedutter" (USB-adapters) som jeg bruker for bildiagnose ikke lenger fungerer.
Mulig det finnes en bypass ("Disable driver signature enforcement"), men har ikke giddet å bruke tid på det foreløpig.
Denne "anniversary update" skjedde selvfølgelig den dagen min brors gamle Open ikke ville starte og jeg skulle bruke OpelScanner adapter for feilsøking på den Acer bærbare jeg bruker til slikt.

Bare å glemme, endte med at jeg anskaffet en håndholdt scanner (dyr) i hui og hast for å feilsøke.

 

Må vel til med en reinstallering av Win7 tenker jeg.
:)

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har faktisk ikke merket noe til den nye oppdateringen..., men når jeg tenker over det, så er startmenyen endret og jeg får office 365 popup (prøv en måned gratis!!!). Den skal jeg skru av..... Veldig irriterende. Bortsett fra det derimot har jeg ikke hatt noe problemer, ikke merket noe bedre heller sånn sett.

Hvordan får du "slått av" office ?

 

Har slått av alle former for reklame men får fortsatt forespørselen, har office 2010 så har ikke tort og avinstallere office 365 app'en i tilfelle 2010 versjonen forsvinner også.

 

Vel, jeg har ikke gjort det, men når noe er så irriterende vet jeg at det tar 2 sekunder å finne ut hvordan du skrur det av med et google søk. Dette er første treff:

http://www.howtogeek.com/226321/how-to-disable-the-%E2%80%9Cget-office%E2%80%9D-notifications-on-windows-10/

Så du går til Innstillinger -> System - Varslinger og handlinger

Finner "Get Office" og skrur denne av. Så er det vekke. Alle andre Windows 10 notifications kan skrus av her også. Egentlig er det som iOS/Android.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har faktisk ikke merket noe til den nye oppdateringen..., men når jeg tenker over det, så er startmenyen endret og jeg får office 365 popup (prøv en måned gratis!!!). Den skal jeg skru av..... Veldig irriterende. Bortsett fra det derimot har jeg ikke hatt noe problemer, ikke merket noe bedre heller sånn sett.

Hvordan får du "slått av" office ?

 

Har slått av alle former for reklame men får fortsatt forespørselen, har office 2010 så har ikke tort og avinstallere office 365 app'en i tilfelle 2010 versjonen forsvinner også.

 

Vel, jeg har ikke gjort det, men når noe er så irriterende vet jeg at det tar 2 sekunder å finne ut hvordan du skrur det av med et google søk. Dette er første treff:

http://www.howtogeek.com/226321/how-to-disable-the-%E2%80%9Cget-office%E2%80%9D-notifications-on-windows-10/

Så du går til Innstillinger -> System - Varslinger og handlinger

Finner "Get Office" og skrur denne av. Så er det vekke. Alle andre Windows 10 notifications kan skrus av her også. Egentlig er det som iOS/Android.

 

Der var den ja :thumbup:

 

Har sjekket litt og installerer man 365 blir alle tidligere versjoner av office slettet samt Visio og Project.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...