Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 7


Anbefalte innlegg

Det som nok er sant er at Apple med iPhone 7 har redusert fareområdene for inntrengning fra fem til to og med det gjort risikoen for at vann skal komme inn på tross av vanntetting langt mindre.

 

Alle åpninger med kontakter i er noe drit når man skal vanntette. Så selv om det selvsagt lar seg gjøre er det langt enklere å bare fjerne dem.

 

Var det fem kontakter på den gamle iphonen? Det er jo veldig mange.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er ikke det litt rart at de først kan hevde en IP-klassifisering som tilsier vanntett, og så sier de i neste setning at skader som følge av vann ikke dekkes? 

 

Nei.

 

Selv om en produsent av en mobiltelefon hadde garantert FULL vanntetthet, så vil man alltid kunne feilbruke produktet, eller skade produktet, slik at vann kommer inn. Dette vil selvsagt ikke dekkes av noen vanntetthets-garanti, og må avklares før man konkluderer.

 

 

Det hadde vært en grunn til å si at ikke alle vannskader dekkes, ikke en grunn til å si at vannskader ikke dekkes.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det som nok er sant er at Apple med iPhone 7 har redusert fareområdene for inntrengning fra fem til to og med det gjort risikoen for at vann skal komme inn på tross av vanntetting langt mindre.

 

Alle åpninger med kontakter i er noe drit når man skal vanntette. Så selv om det selvsagt lar seg gjøre er det langt enklere å bare fjerne dem.

 

Var det fem kontakter på den gamle iphonen? Det er jo veldig mange.

 

Lightning, 3.5mm, simkort, hjemknapp. Blir vel fire det om man skal telle nøye :)

 

I tillegg har man jo alle de andre knappene, men de kan man legge membran bak da de ikke trenger elektrisk tilkobling til innsiden.

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke det litt rart at de først kan hevde en IP-klassifisering som tilsier vanntett, og så sier de i neste setning at skader som følge av vann ikke dekkes? 

 

Nei.

 

Selv om en produsent av en mobiltelefon hadde garantert FULL vanntetthet, så vil man alltid kunne feilbruke produktet, eller skade produktet, slik at vann kommer inn. Dette vil selvsagt ikke dekkes av noen vanntetthets-garanti, og må avklares før man konkluderer.

 

 

Det hadde vært en grunn til å si at ikke alle vannskader dekkes, ikke en grunn til å si at vannskader ikke dekkes.

 

AtW

 

Ja, enig med AtW. Det er en vesentlig forskjell på dette.. 

Lenke til kommentar

 

 

Er ikke det litt rart at de først kan hevde en IP-klassifisering som tilsier vanntett, og så sier de i neste setning at skader som følge av vann ikke dekkes? 

 

Nei.

 

Selv om en produsent av en mobiltelefon hadde garantert FULL vanntetthet, så vil man alltid kunne feilbruke produktet, eller skade produktet, slik at vann kommer inn. Dette vil selvsagt ikke dekkes av noen vanntetthets-garanti, og må avklares før man konkluderer.

 

 

Det hadde vært en grunn til å si at ikke alle vannskader dekkes, ikke en grunn til å si at vannskader ikke dekkes.

 

AtW

 

 

Jeg tror nok bare Apple sikrer seg mot t folk skal tro de kan gjøre hva de vil rundt vann, og så tro at Apple vil gi dem ny telefon hvis noe skjer...

 

Egentlig sier de: "Vi har gjort alt vi klarer under dagens forutsetninger med knapper og porter for å få den vanntett!

Men ansé den som ikke vanntett, for vi garanterer ingenting"... Altså status quo, men litt bedre vannsikkerhet i praksis  :)

Lenke til kommentar

Høytrykkspylere eller vannkran tror jeg heller ikke blir dekket på garanti.

 

Tror apple gjør det slik hvis det er bevis vann på insiden av telefonen ved reklamasjon er ikke garantien dekket.

Problemet da må man ha maksimal uflaks da vann kan fordampe hvis den blir varm.

 

Så det er stort problem for fremdeles kan mobilen ha svakhet feil som gjør den tåler mindre.

Kanskje brukt superlim å lime den sammen et fall i bakken er nok til mobilen ikke tåler en drope vann.

 

Sjekk det å bøye telefonen kan få skjermen ødlagt så blir spennende å se hvor bra byggkvalitet iphone har over tid.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er ikke det litt rart at de først kan hevde en IP-klassifisering som tilsier vanntett, og så sier de i neste setning at skader som følge av vann ikke dekkes? 

 

Nei.

 

Selv om en produsent av en mobiltelefon hadde garantert FULL vanntetthet, så vil man alltid kunne feilbruke produktet, eller skade produktet, slik at vann kommer inn. Dette vil selvsagt ikke dekkes av noen vanntetthets-garanti, og må avklares før man konkluderer.

 

 

Det hadde vært en grunn til å si at ikke alle vannskader dekkes, ikke en grunn til å si at vannskader ikke dekkes.

 

AtW

 

 

Jeg tror nok bare Apple sikrer seg mot t folk skal tro de kan gjøre hva de vil rundt vann, og så tro at Apple vil gi dem ny telefon hvis noe skjer...

 

Egentlig sier de: "Vi har gjort alt vi klarer under dagens forutsetninger med knapper og porter for å få den vanntett!

Men ansé den som ikke vanntett, for vi garanterer ingenting"... Altså status quo, men litt bedre vannsikkerhet i praksis  :)

 

 

Jeg hører hva de sier, men jeg spør meg om de har lov til dette mtp kjøpsloven, om jeg krever en ny telefon fordi min er skadet i en hendelse som er innenfor ip67, hva vil skje?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Det som nok er sant er at Apple med iPhone 7 har redusert fareområdene for inntrengning fra fem til to og med det gjort risikoen for at vann skal komme inn på tross av vanntetting langt mindre.

 

Alle åpninger med kontakter i er noe drit når man skal vanntette. Så selv om det selvsagt lar seg gjøre er det langt enklere å bare fjerne dem.

 

Var det fem kontakter på den gamle iphonen? Det er jo veldig mange.

 

Lightning, 3.5mm, simkort, hjemknapp. Blir vel fire det om man skal telle nøye :)

 

I tillegg har man jo alle de andre knappene, men de kan man legge membran bak da de ikke trenger elektrisk tilkobling til innsiden.

 

 

Ja, riktig du teller med hjemknappen. Tenkte du bare telte "vanlige kontakter" (men med knapper så er det vel 7/4 med nye og gammel?)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg hører hva de sier, men jeg spør meg om de har lov til dette mtp kjøpsloven, om jeg krever en ny telefon fordi min er skadet i en hendelse som er innenfor ip67, hva vil skje?

 

AtW

 

Kjøpsloven nevner ikke garanti, og det gjør heller ikke Forbrukerkjøpsloven som er den du sikkert mener å henvise til. Hvis telefonen blir skadet, er spørsmålet om det skyldes feilaktig bruk av deg, eller om telefonen tålte mindre enn du har grunn til å forvente av tilsvarende vare (mao. med tilsvarende sertifisering). Hvis det siste er sannsynliggjort, har du reklamasjonrett etter Forbrukerkjøpsloven, uavhengig av Apples garanti.
Lenke til kommentar

 

Jeg hører hva de sier, men jeg spør meg om de har lov til dette mtp kjøpsloven, om jeg krever en ny telefon fordi min er skadet i en hendelse som er innenfor ip67, hva vil skje?

 

AtW

Kjøpsloven nevner ikke garanti, og det gjør heller ikke Forbrukerkjøpsloven som er den du sikkert mener å henvise til. Hvis telefonen blir skadet, er spørsmålet om det skyldes feilaktig bruk av deg, eller om telefonen tålte mindre enn du har grunn til å forvente av tilsvarende vare (mao. med tilsvarende sertifisering). Hvis det siste er sannsynliggjort, har du reklamasjonrett etter Forbrukerkjøpsloven, uavhengig av Apples garanti.

 

 

Ja, det er det jeg mener også, jeg tror man fint kan få erstattet en telefon med vannskade (juridisk)

 

AtW

Lenke til kommentar

Note 7 testen ble lagt ut 14 august. Så langt 37 kommentarer. iPhone 7 testen ble lagt ut for noen timer siden og har passert 50 kommentarer for lenge siden. Man skjønner hvorfor hvert eneste rykte og nyhet med ordet apple i havner på forsiden av nesten alle tech nyhetssdier.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

 

Fint om dere kan teste Facetime mot skype eller ligdene så vi vet litt sammenlignene mot android.

Har ikke hatt apple produkter siden ipod 3-4 eller noe slik men syns de var ganske dårlig oppløsning sammenlignet mot mobilene i dag.

 

 

 

Intill google kom ut med Duo så har facetime´s video kvalitet vært i en egen klasse.

 

Med duo så har du noe som er like bra om ikke bedre. Men unansett begge disse løsningene er veldig gode.

Lenke til kommentar

Problemet med facetime\Duo og cisco bedriftløsninger funger antakelig ikke om hverandre.

Finnes det ikke alt i ett løsning?

Skype er vel den løsningen som fungerer best mellom privat- og bedrifstløsninger.. Her går det fint an å ringe fra Skype for business til vanlig skype osv.... men dessverre ikke til facetime eller andre videoløsninger (såvidt jeg vet).

 

Hadde vært fint å ha noe som kunne virket på tvers av facetime, skype, duo o.l. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...