Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes flere telefoner med full-HD-skjerm på under 5,5 tommer, men under 5 tommer blir det kun en liten håndfull enheter igjen, og ikke alle er i salg lenger. En eldre One-versjon fra HTC, blant annet.

iPhone 7 Pro var en ryktet modell som ikke ble lansert. Ut fra ryktespecen på den tviler jeg sterkt på at vi får se den noen gang. Det kan godt hende det kommer et Pro-produkt i iPhone-serien, slik at de har noe som matcher heftigste iPad, men sannsynligvis med andre spesifikasjoner og på et langt senere tidspunkt. Neste logiske iPhone-lansering vil vel eventuelt være ett års tid etter iPhone SE-lanseringen, altså mars til neste år.

 

Men som vi skriver i testen her, det kommer en tilleggsbit på iPhone 7 Plus rett over helgen.

Ytelse på lagringsløsningen i iPhone 7 har vi ikke målt.

Endret av fjarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva måler denne på SSD ytelse?

http://www.iphonebenchmark.net/diskmark_chart.html

 

Litt irriterende selv i dag finnes det ikke full hd på under 5,5" skjerm?

http://www.gsmarena.com/apple_iphone_7_pro-8131.php

 

Virker ikke ut som dere testet iphone 7 pro?

Folk vil ofte gå for luksus utgaven i så fall.

 

Om du ikke selv klarer å se forskjell på iPhone 7 sin skjerm og S7 Edge, hvorfor er det da irriterende med 1080p? Etter min mening er det positivt.
Lenke til kommentar

avtrekkeren: Vel, det er bemerket i testen, og iPhone 7 i vanlig utgave er 1100 kroner rimeligere enn Note 7. Det kan variere litt om slike betraktninger er med i pluss-/minus-listene, dersom det er andre ting som er viktigere å nevne. Det vil nok være et hakk mer naturlig å nevne for iPhone 7 Plus, som starter på oppunder 9000 kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På Sony M4 aqua ser jeg godt det blir mønster i skjermen på ikonene, vet ikke om det er på grunn av gorilla glass eller skjermen.

Lettere å se mot lys eller høy lysstyrke på mobilen.

 

Litt frusterende iPhone 7 256 GB koster rett under 10 tusen kr.

Det er den ikke verdt mener jeg.

 

Fint om dere kan teste Facetime mot skype eller ligdene så vi vet litt sammenlignene mot android.

Har ikke hatt apple produkter siden ipod 3-4 eller noe slik men syns de var ganske dårlig oppløsning sammenlignet mot mobilene i dag.

 

Tviler på apple støtter FLAC.

Man er nok låst i AIFF or WAV og må kjøpe musikk fra apple store.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel å merke at iPhone 7 ikke er vanntett, men IP67 sertifisert, altså vannresistant.

Da er min sony m4 aqua bedre, dust (IP65) and water (IP68 – both for splashes and submersion).

Ganske urimlig en slik dyr mobil ikke tåler mere?

 

Noen som vet angående fuktighetsensorer for iphone nå er?

Om de har fremdeles slik idiotisk system hvis de blir utløst mister man garantien?

Slik har det lenge vært?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

avtrekkeren: Vel, det er bemerket i testen, og iPhone 7 i vanlig utgave er 1100 kroner rimeligere enn Note 7. Det kan variere litt om slike betraktninger er med i pluss-/minus-listene, dersom det er andre ting som er viktigere å nevne. Det vil nok være et hakk mer naturlig å nevne for iPhone 7 Plus, som starter på oppunder 9000 kroner.

 

Bra anmeldelse først og fremst. Med tanke på at man kan få S7 til rundt 5400 kroner i dag, så kunne vel denne fått bemerket at den er litt dyr - ikke at det egentlig spillet en rolle :) Endret av Espp
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Denne er sertifisert etter IP67, som betyr at den skal klare seg inntil en halvtime under opp til en meter vann. Vannresistant er ikke et særlig utbredt ord i dagligtale, og det nærmeste vi har som brukes en del er vel vannavvisende. Men vannavvisende ting pleier det ikke å være særlig lurt å dyppe i vann.

 

Apple selv kaller den "sprut- og vannbestandig", men også det er litt uklart uten forklaring, for et produkt som skal kunne tåle å bli senket i vann - i hvert fall når det er nytt.

 

Når man skal omtale dette på noe som likner dagligtale blir det "vanntett" som er den beste beskrivelsen, etter min mening. Man behøver ikke å bekymre seg for fukt, med mindre man tar den med seg på svømmetur.

 

Det er mange dyre telefoner på markedet som ikke er tette i det hele tatt. Det er fortsatt unntaksvis man snakker om telefoner som er virkelig godt beskyttet mot elementene, og jo bedre man beskytter dem, desto mer synlig har det en tendens til å bli.

 

Til slutt kan det nevnes at også IP68-enheter innimellom beskyldes for å ikke tåle senking i vann, og sertifiseringen for de fleste IP68-enheter går stort sett heller ikke mye lenger ned enn halvannen meter, med den samme halvtimen som "tidsfrist". Med andre ord ville jeg ikke tatt med meg en slik heller i havet med vilje. Men i de fleste tilfeller skal det likevel gå bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

keramikklampe: Oi! Det er jo slett ikke riktig. Denne skal være i prisklassen svært høy, ja. Takk for hintet.

 

Angående samleren (som blir oppdatert med iPhone 7 omgående) - tenker du på de modellene som har ligget på vippen og gått inn og ut av prisklasser på raske prisskifter/tilbud, eller er det noen som er like langt unna merket der som klassifiseringen på denne er her? Vanskelig å ta høyde for tilbud eller vippeprodukter - så hvis det er slike ting spørs det om vi får gjort så mye med det, men om det er noe som er riv ruskende feilplassert bør det kanskje endres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til slutt kan det nevnes at også IP68-enheter innimellom beskyldes for å ikke tåle senking i vann, og sertifiseringen for de fleste IP68-enheter går stort sett heller ikke mye lenger ned enn halvannen meter, med den samme halvtimen som "tidsfrist". Med andre ord ville jeg ikke tatt med meg en slik heller i havet med vilje. Men i de fleste tilfeller skal det likevel gå bra.

Sies slike ikke tåler saltvann\brus\ eller annet veske olje etc.

Noen tilfelle selv om den skulle tåle det, kan tastaturet\mobilen henge under vann eller slås av.

Så ville ikke brukt mobilen fast under vann.

 

Fleste trenger ikke det, men greit den tåler vertfall svett jakke\regn eller kald vær.

Så det beste er nok å slå av mobilen hvis man skulle være så uheldig å få den under vann å la den tørke noen dager før man slå den på igjen, i verste tilfelle om det blir vann i mobilen må nok den åpnes å tørkes innvendig først.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere brukte stativ i skumring, og det er jo alltid en god idé!

Men det spørs om iphone 7 drar veldig mye nytte av det siden der ikke er et valg i innstillingen for å fortelle kamera at det kan nå gjerne kan bruke lenger lukkertid.

 

Jeg tviler på om iphonekamera noengang bruker lenger lukkertid enn 1/4 sek uansett hvor mørkt det blir, så med stabilisatoren er man godt hjulpet, og stativ blir 'overkill'...

Endret av ozone
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...