Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Hvilke spill er det som gjør Switchen bra for tiden? Jeg har sett litt av  Mario: Odyssey, det ser råbra ut, og Zeldaspill er stort sett alltid verdt å spille, men personlig tror jeg ikke Animal Crossing er min greie, og Pokemonserien har ikke helt gjort noe for meg siden gen 3/4.

Er det mye bra eksklusivt? Slippes det mye ikke-eksklusivt, men som fungerer greit håndholdt?

Spør fordi jeg antageligvis har mulighet til å få tak i en Switch til ca -25% pris, men ikke helt klarer å bestemme meg om jeg egentlig bør.

Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner skrev (32 minutter siden):

Er det mye bra eksklusivt?

Nintendo sine egne spill leverer jo stort sett alltid. Du har jo nevnt Mario og Zelda allerede som er to veldig gode spill.

Angående pokemon. Jeg storkoste meg med Pokemon Sword også, og du Pokemon Let's Go Eevee/Pikachu er jo en remake av det første spillet i serien om du vil ha litt nostalgifølelse. Det kommer også enda et nytt Pokemon-spill som virker å bli mer open world rollespill for voksne aktig.

I tillegg har du jo de klassiske party-spillene om det er av interesse.

På tirsdag har Nintendo E3-konferanse også og da håper vi jo på neste Zelda og Metroid Prime 4.

Roedthaarogfregner skrev (35 minutter siden):

Slippes det mye ikke-eksklusivt, men som fungerer greit håndholdt?

Egentlig ikke. Hvertfall ikke for min smak. Jeg har hatt konsollen et års tid og spilt gjennom 6-7 spill, hvorav alle er Nintendos egne spill. De bærer dessverre preg av at Switchen er såpass lite kraftig at hvertfall store multiplattformspill stort sett bare kommer på PC og PS5/Xbox Series. Men, den selger såpass bra at vi kan jo håpe på flere gode tredjepartsspill fremover. Du finner Fortnite, Minecraft, Fifa og noen av denne typen spill da, om det er din smak.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Roedthaarogfregner said:

Hvilke spill er det som gjør Switchen bra for tiden? Jeg har sett litt av  Mario: Odyssey, det ser råbra ut, og Zeldaspill er stort sett alltid verdt å spille, men personlig tror jeg ikke Animal Crossing er min greie, og Pokemonserien har ikke helt gjort noe for meg siden gen 3/4.

Er det mye bra eksklusivt? Slippes det mye ikke-eksklusivt, men som fungerer greit håndholdt?

Spør fordi jeg antageligvis har mulighet til å få tak i en Switch til ca -25% pris, men ikke helt klarer å bestemme meg om jeg egentlig bør.

Breath of the Wild er et "må-ha" spill. Snart kommer etterfølgeren (neste år)
Du kan også sjekke ut Hades, gjør det utrolig bra som Roguelike.
Bowser's fury, men kun hvis du også vil spille Super Mario 3D World, for Bowser alene er ikke verdt det.
Super Mario Odyssey
Super Mario 3D All-Stars
Kanskje Monster Hunter Rise er noe for deg? (eksklusivt på Switch)
The Legend of Zelda Skyward Sword HD kommer om en måned.


Ellers kommer det en E3 fra Nintendo snart. Det er tirsdag 15/6 kl 18:00. Kan sees her:

https://www.youtube.com/e3

Lenke til kommentar

Andre gode ekslusive: Astral Chain, som å spille en cyberpunk-anime fra 90-tallet. Fire Emblem: Three Houses, siste spillet i en av de beste strategi-seriene noensinne. Bayonetta 2, ekstremt overdrevet tredjepersons beat'em up. Octopath Traveller, tradisjonelt JRPG med et av de bedre turbaserte kampsystemene jeg har vært borti.

Lenke til kommentar

Takk for supre innlegg!

Hades er jeg nysgjerrig på uten at det har blitt kjøp på annen plattform, og det er visst mer Mario-innhold enn jeg visste om, selv om det er rereleaser. Octopath traveller høres interessant ut, det må jeg sjekke gameplay på. Hadde helt glemt monster hunter siden mh4u, men digget det.

Må gjøre litt research, men takk for litt retningsanvisning. Gikk fra svakt kanskje til et mye sterkere ett nå kjenner jeg.

Lenke til kommentar
26 minutes ago, Roedthaarogfregner said:

 

Så bra! Ikke glem E3 i morgen kl 18. Jeg håper de viser noe stort der.

Og sjekk prisene på spill før du kjøper konsollen, Nintendo tviholder på fullpris på spill som er flere år gamle (kjøp heller brukt).

Og kjøp spillene fysisk, så er det lettere å selge senere.

Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Solid lineup for Switch framover:

25. juni: Mario Golf: Super Rush (Nintendo)
9. juli: Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin (CAPCOM)
16. juli:: The Legend of Zelda: Skyward Sword HD (Nintendo)
27. august: No More Heroes III (Marvelous)
10.september: Wario Ware: Get It Together (Nintendo)
8. oktober: Metroid: Dread (Nintendo)
29. oktober: Mario Party Superstars (Nintendo)
9. november: Pokemon: Brilliant Diamond/Shining Pearl (Nintendo)
12. november: Shin Megami Tensei V (Sega/Atlus)
xx. november: Cruis n' Blast (Raw Thrills)
3. desember:  Advance Wars 1+2: Reboot Camp (Nintendo)
29. januar: Pokemon Legends: Arceus (Nintendo)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble veldig skuffa over E3. Zelda er fantastisk, men kommer i 2022. Metroid Dread er kult, men fortsatt ikke noe Metroid Prime 4. Wario Ware og Mario Party er partyspill. Advance Wars er gøy, men det er en remake. Pokemon driter jeg i.

Ikke noe nytt AAA singleplayer-spill fra Nintendo presentert foruten Metroid Dread. Ikke noe Donkey Kong, Mario, Metroid Prime, ikke noe gameplay av Zelda - ekstremt tynne greier.

Lenke til kommentar

Mens jeg synes det var over all forventning. Med unntak av Zelda fokuserte de på spill som ikke var så fryktelig langt unna. Og de viste jo en del gameplay i traileren.

Metroid Prime 4 kommer nok i 2023 eller 2024. Vil tippe det vises først neste år. Vil anta det kommer et nytt plattformspill neste år, enten Donkey Kong eller nytt Mario.

Men skal man være litt negativ er jo alle spillene oppfølgere i kjente serier og mange er også remakes av gamle spill. På tide med noe nytt fra Nintendo også, ikke bare de gamle seriene i ny innpakning.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De siste årene synes jeg Nintendo har levd litt vel mye på et potensial som er der, men som de ikke har innfridd enda. De gir ut spill, og stort sett er de gode, men hvor mange AAA spill fra dem har vi egentlig fått til Switch? Odyssey, BOTW (hvis man ignorerer at det egentlig var et Wii U-spill). Luigi's Mansion kanskje. Ellers har det ikke vært så mye mer enn remasters, spill myntet på de yngste og enklere plattformspill. Vi venter jo stadig på noe stort, nytt Metroid, nytt Zelda. Men følelsen av at Nintendo kanskje etter hvert har mistet litt grepet om storspill kommer jo snikende etter hvert. Det er lenge siden de har bevist at de fortsatt kan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes det generelt går lang tid mellom storspillene, ikke bare fra Nintendo. Andre store studioer som Rockstar eller Naughty Dog har ikke kommet med stortitler annethvert år heller, slik det var vanlig i tidligere generasjoner. Spillene tar lenger og lenger tid å utvikle. Når vi begynner å komme opp mot 10 års utviklingstid synes jeg vi begynner å nærme oss en smertegrense. Det er så lang tid at fra et spill først annonseres til det kommer ut vil målgruppen være i en helt annen livsfase. 

Lenke til kommentar

Et skikkelig AAA-spill tar rundt 5 år med de forventningene man har i dag.

Problemet med Metroid Prime 4 er at man startet utviklingen helt på nytt med Retro Studios i 2019. Også Zelda ble annonsert alt for tidlig.

Jeg tenker man ikke bør annonsere et spill før man faktisk har gameplay å vise. Også vil jeg heller at en utvikler skal bruke ett år eller to ekstra for å virkelig finpusse et spill hvis det trengs. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (8 timer siden):

Problemet er jo ikke at Metroid Prime tar tid, men at Nintendo knapt har noe annet. Sony feks gir jo ut flere store eksklusiver i året, og det har de gjort lenge. 

😅

Du kan si mye om Nintendo, men at de ikke har gode eksklusive titler er ikke en av dem. De har jo mange helt ypperlige spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Buddy Dakota skrev (12 timer siden):

Problemet er jo ikke at Metroid Prime tar tid, men at Nintendo knapt har noe annet. Sony feks gir jo ut flere store eksklusiver i året, og det har de gjort lenge. 

Ok, nevn noen originale must-have titler som kun er eksklusivt på PS5. Det eneste jeg ville ha er GT 7 som egentlig skulle komme på konsoll lanseringen men som er utsatt til neste år(lol). Jeg føler at de andre spilla er noe du kan få på en relativt god PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...