Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
:utakt skrev (13 timer siden):

Nå til dags når alt foregår online så kunne kanskje oversettelser vært overlatt til community og vært tilgjengelig som nedlasting. 

Det ville ikke blitt perfekt, og de fleste ville nok fortsatt å spille på engelsk uansett, men da ville man hvertfall hatt muligheten. 

Nintendo sitter fortsatt med ansvaret her, og da må de betale noen for å se over det!

Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (27 minutter siden):

Nintendo sitter fortsatt med ansvaret her, og da må de betale noen for å se over det!

Jeg tror fortsatt ikke det er veldig dyrt. Sony gjør det på mange av sine. Mulig det finnes støtteordninger? Jeg vet ikke. 

Flere av de oversatte PS4-spillene er ikke akkurat blockbusters heller(les: goat simulator?). Og på noen av de store spillene, flere av de barnevennlige (ratchet & clank, knack og littlebigplanet), så har de til og med norsk tale! Det koster betydelig mer enn å bare oversette noe tekst. Nintendo spanderer faktisk sjelden på seg noe tale i det hele tatt på egne spill.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (19 minutter siden):

Jeg tror fortsatt ikke det er veldig dyrt. Sony gjør det på mange av sine. Mulig det finnes støtteordninger? Jeg vet ikke. 

Flere av de oversatte PS4-spillene er ikke akkurat blockbusters heller(les: goat simulator?). Og på noen av de store spillene, flere av de barnevennlige (ratchet & clank, knack og littlebigplanet), så har de til og med norsk tale! Det koster betydelig mer enn å bare oversette noe tekst. Nintendo spanderer faktisk sjelden på seg noe tale i det hele tatt på egne spill.

I steinalderen husker jeg vi spilte Shadowgate på NES – på svensk. Det var tider det!

Lenke til kommentar
Bytex skrev (5 timer siden):

Tror det er smart å unngå masse tale i spillene til Nintendo, da slipper de å dubbe voice overs i ørten forskjellige språk før spillet kan komme ut.

Strengt tatt synes jeg de bare kan sløyfe alt av dialog i Mario-spillene. Den er ikke spesielt interessant uansett og føles bare som en forsinkelse.

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (20 timer siden):

.....?
 

image.thumb.png.af05f212bb91e2fe5de5950e9ea13296.png
 

 

BotW 2 allerede i år, er ikke det litt raskt? Altså bør man ikke kjøre en lengre reklamekampanje først? 

 

Tony Hawk 1 og 2 til Switch hadde vært nice. Blir sikkert et supert spill for en lettvekt-spillmaskin. På Switch er det ekstra nice med spill man kan plukke opp på et par sekunder, spille litt random her og der, og så legge det fra seg.

Lenke til kommentar
Nerowulf skrev (21 minutter siden):

Tony Hawk 1 og 2 til Switch hadde vært nice. Blir sikkert et supert spill for en lettvekt-spillmaskin. På Switch er det ekstra nice med spill man kan plukke opp på et par sekunder, spille litt random her og der, og så legge det fra seg.

Det gjør det langt mer aktuelt å faktisk kjøpe taske til å ha den med på fly, tog osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...