Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Var jo en oppdatering på lik linje som revisjoner av tidligere konsoller har fått ned strømforbruk uten at selve konsollen er endret (utallige forskjellige revisjoner av original PS3 før Slim kom, samme med PS4 og PS4 Pro) ytelsen er altså identisk samt resten av maskinen. Når de snakker om en "ny" Switch nå så antar jeg det er en Pro, Pluss, X utgave det hintes om. Da forventer man bedre ytelse eller annet nytt. Så kanskje 1080p skjerm på selve konsollen, mer RAM og heftigere SoC så den kanskje kan dra titler i full HD som standard. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Magnus Rydningen skrev (8 minutter siden):

Var jo en oppdatering på lik linje som revisjoner av tidligere konsoller har fått ned strømforbruk uten at selve konsollen er endret (utallige forskjellige revisjoner av original PS3 før Slim kom, samme med PS4 og PS4 Pro) ytelsen er altså identisk samt resten av maskinen. Når de snakker om en "ny" Switch nå så antar jeg det er en Pro, Pluss, X utgave det hintes om. Da forventer man bedre ytelse eller annet nytt. Så kanskje 1080p skjerm på selve konsollen, mer RAM og heftigere SoC så den kanskje kan dra titler i full HD som standard. 

Ja, som nevnt, 2019-oppgraderingen var så vidt en oppgradering, men siden Switch går på batteri fikk det på en måte også innvirkning på ytelsen i form av dobbel batteritid. Jeg har sett det på bruktmarkedet. Mange har fått med seg at det er forskjell mellom 2017 og 2019 modell når jeg skulle selge den "gamle" min. Var også noe jeg sjekket spesifikt når jeg kjøpte den nye. Jeg tror for øvrig ikke at verken sony eller microsoft blir noe bedre, men slim-modellene har hvertfall null innvirkning på ytelse annet enn muligens lavere støynivå.

Jeg antar også som nevnt at denne det snakkes om nå blir en "pro". Akkurat 1080p skjerm håper jeg ikke på, men bedre lysstyrke og antirefleksjon er sårt tiltrengt. Vi har til og med utfordringer innendørs i stua ved mye sol og store vinduer. Må sitte i den delen av sofaen som har ryggen mot veggen for å se ordentlig.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Er det bare meg eller snakker du i koder?:p

Jeg har lest alt du og andre har postet. Svar meg gjerne på spørsmålene mine, og ikke bare korte setninger eller quotes/linker.

Prøver å ikke gjøre meg forstått i koder, det har ikke vært en oppgradering av Nintendo Switch annethvert år som ditt første innlegg gir inntrykk av. Hvordan sier du, se dialogen vår over, der ser du at det er den samme konsollen med litt bedre batteri, og ifølge noen, bedre ytelse.

Later revisions

An updated version of the Nintendo Switch under model number "HAC-001(-01)" was announced on July 17, 2019 and was released in Japan and North America in mid-August 2019, and in the United Kingdom in September 2019. This revision uses the Tegra X1+ SoC, a more efficient chipset compared to the Tegra X1 used in the original model. Thus, the time-on-battery was effectively extended to 4.5–9 hours, depending on the game played.

No other system component was updated in this revision

 

 

Lenke til kommentar
PÃ¥inter skrev (23 timer siden):

Prøver å ikke gjøre meg forstått i koder, det har ikke vært en oppgradering av Nintendo Switch annethvert år som ditt første innlegg gir inntrykk av. Hvordan sier du, se dialogen vår over, der ser du at det er den samme konsollen med litt bedre batteri, og ifølge noen, bedre ytelse.

Hvis du leser dialogen over, ser du at det har vært en oppgradering/revisjon i 2019. Det er blitt vanlig med mellomgenerasjons oppgraderinger nå, og det er ikke akkurat truende. Så skjønner ikke helt hva du vil her...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nintendo has sent an official letter to the FFC for these changes. Here’s a part of it outlining the three aforementioned components:

“This is to request a Class II permissive change for FCC ID: BKEHAT002, originally granted on 04/18/2017 and all its permissive changes. We changed the following points from the original model.

Change of SoC
Change of Memory
CPU Board is changed due to the above two components

The filings only point towards possible changes to the insides of the console and doesn’t detail anything about amendments to the look of the Nintendo Switch. Nintendo states:

“Since there is no change in shape of the enclosure and the component layout related to RF characteristics including the antenna between the original model and the new model, the SAR testing on the new model is not required and is waived.”

Understandably, it’s difficult not to think that a ‘Switch Pro’ or beefed up console is in the works, especially as Bloomberg reported on such potential happenings earlier this week. You can read more about that here.

As always, we will have to wait to hear from Nintendo itself regarding any new, exciting developments for the Switch family of consoles. With the wave of next-gen consoles looming, new technology being utilised by developers and an ever-evolving customer buying appetite, the assumption that Nintendo has something up its sleeve for us all isn’t too outlandish.

https://mynintendonews.com/2020/08/27/new-nintendo-switch-fcc-filings-discovered-for-future-system-soc-ram-and-cpu-changes/

Lenke til kommentar

Er det egentlig noen som har lest noe om en naturlig SoC-oppgradering? Jeg følger ikke med i det hele tatt, men begge Tegra-chippene de har brukt tidligere er jo et off-the-shelf produkt fra Nvidia. Har Nvidia noe nyere på gang? Gitt at de ikke skal endre formfaktoren er jeg litt spent på hvor stor ytelsesøkning vi vil kunne se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...