Gå til innhold

Nintendo Switch: Informasjon og generell diskusjon


Gjest Slettet-NIoHlfL

Anbefalte innlegg

Enig, selv om Animal Crossing holder meg opptatt i lang tid fremover. Covid-19 ødela nok en del for Nintendo sine planer for 2020.

Rotet bort laderen til Switchen min på ferie, har ørten vanlige USB-C ladere liggende hjemme. Kan jeg bruke disse for å erstatte den originale strømledningen til docken? Antar det ikke går, og at jeg må bite i det sure eplet og kjøpe ny lader. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DKC skrev (7 timer siden):

Enig, selv om Animal Crossing holder meg opptatt i lang tid fremover. Covid-19 ødela nok en del for Nintendo sine planer for 2020.

Ja, men likevel - før pandemien var det også lite. Ikke et eneste nytt skikkelig singleplayer storspill bortsett fra kanskje Luigis Mansion i fjor. Mulig jeg overser noen spill fordi de ikke treffer meg i det hele tatt. Som Nintendo-fan i over 25 år er jeg litt skuffa og føler at noe mangler - minst én storfisk til hadde vært noe. Så blir det bare verre av at vi ikke aner når MP4 og BOTW2 kommer, hvis de kommer på Switch i det hele tatt.

Lenke til kommentar
3 hours ago, Mala said:

For de som er fan av grusom framerate i spill.

25fps er vel klassifisert som grensen hvor spill kan kalles uspillbare...Og dette har under halvparten av det igjen. Dette spillet burde bare tilbakekalles

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Ryktene sier mer info på mandag. Så får vi se om det er hold i dem.

For min del har det passet bra med lite spill de siste månedene, har uansett ikke hatt tid.

Cipher Panda skrev (7 timer siden):

Lurer på hva Nintendo gjør videre, spillutgivelsene er som nevnt, litt mangelfulle. Switch Pro / 2 rett rundt hjørnet i Q4? 

Neppe noen Switch 2, de har sagt at Switch var omtrent halvveis i livsløpet for ikke så lenge siden. Og siden de allerede sliter med å få produsert nok til etterspørselen gir det ikke mening med noen Switch Pro heller (de trenger ikke noe for å booste salget liksom). Trist men (mest sannsynlig) sant.

Lenke til kommentar

Det har vært litt skralt, ja. Synes maskinen var vært verdt det pga BOTW og en del partyspill, samt til å ha med på reise. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det knapt har kommet gode AAA-eksklusiver der på en god stund nå. Opplever det som at det vi har fått mest av arven etter 3DS-en (animal crossing, pokemon etc.). Sammenligner vi med PS4 f.eks. så har det jo vært storspill etter storspill etter storspill i flere år nå. 

Lenke til kommentar
On 7/14/2020 at 2:21 PM, Snikpellik said:


Ikke kjøpt et spill siden Links Awakening, og før det var det et år siden sist. Føler meg litt svikta av Nintendo etter den fantastiske starten. 

Ditto. Spillene jeg kjøpte for Awekening var vel Mario Golf, Mario + Rabbids etc, ikke de helt store AAA-titlene jeg forventet. Greit nok at Nintendo har lansert en konsoll som er så svak at de store spillene fra andre utgivere (EA/Ubisoft etc) ikke er aktuelle på Switch, men da må de jaggu levere flere av sine egne storheter. Det skulle bare mangle. 

Lenke til kommentar

De har også levert ganske mange. Over tre år, godt spaced out, men ganske ofte i forhold til siste to generasjoner. Men 2020 har vært svakt. Tror det er pga corona egentlig. Skjønt selv i år fikk vi AC, som har vært en enorm suksess. De kan ikke treffe alle. Selv venter jeg i spenning på Zelda botw2 og Mario 3D collection, og Metroid. Usikker på Paper Mario. 

Lenke til kommentar

Jeg kjøper ikke så mange spill da jeg ikke har så mye tid til å spille lenger, men dette er singleplayer-titlene jeg har til Switch som jeg husker:

- Zelda: Breath of the Wild
- Super Mario Odyssey
- Zelda: Link's Awakening
- Stardew Valley
- Celeste
- Skyrim (spilt før)
- Unravel Two
- Untitled Goose Game

De fleste av disse er fantastiske spill og gir mange timer med underholdning, spesielt de tre-fire første, men ellers er det litt tynt ja. Bare de to øverst på lista er nye, eksklusive store singeplayer-spill. Animal Crossing og Octopath Traveler er dessverre ikke noe for meg. Luigis Mansion 3 er kanskje det spillet jeg burde tatt en kikk på... er det noen andre åpenbare jeg misser?

Dette er så klart styrt av smak og behag også, men ser jo at det er flere som mener det er litt tynt. Siden jeg spiller relativt lite ville jeg klart meg med ett eller to storspill til.

Hadde jeg derimot kjøpt Switch i dag eller i fjor og ikke på lanseringsdagen ville spillbiblioteket vært fantastisk.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (2 timer siden):

Jeg sitter med de samme 3 spillene som jeg handlet med konsollen - den gangen i 2017 - har handlet en dlc da. Aldri opplevd verre spilltørke på en konsoll noen gang.

Men som sist - håpet er der enda - snart kommer godtitlene.... ?

 

Mens jeg har over 40 spill til konsollen... Masse herlige indies og flere 3rd parties of 1st parties som har gitt meg hundrevis av timer med moro.

Lenke til kommentar
fnwilborn skrev (2 minutter siden):

Mens jeg har over 40 spill til konsollen... Masse herlige indies og flere 3rd parties of 1st parties som har gitt meg hundrevis av timer med moro.

Jeg har sett listen din noen ganger. Fint du koser deg. Men jeg har Xbox One X og PS4 i tillegg og da blir det gjerne at man velger for eksempel God of War foran noe 2d mobilspill. Smaken er baken....

Lenke til kommentar
Mr_Spock skrev (1 time siden):

Jeg har sett listen din noen ganger. Fint du koser deg. Men jeg har Xbox One X og PS4 i tillegg og da blir det gjerne at man velger for eksempel God of War foran noe 2d mobilspill. Smaken er baken....

Hehe, jeg poster ikke den flere ganger, ikke vær redd. ;) Men du, jeg spiller ikke akkurat så mye 2D mobilspill. :p Noen få spill jeg har kan sikkert karakteriseres som det, men for eksempel Aery som jeg fikk meg for noen uker siden er av typen indie kunstspill. :) Billig, kort, men vakkert og en skikkelig god opplevelse. :) Samme med for eksempel One Eyed Kutkh jeg spilte for et års tid siden, men helt annet gameplay. :) Aery er ikke Switch-eksklusiv, den finnes til PC og Xbox One også vet jeg, men den passer perfekt til å ligge i senga eller godstolen, for ikke å snakke om på tur. :D

 

https://www.nintendo.com/games/detail/aery-little-bird-adventure-switch/

Endret av fnwilborn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...